Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
quote:summerbreeze21 schreef op 21 november 2009 @ 19:00:

Vind ik eigenlijk ook nogal zelfoverschat eigenlijk Minny, want ook jij hebt de waarheid niet in pacht.Het verschil is dat ik vraag of het klopt, en het niet als een voldongen feit stel. Dus.

Ondertussen ga ik de boel niet af laten leiden van het feitelijke onderwerp:

TO, ik geloof er geen hol van, dat hij nooit meer zoiets doet. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben bang van niet. Wat wel kan gebeuren is dat jij oneindig begrip gaat tonen en hij feitelijk overal zijn zin in krijgt want hij heeft het zo moeilijk. Op een gegeven moment relativeer je daarmee jezelf weg, maar je zou de eerste niet zijn. Ja, dan hoeft ie dit nooit meer uit te halen. Maar of je dat moet willen...
quote:Surface2 schreef op 21 november 2009 @ 18:49:

[...]

Ik heb dit hele topic eens even doorgelezen, en sorry, ik ben het helemaal met Minny eens...

Een man die dit soort dingen doet is geen goede partner. In een relatie bejegen je elkaar op een normale manier. En dit is heel ver van normaal. Op het moment dat er zoveel moet gebeuren voordat je een "goed gesprek" (wat dat dan ook moge zijn) hebt, dan is er maar 1 oplossing: een plek voor jezelf gaan zoeken. Mensen veranderen nu een keer niet. Helaas.Blijkbaar vinden sommige mensen dit gedrag niet ver genoeg gaan. Ik ben nog steeds van mening dat dit gedrag niet normaal is, ben het helemaal met je eens. Heb met verbazing gelezen dat meneer het water afsluit omdat hij het niet eens is met z'n vriendin. Als iemand me dit zou flikken in m'n eigen huis, dan ben je niet meer welkom, het moet niet gekker worden.
Ik ook niet hoor Minny, maar dat zie jij over het hoofd denk ik. Alsof mijn adviezen niet goed bedoeld zijn. Die van jou zijn toch ook goed bedoeld of niet? Ze verschillen alleen.

Ook ik heb het een en ander op dit gebied meegemaakt, alleen dan met een positieve beloop. Jij benoemt dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Dat betekent toch alleen maar dat het goed of fout kan gaan en niet per definitie alleen goed of alleen fout.
een keer is een incident, twee keer is een patroon....

aangezien we hier feitelijk maar een situatie geschets krijgen kun je niet nu al over een patroon spreken...

overigens vind ik de acties van TO partner zo verschrikkelijk kinderachtig dat er wat mij betreft geen excuus voldoende zou zijn om mijn afknapper goed te maken.

Het water afsluiten... een dertiger die expres zijn partner, zonder water laat zitten om te jennen....bewust haar dag wil verzieken... dit heeft niks mee met in het heets van de strijd te maken...
Als hij in woede iets kapot gooit, dan kan ik daar nog inkomen, kan eenieder overkomen. Maar het planmatige van een aantal zaken in huis afsluiten, terwijl er alweer een nacht om te kalmeren overheen is gegaan....dat bezorgt mij de rillingen. Het is zo doelbewust, met voorbedachte rade....dat kun je niet meer onder "in woede" scharen.
Nou, het patroon was er al, dat hij elke keer koppig bleef en als straf niet meer met haar sprak, waarop zij elke keer toegaf. Maar toen gaf ze een keer niet toe, dus de straf werd een stap erger. Ze gaf nog niet toe, dus de woede brak los. Toen ging ze begrip tonen en praten met m, alles was gelijk weer oke, nadat er sorry was gezegd. Ben benieuwd tot hoe ver hij bereid was geweest te gaan.
Ik zie het zo:

Ik ben ook ontzettend koppig. Vriend ook, dus dat botst nog wel eens. Er is naar mijn mening niets mis met koppigheid, dat vind ik ook geen enge eigenschap. Denk dat in de meeste relaties de een wel vaker de ruzie goed komt maken dan de ander (de minst koppige )

Die actie van vriend TO was heel erg kinderachtig en ontzettend idioot. Naar mijn mening zat het hem gewoon hoog, die ex. Pure machteloosheid (ik herken die machteloosheid wel, vreselijk..dan ga je soms heel erg domme dingen doen). Zolang hij benoemt dat het idioot was en het wordt niet herhaald (want TO geeft aan dit niet te pikken en dat het niet voor herhaling vatbaar is), is het toch oke? Je kunt iemand toch vergeven voor zijn domme daad. Het is geen regelmatig gedrag, die domme acties.

Ik ga ervan uit, dat TO een meid met gezond verstand is en de situatie goed kan aanvoelen. Zij zit tenslotte in die situatie. Ik vind haar niet per definitie naïef.
Zolang hij het niet meer doet en TO niet volkomen is afgeknapt is het prima. Echter, ik geloof er niet zo in, dat hij als bij toverslag veranderd is.

Koppig zijn is niet eng, maar je wil zo dwingend opleggen aan je partner wel. Dit is geen domme dingen doen in woede, maar planmatig steeds een stap verder gaan in een poging TO zo ver te krijgen dat zij doet wat hij wil, tegen haar zin in. Koppig zijn werkt niet, dan maar pesterijen. Pesterijen werken niet, dan maar in woede ontsteken. Dat werkt ook niet, dan maar met op straat staan dreigen. Werkt ook niet....dan maar.... Oh, TO komt alweer over de brug met begrip, het hoeft niet meer.

Ben toch erg benieuwd wat de volgende stap was geweest...
quote:minny schreef op 21 november 2009 @ 19:27:

Zolang hij het niet meer doet en TO niet volkomen is afgeknapt is het prima. Echter, ik geloof er niet zo in, dat hij als bij toverslag veranderd is.

Koppig zijn is niet eng, maar je wil zo dwingend opleggen aan je partner wel. Dit is geen domme dingen doen in woede, maar planmatig steeds een stap verder gaan in een poging TO zo ver te krijgen dat zij doet wat hij wil, tegen haar zin in. Koppig zijn werkt niet, dan maar pesterijen. Pesterijen werken niet, dan maar in woede ontsteken. Dat werkt ook niet, dan maar met op straat staan dreigen. Werkt ook niet....dan maar.... Oh, TO komt alweer over de brug met begrip, het hoeft niet meer.

Ben toch erg benieuwd wat de volgende stap was geweest...Ik ben het zo met je eens meis,maar sommige mensen vinden nu eenmaal een ruzie pas een ruzie als ze elkaar zo hard mogelijk kunnen raken,dus dit soort kwestie's zijn niet erg genoeg, je moet natuurlijk wel om alles kunnen blijven lachen he
Zoals je het nu opschrijft Minny, snap ik wel wat je bedoelt en ik hoop dat het zo ver niet komt.

Zelf zie ik het niet in de zin van 'karakter verander je niet zomaar', omdat ik koppigheid dus zelf niet als een nare karaktereigenschap zie.

Wat betreft zijn wil dwingend opleggen, vind ik niet dat je al kan spreken van een karaktereigenschap, omdat het eenmalig was. Ik zie het nog als een foutje zeg maar.
Ik denk dat er bij veel mensen, niet per se TO maar in het algemeen, ook een angst/aversie om alleen te zijn bij zit. Maar niet alle relaties zijn het waard te redden. Deze misschien wel, al betwijfel ik het, maar zeker niet allemaal. En alleen zijn, is dat nou echt zo erg? Kun je in elk geval gewoon je woonkamer in, hoef je niet bang te zijn dat er zaken in huis afgesloten worden en wordt er ook niks kapot gegooid (tenzij door jezelf). Das best wel helemaal niet zo erg eigenlijk.
quote:summerbreeze21 schreef op 21 november 2009 @ 19:36:

Zoals je het nu opschrijft Minny, snap ik wel wat je bedoelt en ik hoop dat het zo ver niet komt.

Zelf zie ik het niet in de zin van 'karakter verander je niet zomaar', omdat ik koppigheid dus zelf niet als een nare karaktereigenschap zie.

Wat betreft zijn wil dwingend opleggen, vind ik niet dat je al kan spreken van een karaktereigenschap, omdat het eenmalig was. Ik zie het nog als een foutje zeg maar.Het is nu nog eenmalig omdat dit de eerste keer is dat TO niet heeft toegegeven.
quote:minny schreef op 21 november 2009 @ 19:37:

[...]

Het is nu nog eenmalig omdat dit de eerste keer is dat TO niet heeft toegegeven.Precies ja, dus nog steeds zie ik het als een foutje . De tijd zal het uitwijzen.
Je kan het ook anders zien: De eerste keer dat TO niet toegeeft, loopt het meteen al finaal uit de hand.
quote:minny schreef op 21 november 2009 @ 19:39:

Je kan het ook anders zien: De eerste keer dat TO niet toegeeft, loopt het meteen al finaal uit de hand.Waarom accepteer je niet gewoon hoe ik het bekijk
Ik accepteer dat jij het zo bekijkt, alleen ik ben het niet met je eens. Accepteer jij dat eigenlijk wel?

(en wederom stel je iets als voldongen feit trouwens ipv te vragen of het zo is)
Nou zeg Minny, ik geef notabene nog aan dat ik snap wat je bedoelt dus ja, ik accepteer het.

Ik ga ermee stoppen voor vanavond. Bezoekje aan schoonouders.
Wat mij betreft is de stand nog zo:

1 keer niet toegeven = 1 keer uit de hand lopen

Als het zo was geweest:

10 keer niet toegeven = 1 keer uit de hand lopen

Dan had ik gesproken van een (heel erg gestoord en voor mij een dealbreaker) foutje. Nu niet, nu spreek ik van:

Elke keer dat zij niet toegaf is het misgegaan.
Vanaf het begin heb ik dit topic gevolgd, meegeleefd en gehoopt op een goede afloop, maar.....

Een ruzie à la, koppigheid ook à la maar....

Persoonlijk zou ik helemaal niet willen leven met een man die zo tegen me doet. En dan doel ik op de hele sooi afsluiten in huis en vervolgens uitspreken dat ik mijn biezen moet pakken.

Het doet mij in ieder geval denken aan die film waarbij een man zijn vrouw voor de krokodillen gooit. Ik weet even de naam niet, maar het was een waargebeurd verhaal.
Vivaeef je hebt gepraat. Jij gelooft zijn spijt. Ik niet! Totaal eigenlijk niet. Meelullen is het, goedpraten van zijn eigen gedrag en je weer manipuleren zodat jij wel weer hem zijn zin geeft. En tadaaa het werkt! Je wil is alsnog gebroken en hij heeft je waar hij je hebben wil. Het is een vorm van krokodillentranen alleen in woorden nu. Over een tijdje zullen de zogenaamde tranen komen. Die je dan weer op je knieën zullen dwingen.

Ik hoop dat ik het totaal mis heb en dat dit eenmalig was. Maar mijn ervaring leert dat dit soort situaties hierna alleen maar vaker voor gaan komen. Immers nu heb je hem ook weer over je grens laten gaan. Die grens kan weer verlegt worden. Zoals je telkens deed in andere situaties. Nu gaat hij dat nog niet doen. Je hebt nog te vers in je geheugen wat je zelfgemaakte afspraak was: dat je een tweede keer niet pikt. Maar die gaat er wel komen. Op een moment dat jij niet meer denkt aan dit hele voorval. En dan zullen zijn acties harder zijn. Om toch weer jouw wil te breken en je grens over te kunnen gaan.

Ik wens je heel veel sterkte toe! En hoop echt van harte voor je dat dit nooit weer gaat gebeuren. Ik denk alleen: ooit weer, wanneer weer....

Ik had het mijne hiervan gezegd en mijn koffers gepakt. Klaar. Vertrouwen is geschaad om wat? Omdat hij ex niet ziet zitten. Terwijl negeren van ex de enige en beste methode is. Maar in plaats daarvan gaat hij jou onder druk zetten. Heel heel volwassen met zo iemand is geen gezonde relatie te krijgen/ behouden. Zelfs niet als je net zo sterk of zelfs sterker dan hem bent (fysiek dan wel mentaal) Dan nog zul je geen gezonde relatie hebben. Zijn acties zeggen me meer dan al die spijt woorden op een grote hoop zouden kunnen!

Actions speak louder than words.
Minny, ik ben het zoooooooooooo met je eens.

Weetje wat mij me opvalt in je verhaal vivaeef, dat dit zo'n machtspelletje is. Gaat vivaeef breken of niet. Iemand die nooit de eerste stap durft te zetten als er woorden zijn gevallen ( in 2,5 jaar!!!), iemand die zo ver gaat om ZIJN zin te krijgen, het water afsluit enz. Dat is echt niet normaal dat is strijdt, hoe ver wilt iemand buigen voor mij en hoe ver kan ik gaan.

Het klinkt ook wat uit je schrijft" dat hij ook in zal gaan zien dat hij een beetje erg dom is geweest". Door dat beetje erbij te schrijven zie je al dat je hem toedekt.

Kijk ik hoop ook echt dat dit een een voorvalletje was, maar mijn belletjes beginnen te rinkelen. Of ik ben gewoon bevooroordeeld zou zo maar kunnen en dat komt omdat ik zelf mishandeld ben door een man en dat begon met dit soort zieke spelletjes.

Dus laat het ik het hopelijk mis hebben, want weet wel dat niemand het recht heeft om je zo te behandelen!
Als dit een eenmalig voorval zal blijken te zijn, is het goed dat Vivaeef hem het voordeel van de twijfel gunt.

Maar net als Minny ben ik bang dat dit een glijdende schaal is. Heb zelf een korte relatie gehad met iemand die zieke spelletjes speelde, heb er na 3 maanden een punt achter gezet omdat zieke spelletjes het begin zijn/onderdeel uitmaken van huiselijk geweld.
Minny,ben het helemaal met je eens helaas .

Zelf niet mee gemaakt maar ik herken dit gedrag bij ex van vriendin.

Doodeng
Ik geloof er niets van dat dit eenmalig gedrag is. Daar is het te ver voor uit de hand gelopen. Het is planmatig iemand zover zien te krijgen door manipulatie dat diegene doet wat je wil. Helpt een uurtje mokken niet, oké dan doen we dat wel twee dagen, helpt dat niet, dan sluiten we alles wel af, helpt dat niet, dan gaan we wel dreigen, helpt dat niet dan lullen we wel mee. Wat een slappe hap zeg ... in mijn ogen ben je echt naïef als je denkt dat het hier bij blijft.

O, het kan nog wel een tijdje duren hoor, maar er komt een moment dat er weer iets 'echt' belangrijks is en als TO en haar partner dan nog niet hebben geleerd samen een ruzie goed op te lossen (vooral partner trouwens) dan krijg je weer dit gedoe. Ben benieuwd wat dan de inzet is.
quote:Bianca40 schreef op 21 november 2009 @ 10:31:

Hmmm.. ben benieuwd waar iedereen nu is die gisteren zo hard riepen dat TO haar koffers moest pakken!

Gut, ik heb ook nog een leven naast het forum af en toe....

Tsja, ik sta niet te juichen. Ben het helemaal met Minny(en anderen) eens. En ik ben niet eens cynisch of wantrouwend omdat ik zelf ervaring heb met zo'n relatie, mijn moeder en stiefvader hebben er zo een. Ooit, zegt mijn moeder, ooit gaat ze bij hem weg. Maar nu nog niet. Want hij is ook wel eens heel lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven