Beste vriendin heeft me heel erg gekwetst

21-10-2018 00:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees hier altijd mee maar nog nooit zelf geschreven. Maar er moet me even iets van het hart. Mijn (dacht ik) beste vriendin, in elk geval de vriendin waar ik al 10 jaar lang alles mee deel, heeft me heel erg gekwetst na een soort van discussie die we hadden over iets heel onbenulligs. Iets wat ik gewoon wilde delen, zoals ik altijd alles met haar deel. En waar ze een hele discussie over begon omdat ze vond dat zij gelijk had. Ik kreeg uiteindelijk het verwijt dat ik altijd overal een punt van maak, al jaren lang, over alles en elk dingetje. En dat ze daarom vanaf nu afstand ging nemen. Zomaar vanuit het niks...
Ze doet net of onze vriendschap al die jaren niks heeft betekend. Komt opeens met verwijten die ik heel oneerlijk vind en waar ik heel verdrietig van word...

Ik weet dat ze het niet makkelijk heeft, ze zal haar dag wel niet gehad hebben, maar dat vind ik geen excuus om het maar op mij af te reageren met zoiets lulligs. Ik hou altijd rekening met haar, ik sta altijd voor haar klaar, ondanks dat het soms maar van 1 kant lijkt te komen. Het voelt heel erg alsof zij belangrijker voor mij was dan ik voor haar (als je zo makkelijk iemand opzij zet zoals ze nu doet).

Het is ook een van mijn weinige vriendinnen hier en al 10 jaar lang mijn steun en toeverlaat (en andersom).... juist daarom doet het extra veel pijn hoe ze nu heeft gereageerd. Ik ben boos en verdrietig en gekwetst en wil eigenlijk nog een berichtje naar haar typen maar misschien moet ik maar gewoon even niks doen en haar negeren? Het valt me zo van haar tegen...

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil maar ik moest het even van me afschrijven. Sorry voor het lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Daarom denk ik dat ze het niet voor de lol deed, want dat kost je toch alleen maar energie.
Is het contact tussen jullie nu helemaal verbroken?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze het gewoon niet durfde te zeggen en het daarom op deze manier wilde proberen. En hier niet bij nagedacht heeft hoe dit achteraf voor mij zou zijn. Ik heb het even laten rusten, maar ik wil het wel fatsoenlijk afsluiten binnenkort. Maar nu even geen contact nee.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook het meest verstandig. Sterkte!
Het zal vast de spreekwoordelijke druppel geweest zijn.
Had ook zo een vriendin die mij meer energie koste dan dat het gaf, en in het begin wuifde ik het weg 'ach, komt wel weer goed'. Ik begon mij er steeds vaker aan te ergeren en was op een gegeven moment bij voorbaat al op mijn hoedde. Toen gebeurde er iets waardoor voor mij de maat vol was. Ik wilde het laten verwateren maar dat leek ze niet te begrijpen, ze bleef mij appen.
Een vriendschap eenzijdig laten verwateren gaat de ander ook pijn doen. Dus waarom zou je in plaats daarvan niet kiezen voor een goed (afsluitend) gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
25-10-2018 12:22
Ik denk dat ze het gewoon niet durfde te zeggen en het daarom op deze manier wilde proberen. En hier niet bij nagedacht heeft hoe dit achteraf voor mij zou zijn. Ik heb het even laten rusten, maar ik wil het wel fatsoenlijk afsluiten binnenkort. Maar nu even geen contact nee.
Waarom ga jij nu voor haar beslissen dat er een afsluitend gesprek moet komen?
Ik denk dat ze daar helemaal niet op zit te wachten en blij is van je af te zijn.
Je komt erg dwingend over
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, ze heeft zelf geappt dat we erover konden praten als ik dat nog wilde, ik heb daar nu alleen nog even geen behoefte aan. Jij maakt ervan dat ik haar een afsluitend geprek op wil dringen en dat is niet zo. Ik wil alleen een keer face to face van haar horen waarom ze me een jaar lang aan het lijntje gehouden heeft. Waarom ze niet meteen eerlijk is geweest. Daarna gaan we ieder onze eigen weg. Een vriendschap van 10 jaar beëindig je niet met een eenzijdig appje.
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
25-10-2018 09:41
Dat heeft haar zelf idd vast ook veel energie gekost dus ze had het beter kunnen laten verwateren.
Dat heeft ze ook geprobeerd: ze wilde niet meer afspreken. De reden dat ze het te druk had om af te spreken is een signaal. Als je echt wil is er altijd een mogelijkheid te vinden. Ze wílde dus niet meer afspreken.
Verder gaf je aan dat jij meestal de app-gesprekken begon. Nog een signaal.
Wat had ze nog meer kunnen doen om het te laten verwateren?
Het is heel vervelend als dit gebeurd, maar probeer ervan te leren.
Je moet er maar zin in hebben. Zoek een andere vriendin die niet zo respectloos en crazy doet. Wie test nu zijn vrienden? En dat met die strategie.. jezus
Alle reacties Link kopieren
Swiss schreef:
25-10-2018 20:27
Dat heeft ze ook geprobeerd: ze wilde niet meer afspreken. De reden dat ze het te druk had om af te spreken is een signaal. Als je echt wil is er altijd een mogelijkheid te vinden. Ze wílde dus niet meer afspreken.
Verder gaf je aan dat jij meestal de app-gesprekken begon. Nog een signaal.
Wat had ze nog meer kunnen doen om het te laten verwateren?
Het is heel vervelend als dit gebeurd, maar probeer ervan te leren.
Dan app je nog niet terug?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd als je het wilt laten verwateren of je hebt er geen zin meer in dan app je even niet terug, of veel minder. Maar ze appte altijd hele verhalen terug. Dus nee ik heb niet echt signalen gemist, ze wist ze gewoon heel goed te verbergen.

Ze is nu trouwens allemaal diepzinnige quotes aan het delen op FB die op mij slaan. Om te kijken of ik reageer denk ik. Zo kinderachtig. Dit helpt wel om sneller over mijn verdriet heen te komen, maar leuk is anders..
Malibu123 schreef:
26-10-2018 22:52
Ja idd als je het wilt laten verwateren of je hebt er geen zin meer in dan app je even niet terug, of veel minder. Maar ze appte altijd hele verhalen terug. Dus nee ik heb niet echt signalen gemist, ze wist ze gewoon heel goed te verbergen.

Ze is nu trouwens allemaal diepzinnige quotes aan het delen op FB die op mij slaan. Om te kijken of ik reageer denk ik. Zo kinderachtig. Dit helpt wel om sneller over mijn verdriet heen te komen, maar leuk is anders..
Dat vind ik nou niet bepaald getuigen van een hoge opleiding...
Alle reacties Link kopieren
Waarom kijk je überhaupt nog op haar Facebook?

Ik snap dat een vriendschap verbreken moeilijk is, maar blijkbaar was er toch al weinig meer van jullie vriendschap over en je klinkt niet bepaald aardig over haar. Dus stop hier lekker mee.
Alle reacties Link kopieren
@Malibu123, toen ik je openingspost las, dacht ik echt dat jouw verhaal over 2 puber vriendinnen ging.. of hooguit jonge twintigers.
Nu lees ik dat jij al de 40 gepasseerd bent.. en het spijt me je dit te moeten melden.. maar wat ontzettend kinderachtig allemaal!!!
Nu weer met die FB actie.. en jij zit ze te volgen en je te verbijten. Grow up! en klaar ermee!
Als mijn beste vriendin elke dag zou appen terwijl ik het razend druk heb zou ik gek worden en je mening geven of constant in discussie willen gaan is een legitieme reden om iemand dan eerder als storend te ervaren dan een gezellige vriendin. Vriendschap is een relatie en door allerlei veranderingen kan de liefde overgaan en zelfs omslaan naar haat als je het gevoel hebt dat je vast zit in die relatie/vriendschap. Als ik dit zo hoor vermoed ik dat zij een gezin heeft en jij niet, dat betekent dat je een andere plek hebt gekregen in haar leven maar jij haar nog ziet als je steun en toeverlaat. Soms vergt dat te veel van iemand.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
27-10-2018 00:35
@Malibu123, toen ik je openingspost las, dacht ik echt dat jouw verhaal over 2 puber vriendinnen ging.. of hooguit jonge twintigers.
Nu lees ik dat jij al de 40 gepasseerd bent.. en het spijt me je dit te moeten melden.. maar wat ontzettend kinderachtig allemaal!!!
Nu weer met die FB actie.. en jij zit ze te volgen en je te verbijten. Grow up! en klaar ermee!
Serieus??? Over de 40?
Ik dacht ook dat jullie 20tigers waren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ontzettend kinderachtig, helemaal mee eens. Zo zie je maar weer hoe mensen van boven de 40 ook rare streken kunnen uithalen in een vriendschap, daar hoef je echt geen puber voor te zijn. En nee ik lees haar FB quotes niet expres, die komen voorbij op mijn tijdlijn. Maar ik wil haar niet zomaar van mijn FB gooien, ondanks alles. En dat weet ze, daarom deelt ze ze.

Jammer dat sommige mensen niet goed lezen en dan wel reageren. Maar het heeft voor mij geen zin om daarop in te gaan, ik hoef me hier niet te verdedigen.

Voor mij is het nu afgesloten, ik ga verder en probeer me er niet meer zo druk om te maken. Ik heb me enorm in deze vriendin vergist, een harde les maar het is niet anders. Bedankt allemaal dat ik het hier even kwijt kon.
Maak het gemakkelijker voor jezelf en gooi haar wél van FB af.
Onnodig om jezelf verder te laten kleineren, toch? Want dat is wat ze feitelijk doet. Ze speelt een spelletje met je, al een jaar lang, en probeert je nu weer uit de tent te lokken.
Afsluiten is lastig zo. Dus .. wees verstandig, ga ook niet nogmaals een gesprek aan. Je gaat er alleen maar een groter rotgevoel aan overhouden.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 27-10-2018 19:53
0.13% gewijzigd
En toch blockeren en verwijderen op fb. Je laat je toch niet vernederen?
Alle reacties Link kopieren
Gooi haar idd van FB af.
Klaar ermee en doorrrrrr!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft haar niet eraf te gooien. Gewoon ontvolgen. Zie je geen berichten meer.

En door...
Alle contact verbreken, wat een mafketel
Louise70 schreef:
27-10-2018 17:58
Je hoeft haar niet eraf te gooien. Gewoon ontvolgen. Zie je geen berichten meer.

En door...
En waarom zou je haar dan niet gewoon ontvrienden en door?
Ik herken het wel. Ik dacht een beste vriendin te hebben, ook dit jaar 10 jaar. We hadden wel periodes van wat af en aan meer en minder contact, maar hier spraken we samen altijd over als dat we het juist zo fijn vonden dat dat kon, zonder dat meiden getrut.

Het laatste jaar begon er echter een vriendinnen groep te ontstaan. Alleen wel een deel vrouwelijke familie van haar. Waar ik geen familie heb die ik zie. En juist een goede vriendin van mij erbij.

Zodra er dan zo’n groep is, veranderd de dynamiek best wel. En ik geef eerlijk toe, ik kan best een aanwezige mening hebben. Maar daar heb ik op leren letten de laatste jaren. Alleen, hebt was me een hoop gekat. En dan kon ik de familie lijmen als het ware, of ik kreeg ze allemaal op mijn dak. En die ene vriendin, die hing er dan “vooral voor mij bij” naar haar zeggen.

Ik kreeg steeds meer het idee dat mijn beste vriendin het gewoon te druk had voor me, en toen had ik op gegeven moment een woordenwisseling met die vriendin die er meer bij hing, en die kende we nog geen jaar ofzo. En op dat moment begon mijn beste vriendin eigenlijk nog voordat ze mijn kant van het verhaal gehoord had, al zo op me in te hakken over die woordenwisseling die eigenlijk een misverstand was, en dat is ook letterlijk het enige wat ik erover heb kunnen zeggen tegen haar voor ze haar mening klaar had.

En vlak daarvoor had haar zusje ook al eens gezegd had dat ze twijfelde of onze vriendschap wel echt was, door de stillere periodes, maar ze heeft me zelf ook nooit opgezocht in die periodes. En juist het tegenovergestelde gezegd tegen mij.

Dus het was, en is heel pijnlijk. Maar toen heb ik zelf ook wel mijn conclusies getrokken van, deze vriendschap is niet gelijkwaardig. En de stekker eruit getrokken. En ze heeft ook nooit 1 sec moeite gedaan om er iets aan te doen. Dus tja..
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
27-10-2018 16:37
Serieus??? Over de 40?
Ik dacht ook dat jullie 20tigers waren
Nee man, leeftijd staat echt los van kinderachtig gedrag. Onvolwassen of raar gedrag zie je echt op alle leeftijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven