Borderline

05-03-2009 15:22 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt er een harmonieuze relatie te onderhouden met een borderliner?
quote:RobertInter schreef op 05 maart 2009 @ 15:56:

Ik ben aan de kant gezet voor een type foute man, die zal daar ongetwijfeld veel beter mee om kunnen gaan. Daar zal ze iets vinden wat ze gewend is van vroeger, onverschilligheid en ze kan dan ook weer 'ns vernederd en bedrogen worden.

Ik vind je een beetje wraakzuchtig klinken..

Net of zij jou expres zo behandelt zou hebben..
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:RobertInter schreef op 05 maart 2009 @ 15:53:

[...]

Er is sind eind juli vorig jaar geen enkel contact meer. Daarvoor had ze een type foute man gevonden, maar met mij wilde ze wel graag contact houden. Ik weet echt wel dat het beter is geen contact meer te hebben met haar, maar soms vraag ik me nog weleens af hoe het met haar zal zijn.Heb geen ervaring en weet dus niet hoe je dat het beste zou kunnen aanpakken. Ben je bang dat ze je gaat 'claimen' en rare dingen gaat uithalen als je contact met haar zoekt?
ze zal het niet express gedaan hebben maar er zit vaak ook een stuk karacter in!! vaak zijn ze zielig omdat ze een stoornis hebben maar vernederen heb je zelf ook in de hand als borderliner! en ze weten zelf ook vaak medelijde op te wekken om dat ze een ziekte hebben!

sorry maar snap je robert, ik werd ook vaak uitgescholden en dat zou normaal moeten zijn in zijn ogen maar sorry, dat is niet normaal!!
fleurtje zei:

Borderlinedans

Stop walking on eggshells

Wat fleurtje niet zei is dat dit titels van boeken zijn bedoeld voor partners/omstanders van mensen met BPS.

Ik heb zelf echt veel gehad aan boek #2.
Een BPS of wat voor een psychiatrische ziekte dan ook is absoluut géén excuus om iemand uit te schelden/fysiek danwel psygisch pijn te doen

Ik denk dat je wel rekening kan houden met het feit dat iemand dat uit zichzelf niet snel zal inzien en die grenzen dus nodig heeft van buitenaf...
quote:Alex48 schreef op 05 maart 2009 @ 16:05:

fleurtje zei:

Borderlinedans

Stop walking on eggshells

Wat fleurtje niet zei is dat dit titels van boeken zijn bedoeld voor partners/omstanders van mensen met BPS.

Ik heb zelf echt veel gehad aan boek #2.Ik hou ervan om kort van stof te zijn :-)
is er ook een boek voor mensen die een relatie hebben gehad met iemand met borderline?? om je leven dan weer op te pakken??

@ Lory: snap wat je bedoelt maar als je die grenzen moet blijven aangeven, dan is het een x klaar...
quote:fleurtje schreef op 05 maart 2009 @ 16:09:

[...]

Ik hou ervan om kort van stof te zijn :-)m2
quote:pluis82 schreef op 05 maart 2009 @ 16:03:

ze zal het niet express gedaan hebben maar er zit vaak ook een stuk karacter in!! vaak zijn ze zielig omdat ze een stoornis hebben maar vernederen heb je zelf ook in de hand als borderliner! en ze weten zelf ook vaak medelijde op te wekken om dat ze een ziekte hebben!

sorry maar snap je robert, ik werd ook vaak uitgescholden en dat zou normaal moeten zijn in zijn ogen maar sorry, dat is niet normaal!!Daarom heet het een persoonlijkheidsstoornis.

Nee het is niet normaal en ik weet dat er hier in huis vaak gescholden werd maar dat er daarna veel spijt was omdat er dan ineens weer een lichtje ging branden.

Er was hier ook geen opzettelijke manipulatie.

Geen dreiging van automutilatie of werkelijk automutileren om de ander zijn aandacht te vragen. Geen dreiging van suicidaliteit maar puur het echte gevoel.

Ik heb dat bij een ander persoon met borderline wel gezien. Die dreigde met automutilatie met het stuk glas in haar hand om mij te laten blijven of om mij te dwingen tot iets maar ik ben daar zelf vrij hard in en liep gewoon weg.

Moeilijk is het wel
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
ja opzettelijk is het niet en snap wat het inhoud, maar daar komt ook het gevoel van de ander bij kijken..

stukje bij beetje werd ik steeds meer verdrietig en kroop ik in mezelf.. je gaat op je tenen lopen etc, je bent je zelf niet meer..

het beschadigd je gigantisch!

het is zeker moeilijk
quote:pluis82 schreef op 05 maart 2009 @ 16:10:

is er ook een boek voor mensen die een relatie hebben gehad met iemand met borderline?? om je leven dan weer op te pakken??

@ Lory: snap wat je bedoelt maar als je die grenzen moet blijven aangeven, dan is het een x klaar...

ja inderdaad en ook dát is een grens...

heb je moeite om je leven weer op te pakken?
nou ja eigenlijk wel. word geregeld gebeld en dan hoor je iemand aan de andere kant ademen, kijk nog steeds over mijn rug als ik mijn huis binnen ga, 's-nachts zitten alle ramen dicht..

dus ja heb er moeite mee, zeker omdat ik niet weer of ik nog een revange kan verwachten...

(hij was erg boos vaak en kon dan ook schelden en bv in het voorbij lopen me "per ongeluk"een beuk geven)
Pluis, misschien kun je via het GGZ of een andere instelling aan informatie komen of misschien zijn er zelfs wel bijeenkomsten voor ex-partners.

Lijkt me verschrikkelijk om weg te kwijnen door iemand anders zijn ziekte.

Ik vraag me ineens af, is het gedrag van mannen met BPS erger dan die van vrouwen?

Of is dat gewoon anders?
.
anoniem_55392 wijzigde dit bericht op 09-04-2010 17:37
Reden: .
% gewijzigd
hahaha mannen en vrouwen zijn "normaal"al anders laat staan met borderline!! ;)

dank je wel maeijken, ik zal eens kijken of ik idd eens met iemand kan babbelen om alles eens op n rijtje te zetten..
quote:Maeijken schreef op 05 maart 2009 @ 16:18:

Pluis, misschien kun je via het GGZ of een andere instelling aan informatie komen of misschien zijn er zelfs wel bijeenkomsten voor ex-partners.

Ik vraag me ineens af, is het gedrag van mannen met BPS erger dan die van vrouwen?

Of is dat gewoon anders?Bij mannen keert het zich meer naar de omgeving (wordt dan ook vaker gediagnosticeerd met antisociale pers.) en bij vrouwen keert het zich naar binnen dus zichzelf
Ik denk dat je wel rekening kan houden met het feit dat iemand dat uit zichzelf niet snel zal inzien en die grenzen dus nodig heeft van buitenaf...

Stop walking on Eggshells stelt dat het juist de omstanders zijn die hun eigen grenzen moeten hanteren. Dus als je als omstander niet met respect behandeld wordt je dit moet aangeven richting pmBPS en jezelf (je kinderen?) beschermen door bijvoorbeeld afstand (fysieke afstand) te nemen. (Als jij je zo blijft gedragen ga ik even ergens anders heen)

Het gaat er iig niet om jouw grenzen op te leggen aan een persoon met BPS, maar om jezelf te beschermen.
quote:Maeijken schreef op 05 maart 2009 @ 16:18:

Of is dat gewoon anders?Men zegt vaak dat mannen met bps vaker dan vrouwen met justitie in aanraking komen, omdat het zich bij mannen vaak in agressie uit.
Ah, mosterd
quote:pluis82 schreef op 05 maart 2009 @ 16:20:

hahaha mannen en vrouwen zijn "normaal"al anders laat staan met borderline!! ;)

dank je wel maeijken, ik zal eens kijken of ik idd eens met iemand kan babbelen om alles eens op n rijtje te zetten..

Graag gedaan! Misschien dat er op internet zelfs nog fora te vinden zijn voor je.

quote:Bij mannen keert het zich meer naar de omgeving (wordt dan ook vaker gediagnosticeerd met antisociale pers.) en bij vrouwen keert het zich naar binnen dus zichzelfLory, dank je voor de uitleg
quote:fleurtje schreef op 05 maart 2009 @ 16:22:

Ah, mosterd

Je bent me voor...

Ik was ook al bang wakker te liggen van de onzekerheid over wat er eerst gestaan had... Bovendien hou ik niet van mosterd.
ik merk dat deze "discussie" iig een hoop emoties naar boven haald.. goed om te lezen dat er dus meer mensen zijn die dit mee maken..
quote:pluis82 schreef op 05 maart 2009 @ 16:18:

nou ja eigenlijk wel. word geregeld gebeld en dan hoor je iemand aan de andere kant ademen, kijk nog steeds over mijn rug als ik mijn huis binnen ga, 's-nachts zitten alle ramen dicht..

dus ja heb er moeite mee, zeker omdat ik niet weer of ik nog een revange kan verwachten...

(hij was erg boos vaak en kon dan ook schelden en bv in het voorbij lopen me "per ongeluk"een beuk geven)

aiii *hugt*

dat lijkt me vreselijk:S voel je je ook nie echt veilig nee...is zeker ook nog niet zo lang geleden?

ik zou idd wel even naar je huisarts gaan die kan je doorverwijzen naar Maatschp werk o.i.d!

ik herken die angst wel alleen dan vanuit ouder-kind relatie en ja daar gaat best wel wat tijd in zitten...

dan vind ik het nog het verschil: ik kon eruit stappen en zijn ouders zitten er altijd mee... lijkt me heel moeilijk voor je Lory!
quote:Alex48 schreef op 05 maart 2009 @ 16:21:

Stop walking on Eggshells stelt dat het juist de omstanders zijn die hun eigen grenzen moeten hanteren. Dus als je als omstander niet met respect behandeld wordt je dit moet aangeven richting pmBPS en jezelf (je kinderen?) beschermen door bijvoorbeeld afstand (fysieke afstand) te nemen. (Als jij je zo blijft gedragen ga ik even ergens anders heen)

Het gaat er iig niet om jouw grenzen op te leggen aan een persoon met BPS, maar om jezelf te beschermen.

maar is je eigen grenzen aangeven niet jezelf beschermen?

ik bedoelde daarmee te zeggen dat een persoon met BPS niet uit zichzelf in zal zien dat het téveel is. en dat jij dus je grenzen aan moet geven...

kijk als mijn vriend te ver zou gaan (Zonder dat een van ons bps heeft) dan ziet/voelt en merkt hij aan me dat hij te ver is gegaan...iemand met een BPS heeft dat niet zo...

ach hoe dan ook...het is en blijft lastig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven