Bindingsangst

14-04-2009 18:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva mensen,

Ik heb helaas een ex(+ -)vriend die last heeft van bindingsangst.

Het ligt zo, we hebben een relatie gehad, wettelijk mag onze relatie wel, we houden veel van elkaar.

Ook al is hij 20 jaar ouder dan mij.

Hij wilt dat ik eerst nog wat levenservaring opbouw tot ik rond de 25 jaar oud ben. Waar ik niet mee eens ben, want ik zou graag samen tot een ander conclusie komen, waar we het BEIDEN mee eens zijn.

maar aan de andere kant, wil ik hem (hij zelf ook) geholpen worden met zijn bindingsangst, waar hij redelijk last van heeft.

We zijn nu erg goede vrienden en soms lijkt het of we weer een relatie hebben.

Ik hoop oprecht hier wat advies en/of hulp te krijgen, want ik wil dat dit goed komt. Hij ook.

Gelukkig praten we hier af en toe over, maar nog steeds met veel vraagtekens en verschillende belangen op het eind van onze gesprekken.
-
anoniem_5603 wijzigde dit bericht op 14-04-2009 18:23
Reden: oeps
% gewijzigd
Hij zal echt zelf hulp moeten zoeken en krijgen van een professional. Jij kunt zijn bindingsangst niet voor m oplossen.

moet je ook helemaal niet willen. waarom wil jij trouwens verder met iemand die niet volledig voor je wil gaan en die ook nog eens zoveel ouder is? Veel mannen gebruiken bindingsangst ook als excuus om wel de lusten maar niet de lasten te hebben van een relatie. Maar wat is jouw excuus? je bent niet gelukkig met de sitauatie zoals die nu is, je wilt een echte relatie en geen vriendschap +. Deze man geeft al duidelijk aan dat wat hem betreft er niet meer in zit dan dat. Ookal zoek jij naar een oplossing waar je 'samen"achter staat, ik vrees dat je hem beter kungt geloven en zijn argument serieus moet opvatten als ' Ik wil niet mijn leven delen met jou"

Het advies, weggaan en gaan zoeken naar een man die wel helemaal voor je gaat zal wel an dovemansoren gericht zijn. desondanks zou ik je dat tocg geven. zeker als je nog geen 25 bent. das te jong om nu al een problematische relatie te hebben die aan geen enkele kant gelijkwaardig is.
quote:return_of_kreng schreef op 14 april 2009 @ 18:24:

Hij zal echt zelf hulp moeten zoeken en krijgen van een professional. Jij kunt zijn bindingsangst niet voor m oplossen.

moet je ook helemaal niet willen. waarom wil jij trouwens verder met iemand die niet volledig voor je wil gaan en die ook nog eens zoveel ouder is? Veel mannen gebruiken bindingsangst ook als excuus om wel de lusten maar niet de lasten te hebben van een relatie. Maar wat is jouw excuus? je bent niet gelukkig met de sitauatie zoals die nu is, je wilt een echte relatie en geen vriendschap +. Deze man geeft al duidelijk aan dat wat hem betreft er niet meer in zit dan dat. Ookal zoek jij naar een oplossing waar je 'samen"achter staat, ik vrees dat je hem beter kungt geloven en zijn argument serieus moet opvatten als ' Ik wil niet mijn leven delen met jou"

Het advies, weggaan en gaan zoeken naar een man die wel helemaal voor je gaat zal wel an dovemansoren gericht zijn. desondanks zou ik je dat tocg geven. zeker als je nog geen 25 bent. das te jong om nu al een problematische relatie te hebben die aan geen enkele kant gelijkwaardig is.

Hij houd nog wel van mij, de reden dat hij wacht is omdat hij wil dat ik net iets meer levenservaring opbouw.

Het eenige is wat ik graag wil weten, hoe kan je iemand advies geven over bindingsangst om hem of haar te helpen?

bijvoorbeeld meer met vrouwen op stap gaan?

Ik geloof nog wel in hem, hij ook in mij,

maar helaas zijn dit de twee narigheden die ons in de weg staan.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 14 april 2009 @ 18:18:

-+
Hij heeft angst om zich te binden aan iemand die 20 jaar jonger is en nog helemaal geen levenservaring heeft. Lijkt me zomaar een gezonde angst waar je niet te veel aan moet doen maar misschien wel naar moet luisteren.

Huil uit, ga iets leuks doen, doe wat levenservaring op, dan kom je tijdens het levenservaring opdoen vast wel iemand tegen die zich zonder angst aan je wilt binden.
wettelijk gezien mag jullie relatie wel; hoe oud ben je dan?
Je wil een ander persoon dan jijzelf veranderen naar iets wat op jouw verlanglijstje staat.

Als hij behoefte heeft om iets aan zijn bindingsangst te doen (wat een heerlijk excuusnummer voor velen) dan zal hij daar vanuit zichzelf iets gaan doen. Niet voor jou, maar voor zichzelf.
En heb je wel eens aan gedacht dat als hij echt bindingsangst heeft jou heel bewust heeft gekozen zodat hij zich nooit hoeft te binden?
quote:domnaiefmutsje schreef op 14 april 2009 @ 22:47:

En heb je wel eens aan gedacht dat als hij echt bindingsangst heeft jou heel bewust heeft gekozen zodat hij zich nooit hoeft te binden?

klopt. Bindingsangstigen vallen vaak voor "ongeschikte'partners omdat dat "veilig"is. volgt daaruit de vraag wat dat zegt over TO, die eigenlijk ook gevallen is voor een ongeschikte vent; 20 jaar ouder en bindingsangstig.

En ja, hij zal heus wel van je houden, maar jullie willen allebei de ander veranderen in iets wat niet is, en dat werkt niet in relaties, nooit. HJij wilt eigenlijk een vent die voor je gaat, hij wil een dame met meer levenservaring. kortom, het past niet. laat hem los, ga levenservaring opdoen. Heeft hij ondertussen de kans om echt aan die bindingaangst te gaan werken ( en om echte bindingsangst op te lossen moet ie gaan praten met een goede psycholoog, uitvinden waar precies de angst zit, en daar de angel uithalen. Bindingsangst kan angst zijn voor verantwoordelijkheid, of veroorzaakt woren door slechte ervaringen in vroege jeugd, slechte binding met ouders, of nare relaties in verleden waardoor iemand zich heeft afgesloten. Bij echte bindingsangts is de partner juist degene die NIET kan helpen, omdat die juist de bedreiging vertegenwoordigd. Als je bang bent voor honden ga je ook geen hulp zoeken bij een dobermann).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven