Brieven van ex

25-08-2020 13:25 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is al maanden bezig met het sturen van brieven met daarin mijn Facebookberichten.

Het begon met dat ik die brieven thuis kreeg. Soms ook met een foto van hemzelf erbij. Vervolgens hoorde ik van mijn werk dat daar ook brieven binnen komen om de aandacht te vestigen op wat ik op Facebook zet.

Nu krijgt mijn dochter (hij is de verwekker) ook brieven op haar werk. Ze werkt twee keer per week bij de Albert Heijn waar mijn ex brieven naar toe stuurt aan haar. Collega’s hebben haar eerste brieven geopend maar nu krijgt ze bijna elke week de post mee naar huis.

Ik heb mijn ex er al eens op aan gesproken. Hij ontkent alles. Intussen blijf ik maar brieven krijgen. Als ik op Facebook wat plaats zet ik er elke keer nu bij “dit wordt weer uitgeprint en opgestuurd” en ja hoor een week later ligt mijn Facebookpost hier op de deurmat.

Ik zou graag willen dat ik een goed gesprek heb met mijn ex hierover en hij hiermee stopt. Hoe pak ik dat aan?
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:52
Ik snap niet hoe hij steeds aan die berichten en foto’s van mij komt. Mijn dochter heeft hem ook geblokkeerd. En zij heeft ook al eens tegen hem gezegd “laat mij en mijn moeder met rust” maar hij blijft ontkennen. Terwijl hij steeds die brieven stuurt.
Zo moeilijk is het niet. Wil je dat dit stopt dan doe je gewoon je facebook weg! Maar dat wil je ook niet. Sja, dan niet he..
Hij is het, of iemand anders uit je lijst, of iemand anders uit je vriendenlijst laat hem dat zien of hij mag inloggen bij een ander profiel.
Facebook weg, opgelost.
Waarom zit je nog op facebook? Leuk joh, dat je dochter op haar werk wordt lastig gevallen met jouw facebook berichten. Kansloos van vaders om dat te doen, maar snap echt niet dat jij ook nog op facebook blijft posten enz.

En inderdaad, hoe lang zijn jullie uit elkaar? Hoe ging het verder tussen jullie, behalve dit gedoe?
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 14:52
Ik snap niet hoe hij steeds aan die berichten en foto’s van mij komt. Mijn dochter heeft hem ook geblokkeerd. En zij heeft ook al eens tegen hem gezegd “laat mij en mijn moeder met rust” maar hij blijft ontkennen. Terwijl hij steeds die brieven stuurt.

Begrijp je wat er net geschreven is over openbaar posten? Dat je bij je updates een wereldbolletje ziet? Dat is voor de godganse wereld te lezen.
Zet je posten op "alleen vrienden" en het is opgelost.
Jij houdt nu zelf het gedoe in stand.
Afbeelding
Als je schrijft over dat het haar verwekker is dan denk ik aan een man die nooit een rol in het leven van je dochter heeft gespeeld of in ieder geval heel snel de benen heeft genomen na haar geboorte. Maar ze is 16 en dus de eerste 15 jaar hadden jullie een relatie en leefde jullie samen. En nu is het over tussen jullie en heeft dochter ook aangegeven dat hij jullie met rust moet laten.

Dat is nogal wat hoor. Even los van die brieven die hij stuurt.
Dus niet meer dit:
Afbeelding

Maar zo:
Afbeelding
Stop lekker met FB. Geeft aan alle kanten een hoop rust.
Sauvage- schreef:
25-08-2020 14:58
Waarom zit je nog op facebook? Leuk joh, dat je dochter op haar werk wordt lastig gevallen met jouw facebook berichten. Kansloos van vaders om dat te doen, maar snap echt niet dat jij ook nog op facebook blijft posten enz.

En inderdaad, hoe lang zijn jullie uit elkaar? Hoe ging het verder tussen jullie, behalve dit gedoe?
Als ik geen Facebook zou hebben zal hij wel iets anders sturen, huwelijksfoto’s of zo. Mijn ex is nogal dominant maar hij wilde jarenlang niet vertrekken.
Aloliem1980 schreef:
25-08-2020 15:17
Als ik geen Facebook zou hebben zal hij wel iets anders sturen, huwelijksfoto’s of zo. Mijn ex is nogal dominant maar hij wilde jarenlang niet vertrekken.
Stomme vraag misschien, maar waarom vertrok je dan zelf niet?

En je kunt ook alleen op FB lezen hoor, dan reageer je via messenger als je toch graag contact wil houden met iemand.
moizer wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:22
16.74% gewijzigd
Aloliem1980 schreef:
Is er een omgangsregeling met dochter? Is dat niet waar hij op uit is?
Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan? Ouderschapsplan?
sneeuwwitje80 schreef:
25-08-2020 15:21
Is er een omgangsregeling met dochter? Is dat niet waar hij op uit is?
Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan? Ouderschapsplan?
Ja die moesten we bij de scheiding opstellen
moizer schreef:
25-08-2020 15:21
Stomme vraag misschien, maar waarom vertrok je dan zelf niet?

En je kunt ook alleen op FB lezen hoor, dan reageer je via messenger als je toch graag contact wil houden met iemand.
We sliepen al jarenlang niet in hetzelfde bed en ik had geen last van hem. Eten en zo deden we ook niet samen. Hij zat meestal op zijn eigen kamer als hij thuis was.
Hadden jullie toen een echtscheidingsmediator? Misschien zou je die kunnen inschakelen aangezien zij of hij jullie al kent en jullie situatie en die van dochter. Zeker als de scheiding nog zo recent is kan dit gesprek dan daarop volgen en hij kent deze persoon ook al en kan zo goed een inschatting maken of hij dat wil met deze persoon erbij.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:31
0.15% gewijzigd
Maar goed. Je reageert nergens op berichten over je privacyinstellingen op FB dus ik concludeer dat je het wel lekker vindt zo.
Jij post lekker openbaar en daarna gaat je mafklapper-ex er op reageren en raar doen en dan kan jij hem weer lekker zwart maken.
Ga van Facebook af zo simpel is het. Dat hij dan wat anders gaat opsturen, kras je adres door en retour afzender. Maar goed iedere tip die hier gegeven wordt reageer jij met ja maar..... Wil je echt dat er wat verandert zul jezelf meer actie moeten ondernemen.
Aloliem1980 schreef:

Dat is wel lekker makkelijk zeg. Je probeert het niet eens! Hoe weet je nou of hij iets anders gaat sturen als je van Facebook af gaat?
En je geeft geen antwoord op mijn vragen. Hoe lang zijn jullie al uit elkaar? En hoe weet je zo zeker dat hij degene is die die dingen stuurt?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Peixe schreef:
25-08-2020 15:30
Maar goed. Je reageert nergens op berichten over je privacyinstellingen op FB dus ik concludeer dat je het wel lekker vindt zo.
Jij post lekker openbaar en daarna gaat je mafklapper-ex er op reageren en raar doen en dan kan jij hem weer lekker zwart maken.
Deze To is gewoon lekker rancuneus en slachtofferig. Ze wil geen nuchter advies.
Aloliem1980 schreef:

Ja, maar nu leest hij verhalen van jou, en hij leest zelfs dat het jou stoort dat het weer in een brief wordt gezet, dus je blijft hem op die manier wel voeden.
Maud*de*Braose schreef:
25-08-2020 15:40
Deze To is gewoon lekker rancuneus en slachtofferig. Ze wil geen nuchter advies.
Arme dochter inderdaad. Je zal zo'n stel ouders hebben.
Iedereen die als advies geeft doe je Facebook weg heeft geen idee van hoe zulke mannen zijn. Dan gaat er gewoon wat anders in de brieven.
Kwabbernoot schreef:
25-08-2020 15:46
Iedereen die als advies geeft doe je Facebook weg heeft geen idee van hoe zulke mannen zijn. Dan gaat er gewoon wat anders in de brieven.
Maar je doet in ieder geval iets. Nu niet....
maar als er dan oude foto's komen oid heb je lijkt mij meer bewijs voor stalking.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hoeveel facebookvrienden heb je? Wellicht heeft hij een fake account. Hij moet in je vriendenlijst zitten om structureel te kunnen zien waar je op reageert.
Perkele schreef:
25-08-2020 15:53
Hoeveel facebookvrienden heb je? Wellicht heeft hij een fake account. Hij moet in je vriendenlijst zitten om structureel te kunnen zien waar je op reageert.

Fake account vast ja. Maar hij hoeft daarmee niet in haar vriendenlijst te staan als TO openbaar post en op openbare dingen reageert.
test eens met een vriendin wat iemand kan zien die geen vriend van jou is.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven