Claimende vriendin van zoon

11-06-2019 18:45 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om herkenbaarheid nieuwe nick aangemaakt. Zoon heeft sinds ongeveer 1.5 jaar een vriendin. Een vriendelijke en leuke meid maar ik zie nu toch wel wat dingen waar ik me zorgen over maak. Beiden zijn 19 jaar. Zoon doet een werk/leeropleiding, heeft dus een volledige werkweek. Heeft daarnaast nog een hobby waar hij eerst heel fanatiek mee bezig was. Vriendin is afgelopen september begonnen met een studie maar na paar weken er al mee gestopt omdat het niet was wat ze had verwacht. Ze begint nu in september aan een andere studie maar ook daar klinkt ze niet erg enthousiast over. Al die tijd zit ze thuis, heeft geen baan gezocht in de tussentijd. Gaat erg laat naar bed want ze kan elke ochtend immers uitslapen. Zoon moet wel vroeg opstaan maar hier houdt ze geen rekening mee. Ze blijft tot 's avonds laat als ze langs komt en appt hem tot midden in de nacht. Ze claimt hem volledig, als hij samen met haar is reageert hij niet op appjes of als hij gebeld wordt, iets wat hij wel doet als zij niet bij hem is. Als hij bezig wil met zijn hobby heeft zij iets waar hij mee moet helpen zodat zijn hobby er bij inschiet. ik heb zoon zien veranderen van een sociale en lieve jongen in iemand die totaal in de ban is van zijn vriendin en door haar wordt afgeschermd om met anderen om te gaan. Ik maak me hier best wel zorgen om. Hoe kan ik hier het beste met hem over in gesprek gaan. Ik wil niet zijn vriendin in een kwaad daglicht stellen, want de kans is groot dat hij dan juist partij voor haar kiest en hij helemaal in haar greep komt. Maar ik wil wel mijn zorgen hierover naar hem uitspreken want ik heb er een heel naar gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Dingen om je zorgen over te maken zijn m.i. stoppen met werk en studie, middelengebruik, mishandeling.

Gewoon helemaal in elkaar opgaan is redelijk gebruikelijk op die leeftijd. Ik heb er 2 met dikke verkering, je krijgt er nog geen vloeitje tussen.

Ik verwacht niet dat ze samen oud worden maar als het me gevraagd wordt roep ik altijd dat ik hoop van wel omdat het me reuze romantisch lijkt.

Neem een beetje afstand, hij is (soort van) volwassen.
lolapaloeza wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:19
0.11% gewijzigd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:13
Misschien hangt ze wel hele dagen in het huis van TO rond?
Ja, dat doen ze. Bijna allemaal totdat ze op zichzelf wonen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-06-2019 19:14
Dus? Nog lang niet volwassen. TO betaald de hypotheek dus heeft ook recht van spreken wie er wel en wie er niet in huis is.
Als zoon gaat meebetalen, krijgt hij ook een stem.
Doe even normaal. Zijn vriendin om 22.00 naar huis sturen omdat haar zoon de volgende dag moet werken. :HA:

TO mag idd regels stellen in haar eigen huis, maar dan bespreekt ze dat met haar zoon en kan hij het zijn vriendin vertellen. Je gaat toch niet als een kleuter iemand naar huis sturen. Hij heeft ook eigen verantwoordelijkheid hoor en zijn moeder hoeft niet zijn liefdesleven te beïnvloeden
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend als zoon weg is, lekker muziekje op en net zolang stofzuigen boven tot ze opstaat! En heel vrolijk roepen, hoeveel boterhammen wil je? Zal ik ff koffie zetten? :shout:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-06-2019 19:14
Dus? Nog lang niet volwassen. TO betaald de hypotheek dus heeft ook recht van spreken wie er wel en wie er niet in huis is.
Als zoon gaat meebetalen, krijgt hij ook een stem.
Ja, zo denken velen dat het zal gaan verlopen. De ervaringen van mijzelf en vele anderen heeft ons geleerd dat het niet loopt zoals gedacht en verwacht. ;)

Oh wacht, zie nu de ava. Ja, nou bij jou wel natuurlijk, bij jou is alles anders. Sorry dat was ik even vergeten.
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:29
12.27% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
11-06-2019 19:15
Echt: doe normaal zeg!
Mijn -nog niet eens 19 jarige- zou hier keihard om lachen.
Hoezo?
Slaapgebrek door het meenemen van beeldschermen naar de slaapkamer komt heel vaak voor onder de jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat mensen vinden dat er geen regels qua tijden hoeven te zijn. Bij mij thuis was het ook door de week blijft vriendje tot x tijd. Ook al was ik zelf vrij, mijn ouders moesten ook gewoon werken. Ik vind het niet gek om daar afspraken over te maken.

Dat zoon zo slim is om niet zijn geluid uit te zetten in de nacht is zijn probleem, tenzij hij zijn huisgenoten ermee wakker maakt dan afspreken dat hij zijn geluid uitzet.

Verder laat het gaan, hij moet zelf zijn fouten maken. Als de verliefdheid wegzakt komt hij er wel achter dat het niet geweldig is en komt er vast een einde aan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:17
Ja, dat doen ze. Bijna allemaal totdat ze op zichzelf wonen.
Ik hing op die leeftijd niet hele dagen rond in het huis van mijn schoonouders als vriend er niet was hoor.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:28
Ik hing op die leeftijd niet hele dagen rond in het huis van mijn schoonouders als vriend er niet was hoor.
Nee, jij niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Madeliefjees schreef:
11-06-2019 19:14
Dus? Nog lang niet volwassen. TO betaald de hypotheek dus heeft ook recht van spreken wie er wel en wie er niet in huis is.
Als zoon gaat meebetalen, krijgt hij ook een stem.
Je klinkt als een 'schoonmoeder' die ik ooit had: binnen 2 maanden woonde hij helemaal bij mij op mijn kamertje van 4x4.
Het contact met zijn moeder is jarenlang 0,0 geweest, ook toen het allang uit was tussen ons.

Zelfde leeftijd ongeveer. Het was allemaal mijn schuld natuurlijk, ze was gewoon bezorgd om haar jochie!! :D
Ik kwam daar trouwens zelden of nooit, zo gezellig was het daar niet. Dat vond mijn vriendje ook. Al voor die tijd, toen zat hij altijd bij vrienden waar ze ook commentaar op had maar een andere vrouw meer aandacht dan mams: nee, dat trok ze niet.
Ze zat zelf al tientallen jaren thuis zonder ooit gewerkt te hebben; vader was overleden dus ze hing maar wat rond en wilde vermaakt worden.
Een baantje zoeken: ho maar...

Sommige mensen hebben echt blinde vlekken voor hun eigen gedrag. Werk je zelf eigenlijk TO, hoe weet je dat hij tot diep in de nacht aan het appen is? Maak je het ook structureel te laat?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:25
Ja, zo denken velen dat het zal gaan verlopen. De ervaringen van mijzelf en vele anderen heeft ons geleerd dat het niet loopt zoals gedacht en verwacht. ;)

Oh wacht, zie nu de ava. Ja, nou bij jou wel natuurlijk, bij jou is alles anders. Sorry dat was ik even vergeten.
Hm in veel niet-westerse culturen mag je niet eens een relatie hebben totdat je getrouwd bent. Blijkbaar lukt het regels stellen daar wel?
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-06-2019 19:28


Verder laat het gaan, hij moet zelf zijn fouten maken. Als de verliefdheid wegzakt komt hij er wel achter dat het niet geweldig is en komt er vast een einde aan.
Eens.
En dat kán een grote opluchting voor de rest van het huishouden zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:30
Hm in veel niet-westerse culturen mag je niet eens een relatie hebben totdat je getrouwd bent. Blijkbaar lukt het regels stellen daar wel?
Nou allemaal dan maar óp naar het niet westen!
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:31
2.13% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:29
Nee, jij niet.
Jij wel dan? Daar heb je toch helemaal geen zin in?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:31
Nou allemaal dan maar óp naar het niet westen!
Wat doe je sarcastisch.
Niet bij iedereen thuis gaat het hetzelfde wil ik maar zeggen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:32
4.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:31
Jij wel dan? Daar heb je toch helemaal geen zin in?
Lees de OP anders nog eens, waarom vraag je dit aan mij?
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:32
5.38% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:27
Hoezo?
Slaapgebrek door het meenemen van beeldschermen naar de slaapkamer komt heel vaak voor onder de jeugd.
Ok, en dan zegt TO dat hij zijn telefoon niet mee naar boven moet nemen, hij zegt 'mam doe normaal' en dan?

Zo werkt het gewoon niet. Of je moet ze uit huis willen schoppen, dat kan wel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
11-06-2019 19:32
Ok, en dan zegt TO dat hij zijn telefoon niet mee naar boven moet nemen, hij zegt 'mam doe normaal' en dan?

Zo werkt het gewoon niet. Of je moet ze uit huis willen schoppen, dat kan wel.
Precies.

Mensen van 19 zijn dus wel volwassenen maar het helpt idd wel om wel tijden en regels af te dwingen/ op te leggen. Zijn ze lekker snel weg en idd geen last meer..
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
11-06-2019 19:32
Ok, en dan zegt TO dat hij zijn telefoon niet mee naar boven moet nemen, hij zegt 'mam doe normaal' en dan?

Zo werkt het gewoon niet. Of je moet ze uit huis willen schoppen, dat kan wel.
Dat heb ik toch niet gezegd? Gewoon normaal met elkaar praten, dingen bespreekbaar maken.
Mijn vriend vraagt ook aan mij of ik mijn mobiel niet mee wil nemen naar de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:32
Lees de OP anders nog eens, waarom vraag je dit aan mij?
Omdat je zo raar reageert met “nee jij niet”. Ik heb geen idee of schoondochter van TO ook bij haar thuis rondhangt zonder dat haar zoon er is. Zo ja dan kan je daar natuurlijk gewoon grenzen aan stellen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:38
31.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:36
Mijn vriend vraagt ook aan mij of ik mijn mobiel niet mee wil nemen naar de slaapkamer.
Kinderen samen? Ook in huis wonende negentien jarigen?
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:38
10.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:36
Dat heb ik toch niet gezegd? Gewoon normaal met elkaar praten, dingen bespreekbaar maken.
Mijn vriend vraagt ook aan mij of ik mijn mobiel niet mee wil nemen naar de slaapkamer.
Ok, dat kan, maar dan heb je jouw vriend naast je. Ik denk dat de zoon van TO gewoon in bed met zijn vriendin wil appen. Gezellig.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-06-2019 19:37
Kinderen samen? Ook in huis wonende negentien jarigen?
Je hoeft niet zo betweterig te doen.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
11-06-2019 19:39
Je hoeft niet zo betweterig te doen.
Juist, natuurlijk je hebt helemaal gelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
11-06-2019 19:38
Ok, dat kan, maar dan heb je jouw vriend naast je. Ik denk dat de zoon van TO gewoon in bed met zijn vriendin wil appen. Gezellig.
Prima dat kan. Maar daarom kan je het wel gewoon bespreken. Bijv wanneer je zoon er moe uit ziet of klaagt dat hij moe is. Wat hij ermee doet moet ie zelf weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven