Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
Vivaeef: dat is goed nieuws zeg!

Nu weer samen genieten. Want die gestoorde ex van je moet natuurlijk niet z'n zin krijgen.

En vraag je vriend gelijk even om de rest van de gebruiksaanwijzing van het huis, hoe sluit je het gas af, hoe reset je de stoppen, de modem etc. Want volgens mij kan het nooit kwaad om zelf een beetje handig te zijn.
he gelukkig vivaeef, tussen de wasjes door wilde ik toch even kijken hoe het was gegaan.

Fijn dat jullie het gewoon hebben uitgesproken, zo hoort het ook in een goede relatie.

Iedereen heeft zijn nukken, het is een kwestie van er mee om leren gaan en dit accepteren.

Maar zo zie je maar dat praten toch het beste middel is!

Goed gedaan meid!
Leef lang genoeg om een probleem te worden voor je eigen kinderen!
Gelukkig maar Vivaeef!!

Ik ben blij dat hij zijn aandeel ook ziet, zonder dat is er volgens mij geen beginnen aan.. En goed dat je afspraken probeert te maken over hoe nu verder, want dit gedrag kan natuurlijk niet door de beugel. Het is zo jammer dat hij zijn gedrag laat bepalen door je ex. Zo blijft de ex invloed houden zonder dat hij er wat voor hoeft te doen. Over een lachende derde gesproken...

Nou, ik ben blij voor jullie! Geniet ervan en de volgende keer zeker niet weer direct toegeven, hij zal nu ook moeten laten zien dat hij er wat mee gaat doen..
Zie er ook een beetje de humor van in, je hebt in ieder geval geleerd hoe je alles weer aan moet sluiten!!!
Hmmm.. ben benieuwd waar iedereen nu is die gisteren zo hard riepen dat TO haar koffers moest pakken!

En wat passie zegt: Probeer er nu de humor van in te zien, een beetje lullige cynische opmerkingen plaatsen vandaag kan echt geen kwaad en ik nog grappig ook (ik kan het in elk geval nooit laten )
quote:minny schreef op 21 november 2009 @ 03:49:

Fijn dat het gesprek goed is gegaan

En toch wil ik je dit meegeven, omdat ik het niet kan maken het niet te doen, ook al wil je het vast niet horen:

Mijn ex had ook aaaaaltijd ontzettend spijt.....

En een algemenere tip:

Minny is één van de mensen op dit forum die nog wel eens als te hard, te cynisch wordt gezien, zolang mensen nog met een roze bril op lopen. Maar volg een topic lang genoeg, en je ziet dat ze op den duur meestal wel gelijk blijkt te hebben.

Persoonlijk zou ik niet zo onder de indruk zijn van iemand die tijdelijke aanvallen van peutergedrag heeft, die verklaart door je ex, maar ze intussen wel afreageert op jou. Eng manneke, die vent van je.
quote:Bianca40 schreef op 21 november 2009 @ 10:31:

Hmmm.. ben benieuwd waar iedereen nu is die gisteren zo hard riepen dat TO haar koffers moest pakken!

En wat passie zegt: Probeer er nu de humor van in te zien, een beetje lullige cynische opmerkingen plaatsen vandaag kan echt geen kwaad en ik nog grappig ook (ik kan het in elk geval nooit laten )Hmmm, heb gisteren niet gereageerd op dit topic, alleen meegelezen. Maar ik kan echt niet meejuichen met de rest. Heb zeer mijn bedenkingen over deze man/ deze relatie. Er is absoluut geen basis van vertrouwen. En ik geloof niet in een relatie zonder vertrouwen. Hoezeer vriend nu ook zijn spijt betuigd, dit had uberhaupt nooit mogen voorkomen.
En de manier waarop de vriend zijn wantrouwen botviert op TO, daar heb ik al helemaal geen woorden voor. Voor mij dus niets grappigs aan dit topic; deze man heeft duidelijk problemen met zichzelf en zolang hij deze niet heel serieus aanpakt zou voor mij de relatie zeker afgelopen zijn.

Jaloezie en wantrouwen dat zich op deze manier uit is echt een zeer moeilijk en complex probleem waarvan de oorsprong vaak al in de vroege jeugd of in het karakter geworteld zit dus daar moet je zelf echt 200% achter staan om dat te willen en kunnen veranderen. Maar de meeste mensen die hieraan leiden zien het vaak ook helemaal niet als hun probleem, zij zien het eerder als probleem van de ander (de ander doet iets fout in hun ogen en moet daarvoor gestraft worden).

De aanpak begint dus eerst bij de volledige erkenning, zíj moeten eerst inzien dat zíjzelf een probleem hebben. Daarna kan er pas aan gewerkt worden.

Dit lukt echt maar weinigen, meestal moeten deze mensen eerst volledig vastlopen in hun leven willen ze dit onder ogen (kunnen) zien. Nogmaals, zeer moeilijk en zeer complex, dit voorval geeft ook achteraf absoluut geen reden tot gejuich. Tenzij vriend van TO dit zelf ook zeer serieus opneemt, geef ik je op een briefje dat het de volgende keer nog verder escaleert..
quote:Bianca40 schreef op 21 november 2009 @ 10:31:

Alsof het vriendje van TO de eerste is die in de hitte van de strijd, tijdens een ruzie, dingen zegt of doet waar hij achteraf spijt van heeft.

Hij heeft haar niet bedreigt, niet geslagen, geen enge berichten gestuurd. Hij was gewoon boos en dacht niet na.

Ik denk als je een topic opent over de stomme dingen die mensen hebben gezegd en gedaan tijdens een fikse ruzie er nog wel meer gekke dingen boven water komen drijven, dan het water afsluiten.
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 11:33:

Hij heeft haar niet bedreigt, niet geslagen, geen enge berichten gestuurd. Hij was gewoon boos en dacht niet na.

Ik ben ook niet erg enthousiast. En het feit dat hij haar niet bedreigd heeft vind ik nog helemaal zo zuiver niet. Hij heeft haar niet gedreigd in elkaar te slaan, maar weldegelijk gedreigd haar op straat te zetten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik zou sta zelf niet te trappelen om dakloos door het leven te gaan.

Boos, foute dingen zeggen, niet nadenken. Ik kan in een héleboel dingen inkomen. Maar het baart me oprecht zorgen dat hij moedwillig dingen heeft stukgemaakt. En ook de glijdende schaal in de conflictbeheersing doet me ernstig wantrouwen.
TO, ben blij dat jullie gesprek goed is verlopen.

Heel veel succes en geluk toegewenst in de toekomst!
Ik vind dat er gewoon te zwaar gewogen wordt. Ze hebben een keer flink ruzie gehad, er is een keer gescholden, er is een keer geroepen beter uit elkaar te gaan of weg te moeten gaan, en er is iets gesneuveld. En dat is nog nooit bij iemand anders gebeurd???

Ik krijg een beetje de indruk, dat hier nogal snel geroepen wordt dat iemand maar moet stoppen met de relatie of argwanend moet blijven.

Niet ieder probleem in de relatie is meteen het einde. Volgens mij moet een relatie ook groeien uit slechte momenten én goede momenten, nergens is het allemaal rozengeur en manenschijn.
Passie01 ik ben het met je eens.

TO, ben blij dat je gesprek goed verlopen is. Je klinkt positief!
Hey Summer, ik lees net jouw onderschrift.....

Verschoon jij de bedden en doe jij de afwas maar eens in de drie maanden??? Hahahaha
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 11:33:

[...]

Alsof het vriendje van TO de eerste is die in de hitte van de strijd, tijdens een ruzie, dingen zegt of doet waar hij achteraf spijt van heeft.

Ik denk als je een topic opent over de stomme dingen die mensen hebben gezegd en gedaan tijdens een fikse ruzie er nog wel meer gekke dingen boven water komen drijven, dan het water afsluiten.

Tijdens een ruzie kan je idd dingen zeggen waar je achteraf spijt van krijgt, maarrrrrr dat is wel iets heel anders dan heel bewust 2 dagen later het water en de tv kabel afsluiten, dat is wel bewust treiteren omdat hij niet kreeg wat hij wilde, dat heeft dan niks meer met een ruzie te maken, verniellen van spullen heeft ook niks met de ruzie te maken, maar weer met dwingelandij, to is de deur uitgegaan, heeft zich vermaakt,ipv zielig op de bank te zitten tot hij thuis was,auch dat kwam ook rauw op zijn dak en dus werd ze weer gestraft met behalve het vernielen ook nog het dreigement dat ze de deur uit moest,dit heeft niks meer met een ruzie te maken, maar met een machtsspelletje, en dit zal niet bij deze keer blijven aangezien ex in de buurt zal blijven wonen zal hij onder het mom dat ex hun relatie beinvloed dit soort rot streken nog wel veel vaker gaan uitvoeren.

En wat Minny zei: mijn ex zei altijd dat hij zo'n spijt heeft, dat klopt dat zeggen ze allemaal en als voor die figuren de rust er weer is en jij het ff net niet in de gaten hebt begint het weer.
Sorry, vind het echt te zwaar beladen. Naar mijn idee, zitten ze hier samen over 10 jaar om te lachen.
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 12:18:

Sorry, vind het echt te zwaar beladen. Naar mijn idee, zitten ze hier samen over 10 jaar om te lachen.Misschien herkennen mensen die hier posten en waarschuwen wel heel erg goed de signalen, heb je daar wel eens aan gedacht?
Ja en daar zou ik er dan een van zijn!
Als dat pesterijtje nou een regelmatig iets is, dan was het iets anders. Dat is totaal niet aan de orde! En hij zegt zelf eerlijk dat het hem hoog zit. TO is tevreden en heeft een goed gevoel en heeft zelf notabene gezegd dat ze dit niet nogmaals zal pikken.

Wat is het probleem nu nog?
anoniem_56853 wijzigde dit bericht op 21-11-2009 12:47
Reden: verkeerde woordkeuze
% gewijzigd
Nou zeg.. ik heb ook weleens geschreeuwd dat manlief op moest donderen, en zn autosleutels alvast beneden aan de trap gegooid. Ik vind ook dat er - hoe lief en zorgzaam het ook bedoeld is - te pessimistisch en overdreven wordt gereageerd.

Vergeet niet dat je hier maar een fractie van hun hele relatie te lezen krijgt en TO geeft zelf aan dat er verder nooit echt problemen zijn. Dus een beetje doseren van de - ongetwijfeld goedbedoelde- zwarte scenario's zou geen kwaad kunnen.
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 12:07:

Hey Summer, ik lees net jouw onderschrift.....

Verschoon jij de bedden en doe jij de afwas maar eens in de drie maanden??? Hahahaha Zo nu en dan doe ik het eens.
Ja precies, waarschijnlijk ligt TO nog lekker in bed tegen haar vriendje na de onwijze goedmaakseks van vannacht....
Bianca, hier ook hoor. Het gaat er hier soms heel heftig aan toe.
quote:passie01 schreef op 21 november 2009 @ 12:52:

Ja precies, waarschijnlijk ligt TO nog lekker in bed tegen haar vriendje na de onwijze goedmaakseks van vannacht....Nu ik dat zeg, denk dat ik hier het water ook eens af ga sluiten
quote:summerbreeze21 schreef op 21 november 2009 @ 12:44:

Als dat pesterijtje nou een regelmatig iets is, dan was het iets anders. Dat is totaal niet aan de orde! En hij zegt zelf eerlijk dat het hem hoog zit. TO is tevreden en heeft een goed gevoel en heeft zelf notabene gezegd dat ze dit niet nogmaals zal pikken.

Wat is het probleem nu nog?

Ik snap niet dat je dit niet ziet...

Ze zegt dat ze het niet nogmaals pikt, dat betekent dus dat ze het "voor deze keer" nog wel pikt. Hiermee gaat ze voor zichzelf dus al over een grens. Dat is zijn winst, de eerste grens is genomen. De volgende keer zal hij dus een stapje verder gaan..

Zo gaat het namelijk. Totdat vrouwen zich ineens realiseren dat ze in een relatie zitten waarin de ander over hun grenzen gaat (en dit kan op verschillende manieren; fysieke grenzen (denk aan lichamelijk geweld), psychische grenzen (denk aan geestelijke mishandeling, achterdocht, stilzwijgen enz.). Dan pas vragen ze zich af hoe het zover heeft kunnen komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven