Cadeau zusje

05-10-2018 07:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg ivm herkenbaarheid
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 05-10-2018 08:42
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
91.83% gewijzigd
Dat je vriend dat zelf moet weten en jij geld kennelijk belangrijker vind dan de intentie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Moet hij zelf weten toch?
Als ik een kado koop let ik er niet op dat ik voor de één zoveel heb uitgegeven en dat dat dan kennelijk voor de ander ook moet.
Ik kijk voor een kado dat bij iemand past en dat kan betekenen dat ik aan de één 50 uitgeef en aan de ander een tientje. Zegt niks over de band of wie ik leuker vind.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Misschien omdat hij zijn zusje al zijn hele leven kent en jou een paar jaar ?
Het kan toch dat dat in zijn familie gebruikelijk is. Dan kom je niet opeens na jaren met een cadeau van €40.

Bij jou moet dat waarschijnlijk nog groeien, of hij wil jou niet in verlegenheid brengen door een te duur cadeau te geven waarop jij ook weer wat duurs gaat kopen.

Niks vreemds aan en het zijn je zaken nog niet.
Zij geeft hem nooit iets voor zijn verjaardag
lollypopje schreef:
05-10-2018 07:12
Dat je vriend dat zelf moet weten en jij geld kennelijk belangrijker vind dan de intentie.
Dit... een cadeau van vijf euro kan iemand blijer mee zijn dan een cadeau van driehonderd euro. Doe es niet zo ondankbaar. Ennuh, nog iets, die vijftig euro aan jou besteed hè, die is ook van zijn studielening betaalt...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Xxxxceline schreef:
05-10-2018 07:28
Zij geeft hem nooit iets voor zijn verjaardag
Ja en geef jij alleen cadeaus waarbij je er een terug verwacht ?
Je klinkt erg jaloers en onvolwassen .
Op meltdown wegens herkenbaarheid :facepalm:
Xxxxceline schreef:
05-10-2018 07:11
Weg ivm herkenbaarheid
Ja doeiii, niks herkenbaar, de antwoorden bevallen je gewoon niet. :byee:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
05-10-2018 07:34
Ja doeiii, niks herkenbaar, de antwoorden bevallen je gewoon niet. :byee:
Precies kinderachtig gedrag en de op ook
Nu ben ik benieuwd naar de openingspost :biggrin:
XxprisjuhxX schreef:
05-10-2018 07:47
Nu ben ik benieuwd naar de openingspost :biggrin:
Niks bijzonders hoor. Haar vriendje heeft van zijn stufilening (!) zijn zusje een cadeau van honderd euro gekocht en zij heeft maar een cadeau gekregen van vijftig euro... (dat die van zijn stufilening is gekocht is dan weer geen probleem...)
Ik snap je helemaal dat je je OP hebt verwijderd vanwege herkenbaarheid TO. Je wilt natuurlijk niet herkend worden als het zwaar ondankbare type dat je bent.

Ohw en straks heb je en ban
lollypopje schreef:
05-10-2018 07:54
Ik snap je helemaal dat je je OP hebt verwijderd vanwege herkenbaarheid TO. Je wilt natuurlijk niet herkend worden als het zwaar ondankbare type dat je bent.

Ohw en straks heb je en ban
Eerst komt nog een waarschuwing.
¡Apagando las luces!
ach dat doet zo iemand als TO geen hinder hoor
die is allang vertrokken om nooit meer weder te keren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Je OP is weg, maar ik begrijp dat je vriend meer geld uitgeeft aan een cadeau voor zijn zusje dan aan een cadeau voor jou? Betrek het niet op jezelf.

Ik geef honderden - soms duizenden, want ik neem ze ook regelmatig mee op vakantie- euro’s per jaar uit aan mijn nichtje en neefje (kinderen van mijn tweelingzus) en mijn vriend krijgt helemaal niks van mij. Op materieel gebied dan hè.

Ja, voor zijn verjaardag en straks met kerst krijgt hij een klein cadeau. Maar ik geef er zeker niet zoveel geld aan uit als aan de verjaardags- en kerst cadeautjes voor mijn nichtje en neefje. Mijn vriend voelt zich gelukkig absoluut nooit tekort gedaan. Want ik doe heel veel voor hem en laat op andere manieren aan hem merken hoeveel ik van hem hou.

Ps: ik krijg, behalve een tekening of knutsel, ook nooit een cadeau terug van mijn nichtje en neefje. ;-D Hoeven ze wat mij betreft ook nooit te gaan doen.
Lotus90 schreef:
05-10-2018 10:42
Je OP is weg, maar ik begrijp dat je vriend meer geld uitgeeft aan een cadeau voor zijn zusje dan aan een cadeau voor jou? Betrek het niet op jezelf.

Ik geef honderden - soms duizenden, want ik neem ze ook regelmatig mee op vakantie- euro’s per jaar uit aan mijn nichtje en neefje (kinderen van mijn tweelingzus) en mijn vriend krijgt helemaal niks van mij. Op materieel gebied dan hè.

Ja, voor zijn verjaardag en straks met kerst krijgt hij een klein cadeau. Maar ik geef er zeker niet zoveel geld aan uit als aan de verjaardags- en kerst cadeautjes voor mijn nichtje en neefje. Mijn vriend voelt zich gelukkig absoluut nooit tekort gedaan. Want ik doe heel veel voor hem en laat op andere manieren aan hem merken hoeveel ik van hem hou.

Ps: ik krijg, behalve een tekening of knutsel, ook nooit een cadeau terug van mijn nichtje en neefje. ;-D Hoeven ze wat mij betreft ook nooit te gaan doen.
Heel herkenbaar dit :) .
Ik zou aan zijn zusje 25 euro vragen. Staan jullie weer gelijk.
:flag:
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
lollypopje schreef:
05-10-2018 07:15
Als ik een kado koop let ik er niet op dat ik voor de één zoveel heb uitgegeven en dat dat dan kennelijk voor de ander ook moet.
Ik kijk voor een kado dat bij iemand past en dat kan betekenen dat ik aan de één 50 uitgeef en aan de ander een tientje. Zegt niks over de band of wie ik leuker vind.
Echt?
Zo krijg je dus wel scheve gezichten
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
05-10-2018 13:37
Echt?
Hoezo?

Ten eerste zie ik het nut er niet van te vermelden hoeveel het heeft gekost.

Ten tweede waarderen de mensen die ik lief heb veel meer het gebaar en de moeite die ik heb gedaan iets te kopen dat bij hen past, dan hoeveel het heeft gekost.

Dat kan er in resulteren dat ik een keer een vriendin een saunabon geef, omdat ik weet dat ze het kan gebruiken, terwijl ik mijn vader een paar flesjes speciaal bier geef dat hij nog niet kent. Of andersom.

Het lijkt mij echt heel vermoeiend om bij alles dat ik koop te moeten nadenken hoeveel ik aan andere mensen heb uitgegeven.
calvijn1 schreef:
05-10-2018 13:37
Echt?
Hè? Onder volwassenen? Dat zou ik heel raar vinden.

Maar goed, ik kom uit een gezin waarin we als kind al niet altijd evenveel kregen met kerst of sinterklaas, mijn ouders kochten gewoon wat hun passend leek. Wij kinderen waren dat gewend en hebben dat nooit erg gevonden.
Nitflex schreef:
05-10-2018 14:40
Hè? Onder volwassenen? Dat zou ik heel raar vinden.

Maar goed, ik kom uit een gezin waarin we als kind al niet altijd evenveel kregen met kerst of sinterklaas, mijn ouders kochten gewoon wat hun passend leek. Wij kinderen waren dat gewend en hebben dat nooit erg gevonden.
Zou het me zo kunnen voorstellen dat je scheve gezichten krijgt als je bijv. je ene schoonzus een dure tas geeft, omdat ze die nodig heeft en je andere schoonzus een boek
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
05-10-2018 16:16
Zou het me zo kunnen voorstellen dat je scheve gezichten krijgt als je bijv. je ene schoonzus een dure tas geeft, omdat ze die nodig heeft en je andere schoonzus een boek
Het idee dat mensen veel meer kijken naar de waarde dan intentie, herken ik niet in mijzelf en ook niet in de mensen met wie ik omga.
Dus ik blijf het een bijzondere redenatie vinden. Herken jij je in die schoonzus uit het verhaal dat je hier zo mee bezig bent?

Waarom zou de schoonzus met het boek teleurgesteld zijn als het een boek is dat perfect bij haar past en ik speciaal voor haar heb uitgezocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven