Broer

09-06-2008 19:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld, maar ik heb toch raad nodig. Het gaat om mijn broer. Hij heeft al jarenlang geen contact meer met mijn ouders, omdat hij hen allerlei dingen kwalijk neemt. Dat heb ik ook gedaan, maar heb mijn aandeel erin gezien en ben tot de conclusie gekomen dat mijn ouders gewoon hebben gedaan wat ze konden, met twee vervelende pubers om zich heen. Nu hebben we godzijdank een heel goede band en dat wil ik voor geen goud meer missen. Maar soms voelt het toch incompleet, want mijn broer speelt niet mee. Hij wil niet 'vergeven en vergeten' (iets wat mijn ouders wel kunnnen, want er zijn zoveel ruzies geweest en schandalige dingen van mijn broer zijn kant), zoals hij dat noemt. Mijn ouders waren soms redelijk hard, maar niet slecht of mishandelend. Het zijn nu twee fantastische mensen. Alleen wil mijn broer er niets mee te maken hebben. Hij wil wel met mij afspreken (heb hem jaren niet gezien), maar ik ben best wel pissig dat hij voor het gemak eventjes vergeet hoe erg hij mijn moeder heeft geterroriseerd. Voor mijn ouders is het duidelijk: er zijn rotdingen gebeurd, maar als hij nu normaal doet is het gewoon een nieuwe start. Iets wat ik zelf ook wil met mijn broer erbij.

Nou ja, ik weet ook niet exact wat ik voor vraag ik moet stellen, maar misschien iets van herkeninnig, tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Digitalis, ik kan me volledig bij het bericht van eve76 aansluiten. Sommige mensen (en je broer lijkt zo te zijn) zijn onredelijk, niet in staat om iets ook vanuit het standpunt van de ander te bekijken, en doen zelf erg rotte dingen maar nemen de ander het kleinste foutje ontzettend kwalijk.

Loslaten, en zelf leuk met je ouders omgaan, is het enige wat je voor hen en voor jezelf kunt doen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven