Beste vriendin heeft me heel erg gekwetst

21-10-2018 00:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees hier altijd mee maar nog nooit zelf geschreven. Maar er moet me even iets van het hart. Mijn (dacht ik) beste vriendin, in elk geval de vriendin waar ik al 10 jaar lang alles mee deel, heeft me heel erg gekwetst na een soort van discussie die we hadden over iets heel onbenulligs. Iets wat ik gewoon wilde delen, zoals ik altijd alles met haar deel. En waar ze een hele discussie over begon omdat ze vond dat zij gelijk had. Ik kreeg uiteindelijk het verwijt dat ik altijd overal een punt van maak, al jaren lang, over alles en elk dingetje. En dat ze daarom vanaf nu afstand ging nemen. Zomaar vanuit het niks...
Ze doet net of onze vriendschap al die jaren niks heeft betekend. Komt opeens met verwijten die ik heel oneerlijk vind en waar ik heel verdrietig van word...

Ik weet dat ze het niet makkelijk heeft, ze zal haar dag wel niet gehad hebben, maar dat vind ik geen excuus om het maar op mij af te reageren met zoiets lulligs. Ik hou altijd rekening met haar, ik sta altijd voor haar klaar, ondanks dat het soms maar van 1 kant lijkt te komen. Het voelt heel erg alsof zij belangrijker voor mij was dan ik voor haar (als je zo makkelijk iemand opzij zet zoals ze nu doet).

Het is ook een van mijn weinige vriendinnen hier en al 10 jaar lang mijn steun en toeverlaat (en andersom).... juist daarom doet het extra veel pijn hoe ze nu heeft gereageerd. Ik ben boos en verdrietig en gekwetst en wil eigenlijk nog een berichtje naar haar typen maar misschien moet ik maar gewoon even niks doen en haar negeren? Het valt me zo van haar tegen...

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil maar ik moest het even van me afschrijven. Sorry voor het lange verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
27-10-2018 09:34
Als mijn beste vriendin elke dag zou appen terwijl ik het razend druk heb zou ik gek worden en je mening geven of constant in discussie willen gaan is een legitieme reden om iemand dan eerder als storend te ervaren dan een gezellige vriendin. Vriendschap is een relatie en door allerlei veranderingen kan de liefde overgaan en zelfs omslaan naar haat als je het gevoel hebt dat je vast zit in die relatie/vriendschap. Als ik dit zo hoor vermoed ik dat zij een gezin heeft en jij niet, dat betekent dat je een andere plek hebt gekregen in haar leven maar jij haar nog ziet als je steun en toeverlaat. Soms vergt dat te veel van iemand.
Hoezo ze appt zelf steeds terug. Dan app je toch pas veel later iets terug als je het zo “druk” hebt?
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
27-10-2018 17:37
Ja het is ontzettend kinderachtig, helemaal mee eens. Zo zie je maar weer hoe mensen van boven de 40 ook rare streken kunnen uithalen in een vriendschap, daar hoef je echt geen puber voor te zijn. En nee ik lees haar FB quotes niet expres, die komen voorbij op mijn tijdlijn. Maar ik wil haar niet zomaar van mijn FB gooien, ondanks alles. En dat weet ze, daarom deelt ze ze.

WAAROM NIET? Serieus, laatst heb je hier gepost hoe erg het wel niet was dat ze je al een jaar voorgelogen had. En nu "onderga" je dit. Je doet het jezelf aan. Waarom zou zij nog respect voor jou hebben als vriendin, blijkbaar heb jij toch geen grenzen.
Alle reacties Link kopieren
@Chocolol omdat ik een vriendschap van 10 jaar niet wil afsluiten met ruzie. Ik negeer het gewoon, alleen stoort het me wel natuurlijk. Maar daar kom ik ook wel overheen. Ik heb nu uitgezet dat ik haar pagina volg, dan zie ik het ook niet. Prima toch? Eraf gooien kan altijd nog.

@appelientjex ja dat dus, of je zegt sorry ik heb het even druk.. spreek je later (is ook eerlijker dan meegaan in een gesprek waar je helemaal geen in in hebt)
Malibu123 schreef:
27-10-2018 22:09
@Chocolol omdat ik een vriendschap van 10 jaar niet wil afsluiten met ruzie. Ik negeer het gewoon, alleen stoort het me wel natuurlijk. Maar daar kom ik ook wel overheen. Ik heb nu uitgezet dat ik haar pagina volg, dan zie ik het ook niet. Prima toch? Eraf gooien kan altijd nog.

@appelientjex ja dat dus, of je zegt sorry ik heb het even druk.. spreek je later (is ook eerlijker dan meegaan in een gesprek waar je helemaal geen in in hebt)
Doe het wel, voor je eigen gemoedsrust, heb ik ook gedaan. :hug:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon, ik ga het ook doen hoor, zal idd meer rust geven. Maar op de een of andere manier kan ik het nu nog niet. Het gaat al een stuk beter met me, ik ben vooral verbaasd over hoe het gegaan is. Niet eens meer heel boos of verdrietig. Dus komt goed, thanks :)
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat een vriendschap op die manier moet eindigen. Ik vind het wel rot voor jou dat jij de laatste tijd genoegen hebt genomen met een vriendin die minder tijd maakte voor jou dan jij voor haar. Ook al spelen er in haar situatie dingen die haar humeur/gedrag beïnvloeden. Het is en was niet eerlijk om dat op jou af te reageren. Bovendien: als jij zo "vermoeiend" was in haar ogen, waarom nam ze dan die moeite om toch het contact te onderhouden en heeft ze je niet geconfronteerd met wat in haar ogen niet goed is aan jullie vriendschap? Dat van die strategie vind ik ook een beetje een vreemd verhaal. Ik maak uit één van je reacties op dat jullie beiden 40+ zijn. Dat wist ik nog niet toen ik dat stuk over die strategie las en kreeg toen de indruk dat jullie 17 ofzo waren. Van haaruit is het super laf..

Anyway, een gebroken vriendschap kan net zo rot voelen als een relatie die uit is. Ik hoop dat je het een beetje kunt verwerken en je dan kan richten op vriendinnen die wél de moeite voor je nemen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Pineappleberry :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven