Berichtje sturen?

07-10-2011 14:07 29 berichten
Als nieuweling op dit Vivia forum zou ik graag gelijk willen beginnen met een vraag Ik ben namelijk benieuwd naar wat andere mensen zouden doen in mijn situatie.

Vijf jaar geleden heb ik mijn middelbare school diploma gehaald. Daarna ben ik gaan studeren etc. Inmiddels afgestudeerd en op zoek naar werk.

Tijdens mijn laatste drie schooljaren, was ik verliefd op een klasgenoot. Het was een jongen waar ik wel regelmatig mee gesproken/ gelachen heb, maar waarbij eigenlijk nooit sprake was van 'meer'. Na het laatste eindexamenfeest heb ik hem ook nooit meer gezien, en eigenlijk ook nooit meer aan hem gedacht.

Nu zag ik hem een aantal maanden geleden op facebook, en ja, kwamen gelijk de verliefdheidsgevoelens weer terug. Hij is vrijgezel, en woont en werkt in een stadje dichtbij mijn woonplaats. Na lang twijfelen heb ik hem als vriend toegevoegd. Ik had gehoopt dat hij een berichtje zou sturen, maar dit gebeurde niet, hij voegde me alleen ook toe als vriend.

En het irritante van facebook is natuurlijk, dat je verleid wordt om steeds te kijken of hij nieuwe foto's heeft, nieuwe updates etc. Ik zit absoluut niet in een stalkers fase ofzo - schrik niet - maar ik merk wel regelmatig dat ik benieuwd ben naar wat ie doet.

Wat zouden jullie doen? Ontvrienden, om het mezelf onmogelijk te maken zijn pagina nog te zien? Of de stoute schoenen aantrekken en hem een heel kort berichtje sturen? Maar dat durf ik eigenlijk niet, ben ook bang dat zoiets erg vreemd kan overkomen... Stel je voor dat ik hem dan nog eens 'gewoon' zou tegenkomen op straat, dan zou ik me denk ik kapot schamen...

Ik weet, het is een probleem van niets, maar ik hoop toch dat er mensen zijn die raad weten
Alle reacties Link kopieren
Berichtje sturen of hij zin heeft om eens iets te gaan drinken.

Nee heb je, ja kan je krijgen.
Dus JIJ wil vrienden worden op facebook maar vervolgens verwacht je van de ANDER dat hij de eerste stap zet?

Vreemde redenatie.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
heb ik ook weleens gehad hoor, gewoon de stoute schoenen aantrekken en hem een berichtje sturen: je hebt niets te verliezen meid!
Ow en wel updates schrijven hier. Romantische topics zijn leuk!
Hij weet toch ook niet dat jij hem leuk vond? Mannen denken wat dat betreft (sorry, giga generalisatie!! wie er niet tegen kan: ogen dicht...) rechtlijnig: he, die ken ik nog van vroeger, vrienden worden? ok.

(en dat is het wel zo'n beetje)

Meid, hij kan niet ruiken dat je hem leuk vond, dus ga ervoor. Maak je zichtbaar en zeg dat het je zo leuk lijkt hem weer eens te spreken. Zegt 'ie nee, dan kun je hem altijd nog ontvrienden ;)

(dat laatste is uiteraard een grapje...)
Inderdaad, hem gewoon een berichtje sturen! Je kan heel onschuldig iets op zijn prikbord plaatsen in de zin van: 'He hoe is het met jou? Zo lang niet gezien!' en dan kijken hoe hij reageerd ;) Zo breng je een gesprek op gang en dan kan je hem later vragen of hij een keer iets met je wil drinken. Dan komt die vraag ook niet zomaar uit de lucht vallen ;)
Eens met Sum. Jij nodigt hem uit als vriend, dan lijkt het me ook niet meer dan normaal dat jij een gesprek start. En dat hoeft niet direct een uitnodiging voor een borrel/date te zijn toch? Gewoon een 'hé, wat leuk, hoe is het met je tegenwoordig?' kan toch ook?
Maar, waarom zou een berichtje raar overkomen? Jij hebt hem uitgenodigd tot vriendschap op fb, hij heeft geaccepteerd, dan mag je toch wel aannemen dat jij graag wil weten hoe het met hem gaat? Dan kan je hem toch een bericht sturen?

Als hij had gedacht: 'oh, daar heb je dat rare mens weer', dan had hij je toch nooit geaccepteerd als vriend? Of is het zo'n vrienden-collector?

Ik zou een leuk, maar neutraal bericht sturen en aan de hand van zijn reactie kiezen of je hem uitnodigt voor een drankje!
quote:Maja82 schreef op 07 oktober 2011 @ 14:12:

Berichtje sturen of hij zin heeft om eens iets te gaan drinken.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

Precies, doen!! Wel privé, niet op z'n prikbord zeg maar...

Ontvrienden kan altijd nog :P
Tjonge, wat veel reacties al, bedankt!

Misschien was het inderdaad behoorlijk wat slimmer geweest als ik gelijk bij m'n vriendschapsverzoek een berichtje had meegestuurd... Maar goed, zo slim was ik toen dus niet :P

Ik ga het er op wagen, met al die positieve reacties moet ik het maar gewoon durven!
Jij wil contact. Hij weet dat niet.

Jij nodigt m uit als vriend. As hij dat niet had gewilt had ie je ook niet geaccepteerd.

Ik zou wat doen als ik jouwas, want nu spreek je m ook niet. Erger kan t dus niet worden!

Je kan m toch een berichtje sturen (weet niet hoe facebook werkt) met iets van.. Goh dat is lang geleden.. kwam je tegen op facebook en vroeg me af hoe t met je gaat.

Dan merk je vanzelf of hij terug stuurt. Misschien stuurt ie wel een heel leuk bericht terug en kan je m toevoegn op msn ofzo!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Niks raars aan een berichtje. Gewoon doen.
En idd nooit op z'n prikbord
Stuur gewoon; Hoe is het met jou, lang niet gesproken!

En als hij enthousiast reageerd zou ik terug sturen of hij zin heeft om een x bij te kletsen!
Makkelijker contact maken dan via FB is er niet. Gewoon een berichtje sturen dus!!!!
Hier ben ik dan weer heel makkelijk in, het kan echt GEEN kwaad om een berichtje te sturen...

Als hij geen contact wilt zou hij je niet toevoegen.... Meestal als ik dit doe stuur ik overigens al bij het toevoegen een berichtje.. Voeg nooit zomaar randomly iemand toe zonder iets te sturen...

Klein vraagje, op de middelbare school was het toch? Jij vond hem leuk maar zag hij jou ook staan? Niet zozeer alleen voor een kletspraatje maar denk je dat je zijn type bent? Heel eerlijk? Als dit namelijk niet het geval is kan je het misschien beter zo laten... Straks word je echt verliefd op iemand waarvan je op voorhand al weet dat het niet gaat werken...
Tja, dat is eigenlijk wat me zo doet twijfelen...

We spraken dus wel regelmatig met elkaar, en dan was het ook altijd heel leuk (veel lachen). Ook op een examenfeest hebben we heel veel staan praten. Maar ik zou geen idee hebben of hij me ook zag staan op verliefdheidsgebied... Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij wel begrijpt dat ik verliefd op hem was, en me eigenlijk een beetje zielig zal vinden als ik nu nog een berichtje stuur, omdat hij nooit iets in mij zag...
Nouja, je hoeft niet meteen een liefdesverklaring af te geven...

Je kan gewoon een casual berichtje sturen hoe het gaat etc, merk je snel genoeg of hij enthousiast is of niet...

Ook kan je als je heel eerlijk bent best wel inschatten of hij je eventueel ziet staan of niet, voldoende zelfkennis mag ik hopen om in te schatten of jullie eventueel zouden matchen.
Ik sluit me volledig aan bij de rest! Lijkt me logisch om hem een berichtje te sturen dat je benieuwd bent hoe het met hem gaat...

Ik kreeg vorig jaar een mailtje van een vroegere vriend van mij (een gewone vriend, geen verliefdheisgevoelens) met de titel ''Hoe is het met...''.

In dit mailtje vertelde hij dat hij besloten had zijn leven te beteren en contact te zoeken met mensen waarmee het contact was verwaterd. Ik was de eerste :-) Dat vond ik zo leuk van hem!

We hebben nu nog mail contact, gewoon af en toe, inderdaad, onder het mom van ''hoe is het met jou''.

Dus... Gewoon doen!
Mijn man en ik hebben elkaar leren kennen op de middelbare school en ik wist dat hij mij leuk vond maar ik hem niet. Een paar jaar later kwamen we elkaar bij toeval tegen bij een mailcontact met een gezamenlijke vriendin. We zijn voorzichtig gaan mailen en later eens af gaan spreken. We hebben bijna 9 mooie jaren gehad samen dat vast veel meer was geweest als hij niet was overleden. Ik zou dus zeker een bericht sturen wellicht is dat het mooiste wat je ooit zal overkomen. Hou je ons op de hoogte? Altij leuk
Bedankt voor alle berichtjes!! Ik ga het doen, gewoon een casual berichtje, en dan maar afwachten!

Wat een mooie reactie trouwens, hierboven mij...

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van z'n antwoord
Ben benieuwd...

Persoonlijk zou ik wel een kort algemeen berichtje sturen, maar zou hem niet uitvragen. Dat mag hij dan doen, als hij interesse heeft.
Ja gewoon doen, nooit voor een ander gaan denken want je weet niet wat iemand denkt.

En als je het probeert is dat alleen maar stoer en kan je er later nooit spijt van hebben dat je je het nooit geprobeerd hebt.

Succes!
Ik wil nog eventjes kort vertellen hoe het verder is gegaan met m'n berichtje ;)

Heb na dit topic meteen een berichtje gestuurd. Daarna redelijk snel antwoord gekregen, niet super enthousiast, wel verrast en vriendelijk. Weer terug gestuurd, maar ik denk dat de mailwisseling nu wel is opgedroogd. Ik merkte eigenlijk meteen wel aan z'n toon dat ie nu niet stond te springen om hernieuwd contact. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ben ik ontzettend blij dat ik via dit forum het aandurfte om een berichtje te sturen. Nu laat ik hem al zowat helemaal los, kijk niet meer op z'n profiel etc. Terwijl ik anders vast nog lang had zitten fantaseren etc... Dus: nogmaals bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven