Coke

30-01-2010 18:17 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik ben nieuw hier op het forum.

Ik zou graag van andere vrouwen weten wat zij ervan vinden als hun partner af en toe coke gebruikt..eens in de zoveel tijd..

Ik hoor graag van jullie
quote:

Cocaïne & je hersenen

Cocaïne remt vooral de afbraak van dopamine, NE en serotonine. Het resultaat is een tijdelijke, sterke toename van deze stoffen in de hersenen. Dit geeft de gebruiker een gevoel van extra energie.

Dopamine zorgt voor genot: het prikkelt het beloningscentrum in de hersenen. Adrenaline maakt actief. De hartslag gaat omhoog en de ademhaling wordt gestimuleerd. Een toename van serotonine heeft ook positieve, gewenste invloed op de stemming.

Frequent gebruik van cocaïne verandert je omgang met mensen. Je kunt er opgefokt, agressief en geïrriteerd van worden. Vaak is men extreem op zichzelf gericht. Je kunt door cocaïnegebruik last krijgen van depressie, achterdochtig / paranoia.

Cocaïne & de dip

Na afloop van het gebruik ontstaat een tekort aan deze stoffen. Het lichaam heeft tijd nodig om de verbruikte voorraad aan te vullen. Het tijdelijke tekort aan vooral dopamine en NE is de oorzaak van de dip die veel gebruikers 24 - 48 uur na gebruik voelen.

Afhankelijkheid & verslaving

Regelmatige gebruikers voelen zich de volgende dag vaak moe en down. Dat kan leiden tot herhaald gebruik. Zo ontstaat afhankelijkheid.

Cocaïne is sterk verslavend. De werking is kort en gebruikers vinden het contrast tussen het positieve gevoel en het gevoel erna vaak onaangenaam. Daardoor neem je snel meer. Ga je veel en vaak gebruiken dan voel je je in nuchtere toestand uitgeput en down. Hierdoor kan een sterk verlangen naar cocaïne ontstaan. De depressies die optreden na stoppen kunnen heftig zijn en enkele weken (of soms nog langer) duren.

Een verslaving aan cocaïne kan plotseling ontstaan. Door het gebruik van cocaïne wordt langzaam een overprikkeling in de hersenen opgebouwd. Dit kan plotseling heftige trek in coke geven. Dit kan gebeuren wanneer men in een korte periode wat meer en vaker heeft genomen dan gebruikelijk is.

Bij veel en vaak gebruik heeft eenzelfde dosis minder van het gewenste effect. Men neemt dan vaak meer. Deze ‘tolerantie' ontstaat door aanpassingen in de hersenen aan frequent gebruik.

Cocaïne & je lijf

Cocaïne put je uit. Je vermoeidheid wordt onderdrukt waardoor je over je grens heengaat. Cocaïne vormt een belasting voor je hart- en bloedvaten, omdat het de hartslag stimuleert. Het hart heeft meer zuurstof nodig. Tegelijkertijd vernauwt cocaïne de bloedvaten waardoor het hart minder zuurstof krijgt.

In combinatie met alcohol wordt deze belasting groter. Cocaïne en alcohol leiden tot de vorming van een nieuwe stof: cocaethyleen. Ook deze stof stimuleert de hartslag en werkt vaatvernauwend.

Door het snuiven van cocaïne raakt het neusslijmvlies geïrriteerd en ontstoken. Cocaïne kan ook in de voorhoofdsholte komen en daar verstoppingen en hoofdpijn veroorzaken. Er kunnen chronische ontstekingen ontstaan die slopend en pijnlijk zijn.

Cocaïne kan een verstoorde seksualiteit veroorzaken. Heftig en frequent gebruik van cocaïne kan leiden tot langdurig verlies van zin in seks, impotentie bij mannen.

Combinaties met cocaïne

* De combinatie van alcohol met coke: het vermindert het gevoel van dronkenschap. Daardoor ga je ongemerkt meer drinken dan je van plan was. De combinatie maakt ook overmoedig. Het leidt tot een extra belasting van hart- en bloedvaten en de lever. Men kan een gecombineerde verslaving aan alcohol en cocaïne ontwikkelen. Het kan leiden tot uitdroging

* Combinatie met XTC. Zowel XTC als cocaïne stimuleert de adrenaline-huishouding. Hierdoor ontstaat een verhoogde hartslag en bloeddruk. XTC put je serotoninevoorraad uit. Cocaïne doet daar nog een schepje boven op. Daardoor zorgt de combinatie na afloop voor een extra kater.bron www.drugsondercontrole.nl
quote:amarettocola schreef op 30 januari 2010 @ 19:17:

[...]

Nou ja,ben het gewoon met je eens,helemaal hetzelfde hier,en genoeg mensen kapot/dood zien gaanTe veel....
quote:Wellhello schreef op 30 januari 2010 @ 19:32:

He Butterfly,

is mijn eerste post op het forum, maar wilde erg graag reageren! Zit met hetzelfde, vriend blowt ong. 2x per week en heel af en toe harddrugs. Een keer in 3 maanden ofzo. In het verleden heeft hij veel vaker gebruikt. Vind het ook lastig en we praten er regelmatig over, alleen ik ben 'anti' opgevoed en zijn ouders zijn gebruikers. Kortom een wereld van opvoedingsverschil.

Ik verbied hem niets, we hebben wel afspraken. Hij zegt het voor- of achteraf, blowen af en toe kan best in mijn aanwezigheid, met HD wil ik hem niet zien of spreken, maar dat komt nauwelijks voor. Ik weet dat hij verantwoord gebruikt, hij kent zijn grenzen en dat is belangrijk. Ik vind het belangrijk als we kunnen communiceren en het niet ons dagelijks leven in de weg zit.

Ik ben niet voor, maar als hij het bewust gebruikt, dus nadenkt voor hij zoiets doet, weet wat de gevolgen zijn en er eerlijk over is kan ik er mee leven.

Ik hou van hem, hij van mij, wij zijn altijd goed voor elkaar en dat is belangrijk. Wij komen van 2 verschillende werelden en moeten elkaar respecteren met goede en slechte kanten anders werkt het niet. Ik accepteer een verslaving niet, daar zou ik niet mee kunnen leven. Het klinkt misschien allemaal dubbel maar het is gewoon vrij gecompliceerd! Butterfly, snap je twijfels, heb ik ook maar als het helemaal okee zit tussen jullie en hij idd zo weinig gebruikt dan moet je het misschien wat meer van je afzetten??!! LiefsJouw vriend heeft dus vroeger ook meer gebruikt..ben jij niet bang voor meer trek...voor frequenter gebruik..ik accepteer een verslaving ook niet als hij het echt dagelijks zou gaan doen is hij me kwijt...want ik kan dat niet aanzien cq mee leven
En helaas spreek ik uit ervaring dat in mijn vroegere omgeving er een heleboel mensen af en toe een snuifje namen. Niets van terecht gekomen. geen van allen. 1 heeft zich vorig jaar doodgereden ( snuiven en alcohol), liet een dochtertje en vrouw achter, 1 is in de prostitutie beland, en nog een aantal zit of zat vast, en zit of zat nu nog net zo diep in de ellende als toen. Ik heb er helemaal niets mee.
Wat voor problemen heeft hij er mee gehad?

Als hij echt verslaafd is geweest zal het altijd zijn zwakke plek blijven.

Is hij er veel mee bezig of bedenkt hij pas op het feestje zelf dat het eigenlijk wel fijn zou zijn.

Blijf op je intuitie vertrouwen.
Misschien helpt het om de zaak ook eens van de morele kant te bekijken. Word jij er blij van om kleding te kopen die door kinderslaafjes is gemaakt in India? Vind jij het goed om een diamant te dragen die via de ene na de andere genocide in Afrika uiteindelijk hier op de markt verschijnt? Nee.

Waarom accepteren we dan wel de coke? Elke dag worden tientallen mensen vermoord vanwege de handelsmoraal in dit witte goedje. Arme sloebers proppen hun maag vol met bolletjes die bij het minste geringste knappen met dodelijke gevolgen. En als ze het overleven worden ze hier in Nederland zonder pardon achter slot en grendel gezet. Hele samenlevingen worden verpest door deze shit. Maar jouw man, ach, die mag toch wel eens wat snuiven? Daar is toch helemaal niks mis mee?

Wat zeg je dáárvan?
ach als ie t 2 a 3x per jaar gebruikt heb ik daar geen moeite mee.. Mits hij het maar deelt met mij
Hatzikidee zeg ik daarvan sjonkoek
quote:monkeymonkey schreef op 30 januari 2010 @ 19:45:

Wat voor problemen heeft hij er mee gehad?

Als hij echt verslaafd is geweest zal het altijd zijn zwakke plek blijven.

Is hij er veel mee bezig of bedenkt hij pas op het feestje zelf dat het eigenlijk wel fijn zou zijn.

Blijf op je intuitie vertrouwen.ja hij heeft een periode een tijd voor mij...een periode gehad dat hij vaak snoof..dus kwa zwakke plek..tsja..nee hij gaat niet uit doet het thuis en gaat gamen
quote:JohnnyCake schreef op 30 januari 2010 @ 19:49:

Misschien helpt het om de zaak ook eens van de morele kant te bekijken. Word jij er blij van om kleding te kopen die door kinderslaafjes is gemaakt in India? Vind jij het goed om een diamant te dragen die via de ene na de andere genocide in Afrika uiteindelijk hier op de markt verschijnt? Nee.

Waarom accepteren we dan wel de coke? Elke dag worden tientallen mensen vermoord vanwege de handelsmoraal in dit witte goedje. Arme sloebers proppen hun maag vol met bolletjes die bij het minste geringste knappen met dodelijke gevolgen. En als ze het overleven worden ze hier in Nederland zonder pardon achter slot en grendel gezet. Hele samenlevingen worden verpest door deze shit. Maar jouw man, ach, die mag toch wel eens wat snuiven? Daar is toch helemaal niks mis mee?

Wat zeg je dáárvan? uhm???
Kun je het zien als hij gebruikt heeft?

Dan ben je al een heel eind.
quote:Butterfly14 schreef op 30 januari 2010 @ 19:53:

[...]

uhm???Uhmm? Dat spul wordt dus uitgepoept door een of andere arme Antilliaan voordat het in jouw mans neus verdwijnt. Of vraag je je nooit af hoe het hier in Nederland komt?
Eensch met Sjonkoek....
je merkt het wel aan iemand he..of je moet zo blind zijn
Het is zeker niet okee.

Maar helaas doen mensen dingen die nu eenmaal niet goed voor hen of de wereld om hen is. Toen ik een relatie met hem kreeg blowde hij vaker het wordt steeds minder net als de HD. Ik weet dat hij niet wil eindigen als z'n ouders, keihard werkt om boven hun uit te komen.

Dat is al behoorlijk gelukt en ik hoop voor hem dat hij dat laatste stukje van zich af kan schudden. Zoja; geweldig, zoniet; als het maar met beleid gebeurd. Als het uit de hand loopt kan ik nog niets over zeggen, je houdt toch van iemand maar ook ik heb grenzen.

Mijn vriend gaat ook nooit uit, houdt hij niet van en vind ie zonde van zijn tijd, vindt dus niet plaats in party-scene. Als hij dat weer zou doen, dan krijg ik wel bedenkingen ja. Maar het gaat nu toch goed en je leeft nu en niet over 2 jaar als hij misschien verslaafd in de goot hangt OF NIET. En weet 1 ding; jij verandert er niks aan! Als wilt gebruikt hij het toch wel. Zorg dat er voor jou mee te leven valt.
This is not kosher!
quote:Butterfly14 schreef op 30 januari 2010 @ 19:59:

je merkt het wel aan iemand he..of je moet zo blind zijnAls je er geen verstand van hebt, zie je het misschien helemaal niet.
Ik snap je probleem niet echt. Als hij het twee keer per jaar doet sinds je hem dus kent.

En dat kan hij toch zelf uitmaken of hij dat mag doen. Ik snap dat niet dat je in een relatie elkaar dingen wilt verbieden. Naar mijn inziens werkt dat niet.
nou ik heb er verder geen verstand van..alleen kwa wat ik om me heen gezien heb maar geloof me je merkt echt wel verschil in iemands gedrag als je iemand een beetje kent om maar een voorbeeld tenoemen
Bij sommige mensen zie ik het wel.

Bij mijn eigen vriend niet. Althans, niet altijd.

Het zijn de subtiele dingen. Stemverandering, mond anders houden.

In het land der blinden........
Ik heb één keer coke gebruikt, en vond het geweldig ! En dat is juist het enge van zo'n drug, vooral als je niet zo goed in je vel zit.

Ik heb het bij die ene keer gelaten (was met oud-en-nieuw, 5 jaar geleden) want ik heb het niet "nodig". (Niemand heeft natuurlijk coke of een andere drug nodig hè) Zit je vriend goed in z'n vel, gebruikt hij de coke niet om zich beter/fijner te voelen ?

Een ander "eng" iets van die drug is dat het de poort naar andere harddrugs kan openen. Voordat ik had gesnoven vond ik alle harddrugs maar eng en griezelig en daarna dacht ik : oh het valt wel mee... Behalve coke heb ik trouwens geen enkele andere harddrug gebruikt. Ik rook ook niet en heb sporadisch geblowd (2x per jaar ofzo)

Nu ben ik een aantal jaartjes ouder (en wijzer )en gebruik ik helemaal niks meer. (Ben nu zwnager, dus ook geen alcohol meer)

Ik denk dat héél af en toe coke geen kwaad kan (en dan bedoel ik zo'n 2 keer per jaar max), maar zoals ik hierboven al zei, het blijft toch een gevaarlijke drug, dus oppassen dat het niet meer wordt ! (Vooral omdat je zei dat je vriend al een verleden wat betreft drugsgebruik heeft...) En het is natuurlijk beter om er helemaal mee te kappen, want het is erg verleidelijk om méér en vaker te gebruiken.
Ik zeg maar een ding....kijk je lief maar eens diep in de ogen. Moet wel lukken als ie gebruikt heeft ;)
quote:dangeensuus schreef op 30 januari 2010 @ 20:17:

Ik zeg maar een ding....kijk je lief maar eens diep in de ogen. Moet wel lukken als ie gebruikt heeft ;)Wat bedoel je nu precies?
als je coke gebruikt worden je pupillen heel erg groot
oh zo haha
Gelaatskleur, zie ik het aan. Beetje vlekkerig gezicht.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven