Chronisch ziek afknapper?

12-08-2020 08:50 59 berichten
hallo,

Ik ben een 23 jongen/man en ben chronisch ziek . Ik heb al 21 jaar een donornier. Hij doet het nu nog prima en arts gaat ervanuit dat hij nog zeker 15 jaar meegaat. Daarna moet je wel weer gaan dialyseren enzo. Ook moet ik 10-15 pillen per dag nemen.

Zou dit voor jullie een afknapper zijn? En wanneer zouden jullie het vertellen.

Ik heb namelijk een meisje waar ik binnenkort een date mee heb maar is het gek om een dag van te voren naar klachten te vragen(i.v.m corona). Reden wil ik haar dan wel tijdens de date vertellen of kan dat eigenlijk niet? Ben namelijk extra vatbaar voor corona.
anoniem_63f9116596ba7 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:53
27.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel (ver) in het begin van het contact zeggen. Dan weet zij ook gelijk een beetje wat ze kan verwachten. En als ze er wel op afknapt kun je dat beter weten als het nog pril is. Er zijn zat mensen met een chronische ziekte die een relatie hebben.
Dat je die wel of niet vind is denk ik vooral een kwestie van geluk hebben.

Mijn oom (62) heeft een erfelijke nierziekte en sinds 6 jaar een donornier. Hij was rond de 50 toen de ziekte ontdekt werd, had een goede baan en was fysiek erg sterk. Is bijna heel zijn leven vrijgezel. Hij wilde wel een relatie, maar had gewoon pech met vrouwen. Ook toen hij nog geen klachten had. Nu vind hij het niet verstandig meer om een relatie aan te gaan. Omdat hij zo vaak ziek is.
Tja hangt er van af. Ik zou afknappen op bijvoorbeeld een rolstoel, hoewel afknappen misschien niet het juiste woord is. Ik ben erg actief, heel veel buiten. Vaak in het buitenland en dan in de wildernis. Het zou gewoon geen match zijn ongeacht de klik aangezien ik dat met mijn partner wil delen.
Een van mijn jeugdvriedinnen heeft een relatie met iemand met een donornier. Top gast, we hebben hem als vrienden altijd gesteund. Ik heb ook een collega gehad met dezelfde aandoening en op dit moment een meisje in de familie waar iemand een relatie mee heeft die maar 1 nier heeft...dus nee, bij ons zou het niet uitmaken. Het gaat erom of iemand een leuk karakter heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou er niet op afknappen. Wél zou ik je vraag naar klachten vreemd vinden. Als je klachten hebt, word je geacht niet op pad te gaan. Dus ik zou het een beetje gek vinden als daar expliciet naar wordt gevraagd door een date, die mag er wat mij betreft namelijk van uit gaan dat ik afzeg als ik klachten heb.
Ik ben net zo oud als jij en heb de afgelopen tijd ook met iemand gedate die een chronische ziekte heeft(ziekte ging goed in die tijd, hij kon gewoon werken, sociaal leven ect, geen last). Hij had dit voor de 1e date al verteld omdat hij hierom al eens afgewezen was, het was voor mij geen issue.

Uiteindelijk is het niks geworden omdat hij geen relatie wil door zijn ziekte.

Ik zou zoals hier al genoemd idd vragen naar coronaklachten omdat je een risicogroep bent. Dan zal ze vast doorvragen.
De medische technologie ontwikkelt zich ook, en 10-15 jaar is nog best ver weg. Wie weet is er dan al een andere oplossing, voor een kunstnier of verbeterde dialyse. En kun je dan veel beter functioneren dan nu de verwachting is.
anoniem_204936 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 08:48
0.87% gewijzigd
Geronimo2 schreef:
12-08-2020 09:15
Mocht je hierdoor ooit afgewezen worden bedenk dan dat er weinig mensen niet die ervaring hebben. Ik ben afgewezen door mijn huidskleur, bouw van mijn lichaam en ik was gewoon niet interessant. Niet leuk maar niets aan te doen, de liefde kan behoorlijk wreed zijn, het is niet zo persoonlijk als het vaak lijkt.
Herkenbaar. In mijn jeugd kreeg ik soms te horen dat ik nooit een vriend zou kunnen krijgen hierdoor. Ik heb ook nooit een serieuze relatie gehad. Alleen kalverliefdes en een FWB. En ook zij maakten daar graag opmerkingen over. Vooral over mijn lengte. Maar niet gelijk in het begin. Dat vind dan wel apart, dat het toen blijkbaar nog geen probleem was. Ik voelde me niet echt geaccepteerd en heb het maar uitgemaakt.
Als je iemand gaat daten die er 100% voor je kan zijn, je geheel begrijpt en waar je overal mee kunt praten dan zou dit allemaal geen probleem moeten zijn.
Problemen zijn vaak ervaringen/vooroordelen die mensen zelf ontwikkelen.
Het zou ons sieren niet mensen te rangschikken naar lichaamsbouw/kleur/inkomen/ziektes etc.

Een mens is een mens en simpeler kan ik het niet maken.

Succes op je pad gewenst.

-Bunny-
anoniem_63a5900e74bc8 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 10:43
0.98% gewijzigd
Heb het gewoon aangegeven dat ik een coronatest moest doen omdat ik een risicogroep ben dus zij gelijk waarom ben je risicogeval etc. Ik heb het toch gewoon verteld en ze knap er niet op af. Helaas reageert ze voorderest niet meer en is ze wel steeds online.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven