Broer en ik

07-02-2009 23:54 119 berichten
................
anoniem_6491bdc7537f8 wijzigde dit bericht op 05-10-2017 07:56
Reden: Lees
98.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat gewoon raar, ik heb bijv ook niks met honden, maar als een vriendin een nieuwe hond heeft ben ik blij voor haar en zal ik informeren naar de hond. Ik heb niks met computers, maar een vriend die nogal computer nerd is daar zal ik echt wel even zijn nieuwste aanwinsten bewonderen. En dan vind ik een nieuwe baby die notabene familie van je is, raar als je daar niks bij voelt.

En elninjoo, echt, je hebt het echt niet getroffen met je vrienden. Ik heb dus echt genoeg bewust kinderloze vrienden die niks met kinderen hebben, maar onze vriendschap is niet veranderd, behalve dat ik wat moeilijker af kan spreken. Maar verder als wij elkaar zien (zonder mijn kinderen) hebben we het over 101 dingen en 1 daarvan zijn mijn kinderen, maar die andere 100 komen ook aan de orde.
quote:arwen173 schreef op 14 februari 2009 @ 17:10:

ik vind dat gewoon raar, ik heb bijv ook niks met honden, maar als een vriendin een nieuwe hond heeft ben ik blij voor haar en zal ik informeren naar de hond. Ik heb niks met computers, maar een vriend die nogal computer nerd is daar zal ik echt wel even zijn nieuwste aanwinsten bewonderen. En dan vind ik een nieuwe baby die notabene familie van je is, raar als je daar niks bij voelt.

En elninjoo, echt, je hebt het echt niet getroffen met je vrienden. Ik heb dus echt genoeg bewust kinderloze vrienden die niks met kinderen hebben, maar onze vriendschap is niet veranderd, behalve dat ik wat moeilijker af kan spreken. Maar verder als wij elkaar zien (zonder mijn kinderen) hebben we het over 101 dingen en 1 daarvan zijn mijn kinderen, maar die andere 100 komen ook aan de orde.

Ik heb inmiddels al weer jaren 'n fijne vriendenkring waarvan niemand kinderen heeft of wil, dus alles is helemaal goed gekomen voor mij.

En 't is wel even wat anders om uit beleefdheid naar iemands kat/hond te informeren dan naar 'n kind. Zelfs bij de meest passionele eigenaar gaat 'n gesprek over zijn lievelingsdier niet 'n hele avond duren, maar owee als het onderwerp kinderen aangesneden wordt bij jonge ouders, die weten van geen ophouden.
el ninjoo, ik informeer niet uit beleefdheid naar die hond / computer / carriere of wat dan ook, ik vraag er naar omdat het mij interesseert omdat het een deel is van die betreffende vriendin. Uit beleefdheid informeren doe ik alleen op verjaardagen waar ik soms kom bij mensen die ik half via via ken. En nogmaals, ik heb .het nog nooit de hele avond over mijn kinderen gehad. Zelfs niet toen ze net geboren waren, want meer te vertellen dan ze drinkt goed en groeit goed en slaapt ruk was er niet.Was veel te blij met andere verhalen van anderen.
Carlice, waar hèb je het over?
wat ik dus wel gek vind el ninjoo, je hebt dus blijkbaar een vriendenkring zonder kinderen maar je weet wel heel goed hoe het gaat bij kersverse ouders.
quote:Carlice schreef op 14 februari 2009 @ 16:02:

[...]

Dit is dus de andere kant van het verhaal, dat verplichte familie/baby gedoe is niet voor iedereen weg gelegd. Sommige mensen gaan liever hun eigen weg. En het is best moeilijk om daarvoor te kiezen, omdat je weet dat je er anderen mee kwetst. Maar ik kan niet toneelspelen en mezelf forceren, omwille van het plezier van anderen. Ik probeer ze tegemoet te komen en dat is nooit genoeg, maar wel alles wat mijn beste ik te bieden heeft.Dit geldt dan zo voor jou, dit speelt bij mijn broer absoluut niet. Dat is iig een ding dat ik zeker weet.
quote:arwen173 schreef op 14 februari 2009 @ 17:20:

wat ik dus wel gek vind el ninjoo, je hebt dus blijkbaar een vriendenkring zonder kinderen maar je weet wel heel goed hoe het gaat bij kersverse ouders.Yep, ik had toen ik in de 20 was namelijk nog vrienden van mijn jeugd die broeds werden dus ik heb dat onderdeel bewust meegemaakt. Vriendschappen veranderden niet ten goede als er eenmaal 'n koter in 't spel kwam. En dan groei je uit elkaar tenzij je je eigen behoeften helemaal weg wil cijferen voor de ander. Zij gingen meer optrekken met andere jonge ouders en ik kwam door mijn reizen weer hele leuke mensen tegen die geen kinderen hadden/wilden. Dus eind goed, al goed voor iedereen.
quote:arwen173 schreef op 14 februari 2009 @ 16:54:

carlice, broer is ouder dan fleur en heeft zelf een kind. Wel weer net even iets anders dus. En wat een vreemde houding heb jij. Ik heb vrienden die ook niks met kinderen hebben, dus ook niet met de mijne, dus daar spreek ik ook vaak mee af zonder kinderen, maar ze zijn wel geinteresseerd in mijn kinderen en komen op kraambezoek of vragen naar ze. Net zoals ik naar hun nieuwe banen informeer, hun reizen of hun museum bezoeken waar ze vol van zijn.

Als je zegt, wat moet ik voelen, wat moet ik denken als je eigen broer een kind heeft gekregen, dat vind ik echt raar. Dat je niet elke week op bezoek gaat en oppastante wordt snap ik, maar dat je niet eens weet wat je moet voelen als je een nichtje / neefje krijgt.

Bijna 100% van de mensen vindt dat raar, want kinderen en babies zijn leuk. Punt. En als de baby familie is dan MOET je die tenminste wel leuk vinden. Ik heb dat dus niet. Ik heb geen interesse in kinderen, ik heb niets met kinderen, ik voel er weinig voor, ik heb er weinig tot geen gevoelens bij. En dat maakt je een paria, je kunt nergens open zijn over die gevoelens want hoppa daar komt iemand al voorbij met: JIJ BENT RAAR. Bij deze ben jij dat, maar velen zijn je al voor gegaan.

Ik doe netjes en beleefd, ik probeer me geintereseerd te gedragen, ik vraag ernaar en luister netjes naar het antwoord. Maar beleefd gedrag ten aanzien van een baby is gewoon niet goed genoeg, mensen willen kirrende blije joelende uitlatingen. Dezelfde stralende gezichten als zijzelf hebben, als ik het kind zie.

Ik doe mijn best met af en toe bezoek, informeren, die 100 foto's bekijken en vragen bedenken. Ik koop af en toe eens een cadeautje, ik doe mijn best. En je ziet maar, ook jij leest over mijn goede inenties en inzet heen. Want je blijft hangen bij het feit, dat ik niets met kinderen heb en dus ook niet met die van mijn familie. En dat is RAAR. Dus het goede van de mens is dan ineens moeilijk te zien.

Ik weet dat fleurs verhaal anders in, ik ging ook in op de reactie van Juniper, die maar niet begrijpt waarom haar broertje die geweldige leuke baby, waar ze zo trots op is, niet ziet staan.
Elninjoo, misschien is het handig om voor jezelf te spreken, ipv in algemene termen. Ik herken er bv helemaal niets van, van wat jij nu schrijft over die vriendschappen, echt waar niet.
quote:fleurtje schreef op 14 februari 2009 @ 17:19:

Carlice, waar hèb je het over?nogmaals, ik reageerde op juniper, die niet begrijpt waarom haar broer haar kind niet ziet staan. Ik probeer uit te leggen dat niet iedereen zo lyrisch kan zijn over haar baby.
elninjoo, wat praat je generaliserend. Ik schrijf dus al 100 keer dat ik uit eigen ervaring weet dat het niet zo hoeft te gaan. Niemand van mijn vrienden cijfert zijn eigen behoeften helemaal weg voor mij omdat ik kinderen heb, wat een onzin.En van al mijn vrienden heeft ongeveer de helft (bewust of nog niet) geen kinderen.En die vriendschappen zijn niet veranderd sinds ik kinderen heb. Het enige wat veranderd is dat ik sinds ik kinderen heb, alleen nog nieuwe vriendschappen opgedaan heb met andere ouders, omdat dat nu mensen zijn die ik leer kennen. Maar bestaande vriendschappen zijn niet veranderd.
quote:Carlice schreef op 14 februari 2009 @ 17:25:

[...]

nogmaals, ik reageerde op juniper, die niet begrijpt waarom haar broer haar kind niet ziet staan. Ik probeer uit te leggen dat niet iedereen zo lyrisch kan zijn over haar baby.Ik bedoelde, waar heb je het over als je schrijft dat mijn broer jonger is dan ik en geen kinderen heeft?
quote:

junipermay schreef op 08 februari 2009 @ 10:06:

hoi Fleur,

Jouw topic en verdriet raakt mij heel erg. Ik zit nagenoeg in precies dezelfde situatie.... Ik heb mijn broertje (8 jaar jonger) sinds april niet meer gesproken en ik ben in augustus bevallen van mijn eerste kindje. Hij heeft haar op mijn opa's verjaardag 2 weken geleden voor het eerst even gezien, maar keurde haar geen blik waardig :-(( Wij kwamen binnen waarop hij meteen vertrok, want "hij had tentamens...".

Ik ben vooral zo verdrietig omdat ik zo trots ben op mijn meisje, dat ik niet snap dat hij helemaal geen belangstelling voor haar heeft
quote:fleurtje schreef op 14 februari 2009 @ 17:24:

Elninjoo, misschien is het handig om voor jezelf te spreken, ipv in algemene termen. Ik herken er bv helemaal niets van, van wat jij nu schrijft over die vriendschappen, echt waar niet.Ik spreek ook voor mezelf en eigenlijk ook voor de kinderlozen die ik ken en hun vroegere ervaringen. Jij bent degene met kinderen, dus je kunt niet voelen hoe jouw kindvrije vrienden hun vriendschap met jou veranderd vinden.
carlice, ik vind het niet raar dat je niks met kinderen of babies hebt. Dat kan en kan ik me ook prima wat bij voorstellen. Ik vind het raar dat je niks voelt voor het kind van je eigen broer. En je hoeft er zelf niet broeds van te worden, maar dat je niet helemaal niks voelt als je broer een kind heeft gekregen vind ik vreemd ja.
quote:fleurtje schreef op 14 februari 2009 @ 17:27:

[...]

Ik bedoelde, waar heb je het over als je schrijft dat mijn broer jonger is dan ik en geen kinderen heeft?mijn reactie was op juniper, haar broer is jonger en heeft geen kinderen. Ik heb heel duidelijk haar breicht in mijn bericht gequote en daarop gereageerd. Op haar bericht dus, lijkt me duidelijk.
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2009 @ 17:28:

[...]

Ik spreek ook voor mezelf en eigenlijk ook voor de kinderlozen die ik ken en hun vroegere ervaringen. Jij bent degene met kinderen, dus je kunt niet voelen hoe jouw kindvrije vrienden hun vriendschap met jou veranderd vinden.ik kan dat niet voelen nee, maar ik praat wel met hen. En als zij het zou zouden voelen als jij doet, zouden ze de vriendschap toch wel dood laten bloeden denk je niet? en dat gebeurt niet. Bovendien praat ik met vrienden over dit soort gevoelens. En weet ik wat er leeft bij ze.
quote:Carlice schreef op 14 februari 2009 @ 17:24:

[...]

Bijna 100% van de mensen vindt dat raar, want kinderen en babies zijn leuk. Punt. En als de baby familie is dan MOET je die tenminste wel leuk vinden. Ik heb dat dus niet. Ik heb geen interesse in kinderen, ik heb niets met kinderen, ik voel er weinig voor, ik heb er weinig tot geen gevoelens bij. En dat maakt je een paria, je kunt nergens open zijn over die gevoelens want hoppa daar komt iemand al voorbij met: JIJ BENT RAAR. Bij deze ben jij dat, maar velen zijn je al voor gegaan.

Ik doe netjes en beleefd, ik probeer me geintereseerd te gedragen, ik vraag ernaar en luister netjes naar het antwoord. Maar beleefd gedrag ten aanzien van een baby is gewoon niet goed genoeg, mensen willen kirrende blije joelende uitlatingen. Dezelfde stralende gezichten als zijzelf hebben, als ik het kind zie.

Ik doe mijn best met af en toe bezoek, informeren, die 100 foto's bekijken en vragen bedenken. Ik koop af en toe eens een cadeautje, ik doe mijn best. En je ziet maar, ook jij leest over mijn goede inenties en inzet heen. Want je blijft hangen bij het feit, dat ik niets met kinderen heb en dus ook niet met die van mijn familie. En dat is RAAR. Dus het goede van de mens is dan ineens moeilijk te zien.

Ik weet dat fleurs verhaal anders in, ik ging ook in op de reactie van Juniper, die maar niet begrijpt waarom haar broertje die geweldige leuke baby, waar ze zo trots op is, niet ziet staan.Herkenbaar. Je hebt zelf 't gevoel heel veel moeite te doen, maar nog is 't niet genoeg. Dat soort vermoeiende contacten heb ik dus geleerd af te kappen. Daar heb ik zelf niks aan. Lullig idd als het om familie gaat, want daar moet je af en toe iets mee.
Hier idem.

En CArlice: ok, verkeerd gelezen.
Maar ik geloof dat er hier door een paar hier niet helemaal begrepen wordt waar het om gaat. Denk ik.
quote:arwen173 schreef op 14 februari 2009 @ 17:29:

carlice, ik vind het niet raar dat je niks met kinderen of babies hebt. Dat kan en kan ik me ook prima wat bij voorstellen. Ik vind het raar dat je niks voelt voor het kind van je eigen broer. En je hoeft er zelf niet broeds van te worden, maar dat je niet helemaal niks voelt als je broer een kind heeft gekregen vind ik vreemd ja.

Ik weet dat de meeste mensen dat vreemd vinden. Heb jij enig idee hoe het is als de ogen op je gericht zijn en je geen idee hebt wat je moet zeggen. Eeehhhh ja leuk? Geen leuk gevoel is dat, je gaat aan jezelf twijfelen en op zoek naar de gevoelens, waarvan anderen verwachten dat je ze hebt. Ik ben er maar mee opgehouden, die gevoelens zijn er gewoon niet.

Ik denk dat bij juniper meespeelt, daat haar broer jonger is en andere interesses heeft (denk ik). Fleur zit met een broer, die erg op zichzelf gericht is, die contact onderhouden te veel moeite vindt en alleen contact zoekt als het hem uitkomt.
Fleurtje, begrijp ik goed dat je broer blowt (nog steeds? Mensen die drugs gebruiken, zijn niet de meest sociale. En van blowen functioneer je niet helder, de wereld om je heen intereseert je niet zoveel. Je steekt er alleen tijd en moeite in op het moment, dat je direct iets nodig hebt van die persoon. De lange termijn visie van een goede band opbouwen, moeite doen om contact te onderhouden uit jezelf, ik heb het blowers zelden zien doen. Een combinatie van karakter en de drugs. Ik denk dat jouw broer je meer verdriet dan vreugde zal bezorgen. Een vrouw zou hem inderdaad weer op de rails kunnen krijgen, als het een warme familie vrouw zou zijn. Maar wat zijn de kansen daarop?
Even voor de duidelijkheid: mijn broer vindt kinderen leuk. Mijn broer was dol op mijn oudste.
Ik denk dat de kans dat mijn broer een leuke vriendin vindt, vrij klein is.
quote:fleurtje schreef op 14 februari 2009 @ 17:34:

Maar ik geloof dat er hier door een paar hier niet helemaal begrepen wordt waar het om gaat. Denk ik.het kwam inderdaad even op een zijspoor terecht, omdat ik juniper probeerde uit te leggen, dat niet iedereen voelt wat zij voelt voor haar kindje. Elninjoo en arwen gingen daar wat verder op in (en ik), maar daardoor erg off topic. Excuus daarvoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven