bespreken of afwachten?

22-01-2009 13:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik zou graag jullie advies willen!

Sinds enige tijd heb ik weer contact met mijn ex-vriendje.

(Het is een ex-vriendje van 9 jaar geleden en is destijds uitgegaan omdat ik niet toe was aan een serieuze relatie.)

Was erg leuk om hem weer te spreken na zo'n lange tijd (via MSN). We hebben veel leuke gesprekken gehad de laatste 3/4 weken. Uiteindelijk vorige week afgesproken om wat te gaan drinken. Ik zag hem binnen lopen en was op slag verliefd. Iets wat ik totaal niet had verwacht, want met die intentie had ik ook niet met hem afgesproken!

Maar, hij heeft nog een relatie. Althans officieel nog wel. Nu begrijpen jullie natuurlijk wel dat ik daar behoorlijk van baal. Hij woont met dat meisje samen en hij vind het heel erg lullig voor zijn vriendin om de relatie te verbreken...iedere keer als ze ruzie maken (dagelijks) en hij wil de relatie verbreken, begint ze verschrikkelijk te huilen, dat ze hem niet kwijt wil en dan zwicht hij daar weer voor, terwijl hij dat helemaal niet wilt (zegt hij).

Ttja normaal was ik allang heel hard weggerend, zeker als iemand niet eens zijn relatie durft/kan verbreken, vind ik best zwak, maar ben hem zo leuk gaan vinden, dat ik dat dus niet wil.

En nu...vanavond hebben we voor de 2e keer afgesproken.

Ik wil graag met hem hier over praten, maar aan de andere kant is dit natuurlijk niet aan mij! Hij heeft een relatie en ik sta daar natuurlijk volledig buiten. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil graag duidelijkheid! Dat we elkaar leuk vinden dat is duidelijk, maar ga niet in een relatie zitten stoken. Hij moet bij haar weg gaan omdat hij dat zelf wil en anders niet. Maar moet ik hem dit vanavond aangeven, zouden jullie vragen hoe het er nu voor staat?

O, wat ben ik toch een onzekere muts, ben hier zo absoluut niet goed in!
waarom wil hij weer met je afspreken?
Ik zou zeggen dat je hem leuk vindt, een relatie met hem zou willen maar niet als hij al een relatie heeft. Dan maar duidelijk, toch?

Want wat is je alternatief: de hele avond leuk en lief doen, volledig in de war weer naar huis en hij gaat ook weer leuk terug naar zijn vriendinnetje. En dat kun je rustig maaaaaaaanden, wat zeg ik: jaren, volhouden.

En je er dan ook aan houden, he?
Heeft hij ook gevoelens voor jou uitgesproken? Of spreekt hij gewoon 'voor de leuk' met jou af?
Peas on earth!
k zou niet meteen vertellen wat ik zou willen, maar wel n btje vissen naar wat hij met zijn relatie wil.

hij heeft in die relatie zo te horen al genoeg aan zn hoofd.

probeer hem te steunen zou ik zeggen.

en als je geen toekomst samen ziet, (heel even die roze bril proberen af te zetten) dan verbreek je het contact weer. want dan is het voor beiden alleen maar een extra moeilijkheid erbij.
Doe jezelf en trek je terug uit dit wespennest. Hij heeft een relatie en de kans dat jullie bij een van jullie aanstaande meetings bij elkaar in bed belanden is groot. Dat moet je jezelf niet aandoen, veel te ingewikkeld.

Leuke man, heeft een relatie, jammer, als het uit is en er overheen heeft jij je nummer.

Hij kan over een week weggaan bij zijn vriendin, hij kan haar ook (bijvoorbeeld) zwanger maken en bij haar blijven. Je zou je haren uit je hoofd rukken als jij dan zijn maîtresse was of stapelverliefd op hem.
quote:eleonora schreef op 22 januari 2009 @ 14:04:

Doe jezelf en trek je terug uit dit wespennest. Hij heeft een relatie en de kans dat jullie bij een van jullie aanstaande meetings bij elkaar in bed belanden is groot. Dat moet je jezelf niet aandoen, veel te ingewikkeld.

Helemaal mee eens!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wegwezen! Zeg hem maar dat hij je weer mag contacten als de realtie definitief over en uit is. Sluit je in shemelsnaam niet aan bij de dames die braaf op de 2e plaats blijven hangen onde rhet mom van hij gata het echt uitmaklen/scheiden etc, want dat gebeurt niet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:eleonora schreef op 22 januari 2009 @ 14:04:

Leuke man, heeft een relatie, jammer, als het uit is en er overheen heeft jij je nummer.

Hij kan over een week weggaan bij zijn vriendin, hij kan haar ook (bijvoorbeeld) zwanger maken en bij haar blijven. Je zou je haren uit je hoofd rukken als jij dan zijn maîtresse was of stapelverliefd op hem.Mee eens.

Misschien ook goed om je te realiseren dat als je zijn minnares zou worden, de kans dat jullie een relatie krijgen als het over een jaar, twee jaar toch uit gaat met vriendin, een stuk kleiner is dan als jullie elkaar van begin af aan vrij en zonder andere banden opnieuw kunnen leren kennen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dank voor de reacties!

Meer dan een knuffel zal hij niet krijgen, dus daar ben ik niet zo bang voor, ben absoluut niet zo!

De afspraak is op mijn initiafief. Ik wil graag duidelijkheid, maar nu weet ik dat dus niet meer zo zeker, moet ik hem nu op de man af vragen hoe hij dit ziet lopen, of afwachten/afstand nemen? Maar dat zou ik hem dan zowiezo willen vertellen.

We hebben trouwens beide aan elkaar aangegeven dat we elkaar heel leuk vinden.
als dat van beide kanten al is aangegeven zou ik idd, wat hierboven ook al gezegd is, hem laten weten dat als hij er klaar voor is hij je nummer heeft.

anders word je idd dat 5de wiel aan de wagen.
lotje, misschien is dat idd wel het beste!

Denk dat ik hem dat maar ga zeggen vanavond.

Ben er alleen zo zenuwachtig over...ben zo bang dat ik het verkeerde over komt.
dan oefen je ff ;) niet zenuwachtig worden... je weet niet hoe het gaat lopen immers.

af je moet hem de tijd niet geven om je 'in te pakken' en meteen je ei op tafel gooien!

dat werkt ook heel opluchtend!

veel sterkte!
quote:puck1979 schreef op 22 januari 2009 @ 14:33:

lotje, misschien is dat idd wel het beste!

Denk dat ik hem dat maar ga zeggen vanavond.

Ben er alleen zo zenuwachtig over...ben zo bang dat ik het verkeerde over komt.Het siert je alleen maar dat je terug trekt todat hij daadwerkelijk vrij is... Als dat bij hem verkeerd overkomt moet je misschien nog eens achter de oren krabben wat er ook al weer zo leuk aan hem was. Dus maak je geen zorgen... als hij echt een leuke vent is respecteert hij dat
He, laat even weten hoe het gegaan is....

Ik denk ook....gewoon zeggen wat jij voor hem voelt. Eerlijk zijn. Ook dat je niet wilt stoken. En dat als hij echt wil hij het maar moet laten weten.

En voor als je dit nog lees succes!!!
Hoi,

het spreekt voor je dat je eerst wilt dat hij vrij is en dan verder kijken.

Zo blijf je uit hun relatie. Vertel hem dit gewoon. Hij moet eerst bij haar weg zijn wil het verder mogen bloeien tussen jullie.

Dit is iets om respect voor te hebben, denk dat hij dat ook wel inziet. je bent dan heel eerlijk en hoeft nooit met een eventueel schuldgevoel naar zijn huidige vriendin te lopen. Succes
Goedemorgen allemaal,

Ik ben heel blij dat ik naar jullie en natuurlijk mezelf geluisterd heb! Heb hem eerlijk gezegd wat ik voor hem voel en dat heeft hij ook naar mij uitgesproken! Ook eerlijk gezegd dat ik niet wil dat hij voor mij de relatie verbreekt, maar dat hij dat alleen moet doen als hij dat zelf wil!

Hij was heel blij dat ik dat zei, maar heeft me verzekerd dat het echt niet door mij komt dat hij de relatie wil verbreken! Hij is ook al serieus bezig met een andere woning.

Ik heb met hem afgesproken dat ik me voorlopig echt op de achtergrond hou, totdat hij een eigen woning heeft, maar als hij wil praten ofzo dat hij me kan bellen.

Nou ik wilde jullie dit in ieder geval ff vertellen!

Ben zo blij!!!
Ik ben echt heel benieuwd.

Ga niet op hem zitten wachten in ieder geval. Punt een kan het nog wel even duren voor hij er daadwerkelijk een punt aanbreit met zijn verloofde en punt twee heb je dan te maken met iemand die nét een relatie achter de rug heeft. Dat maakt mensen meestal niet zo heel stabiel. Ze gaan zich dan ineens realiseren dat ze misschien wel even vrij willen zijn en helemaal geen zin hebben om meteen weer met handen en voeten aan iemand vast te zitten.

Take it heel erg easy in ieder geval.
quote:eleonora schreef op 23 januari 2009 @ 08:43:

Ik ben echt heel benieuwd.

Ga niet op hem zitten wachten in ieder geval. Punt een kan het nog wel even duren voor hij er daadwerkelijk een punt aanbreit met zijn verloofde en punt twee heb je dan te maken met iemand die nét een relatie achter de rug heeft. Dat maakt mensen meestal niet zo heel stabiel. Ze gaan zich dan ineens realiseren dat ze misschien wel even vrij willen zijn en helemaal geen zin hebben om meteen weer met handen en voeten aan iemand vast te zitten.

Take it heel erg easy in ieder geval.

Ga ook zeker rustig aan doen! Maar was gewoon even heel erg blij en trots op mezelf dat ik het gezegd heb

Het is gewoon zo raar allemaal, voel me zo op me gemak bij hem, hoef me eigenlijk nergens druk om te maken, dat heb ik nog nooit zo ervaren bij een man!

Ga er wel van uit dat hij volgende week een andere woning heeft. En die tijd wil ik nog wel op hem wachten, maar langer zeker niet! Dan gaat mijn leven ook gewoon door. (dit heb ik hem overigens niet gezegd hoor, heb ik met mezelf afgesproken)
Ga je er vanuit dat hij volgende week een andere woning heeft?? Weet niet waar je woont, maar hier heb je écht niet binnen een week een andere woning hoor! En je wilt nog wel een week op 'm wachten, maar langer niet, poehee!!! Mag ie haast gaan maken.....
Een relatie afsluiten, een ander huis zoeken, verhuizen, een nieuwe relatie beginnen, poeh, ik vind dat je aanstaande wel een hoop te doen heeft in een week tijd.

Wat ik meer bedoelde is dat het natuurlijk enig is dat jullie naar elkaar hebben uitgesproken gek te zijn op elkaar (waarom dat niet kan wachten tot hij single is begrijp ik niet trouwens, hoe je het ook wend of keert, hij hééft een relatie en of hij die gaat beëindigen moet je nog maar afwachten) maar dat een leven samen echt nog een eind weg is. Het gaat niet om 'een week wachten en anders gaat mijn leven door'. Je leven gaat sowieso door. Ik hoop voor jou dat je het een beetje los kunt laten allemaal totdat hij inderdaad weg is bij zijn vriendin, hij een nieuw onderkomen heeft en hij zijn leven weer op orde heeft, voordat jij je in die relatie met hem stort.

Dat schrijf ik omdat het nogal eens voorkomt dat de eerste relatie na een verbroken relatie kort duurt en vooral een rebound karakter heeft. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten.
je mag zeker trots zijn dat je gezegd hebt wat je wilde! groot gelijk

maar geef hem idd even wat meer tijd dan 1 week

ookal wil jezelf msschien heel erg snel.

ga anders eerst een cursus doen die veel tijd in beslag neemt :P

dan ben jezelf ook lekker bezig en hij heeft de tijd om zijn zaakjes op orde te stellen.

geduld!
Geloof dat ik een verkeerd beeld gegeven heb in mijn vorige bericht... Tuurlijk snap ik wel dat hij niet in een week alles geregeld heeft, ga ook zeker afstand van hem nemen tot hij zijn zaakjes geregeld heeft en alles weer op orde heeft qua gevoel enzo!

Maar wil er wel zeker van zijn dat hij uberhaupt iets gaat ondernemen! Daarvoor had ik die week bedacht. Ook al neem je afstand toch hou je een beetje hoop. En gebeurt er niets dan kap ik het helemaal af.

Ben niet heel erg bang voor een rebound, deze relatie heeft maar een paar maandjes geduurd, woonde ook pas net samen met haar, daarvoor is hij heel lang vrijgezel geweest.
quote:puck1979 schreef op 23 januari 2009 @ 14:28:

Geloof dat ik een verkeerd beeld gegeven heb in mijn vorige bericht... Tuurlijk snap ik wel dat hij niet in een week alles geregeld heeft, ga ook zeker afstand van hem nemen tot hij zijn zaakjes geregeld heeft en alles weer op orde heeft qua gevoel enzo!

Maar wil er wel zeker van zijn dat hij uberhaupt iets gaat ondernemen! Daarvoor had ik die week bedacht. Ook al neem je afstand toch hou je een beetje hoop. En gebeurt er niets dan kap ik het helemaal af.

Ben niet heel erg bang voor een rebound, deze relatie heeft maar een paar maandjes geduurd, woonde ook pas net samen met haar, daarvoor is hij heel lang vrijgezel geweest.

Je wilt niet dat hij voor jou die relatie verbreekt, maar wel dat hij dat voor jou binnen een week doet. Die relatie is misschien pas een paar maanden, maar hij woont met haar samen. Dat wil zeggen dat hij juist wel veel voor haar voelde toch? Anders ga je niet zo snel samenwonen.

Net als Eleonora vind ik het helemaal niet netjes dat je nu al je gevoelens hebt uitgesproken en hem zijn gevoelens hebt laten vertellen. Hij heeft een relatie. Je stookt, ook al zegt hij van niet.

Vergeet hem even, als hij ooit vrij is en alles verwerkt en geregeld kun je hem weer toelaten als hij komt.
Ik geloof niet dat je kunt stoken in een goede relatie.

Denk ook vooral dat je dit niet zo moet zien. Zijn relatie is zijn pakkie-an. Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Voor het op het spel zetten van je eigen hartje. Als jij geen tweede viool wilt spelen, dan moet je idd wachten tot hij echt weg is. En als hij te lang waht ben je afgeknapt.

Gewoon doorleven en niet bewust gan zitten wachten is een goed idee. Aan de andere kant sta jij waarschijnlijk ook niet echt open voor andere mannen zolang je nog deze crush hebt. Jezelf forceren om maar vooral niet te wachten heeft weinig zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven