Blauwtje gelopen bij collega?

21-11-2019 07:48 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

2 weken geleden begon een collega die ik voorheen wel knap vond maar verder nooit sprak, ineens met me te praten. We hadden wel regelmatig oogcontact maar zochten elkaar nooit op. Hij leek altijd expres aan een ander tafeltje te zitten en keek vaak naar me, maar dat leek wat geïrriteerd en indringend te zijn. Ik zie hem 2 keer per week. De volgende dag stuurde hij vanuit het niets een kort appje, met een link naar een grappig artikel. We appten nog even verder. Het leek oprecht alsof hij wel geïnteresseerd was.
Die week erna praten we op werk weer even en kwam hij bij me zitten aan tafel. Het was een beetje ongemakkelijk want ik was wat zenuwachtig en wist niet wat ik moest zeggen. We zaten met een groepje en op een gegeven moment liep hij weer weg. Vervolgens stuurde ik hem savonds appje. Gewoon met een grapje en een vraag of hij ergens nog meer informatie over wilde sturen.
Dat was nu maandag, maar ik heb totaal geen reactie gehad.

Vrijdag zie ik hem weer en ik voel me ongemakkelijk. Trek ik er te zwaar aan of heb ik een soort blauwtje gelopen?
Wilde je hem versieren dan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-11-2019 07:50
Wilde je hem versieren dan?
Nou, niet direct maar ik hoopte wel dat we elkaar langzaam beter konden leren kennen en dan maar zien wat er zou komen. Er hing wel een bepaalde spanning tussen ons waar andere collega's ook opmerkingen over maakten
Nee, nog niet. Maar ik heb wel het vermoeden dat je, als je het zou proberen, een blauwtje gaat lopen. Vervelend op de werkvloer. Dus ik zou als ik jou was achterover leunen en kijken wat hij doet.
Alle reacties Link kopieren
en een vraag of hij ergens nog meer informatie over wilde sturen.
Wat bedoelde je dan? Ik zou daaruit kunnen verstaan: ga je me nog meer stomme dingen vragen? of: wil je me versieren? dan heb ik je betrapt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-11-2019 08:00
Wat bedoelde je dan? Ik zou daaruit kunnen verstaan: ga je me nog meer stomme dingen vragen? of: wil je me versieren? dan heb ik je betrapt.
Over het onderwerp waar het die dag samen in de pauze kort over hadden gehad
Alle reacties Link kopieren
Als je contact wil vervolgen (wat vermoedelijk je bedoeling was) dan kan je beter iets zeggen waar de ander goed op kan reageren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-11-2019 07:55
Nee, nog niet. Maar ik heb wel het vermoeden dat je, als je het zou proberen, een blauwtje gaat lopen. Vervelend op de werkvloer. Dus ik zou als ik jou was achterover leunen en kijken wat hij doet.
Dit zou ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Ach als je zenuwachtig en niet op je gemak was dan is hij waarschijnlijk toch niet de goede match, zou ik denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-11-2019 08:02
Als je contact wil vervolgen (wat vermoedelijk je bedoeling was) dan kan je beter iets zeggen waar de ander goed op kan reageren.
Ik dacht dat ik dat had gedaan omdat ik concreet had gevraagd naar nog meer informatie over iets
Alle reacties Link kopieren
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 08:12
Ik dacht dat ik dat had gedaan omdat ik concreet had gevraagd naar nog meer informatie over iets
Ja, dat begreep ik verkeerd. Ik dacht dat je letterlijk die zin uit je OP had geschreven. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een geirriteerd en indringend kijkende man die je negeert maar wel je nummer heeft en naar je appt, die voorheen wel knap was (nu ineens niet meer?) en waar je zenuwachtig van wordt.

Ik heb er de kracht niet meer voor.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 08:27
Een geirriteerd en indringend kijkende man die je negeert maar wel je nummer heeft en naar je appt, die voorheen wel knap was (nu ineens niet meer?) en waar je zenuwachtig van wordt.

Ik heb er de kracht niet meer voor.
Nou knap is hij nog steeds. Mijn nummer heeft hij uit een app groep. Ik snap niet goed waarom hij eerst uberhaupt wel appte en oogcontact maakte vaak maar nu dus niet reageert
Star² schreef:
21-11-2019 08:27
Een geirriteerd en indringend kijkende man die je negeert maar wel je nummer heeft en naar je appt, die voorheen wel knap was (nu ineens niet meer?) en waar je zenuwachtig van wordt.

Ik heb er de kracht niet meer voor.

Daar liep ik ook op vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet zo zwaar aan tillen.
Je hebt het achterste van je tong niet laten zien. Dus als je hem ziet vraag je hem nogmaals naar die info.
Of je zegt (als hij er mee komt) laat maar, heb het al aan *** gevraagd. Je reageerde niet.

Zelf ben ik trouwens ook iemand die soms vergeet terug te appen.
Druk bezig, ik bekijk het appje. Er komen nieuwe appjes van anderen. Dat andere appje verdwijnt naar beneden. En voila, het is vergeten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of geïrriteerd het juiste woord is. Misschien vooral indringend. Hij kijkt me vanaf zijn bureau regelmatig indringend aan. In de pauzes benaderde hij me echter niet. Ik hem ook niet. Dus het is meer 'elkaar niet opzoeken' dan daadwerkelijk negeren. Dat veranderde ineens en hij werd heel hartelijk en begon te appen. Ik ging daar in mee maar krijg nu 0 reactie.
Alle reacties Link kopieren
Hij kon gewoon niet zo veel met je vraag, denk ik.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
21-11-2019 08:50
Hij kon gewoon niet zo veel met je vraag, denk ik.
Dat kan ook. Maar ik denk als hij interesse zou hebben dat hij dan wel een manier zou vinden om erop te reageren. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt een beetje wereldvreemd, waarom wil je uitzoeken en puzzelen hoe je zo'n weirdo kunt begrijpen.
Ik zou zelf voortaan apart gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
21-11-2019 09:00
Hij klinkt een beetje wereldvreemd, waarom wil je uitzoeken en puzzelen hoe je zo'n weirdo kunt begrijpen.
Ik zou zelf voortaan apart gaan zitten.
Ja.. Ik ben een beetje in de war merk ik. Denk nu van: heb ik iets heel raars gezegd? Maar het kan ook bij hem liggen. Een andere collega zei ook al eens dat hij niet op haar appje had gereageerd (die niet eens flirterig maar gewoon echt zakelijk was bedoelt). Sommige mensen zeggen dat ze hem niet kunnen peilen.

Ik was dus alleen erg verrast over zijn hartelijke gedrag en interesse ineens, en ik vond het de moeite waard daar op in te gaan en wilde het een kans geven om misschien 'meer' te worden. Misschien heb ik er teveel achter gezocht.
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 08:57
Dat kan ook. Maar ik denk als hij interesse zou hebben dat hij dan wel een manier zou vinden om erop te reageren. Toch?

Ik maak uit helemaal niks op dat hij interesse heeft. Breek er verder je hoofd niet over.
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu al raar doet, blijft hij dat ook doen, zelfs al wordt het wel wat. Met alle problemen die je nu al hebt tienvoudig. Ik zou het als rode vlag beschouwen en hem van je lijst schrappen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was hij ook zenuwachtig of maakte andere collega's hem dat
Zou ik als man die e.v.t. een vrouw of collega leuk vind ook hebben.
(had ik zo i zo al als ik iemand leuk vond toen der tijd dus jah)

Misschien eens voorstellen of jullie samen kunnen lunchen los van de collega's zodat je wel met hem kan praten, en dan kijken hoe of wat?
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
21-11-2019 10:01
Misschien was hij ook zenuwachtig of maakte andere collega's hem dat
Zou ik als man die e.v.t. een vrouw of collega leuk vind ook hebben.
(had ik zo i zo al als ik iemand leuk vond toen der tijd dus jah)

Misschien eens voorstellen of jullie samen kunnen lunchen los van de collega's zodat je wel met hem kan praten, en dan kijken hoe of wat?
Dat dacht ik dus ook. En daarom appte ik hem savonds omdat ik dacht: misschien is dit fijner en minder spannend voor hem en kunnen we toch een beetje contact hebben. Maar daar kreeg ik dus geen reactie meer op
Alle reacties Link kopieren
Over mysterieuze mannen bestaan vaak misverstanden als: stille wateren hebben diepe gronden, erg aantrekkelijk..
De waarheid is vaak dat ze niet spannend, dubbelzinnig en mysterieus zijn maar gewoon stil, saai of sociaal onhandig.
Dus jij hebt niks geks geappt, hij doet raar dus blijf een beetje uit zijn buurt.
Waarom zou je als vrouw ook na zoiets gelijk de 'schuld' bij jezelf leggen?
Dat blijf ik zo apart vinden, iets meer zelfvertrouwen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven