beste vriend - verliefd op elkaar- leugens - hartgebroken.
vrijdag 24 maart 2023 om 10:19
hoi, ik begrijp wat er is gebeurd maar ik kan niet begrijpen waarom,
Ik heb/had een beste vriend 10 jaar lang. Hij is sinds dag 1 verliefd op mij geweest, ik niet op hem.
Tot afgelopen voorjaar, na zijn zoveelste berichtje dat hij het jammer vond dat ik niet verliefd op hem was en dat hij als ik er toch voor open zou staan er 100% voor zou gaan. Hij heeft 3 kinderen waar ik ook erg goed mee om kan gaan , en ook omging met mijn kind, bleven hier geregeld slapen of dagjes uit met of zonder mijn beste vriend. Dus ik besloot afgelopen voorjaar er toch voor open te willen staan. Alles was goed en al vertrouwd , je gaat alleen een diepere laag van gesprekken in en kijkt anders naar elkaar althans ik wel, gezien ik ervoor niet verliefd was geweest op hem. Helaas na enkele maanden kwam hij opeens met, ik wil eerst mijn leven op een rijtje hebben, het gaat me te snel. Dit vond ik enorm raar, immers we kennen elkaar al 10 jaar en hij wist al veel langer dat hij verliefd op mij was /is ,als andersom... maar ik kan niemand niet dwingen dus afentoe afgesproken en aangekeken. Later bleek rond kerst 2022 en januari 2023 dat hij bij een ex zat en hij daar al weken vertoefde, en haar ook ZWANGER heeft gemaakt.. maar toch allebei hebben besloten niet verder met elkaar te willen. Toen ik dit hoorde was ik intens verdrietig en kwaad, want je wou toch alles op een rijtje zetten? het ging toch te snel? maar wel naar een ex, en zwanger maken??? toen liep het helaas best uit de hand en heeft hij mij overal geblokkeerd app,fb,insta etc etc.. nu 5 weken verder nog niets vernomen, echter wel gestook van de andere moeder waar hij al kinderen mee heeft, en bleek dat zij ook al heel vaak had gezegd dat ze liever geen vrouwen meer in zijn buurt wilt hebben omwille van de kinderen. want hij had ZONDER dat ik het wist in die 10 jaar wel 9 vriendinnen gehad. Terwijl die enorm vaak bij mij was, en nooit over die vrouwen sprak, Hij hun dus gewoon verzweeg voor mij.. betekenen dan al die vrouwen niets voor hem? wou die doorgaan met zijn leven maar was ik zijn doel, bleef hij hopen op een relatie met mij ? gezien hij heel vaak aangaf dat hij het jammer vond dat ik geen wederzijdse gevoelens voor hem voelde..?? Maar waarom, als ik dan toehap hij opeens wegrend en het hem te snel ging? hij loog , en dat hij een ex zwanger maakte , nu ontkend en zogenaamd een DNA test eist van die vrouw die nu zwanger van hem is? ik kan natuurlijk weinig zeggen over al die exen immers wij waren niet samen als stel.. Maar die laatste ex en haar zwanger maken, bij haar zitten en mij afhouden en mij telkens zei , ik wil een toekomst met jou en de kinderen, maar kan het nu niet!? Ook blijkt dat hij nergens staat ingeschreven en dus "zwerver"is wat ik ook nooit heb geweten... Wat is dit ,hoe kan dit, waarom gebeurt dit??
Ik heb/had een beste vriend 10 jaar lang. Hij is sinds dag 1 verliefd op mij geweest, ik niet op hem.
Tot afgelopen voorjaar, na zijn zoveelste berichtje dat hij het jammer vond dat ik niet verliefd op hem was en dat hij als ik er toch voor open zou staan er 100% voor zou gaan. Hij heeft 3 kinderen waar ik ook erg goed mee om kan gaan , en ook omging met mijn kind, bleven hier geregeld slapen of dagjes uit met of zonder mijn beste vriend. Dus ik besloot afgelopen voorjaar er toch voor open te willen staan. Alles was goed en al vertrouwd , je gaat alleen een diepere laag van gesprekken in en kijkt anders naar elkaar althans ik wel, gezien ik ervoor niet verliefd was geweest op hem. Helaas na enkele maanden kwam hij opeens met, ik wil eerst mijn leven op een rijtje hebben, het gaat me te snel. Dit vond ik enorm raar, immers we kennen elkaar al 10 jaar en hij wist al veel langer dat hij verliefd op mij was /is ,als andersom... maar ik kan niemand niet dwingen dus afentoe afgesproken en aangekeken. Later bleek rond kerst 2022 en januari 2023 dat hij bij een ex zat en hij daar al weken vertoefde, en haar ook ZWANGER heeft gemaakt.. maar toch allebei hebben besloten niet verder met elkaar te willen. Toen ik dit hoorde was ik intens verdrietig en kwaad, want je wou toch alles op een rijtje zetten? het ging toch te snel? maar wel naar een ex, en zwanger maken??? toen liep het helaas best uit de hand en heeft hij mij overal geblokkeerd app,fb,insta etc etc.. nu 5 weken verder nog niets vernomen, echter wel gestook van de andere moeder waar hij al kinderen mee heeft, en bleek dat zij ook al heel vaak had gezegd dat ze liever geen vrouwen meer in zijn buurt wilt hebben omwille van de kinderen. want hij had ZONDER dat ik het wist in die 10 jaar wel 9 vriendinnen gehad. Terwijl die enorm vaak bij mij was, en nooit over die vrouwen sprak, Hij hun dus gewoon verzweeg voor mij.. betekenen dan al die vrouwen niets voor hem? wou die doorgaan met zijn leven maar was ik zijn doel, bleef hij hopen op een relatie met mij ? gezien hij heel vaak aangaf dat hij het jammer vond dat ik geen wederzijdse gevoelens voor hem voelde..?? Maar waarom, als ik dan toehap hij opeens wegrend en het hem te snel ging? hij loog , en dat hij een ex zwanger maakte , nu ontkend en zogenaamd een DNA test eist van die vrouw die nu zwanger van hem is? ik kan natuurlijk weinig zeggen over al die exen immers wij waren niet samen als stel.. Maar die laatste ex en haar zwanger maken, bij haar zitten en mij afhouden en mij telkens zei , ik wil een toekomst met jou en de kinderen, maar kan het nu niet!? Ook blijkt dat hij nergens staat ingeschreven en dus "zwerver"is wat ik ook nooit heb geweten... Wat is dit ,hoe kan dit, waarom gebeurt dit??
vrijdag 24 maart 2023 om 11:23
Je wil wel heel graag een relatie, maakt niet uit met wie... als je dat soort geneuzel gaat verzinnen voor hem.
Of ben een psycholoog of psychiater die een diagnose kan stellen na gedegen onderzoek?
Soms zijn mensen gewoon klootzakjes en moet je je lat wat hoger leggen.
Jaja.
vrijdag 24 maart 2023 om 11:24
Stel nou dat dat waar is hè, dan nog maakt dat voor jou niet uit (of zou dat in ieder geval niet uit moeten maken). Hij is namelijk niet jouw droomman. Hij is een man die tegen je liegt, dingen voor je achterhoudt, van de ene op de andere dag uit het leven van je kinderen verdwijnt en alle communicatie onmogelijk maakt.
vrijdag 24 maart 2023 om 11:37
Deze man gaat jou nooit je happy ever after leven geven. Hij heeft issues, je vertrouwen beschaamd, en liegt over een dubbelleven. Jij bent beter dan dat. Je kan dankbaar zijn voor mooie herinneringen, maar behoud je zelfrespect en laat deze man gaan. Jij gaat nooit degene zijn die hem gaat redden en je hebt zelf recht op een leuke man, die oprecht en eerlijk is.
vrijdag 24 maart 2023 om 11:40
hij is de leugenaar hoor!Babywens schreef: ↑24-03-2023 11:16jawel, en vaak ook zeker afgelopen jaar. Maar ik merk wel dat zijn ex moeder van de kinderen behoorlijk stookt, en ook liegt. ze vertelt A en weken later is het op eens B. en hij is de leugenaar in alles. maar ik heb zelf ondervonden na het terug lezen dat zij ook niet alles even netjes is in dingen. Tegen vallen is niet van geen spraken, de hele wereld ziet hoe hij naar mij kijkt, een blinde zelfs en ik heb hem nog nooit zo naar een vrouw zien kijken. Ook dat kan zijn ex ( moeder van zijn kinderen wel beamen) ... zelfs zijn broer , ex etc wisten al eerder van mij af als andersom ,hij liet foto`s etc van mij zien en hoe leuk en mooi hij mij vond, terwijl hij dat nooit deed van een andere vrouw naar zijn ex of broer ...
jij gelooft hem nog steeds, dat gaat pijn doen
vrijdag 24 maart 2023 om 11:43
Tsjah, termen als droomvrouw, je stond dus eigenlijk op een voetstuk toen er geen relatie was, en daar kun je helaas alleen maar af vallen.
Verder is het gewoon een lul en zal er toch een stukje waarheid zitten in de jacht die leuk was. En ja er bestaan mensen die daar gerust 10 jaar aan spenderen, zeker gezien het feit dat hij ondertussen vrolijk zijn leven leefde met anderen was het nou ook niet perse een grote opgave.
Uithuilen en doorgaan zonder deze man, hij heeft jouw hulp niet nodig, jij en jouw kinderen hebben jou nodig.
vrijdag 24 maart 2023 om 11:48
Ook al is 90% van wat zijn ex verteld niet waar. Hij heeft een andere vrouw bezwangerd in jullie relatiepauze. Dus niet alleen is hij niet eerlijk, hij is ook nog eens roekeloos, want hij heeft onbeschermde seks met meerdere vrouwen.
Als jij hem nu terug neemt en een kindje met hem krijgt, kun je dan ooit echt rustig slapen denk je? Nee, want hij heeft duidelijk veel aandacht nodig, huilt graag uit bij vrouwen die hij aantrekkelijk vindt, en als hij seks met ze heeft, doet hij dat zonder condoom.
Doe je huidige en toekomstige kind dat niet aan, alsjeblieft. Het doet pijn, iemand die je zo vertrouwde te verliezen, zeker als je echt een toekomst met hem zag en je eierstokken rammelen. Maar je bent een betere man waard dan dit, en je kinderen ook.
Als jij hem nu terug neemt en een kindje met hem krijgt, kun je dan ooit echt rustig slapen denk je? Nee, want hij heeft duidelijk veel aandacht nodig, huilt graag uit bij vrouwen die hij aantrekkelijk vindt, en als hij seks met ze heeft, doet hij dat zonder condoom.
Doe je huidige en toekomstige kind dat niet aan, alsjeblieft. Het doet pijn, iemand die je zo vertrouwde te verliezen, zeker als je echt een toekomst met hem zag en je eierstokken rammelen. Maar je bent een betere man waard dan dit, en je kinderen ook.
vrijdag 24 maart 2023 om 12:26
Die relaties zal hij wel verzwegen hebben omdat ze tweede keus waren aan jou. En misschien waren zij wel derde keus, jij tweede keus, en de moeder van zijn kinderen eerste keus... Je zult het nooit weten zolang hij alle communicatie tegenhoudt. Dat zou mij het meeste storen, hij wringt zich je leven in, richt even een ravage aan en verdwijnt van het toneel. Die hoefde van mij ook niet meer terug te komen.

vrijdag 24 maart 2023 om 12:37
Psychologie van de koude grond:
Hij hield jou ‘warm’ als backup. Dit soort figuren kunnen niet alleen zijn. 9 vriendinnen in 10 jaar (en in de tussentijd ook de ex ‘warm houden’ want ik geloof niet dat je je laat bezwangeren als je al 10 jaar uiteen bent en alleen contact hebt over de kinderen). Jij zat dus op het reservebankje en in de tussentijd mocht je ook nog gratis oppas spelen.
Dat die vent van vrouw naar vrouw zwerft wegens geen eigen woning zegt toch ook iets over zijn gedrevenheid om zoveel mogelijk potentiële contacten ‘warm’ te houden.
Ik zou hier al het contact mee verbreken en niet meer omkijken.
Hij hield jou ‘warm’ als backup. Dit soort figuren kunnen niet alleen zijn. 9 vriendinnen in 10 jaar (en in de tussentijd ook de ex ‘warm houden’ want ik geloof niet dat je je laat bezwangeren als je al 10 jaar uiteen bent en alleen contact hebt over de kinderen). Jij zat dus op het reservebankje en in de tussentijd mocht je ook nog gratis oppas spelen.
Dat die vent van vrouw naar vrouw zwerft wegens geen eigen woning zegt toch ook iets over zijn gedrevenheid om zoveel mogelijk potentiële contacten ‘warm’ te houden.
Ik zou hier al het contact mee verbreken en niet meer omkijken.
vrijdag 24 maart 2023 om 12:38
Het is maar waar je je aan vast wilt klampen. Deal er gewoon mee dat het een onbetrouwbaar stuk vreten is en jou 10 jaar voor het lapje heeft gehouden. Waarom je er überhaupt nog iets mee zou willen terwijl hij in jullie 'pauze' even snel een 4e kind (!) bij een ander verwekt is me compleet een raadsel. Kweek eens wat eigenwaarde.
vrijdag 24 maart 2023 om 13:51
Precies dit inderdaad! Hij was dan mss jouw ‘beste’ vriend, maar blijkt het allemaal nogal een oppervlakkige vriendschap gezien er zoveel vraagtekens zijn. Andere vriendinnen nooit ter sprake gekomen, geen weet van vast woon-/verblijfplaats, serieus, dat schaar je toch niet onder goeie vriendschap?Pitabroodje schreef: ↑24-03-2023 13:10Wat ik me nu wel afvraag, ben je in al die jaren nooit bij hem thuis op bezoek geweest? Het moet toch zijn opgevallen dat hij geen vaste verblijfplaats heeft?
Dus, of jij hebt heel veel rode vlaggen gemist of je legt de lat nogal laag?! Hij heeft geen bindingsangst hoor, dat haal jij je in je hoofd om het te bagatelliseren, het lijkt mij gewoon een onvolwassen flierefluiter. En zo te lezen houdt hij niet alleen jou giga voor de gek, maar gaat het hem ook goed af bij zijn vrienden.
Hoop dat je jezelf heel wat beters gunt dan dit exemplaar!
Live Life to the fullest
vrijdag 24 maart 2023 om 14:41
Het is een man. Er zijn er best veel die bij vrouwen blijven rondhangen met wie ze willen neuken, onder het mom van 'vriendschap'.Babywens schreef: ↑24-03-2023 11:03er is in die 10 jaar tijd geen intimiteit geweest. Alleen vriendschap. geen kus geen aanrakingen niets!
alleen dus afgelopen jaar, toen ik dus toch open stond voor hem. ik snap niet dat iemand 10 jaar vol kan houden voor 1ding?
Als er iets was kwam hij meteen zowel voor mij , mijn kind als mijn familie, iedereen kent hem immers ook. dus daarom zo onbegrijpelijk!
vrijdag 24 maart 2023 om 15:02
Inderdaad geen goed woord voor over. Walgelijk. Hij heeft je gehad, de lol is eraf, volgende gat dat hapt.yobwoc56 schreef: ↑24-03-2023 10:39Zo’n type man is eeuwig aan het jagen. Hij kent geen vriendschappen: hij heeft alleen maar lijntjes open staan voor het moment een vrouw toehapt.
Zijn ex heeft dat haarfijn aangevoeld en gezegd dat ze niet wilde dat hij die vriendinnen had. Aangezien al die aandacht en energie om moeite te doen niet naar haar en haar kinderen gaan.
Walgelijk dit soort mannen.
Sorry to, niet naar bedoelt, maar dit type mens is vreselijk en kun je het best een trap nageven richting tot nooit meer ziens en alles blokkeren en verwijderen. En laat je testen!
vrijdag 24 maart 2023 om 15:04
En dat zou ook vreemd zijn. Een vriendschap hebben met iemand waarvan je nooit mensen hebt gezien of gesproken (familie) en nooit bij thuis bent geweest in zoveel jaar zou eigenlijk ook al genoeg alarmbellen moeten doen afgaan bij jou.Pitabroodje schreef: ↑24-03-2023 13:10Wat ik me nu wel afvraag, ben je in al die jaren nooit bij hem thuis op bezoek geweest? Het moet toch zijn opgevallen dat hij geen vaste verblijfplaats heeft?
vrijdag 24 maart 2023 om 15:04
ja, dit is echt heel rot. Deze man misbruikt TOHoerabanaan schreef: ↑24-03-2023 15:02Inderdaad geen goed woord voor over. Walgelijk. Hij heeft je gehad, de lol is eraf, volgende gat dat hapt.
Sorry to, niet naar bedoelt, maar dit type mens is vreselijk en kun je het best een trap nageven richting tot nooit meer ziens en alles blokkeren en verwijderen. En laat je testen!
Ik heb een vriendin, die ook vriendschappen niet herkend. Wanneer is iemand een vriend? En wanneer onbetrouwbaar of "slechts een aardige collega"? Die investeert dus steeds in de verkeerde mensen.
Ik zie het al jaren met lede ogen aan
vrijdag 24 maart 2023 om 15:33
Hij was nooit verliefd op jou als persoon, hij was verliefd op het plaatje dat hij in zijn hoofd had van jou, waar je nooit aan had kunnen voldoen. Bovendien is hij onbetrouwbaar en een leugenaar want hij is vanaf dag 1 al jaren onder valse voorwendselen met je "bevriend". Als je eerder had gehapt was hij al eerder weggeweest.
vrijdag 24 maart 2023 om 15:44
Je hebt geen beste vriend gehad 10 jaar lang.
Vriendschap is gelijkwaardig als een van de twee verliefd op de ander is is het geen gelijkwaardige vriendschap.
Heel raar om een ‘vriendschap’ met iemand te onderhouden die steeds laat weten dat hij verliefd op je is. Waarom doe je dat?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
vrijdag 24 maart 2023 om 16:33
Babywens schreef: ↑24-03-2023 11:11al zou mijn hart het liefst hem willen helpen. Ik blind van liefde nog steeds en een goede vriend die ik heus wel aan hem had, hoefde maar te bellen en hij stond er, was ik ziek haalde hij mijn kind van school of ging hij naar de speeltuin ermee. en zo kan ik nog 10000 dingen noemen. Ik zie en kan hem niet als alleen maar slecht zien. al zou het wellicht moeten? Ik denk zelf dat hij niet terug komt, want waarom blokkkeer je dan overal. en tuurlijk moet hij zijn shit zelf gaan oplossen. Maar zoals ik al zei, zelf dat zou ik nog willen doen. Maar wat als die terug komt, zijn excusses zullen niet waar zijn, en stel dat hij alles op een rij heeft, is hij dan wel te vertrouwen? mijn hart en hoofd lopen niet gelijk nu en dat is dus het geen wat mij zo verdrietig maakt!
Nondeju, denk toch aan je kind zeg. Je mag wel iets meer eisen stellen aan degene die je intensief in het leven van je kind laat. Stop met gezemel over hart en hoofd en ga even heel goed naar jezelf kijken, in het belang van je kind.
vrijdag 24 maart 2023 om 16:42
Lorrelies schreef: ↑24-03-2023 15:44Je hebt geen beste vriend gehad 10 jaar lang.
Vriendschap is gelijkwaardig als een van de twee verliefd op de ander is is het geen gelijkwaardige vriendschap.
Heel raar om een ‘vriendschap’ met iemand te onderhouden die steeds laat weten dat hij verliefd op je is. Waarom doe je dat?
Als je te weinig eigenwaarde hebt kan het heel lekker zijn om zo iemand warm te houden, iemand die jou steeds zo vleit en je zijn droomvrouw noemt en alles voor je laat vallen. Daarom is het ook zo moeilijk om nu te zien dat je slechts een van de velen bent, want wat blijft er dan van die kunstmatig hoog gehouden eigenwaarde over? Dan val je weer terug op jezelf en dat is even slikken.
Echt TO, ga in jezelf investeren.
vrijdag 24 maart 2023 om 17:57
Natuurlijk dit, je bent heeeeeel bijzonder en hij doet dit allemaal omdat zijn gevoel voor jou zo sterk is.Babywens schreef: ↑24-03-2023 10:19Hij hun dus gewoon verzweeg voor mij.. betekenen dan al die vrouwen niets voor hem? wou die doorgaan met zijn leven maar was ik zijn doel, bleef hij hopen op een relatie met mij ? gezien hij heel vaak aangaf dat hij het jammer vond dat ik geen wederzijdse gevoelens voor hem voelde..??
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 24 maart 2023 om 18:05
Murgatroyd schreef: ↑24-03-2023 17:57Natuurlijk dit, je bent heeeeeel bijzonder en hij doet dit allemaal omdat zijn gevoel voor jou zo sterk is.

Ik moest lachen om deze sarcastische reactie, maar volgens mij is dit wat jij werkelijk zo ervaart en dat vind ik wel verdrietig. Ik hoop dat je snel gaat zien voor wat hij écht is en dat staat compleet los van jou. Zou zomaar kunnen dat hij bij al deze vrouwen ook jou heeft verzwegen om hen in hetzelfde web te lokken. Deze man is toxisch!
Live Life to the fullest

vrijdag 24 maart 2023 om 18:11
Je zoekt uitvluchten om de bikkelharde waarheid niet onder ogen te zien: je was één van de velen en hebt je enorm in hem vergist.
Welke diagnose je er ook op wilt plakken, dit is gewoon een exemplaar in de categorie moet-je-niks-mee-te-maken-willen-hebben. Of zijn debiele gedrag nou komt door een DSM-etje of gewoon een verrot karakter; deze man gaat jou niks brengen.
En jij hem ook niet, maar dat is ondergeschikt. Je gaat hem niet fixen. Dit is hoe hij is.
Welke diagnose je er ook op wilt plakken, dit is gewoon een exemplaar in de categorie moet-je-niks-mee-te-maken-willen-hebben. Of zijn debiele gedrag nou komt door een DSM-etje of gewoon een verrot karakter; deze man gaat jou niks brengen.
En jij hem ook niet, maar dat is ondergeschikt. Je gaat hem niet fixen. Dit is hoe hij is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in