Cadeau emigreren.
woensdag 25 november 2020 om 19:34
Hallo allemaal,
Ik hoop met mijn topic wat extra inspiratie op te doen, ik ben niet helemaal gebrekkig aan ideeën maar misschien zitten er een aantal crea bea's tussen met originele ideeën:
Mijn beste vriendin gaat emigreren, naar een koud koud land. Met kerst zie ik haar voor het laatst hier in NL. Ik wil graag een origineel cadeau geven. Ik dacht zelf al aan een pakket met wat spulletjes voor in dat koude land. Oer Nederlandse producten heeft ze niet zo veel mee.
Maar ik vind dat eerlijk gezegd erg afgezaagd, zeker omdat het iemand is die ik al 15 jaar ken. Ik ben dus niet op zoek naar een standaard cadeau, maar echt iets wat met het emigreren te maken heeft, daar pas ik namelijk mijn gedicht ook op aan.
Ik hoop dat er mensen zijn die zelf eens eerder zoiets hebben gedaan, of originele ideeën hebben. Het mag best wat kosten en ook zelf dingen maken heb ik absoluut geen problemen mee!
Groetjes Sam.
Ik hoop met mijn topic wat extra inspiratie op te doen, ik ben niet helemaal gebrekkig aan ideeën maar misschien zitten er een aantal crea bea's tussen met originele ideeën:
Mijn beste vriendin gaat emigreren, naar een koud koud land. Met kerst zie ik haar voor het laatst hier in NL. Ik wil graag een origineel cadeau geven. Ik dacht zelf al aan een pakket met wat spulletjes voor in dat koude land. Oer Nederlandse producten heeft ze niet zo veel mee.
Maar ik vind dat eerlijk gezegd erg afgezaagd, zeker omdat het iemand is die ik al 15 jaar ken. Ik ben dus niet op zoek naar een standaard cadeau, maar echt iets wat met het emigreren te maken heeft, daar pas ik namelijk mijn gedicht ook op aan.
Ik hoop dat er mensen zijn die zelf eens eerder zoiets hebben gedaan, of originele ideeën hebben. Het mag best wat kosten en ook zelf dingen maken heb ik absoluut geen problemen mee!
Groetjes Sam.
woensdag 25 november 2020 om 20:36
Catootje_de_tweede schreef: ↑25-11-2020 20:31Wij hebben bij vertrek naar het buitenland cadeaus gehad. Blijvers waren:
Houten tulpen, die hebben al die jaren in de woonkamer gestaan
Delfts blauwe schort
Foto’s die we hebben gekregen van mensen in een lijstje
Delfts blauwe theedoek
Een deurmat met een persoonlijke foto
Tony Chocolonely bewaardoos
Xenos had veel leuke Delfts blauwe spulletjes.
Veel plezier met iets leuks uitzoeken en geven.
dit zijn inderdaad allemaal leuke dingen, maar zouden voor mij meer iets zijn om mee te nemen bij naar een eerste bezoek daar. dan zijn ze al even weg en is een delfts blauwe mok een leuke herinnering aan wat je achter hebt gelaten.
woensdag 25 november 2020 om 20:37
Ik zou op die meuk echt niet zitten te wachten.Catootje_de_tweede schreef: ↑25-11-2020 20:31Wij hebben bij vertrek naar het buitenland cadeaus gehad. Blijvers waren:
Houten tulpen, die hebben al die jaren in de woonkamer gestaan
Delfts blauwe schort
Foto’s die we hebben gekregen van mensen in een lijstje
Delfts blauwe theedoek
Een deurmat met een persoonlijke foto
Tony Chocolonely bewaardoos
Xenos had veel leuke Delfts blauwe spulletjes.
Veel plezier met iets leuks uitzoeken en geven.
woensdag 25 november 2020 om 20:40
Toen ik voor een half jaar op reis ging kreeg ik van vriendinnen en familie een hele stapel enveloppen mee, denk wel 30 stuks. Die hadden óf een datum erop waarop hij opengemaakt mocht worden, of een specifiek moment. Iedereen had 1 of meerdere enveloppe gevuld met een kaart (en soms een heel klein cadeautje). Het begon met een envelop (deel 1-3) voor onderweg tijde s de reis. Daarna waren er nog veel kaarten over. Denk bij kaarten met data aan de feestdagen, zoals kerst, pasen, verjaardag enz, maar ook aan 'gekke' data die je niks zeggen. Daar zaten dan kaarten in en bleek het nationale ballonopblaasdag, pannenkoekendag of op onderstebovendag te zijn ofzo. Daar zat dan een zelf geknutselde kaart bij, met een gek verhaal of herinnering die toepasselijk was voor die dag.
De enveloppen met situaties gingen over dingen als: als je de bus gemist hebt, als je Nederland mist, als je een knuffel nodig hebt, als je een kater hebt, of als je ziek bent bijvoorbeeld. Ook hierin zaten kaarten met hele lieve teksten van allemaal verschillende personen.
Dit was zo'n ontzettend persoonlijk en lief cadeau, waar heel veel mensen aan mee hebben geholpen. Ik heb het tijdens mijn reis de hele tijd met me mee gesjouwd (in een backpack niet heel handig), maar het was alle moeite meer dan waard. Ik heb er ook oprecht veel aan gehad, en werd iedere dag dat ik weer een kaart open mocht maken echt heel blij wakker. Later heb ik het ook een keer gedaan voor een andere vriendin die op reis ging, en die waardeerde het ook heel erg.
De enveloppen met situaties gingen over dingen als: als je de bus gemist hebt, als je Nederland mist, als je een knuffel nodig hebt, als je een kater hebt, of als je ziek bent bijvoorbeeld. Ook hierin zaten kaarten met hele lieve teksten van allemaal verschillende personen.
Dit was zo'n ontzettend persoonlijk en lief cadeau, waar heel veel mensen aan mee hebben geholpen. Ik heb het tijdens mijn reis de hele tijd met me mee gesjouwd (in een backpack niet heel handig), maar het was alle moeite meer dan waard. Ik heb er ook oprecht veel aan gehad, en werd iedere dag dat ik weer een kaart open mocht maken echt heel blij wakker. Later heb ik het ook een keer gedaan voor een andere vriendin die op reis ging, en die waardeerde het ook heel erg.
woensdag 25 november 2020 om 20:44
Dit! Ik woon op een koude plek en echte wollen sloffen of sokken zijn een uitkomst. Goeie handschoenen ook, al kan je die misschien beter uit het land zelf halen omdat ze daarop gemaakt zijn en ze echt warm moeten zijn. Thermosondergoed of sjaal. Een mok voor warme drankjes. Echt goeie warme kleding kost veel geld, toen wij verhuisden hebben we dat in fases gekocht, gelukkig hadden we een relatief milde winter.Pinda-Kaas schreef: ↑25-11-2020 20:12Mij zou je in zo'n geval blij maken met iets fijns van wol van goede kwaliteit, een mooie muts of hoofdband of handschoenen of polswarmers.
Ik weet niet wat je budget is? Apu Kuntur en Eribé zijn bijvoorbeeld mooie merken maar het is wel aan de prijs.
Of tig paar wollen sokken, natur-el heeft momenteel de sokkenactie lopen
https://www.natur-el.nl/sokken/volwassenen/
woensdag 25 november 2020 om 20:44
woensdag 25 november 2020 om 20:46
Een tegoedbon voor een pakket met dingen die ze gaat missen, die je later na gaat sturen.
Zodat ze:
A. Niks extra's mee hoeft te slepen
B. Daar tot de conclusie kan komen waar ze behoefte aan heeft
C. En er daardoor dubbel zoveel plezier van heeft
Zo zou je mij bijvoorbeeld nu echt heel erg blij maken met fatsoenlijke Nederlandse vuilniszakken (KOMO). Wist ik ook pas een paar maanden na mijn emigratie.
Zodat ze:
A. Niks extra's mee hoeft te slepen
B. Daar tot de conclusie kan komen waar ze behoefte aan heeft
C. En er daardoor dubbel zoveel plezier van heeft
Zo zou je mij bijvoorbeeld nu echt heel erg blij maken met fatsoenlijke Nederlandse vuilniszakken (KOMO). Wist ik ook pas een paar maanden na mijn emigratie.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
woensdag 25 november 2020 om 21:28
https://www.stoov.com/nl/ploov-warmteku ... gInhfD_BwE
Ik zou hier blij van worden.
Ik zou hier blij van worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 25 november 2020 om 21:30
https://droomplekacademie.nl/de-leukste ... iecadeaus/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 26 november 2020 om 08:23
blijfgewoonbianca schreef: ↑25-11-2020 21:31Abonnement op haar favoriete tijdschrift. Die jij dan doorstuurt of opspaart en gaat brengen.
Of bij haar laat bezorgen.
Ik had je post nog niet gelezen en dacht hetzelfde
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 26 november 2020 om 22:24
Waarom een fotocamera voor haar kopen? Ik neem aan dat ze een mobiele telefoon heeft waarmee ze foto's kan maken en die direct doorsturen. Dus welke toegevoegde waarde heeft een fotocamera?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 27 november 2020 om 13:46
Dit, veel makkelijker en vaak net zulke kwaliteit of beter dan een camera. Tenzij jullie een spiegelreflex willen kopen, maar dat is niet iets waar je even makkelijk mee kan fotograferen.