Bindingsangst?

29-09-2009 19:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben sinds vandaag nieuw op deze site en had een vraag je of er mischien iemand is die mij hiermee kan helpen.

als ik leuke jongen heb leren kennen verheug ik me er erg op om iets leuks met hem te doen als hij bij mij is vind ik dit de 1e keer ook erg leuk,

maar zodra hij weg is ga ik denken..

is hij wel wat ik wil ?

zou die wel om me geven ?

is hij wel goed voor me ?

en nog 100 van zulke vragen dwarrelen door mijn hoofd..

vaak kijk ik het nog eventjes aan.. maar op de een of andere manier zoek ik om iets kleins zelfs een rusie om hem maar niet meer de hoeven spreken dit is nu al 8 x achter elkaar gebeurd bij verschillende jongens..

ik vroeg me af of ik mischein bindings angst had en ging eventjes het internet op..

ook heb ik een vraag je of iemand weet wat dit is en wat ik er aan kan doen..

verder zou ik graag willen weten of dit te maken heeft dat ik op mijn 14e mijn moeder kwijt ben geraakt en zoals een ieder was ik daar erg kapot van en ben ik jaaren lang erg op mijn zelf en alleen gaan leven.

kun je me helpen..

Alvast bedankt lieve groetjes Inge
met andere woorden je hebt nog nooit een relatie gehad?
als jij zelf denkt dat het je moeite hebt met het aangaan van relaties dan kun je daar hulp voor zoeken...

Aangezien je daar last van hebt raad ik je aan dat ook te doen. Bindingsangst is een term die te pas en te onpas wordt gebruikt.... het heeft met een verstoorde hechting te maken van kinderen aan hun opvoeders door traumatische gebeurtenissen...

Ik zou zeggen dat je moeite hebt met het aan gaan van relaties.. en het verder niet diagnostiseren en op grond daarvan hulp zoeken bij een psycholoog of een maatschappelijk werker....
hee hee geage corp dat wel..

maar nooit langer dan een krappe maand..

enne( hoe krijg je een profiel foto ?:$ )
liselore :.

Dankje voor je reactie, ik denk dat ik binnekort maar weer eventjes het nummer van mijn psychololoog ga opzoekken..

ik ben daar al bekend door mijn verleden maar heb dat afgesloten ze kent me wel goed dus eigenlijk vind ik dat wel een goed idee

bedankt !

Inge
quote:pequenoangel schreef op 29 september 2009 @ 19:54:

liselore :.

Dankje voor je reactie, ik denk dat ik binnekort maar weer eventjes het nummer van mijn psychololoog ga opzoekken..

ik ben daar al bekend door mijn verleden maar heb dat afgesloten ze kent me wel goed dus eigenlijk vind ik dat wel een goed idee

bedankt !

Inge
Dit soort vragen na een eerste date stellen is vreemd. Immers je stelt vragen die je -vind ik- pas stelt als je met iemand een relatie hebt of wilt. En niet al bij een eerste date. Dan ben je nog aan het aftasten of je hem überhaupt leuk vind om vaker te ontmoeten. Vind je dan ook erg hard van stapel lopen. Geen idee of dit te maken heeft met bindingsangst of met iets anders. Zo als ik het even globaal zie verwacht je dingen van iemand terwijl die helemaal nog niet aan de orde zijn. Dat je dan ruzie maakt om iets kleins, tja. Als jij weet waarom je ruzie maakt, als je weet waarom je de dingen doet zoals je ze doet dan kun je het probleem ook oplossen.

Niet verkeerd om daar eens met iemand die er verstand van heeft over van gedachten te wisselen (dus een psycholoog of iets dergelijks) Die kan samen met je kijken waarom je dit doet en oplossingen met je bedenken dan wel handvatten aanreiken om dit te veranderen.
quote:pequenoangel schreef op 29 september 2009 @ 19:51:

hee hee geage corp dat wel..

maar nooit langer dan een krappe maand..

enne( hoe krijg je een profiel foto ?:$ )

nou ja het zou kunnen dat je daarom onzeker bent??

ik ken sommige mensen die nog nooit een vriendje/vriendinnetje hebben gehad, en als ze dan een keer een date hebben dan denken ze ook zo....

maar afijn bindingsangst is niet fijn... en een psycholoog lijkt een een goede optie gezien je turbulente verleden?

succes
dushi 74

bedankt voor je reactie,

ik ga maar eventjes naar de psycholoog mischien dat zei me kan helpen in wat ik eigenlijk fout doe ,

ik kan de fouten niet oplossen als ik de fouten niet ken

bedanktt!

Inge
"is hij wel wat ik wil ?

zou die wel om me geven ?

is hij wel goed voor me ?"

Niemand kan deze vragen na één date of een paar dates beantwoorden. Dat hoeft ook niet. In het begin is daten alleen bedoeld om te ontdekken of je het samen gezellig kunt hebben en of je verliefd op iemand wordt. Verder helemaal niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven