Blauwtje gelopen bij collega?

21-11-2019 07:48 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

2 weken geleden begon een collega die ik voorheen wel knap vond maar verder nooit sprak, ineens met me te praten. We hadden wel regelmatig oogcontact maar zochten elkaar nooit op. Hij leek altijd expres aan een ander tafeltje te zitten en keek vaak naar me, maar dat leek wat geïrriteerd en indringend te zijn. Ik zie hem 2 keer per week. De volgende dag stuurde hij vanuit het niets een kort appje, met een link naar een grappig artikel. We appten nog even verder. Het leek oprecht alsof hij wel geïnteresseerd was.
Die week erna praten we op werk weer even en kwam hij bij me zitten aan tafel. Het was een beetje ongemakkelijk want ik was wat zenuwachtig en wist niet wat ik moest zeggen. We zaten met een groepje en op een gegeven moment liep hij weer weg. Vervolgens stuurde ik hem savonds appje. Gewoon met een grapje en een vraag of hij ergens nog meer informatie over wilde sturen.
Dat was nu maandag, maar ik heb totaal geen reactie gehad.

Vrijdag zie ik hem weer en ik voel me ongemakkelijk. Trek ik er te zwaar aan of heb ik een soort blauwtje gelopen?
En stel hij wil wel een soort van debielig mysterieus doen, heb je zin in zo'n rare player.. roep gewoon eens door de hele kantine, hey Dirk had je mijn apje nog gelezen?!
Gelijk raar gedoe doorgeprikt. Voila
Het klinkt niet alsof hij je heel leuk vindt, maar meer of jij het in jouw hoofd groter en betekenisvoller maakt dan het is. Ik zou de raad van Kokoro opvolgen en lekker achterover leunen. Dan zie je vanzelf of hij je vaker gaat opzoeken etc. Maar ik zou er niet teveel van verwachten als ik jou was.
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 10:09
Dat dacht ik dus ook. En daarom appte ik hem savonds omdat ik dacht: misschien is dit fijner en minder spannend voor hem en kunnen we toch een beetje contact hebben. Maar daar kreeg ik dus geen reactie meer op
Misschien heeft hij een partner en vond die dit niet leuk?
gizzmo-returns schreef:
21-11-2019 10:44
Misschien heeft hij een partner en vond die dit niet leuk?
Dat kan natuurlijk ook! Maar hij was wel degene die tot 2keer toe savonds mij appte en het initiatief nam om buiten werk te appen. Daarom dacht ik dat hij of vrijgezel was of misschien wel een partner had maar wel 'gezellig' mocht appen ofzo
Ik heb 2 hypotheses:

1. het is een getraumatiseerde, rijke zakenman met een geheime behoefte aan keiharde SM en jij doet hem aan zijn aan drugs verslaafde moeder denken die hem in de steek heeft gelaten als peutertje, waarna hij is geadopteerd door rijke mensen. In gedachten fantaseert hij hoe hij je afranselt in zijn rode kamer van pijn en plezier

2. Het is een vampier die ontzettend geilt op de geur van jouw bloed en door je geïntrigeerd is omdat jij de enige persoon bent van wie hij de gedachten niet kan lezen
Ik voel me echt zo stom :( helemaal omdat ik hem vrijdag weer onder ogen moet komen.. Misschien was het ook gewoon te ongemakkelijk allemaal en is hij daar van geschrokken ofzo
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 13:04
Ik voel me echt zo stom :( helemaal omdat ik hem vrijdag weer onder ogen moet komen.. Misschien was het ook gewoon te ongemakkelijk allemaal en is hij daar van geschrokken ofzo
Die niet zo sneu zeg, je vroeg gewoon iets aan hem, en nu kruip je van schrik onder je dekbed omdat ie niet terug appt? Nou sterkte dan maar he met de penibele situatie :hug:
MissMaran schreef:
21-11-2019 13:14
Die niet zo sneu zeg, je vroeg gewoon iets aan hem, en nu kruip je van schrik onder je dekbed omdat ie niet terug appt? Nou sterkte dan maar he met de penibele situatie :hug:
Nouja het voelt eigenlijk wel gewoon een beetje als een afwijzing.. Of maak ik het dan groter dan het is?
Ach ik ben gelukkig niet de enige collega die hij niet terug appt, dat scheelt een beetje :facepalm:
Misschien denkt ie wel: leuk, ik heb weer een opening om haar vrijdag aan te spreken op het werk.... Niet iedereen houdt van veel appen
Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt eigenlijk? Dat hij niet reageert? Je hebt zeker geen blauwtje gelopen, want hij begon met jou appen. Als hij vervolgens niet meer reageert op een appje van jou zou ik het er gewoon bij laten.
Groetjes!
Afbeelding
Damned if I don’t
thanx schreef:
21-11-2019 08:49
Ik zou er niet zo zwaar aan tillen.
Je hebt het achterste van je tong niet laten zien. Dus als je hem ziet vraag je hem nogmaals naar die info.
Of je zegt (als hij er mee komt) laat maar, heb het al aan *** gevraagd. Je reageerde niet.

Zelf ben ik trouwens ook iemand die soms vergeet terug te appen.
Druk bezig, ik bekijk het appje. Er komen nieuwe appjes van anderen. Dat andere appje verdwijnt naar beneden. En voila, het is vergeten.
Uiteraard, dat kan. Maar als je iemand leuk vindt, het heel leuk vindt dat diegene je appt, dan vergeet je echt niet te reageren lijkt me.
Hij was vandaag niet op onze afdeling dus heb hem uiteindelijk niet gezien.

Ik zit te twijfelen. Ik kan het nu laten en wachten tot volgende week. Ik kan ook een appje sturen en daarin uitleggen dat ik het niet flirterig bedoelde, maar dat het me gewoon gezellig leek om ons gesprekje via de app te vervolgen. Dat ik niet hoop dat hij zich nu ongemakkelijk voelt.

Of maak ik het daarmee alleen maar groter en erger?
Zou ik niet doen. Gewoon zo laten.
Zulke dingen kun je beter niet zeggen joh en zeker niet via app. Dat geeft juist ongemak bij de ander. Er is verder niet zoveel aan de hand toch?
Ik zou er niet teveel achter zoeken als ik jou was dat hij je een keer iets stuurde of eens naast je ging zitten, zie het gewoon als iets wat collega’s wel eens doen. Als je zelf iemand leuk vindt ben je al gauw geneigd iets op te vatten als speciale interesse, maar dat hoeft van zijn kant helemaal niet zo te zijn.
Je maakt het alleen maar erger denk ik dan. Dat zegt namelijk dan alleen maar dat je er wél veel mee bezig bent geweest
NIET appen!!
Suzykjoew schreef:
22-11-2019 15:47

Ik zit te twijfelen. Ik kan het nu laten en wachten tot volgende week. Ik kan ook een appje sturen en daarin uitleggen dat ik het niet flirterig bedoelde, maar dat het me gewoon gezellig leek om ons gesprekje via de app te vervolgen. Dat ik niet hoop dat hij zich nu ongemakkelijk voelt.

Niet doen!!
Suzykjoew schreef:

Niet zo opdringerig doen.
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 07:48
Hij leek altijd expres aan een ander tafeltje te zitten en keek vaak naar me, maar dat leek wat geïrriteerd en indringend te zijn.
Hier stopte ik met lezen en ging van WAT!?
Suzykjoew schreef:
21-11-2019 08:50
Ik weet niet of geïrriteerd het juiste woord is. Misschien vooral indringend. Hij kijkt me vanaf zijn bureau regelmatig indringend aan.
:rofl: Sorry ik zie dit echt helemaal voor me
Suzykjoew schreef:
Yup!
Ik maak nergens uit op dat hij je leuk vindt. Ik maak ook nergens uit op dat je een blauwtje hebt gelopen.

Je stelde een random vraag, je vroeg geen verkering of date.
Uiteindelijk moet je doen waar je zin in hebt, je moet toch zelf ontdekken wat wel en niet werkt, hou ons op de hoogte!
MissMaran schreef:
22-11-2019 21:13
Uiteindelijk moet je doen waar je zin in hebt, je moet toch zelf ontdekken wat wel en niet werkt, hou ons op de hoogte!
Dit blijkt lastig te gaan :( Al meer bekend, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven