Chronisch ziek afknapper?

12-08-2020 08:50 59 berichten
hallo,

Ik ben een 23 jongen/man en ben chronisch ziek . Ik heb al 21 jaar een donornier. Hij doet het nu nog prima en arts gaat ervanuit dat hij nog zeker 15 jaar meegaat. Daarna moet je wel weer gaan dialyseren enzo. Ook moet ik 10-15 pillen per dag nemen.

Zou dit voor jullie een afknapper zijn? En wanneer zouden jullie het vertellen.

Ik heb namelijk een meisje waar ik binnenkort een date mee heb maar is het gek om een dag van te voren naar klachten te vragen(i.v.m corona). Reden wil ik haar dan wel tijdens de date vertellen of kan dat eigenlijk niet? Ben namelijk extra vatbaar voor corona.
anoniem_63f9116596ba7 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:53
27.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zeker niet op afknappen


Zou het fijn vinden om dit vrij vroeg in stadium van daten te horen.
Kier schreef:
12-08-2020 08:50
Ik zou er zeker niet op afknappen


Zou het fijn vinden om dit vrij vroeg in stadium van daten te horen.
Niemand weet of dit meisje daar op af gaat knappen. Zeg van wel. Ben je daar mooi vanaf.

Fijn dat je het dan al weet toch?
Alle reacties Link kopieren
Geen afknapper. Maar echt niet.

Date 1 of 2 zou ik dit wel delen. Eerlijkheid en openheid wordt gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
12-08-2020 08:55
Niemand weet of dit meisje daar op af gaat knappen. Zeg van wel. Ben je daar mooi vanaf.

Fijn dat je het dan al weet toch?
Maar echt hoor. Maar wel vervelend mocht dit een paar keer gebeuren.
Ik zou niet puur op een chronische ziekte afknappen, maar dat hangt ook af van de verdere invulling van het leven. Ik heb verkering gehad met een Wajong ontvanger die ernstig ADHD had. Hij deed parttime vrijwilligerswerk en kon de meeste dingen gewoon doen. Maar eerlijk: zat hij aan huis gekluisterd, weinig verdere invulling in het leven behalve ziek zijn... Daar zou ik niet aan zijn begonnen denk ik. Maar ik ken ook mensen die dat wel gedaan hebben! En mensen die om minder de benen nemen. En die ben je liever toch kwijt dan rijk!

Hoe is het bij jou TO? Kun je veel doen, werk je, ben je zelfstandig?
Alle reacties Link kopieren
Dan breng je het luchtig:

Wil graag met je daten, maar gezien de huidige Corona stand van zaken en het feit dat ik extra voorzichtig moet zijn, wil ik graag ergens naartoe waar echt afstand wordt gehouden...... etc etc

Krijg je vanzelf het gesprek op gang
Alle reacties Link kopieren
Is het je toch gelukt? ;)

Mijn advies spreek een date op 1,5 meter af en geef aan dat het voor jou belangrijk is om voorzichtig te zijn in deze periode. Je bent namelijk niet de enige die op let, al zijn anderen minder voorzichtig en al die mensen hebben daar diverse redenen voor.

Ik zou het vervolgens in de 1e of 2e date vertellen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hangt af van wat je kan en mag. Mag je verre reizen maken en hoe actief ben je? Hoe belemmert dit je dagelijkse leven?

Vrouwen met 'n kinderwens zul je denk niet zo snel aantrekken. Die moeten ook kijken naar de langere termijn tenslotte.
Violet-Nebula schreef:
12-08-2020 08:58
Ik zou niet puur op een chronische ziekte afknappen, maar dat hangt ook af van de verdere invulling van het leven. Ik heb verkering gehad met een Wajong ontvanger die ernstig ADHD had. Hij deed parttime vrijwilligerswerk en kon de meeste dingen gewoon doen. Maar eerlijk: zat hij aan huis gekluisterd, weinig verdere invulling in het leven behalve ziek zijn... Daar zou ik niet aan zijn begonnen denk ik. Maar ik ken ook mensen die dat wel gedaan hebben! En mensen die om minder de benen nemen. En die ben je liever toch kwijt dan rijk!

Hoe is het bij jou TO? Kun je veel doen, werk je, ben je zelfstandig?
Ik werk gewoon 40 uur en ga ook uit met vrienden enzo.(Nu nagenoeg niet i.v.m corona). Maar mocht de nier er ooit mee stoppen zal ik wel meer aan huis zitten i.v.m dyalise enzo.
lollypopje schreef:
12-08-2020 09:00
Is het je toch gelukt? ;)

Mijn advies spreek een date op 1,5 meter af en geef aan dat het voor jou belangrijk is om voorzichtig te zijn in deze periode. Je bent namelijk niet de enige die op let, al zijn anderen minder voorzichtig en al die mensen hebben daar diverse redenen voor.

Ik zou het vervolgens in de 1e of 2e date vertellen.
Het is inderdaad gelukt. :D
redbulletje schreef:
12-08-2020 09:00
Hangt af van wat je kan en mag. Mag je verre reizen maken en hoe actief ben je? Hoe belemmert dit je dagelijkse leven?

Vrouwen met 'n kinderwens zul je denk niet zo snel aantrekken. Die moeten ook kijken naar de langere termijn tenslotte.
Ik mag opzich wel verre reizen maken maar moet wel uitkijken waar naartoe. Amerika kan bijvoorbeeld prima maar zuid afrika dan weer niet.
Tot nu toe belemmert het mijn dagelijks leven eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
butterfly1234 schreef:
12-08-2020 09:01
Het is inderdaad gelukt. :D
Tof. En zelfs als dit niks wordt, als het één keer lukt. Lukt het een tweede keer ook ;) Gewoon naar de tips van de vivadames luisteren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
188x2 schreef:
12-08-2020 08:56
Maar echt hoor. Maar wel vervelend mocht dit een paar keer gebeuren.
Ja, en? Het is nu eenmaal zo. Mensen knappen op van alles af. Kan ook je rare oren zijn of gewoon omdat ze je sokken niet mooi vinden. Omdat je een kwal bent. Kan allemaal. Niets aan te doen.

En zat leuke mensen zouden dat geen probleem vinden. Die vroege schifting is mooi. Die past niet bij je.

En kies leukere mensen voor een date.
butterfly1234 schreef:
12-08-2020 09:02
Ik mag opzich wel verre reizen maken maar moet wel uitkijken waar naartoe. Amerika kan bijvoorbeeld prima maar zuid afrika dan weer niet.
Tot nu toe belemmert het mijn dagelijks leven eigenlijk niet.
er komt vast wel een leuk meisje T.O
Nee joh. Gewoon doen. Als iemand daarom op je afknapt zijn ze de moeite ook niet waard.
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 09:07
Reden: Oeps. Op gequote
79.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar zou ik echt niet op afknappen. Helemaal niet.

Wel op iemand met een psychische stoornis.
Ik ben getrouwd met iemand met NAH (wat hij kreeg voor ik hem leerde kennen) en een vriend van ons is naast zijn creatieve beroep in de zorg gaan werken (niet- medische thuiszorg) en die is blijven hangen aan een vrouw in een rolstoel die hij een paar keer per week ondersteunde.

Dus het is geen belemmering als je de juiste tegenkom.

Anderen doen misschien stom, maar dat filtert alleen maar de sukkels uit, moet je maar denken.

De manier waarop je iets inleidt, kan wel belangrijk zijn. Mijn man zei destijds dat hij wegens “gezondheidsredenen” ging stoppen met zijn avondstudie aan de kunstacademie. Dat klonk voor mij heel beladen en ontwijkend.

Omdat ik op diezelfde academie steeds mensen trof die homo bleken te zijn als het klikte, dacht ik in mijn naïviteit wel een tijdje dat hij dan dus een homo met aids zou zijn 😊. Daar is op onze bruiloft nog dankbaar een lied over gezongen door zijn broers, en ook de ambtenaar van de burgerlijke stand vond die anekdote te mooi om te laten liggen...
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg, dat de transplantatie zo succesvol was.

Hoewel ik niet op nog meer zorgen en stress zit te wachten zou het mij echt gaan om de persoon zelf. Wat heb je aan een fitte bodybuilder als hij een zelfingenomen onempathische saaie kwal is? Meestal leer je iemand kennen en na een tijdje vertelt hij dat hij een kwaal heeft. En (verondersteld dat ik naar een langdurige vriendschap zocht) dan ga je afwegen: is het iets wat ik kan dragen en weegt zijn persoonlijkheid daar tegenop?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mocht je hierdoor ooit afgewezen worden bedenk dan dat er weinig mensen niet die ervaring hebben. Ik ben afgewezen door mijn huidskleur, bouw van mijn lichaam en ik was gewoon niet interessant. Niet leuk maar niets aan te doen, de liefde kan behoorlijk wreed zijn, het is niet zo persoonlijk als het vaak lijkt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2020 09:00

Vrouwen met 'n kinderwens zul je denk niet zo snel aantrekken. Die moeten ook kijken naar de langere termijn tenslotte.
Hoezo niet?

TO: ik zou er niet op afknappen, maar dat is voor iedereen anders. Succes met je date!
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand heel erg leuk vindt, mag het geen issue zijn vind ik. Bovendien: je kunt met iemand gaan daten, verliefd, verloofd, getrouwd en dan een chronische ziekte krijgen. Niemand krijgt de garantie dat hij/zij gezond blijft! Ik vind wel dat je het zo snel mogelijk moet delen, voor jezelf. Je weet dan ook meteen wat je aan elkaar hebt, zeker als jij op zoek bent naar een vaste relatie op termijn.

Ik ben na jaren huwelijk chronisch ziek geworden, is hier nooit een punt geweest. Ja, man moet zich af en toe aan mij aanpassen, als mijn ziekte opvlamt.
Gelukkig heb ik tot nu toe een normaal leven, met een baan, kinderen (volwassen nu), hobbies. Ik sta er positief in en maak het beste ervan. Als jij iemand treft die verder kan kijken dan jouw ziekte, hoeft het geen probleem te zijn. Als zij hierdoor afhaakt, is het niet de geschikte vrouw voor jou.
Ik wens je een leuke date !
Alle reacties Link kopieren
butterfly1234 schreef:
12-08-2020 09:00
Ik werk gewoon 40 uur en ga ook uit met vrienden enzo.(Nu nagenoeg niet i.v.m corona). Maar mocht de nier er ooit mee stoppen zal ik wel meer aan huis zitten i.v.m dyalise enzo.
Je kunt volgende week ook onder een auto terecht komen en in een rolstoel belanden. Ja, je loopt wat meer risico ivm die donornier op een leven dat minder normaal is, maar dat is voor genoeg mensen geen belemmering. Je hebt nu een vrij normaal leven, dat maakt het vaak wel meer makkelijker voor anderen.
En dan nog zijn er genoeg mensen met een beperking/ziekte die zeker geen normaal-achtig leven hebben en wel een leuke relatie hebben.

Tja, een Red Bull haar opmerking over reizen en kinderen. Nou ja, reizen moet je natuurlijk beiden wel zin in hebben en ze kan ook altijd alleen of met vrienden. Iemand met een slechte conditie gaat ook niet op een 3 weekse wandelvakantie in Nepal. Dat is gewoon een kwestie van smaak.
Qua kinderen, stel dat het erfelijk is, is het wel handig om op tijd over kinderen te praten.

Voor nu, zeker aangeven dat je in de risicogroep valt en daarom voorzichtig wilt zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
minnimouse schreef:
12-08-2020 09:15
Hoezo niet?
Over 15 jaar is zijn nier 'op' en moet ie weer 'n zwaar traject door of aan de dyalise. Dat wil je niet voor je kind lijkt me. Bovendien zit je dan als vrouw zelf volledig met de zorg/opvoeding van je kind én mantelzorg. Of als je tegen die tijd al uit elkaar bent kan de papa niet zijn deel bijdragen als co-ouder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven