Botsing!

31-12-2011 20:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zitten met een probleem. Ik ben iemand die algauw kwetsende opmerkingen kan maken als ik boos ben en hij is ook zo een type. Als ik een harde opmerking maak krijg ik een harde reactie terug en andersom ook wat als gevolg een knallende ruzie heeft.

Wij lijken op dat gebied heel erg op elkaar we zijn allebei keihard als het er op aan komt, geen enkele persoon heeft een beetje genade of kan rustig reageren.

We houden enorm veel van elkaar en verder gaat alles goed. Maar door onze probleem gaat het telkens mis. Er moet iets veranderd aan worden.

Wie heeft tips/advies alles is welkom!!
Hoe is de goedmaakseks?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voordat je iets doms uitflapt tot 10 tellen.
Dan ben je het kwijt. Ik zie niet in dat de waarheid ruzie zou moeten veroorzaken.
it's a big club and you ain't in it
Tenzij de opmerkingen niet waar zijn, maar dan valt het onder schelden.
it's a big club and you ain't in it
Nou riony, kwetsende opmerkingen kunnen best de waarheid zijn hoor. Ik herken me erg in de ts en zeg dingen die ik beter niet kan zeggen...
Suus.. en TO... dan zit je nogal wat dwars en komt dat er alleen uit als harde opmerking? Waarom niet gewoon een keer rustig met elkaar gaan zitten en irritaties op een normale manier met elkaar doorspreken?
Inderdaad, wat bianca zegt. Praat eens eerder met elkaar, dan voorkom je die ontploffingen.

M'n net kersverse ex is zo'n tijdbom. Nooit praten of iets op tijd aangeven, alleen ontploffen als er geen houden meer aan is. Na een tijd voldoet de goedmaakseks niet meer, dan ben je er klaar mee.

Happy new year.
Het lijkt wel alsof je het over mijn relatie hebt. Als ik gekwetst wordt ken ik geen genade en ben ik ook keihard. Andersom is dat ook zo. We kunnen allebei echt gruwelijk hard zijn en dat zelfs zonder te schelden.
Wat een liefde tata...
Draai je om en loop weg uit de situatie..

Is een tip waar mijn kinderen en ik veel aan gehad hebben.

Als alles is bekoeld en bedaard praat met elkaar..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Oh, dacht dat je een aanrijding had gehad, met die koptekst.

Zal wel er aan liggen dat ik nog niet goed wakker ben.
Tip? Uh... gewoon niet doen?! Beetje respect voor elkaar hebben?! Je kiest hoe je met iemand omgaat, hoor. Dus, je hebt een KEUZE. Je HOEFT het niet te doen,
er is maar 1 oplossing: zelfbeheersing.

I know, heel moeilijk, als ik echt kwaad ben schieten me de vreselijkste dingen door mijn hoofd.

Maar hou je mond!!!

Sommige uitspraken blijven hangen, het is zo destructief.

ga even naar de wc, naar een andere kamer desnoods een rondje lopen buiten.

Misschien handig om dat met je vriend af te spreken dat jullie dat doen het weer escaleert.
Woord afspreken dat gebruikt wordt als het uit de hand dreigt te lopen en dan de afspraak erbij maken dat jullie beiden iets gaan doen (apart), dus wat Lichtbron zegt, uit de situatie stappen.

Praat er eens over als het een rustig, ontspannen moment is en ga daarbij uit van je gevoel.

Ik voel mij rot dat ik soms erg gemene dingen kan zeggen. Hoe vind jij dat?

Ga niet op een toon beginnen dat je de ander ervan beschuldigd dat de sitauatie soms erg uit de hand loopt omdat hij.......
Het kan aan mij liggen hoor, maar zowel mijn vriend als ik voelen niet de behoefte elkaar te kwetsen...óók niet tijdens een ruzie..maar goed, mijn relatie zal wel vreemd zijn dan.
Bedankt er zitten goede tips tussen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven