Bijna scheiden

03-01-2020 16:14 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan scheiden. Allang tijd loopt het niet goed en langzamerhand zijn we broer en zus geworden. Ik dacht nooit echt over scheiden na omdat ik dat niet wil voor onze kinderen. Maar nu het bespreekbaar is geworden is er geen weg meer terug. Ik ben 2 jaar geleden vreselijk verliefd geweest op een collega, en ondanks dat het geen relatie kan worden was het wel wat me deed inzien dat ik dit huwelijk niet meer wil.
En ik voel me zo schuldig naar mijn kinderen. Ik wil mijn kinderen niet beschadigen. Nu we verder in het traject van scheiden zijn is het zo dubbel, ik weet dat ik niet met man man verder kan, maar ik durf de stap niet te nemen. We slapen nu apart en doen niets meer samen, we zijn alleen nog thuis voor de kinderen. Het voelt eenzaam en alsof we stil staan, tegelijkertijd wil ik het zo houden en ben ik bang voor wat komen gaat.
Wie zit ook in deze situatie of heeft het meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Welke stap durf je niet te nemen? Praten jullie nog met elkaar? Waar ben je bang voor?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Nee, deze situatie is goed voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor die kinderen: papa en mama slapen apart en doen niets meer samen.
Lekker sfeertje waarin ze gedwongen worden om op te groeien. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Huppetee, wees volwassen
Hak de knoop door: zet de scheiding door. Dit is slopend voor je kinderen

Waar komt dit gevoel vandaan? Hebben juli er Alles aan gedaan, om je relatie te redden? Misschien toch niet? Vandaar je schuldgevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ga scheiden en regel alles zo goed mogelijk voor de kinderen.
Vraag hun mening als ze daar oud genoeg voor zijn.
En ga voor psychische ondersteuning, mocht je die nodig hebben, naar je huisarts en vraag een doorverwijzing.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
03-01-2020 16:21

Vraag hun mening als ze daar oud genoeg voor zijn.
vraag alleen de mening van je kinderen, als ze echt een stem hebben en je van plan bent, te doen wat ze vragen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2020 16:26
vraag alleen de mening van je kinderen, als ze echt een stem hebben en je van plan bent, te doen wat ze vragen
Hangt er van af wat die kinderen vragen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
03-01-2020 16:27
Hangt er van af wat die kinderen vragen natuurlijk.
nee, ik vind dat voor alles gelden
Ik vraag mijn kinderen geregeld om hun mening, maar alleen als ik van plan ben, hen serieus te nemen
en in zo'n volwassen-probeem als een scheiding, denk ik dat je kinderen niet moet opzadelen met vragen om hun mening/
Ze komen dan zo snel in een conflict terecht
Alle reacties Link kopieren
Nee joh! Dat ga je toch niet aan de kinderen vragen?

Ben volwassen en hak zelf de knoop door. Te idioot voor woorden deze suggestie!
Ik heb het meegemaakt. Ik had een man die, net als jij, de knoop niet door durfde te hakken, maar die tegelijk ook echt helemaal niets meer wilde, en ook nog mij in de waan liet dat er wellicht nog iets te redden viel. Terwijl hij al lang verder wilde met een ander. Ik ging er langzaam maar zeker aan kapot.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2020 16:29
nee, ik vind dat voor alles gelden
Ik vraag mijn kinderen geregeld om hun mening, maar alleen als ik van plan ben, hen serieus te nemen
en in zo'n volwassen-probeem als een scheiding, denk ik dat je kinderen niet moet opzadelen met vragen om hun mening/
Ze komen dan zo snel in een conflict terecht
Je kunt oudere kinderen best vragen hoe ze een bezoekregeling graag ingevuld zouden zien.
Ervan uitgaande dat de ouders duidelijk maken dat er sowieso gescheiden gaat worden.
Willen ze graag 1 week papa, 1 week mama, hoofdverblijf bij een van de 2 en een uitgebreide bezoekregeling enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik ben niet meer gelukkig in mijn relatie, we zijn geen stel meer maar alleen ouders van onze kinderen. Dit ondanks relatietherapie, gesprekken samen hierover, meer dingen samen doen, enz. Ik vind het heel moeilijk om de knoop door te hakken, maar op deze manier worden hij en ik ook allebei niet gelukkig en stellen we ook geen goed voorbeeld voor onze kinderen. Lastige bij ons is dat het gevoel eenzijdig is, mijn man is tevreden met hoe het nu loopt. Daarmee voel ik me heel erg de schuldige in het geheel, hoewel ik wel weet dat onze relatie niet alleen mijn 'verantwoordelijkheid' is...
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
03-01-2020 16:35
Je kunt oudere kinderen best vragen hoe ze een bezoekregeling graag ingevuld zouden zien.
Ervan uitgaande dat de ouders duidelijk maken dat er sowieso gescheiden gaat worden.
Willen ze graag 1 week papa, 1 week mama, hoofdverblijf bij een van de 2 en een uitgebreide bezoekregeling enz. enz.
dat kun je ze alleen vragen, als ze er echt een stem in hebben
als pa&ma andere ideeën hebben, geef je kinderen dan niet de schijn, dat ze een stem hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar nee zou het niet bij hun neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
03-01-2020 16:42
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar nee zou het niet bij hun neerleggen.
Wat leg je niet bij hen neer?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2020 16:40
dat kun je ze alleen vragen, als ze er echt een stem in hebben
Beweer ik iets anders?
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
03-01-2020 16:43
Wat leg je niet bij hen neer?
Wat zij vinden en willen....
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
03-01-2020 16:17
Welke stap durf je niet te nemen? Praten jullie nog met elkaar? Waar ben je bang voor?
Bang om spijt te krijgen.. niet van het einde van de relatie, maar dat ik de kinderen moet delen.
We praten alleen over praktische dingen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-01-2020 16:20
Huppetee, wees volwassen
Hak de knoop door: zet de scheiding door. Dit is slopend voor je kinderen

Waar komt dit gevoel vandaan? Hebben juli er Alles aan gedaan, om je relatie te redden? Misschien toch niet? Vandaar je schuldgevoel?
Relatietherapie hebben we gehad. Schuldgevoel komt denk ik ook uit het feit dat het mijn keuze is. En als ik niet verliefd was geworden we misschien nog wel gezapig samen zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
03-01-2020 16:31
Ik heb het meegemaakt. Ik had een man die, net als jij, de knoop niet door durfde te hakken, maar die tegelijk ook echt helemaal niets meer wilde, en ook nog mij in de waan liet dat er wellicht nog iets te redden viel. Terwijl hij al lang verder wilde met een ander. Ik ging er langzaam maar zeker aan kapot.
Ja, dat lijkt me ook vreselijk, om de andere partij te zijn. Ik laat hem niet in de waan, hij weet dat het niet goed komt
Alle reacties Link kopieren
Mentos2020 schreef:
03-01-2020 16:47
Bang om spijt te krijgen.. niet van het einde van de relatie, maar dat ik de kinderen moet delen.
Tsja, dat is nu eenmaal de consequentie van scheiden.
Alle reacties Link kopieren
TMW schreef:
03-01-2020 16:36
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik ben niet meer gelukkig in mijn relatie, we zijn geen stel meer maar alleen ouders van onze kinderen. Dit ondanks relatietherapie, gesprekken samen hierover, meer dingen samen doen, enz. Ik vind het heel moeilijk om de knoop door te hakken, maar op deze manier worden hij en ik ook allebei niet gelukkig en stellen we ook geen goed voorbeeld voor onze kinderen. Lastige bij ons is dat het gevoel eenzijdig is, mijn man is tevreden met hoe het nu loopt. Daarmee voel ik me heel erg de schuldige in het geheel, hoewel ik wel weet dat onze relatie niet alleen mijn 'verantwoordelijkheid' is...
Herkenbaar!
En jullie zitten nog niet bij een mediator aan tafel?
Alle reacties Link kopieren
En over de kinderen, die weten nog niets. Als ik er aan denk om het te moeten vertellen, breekt mijn hart. Blijkbaar denk ik dan niet aan de lange termijn, want ik wil wel dat ze een fijn voorbeeld hebben van hoe een relatie kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mentos2020 schreef:
03-01-2020 16:58
Blijkbaar denk ik dan niet aan de lange termijn, want ik wil wel dat ze een fijn voorbeeld hebben van hoe een relatie kan zijn.

Dit snap ik niet, wat bedoel je precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven