Besluiteloosheid

05-03-2012 15:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_138511 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 02:38
Reden: prive
98.48% gewijzigd
Huh hoezo plaats ik dit hier, dacht dat ik in psyche zat...
Hey,

Ik begrijp jouw situatie in zekere zin wel, toen ik van de middelbare school kwam had ik hetzelfde dilemma als jij. Wat ga je dan doen? Ook ik ben gaan studeren, en heb de opleiding niet afgemaakt.. Ik ben gaan werken, ook 9 van de 10 keer niet de banen die mij het gelukkigste maakten, en uiteindelijk (zo'n 4 jaar nadat ik van de middelbare school kwam) wilde ik toch een opleiding volgen EN afmaken.

Daarvoor ben ik gewoon voor mezelf gaan zitten, wat wil ik doen en toen kwam ik op het antwoord dat ik een baan wil wat past bij mijn karakter en kwaliteiten. Sinds ik die opleiding af heb gemaakt (was wel pittig naast 40 uur werken) heb ik een veel leukere baan waar ik echt m'n ei in kwijt kan.

Misschien is dat de eerste stap voor jou, watvoor baan zou je willen? Of wil je liever een opleiding doen? Kijk naar je eigen kwaliteiten en wensen en pas daar je zoektocht op af..

Tuurlijk is het vervelend als mensen om je heen langzaam alles voor de toekomst aan het opbouwen zijn, maar sowieso blijft het een feit dat de 1 daar sneller mee is als de ander. Sommigen hebben bij wijze van op de middelbare school al een carriereplan uitgestippeld..

Kijk ook naar het mooie wat je hebt, waar je wél gelukkig van wordt. Wil je liever alleen wonen dan op kamers? Of zou het een idee zijn toch weer bij je ouders te gaan wonen en daar werk te zoeken eventueel i.c.m een avondopleiding?

Er zijn zoveel mogelijkheden, en ook jij zult er uiteindelijk een vinden die jou gelukkig maakt! Maar het begint gewoon met jezelf vragen te stellen.

Waar twijfel je eigenlijk het meeste over?
ben je overal besluitenloos over, ook over kleine dingen? Misschien kan je beginnen met besluitvaardiger worden over kleine dingen en zo naar steeds grotere besluitvaardigheid toewerken?
Soms moet je de bok bij de ballen pakken en knopen doorhakken.

Als we alles van te voren wisten, gingen we liggen, vóór we vielen.

Zo, dat zijn genoeg wijsheden voor 1 dag

Lijkt me lastig, de situatie waar je in zit. Heb jij niet ook een hele tijd terug zo'n zelfde post geplaatst?

Staat me iets van bij...

Weet niet zo goed wat ik je moet zeggen, dus krijg je van mij gewoon een
quote:secondhandsuus schreef op 05 maart 2012 @ 15:56:

Soms moet je de bok bij de ballen pakken en knopen doorhakken.

Als we alles van te voren wisten, gingen we liggen, vóór we vielen.

Zo, dat zijn genoeg wijsheden voor 1 dag

Lijkt me lastig, de situatie waar je in zit. Heb jij niet ook een hele tijd terug zo'n zelfde post geplaatst?

Staat me iets van bij...

Weet niet zo goed wat ik je moet zeggen, dus krijg je van mij gewoon een
Waarom woon je maar half op kamers? Ik zou er helemaal gaan wonen, dan wordt het pas je echte thuis en kan je er ook een sociaal leven opbouwen.
Zeg maar Spijker.
Ga eens praten met een studentenpsycholoog, of een goede coach of studie adviseur. Het is niet raar om vast te lopen in je studie en in alle mogelijkheden en zij kunnen je daarbij helpen. Het is echt alleen maar goed om aan de bel te trekken als je er niet uit komt alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven