Coke
maandag 15 februari 2010 om 16:34
De gevolgen van zijn drugsbruik voor mij zijn....
Geen agressie ofzo,mishandeling of wat dan ook.
Maar als hij zonder poen zit draai ik weer overal voor op kwa eten enz..
Tis idd die combi he..als het iets minder gaat komt de dip..en als er dan geld is de trip of nouja trip...het rijmt zo lekker je snapt wat ik bedoel...
Je hebt er dus zelf ook ervaring mee?
Geen agressie ofzo,mishandeling of wat dan ook.
Maar als hij zonder poen zit draai ik weer overal voor op kwa eten enz..
Tis idd die combi he..als het iets minder gaat komt de dip..en als er dan geld is de trip of nouja trip...het rijmt zo lekker je snapt wat ik bedoel...
Je hebt er dus zelf ook ervaring mee?
maandag 15 februari 2010 om 16:37
de andere gevolgen zijn voor mij...dat het me pijn doet..en dat ik iemand niet kapot wil zien gaan...dat ik de helper uit ga hangen en alles wat hij kapot maakt om zich heen om het zo meer tezeggen weer recht wil trekken, en daardoor me zelf over het hoofd zie...ben nu dus ook echt ff op van daar een time out
maandag 15 februari 2010 om 16:37
Helaas wel, al had ik het toen niet door *dacht dat het alleen maar psychische shit en alcohol was*
De geen poen ellende zou je kunnen oplossen door hem voor te stellen dat hij aan het begin van de maand zijn aandeel in het huishouden naar jou overmaakt. Als je eraan wilt hoor. Want hij zal het blijven zien als zijn geld en als hij een trip nodig heeft weet hij prima bij wie hij dan moet zijn.
De geen poen ellende zou je kunnen oplossen door hem voor te stellen dat hij aan het begin van de maand zijn aandeel in het huishouden naar jou overmaakt. Als je eraan wilt hoor. Want hij zal het blijven zien als zijn geld en als hij een trip nodig heeft weet hij prima bij wie hij dan moet zijn.
maandag 15 februari 2010 om 16:41
Ja ok daar heb ik ook al aangedacht, als poen der is..gelijk een deel voor eten etc etc...maar dan heb ik ook al zitten denken de rest wat blijft waar hij dan ze roken enz van moet halen en kleding bijv..ben bang dat dan ook weer in een vlaag van verstandsverbijstering verdwijnt binnen een week inpv 4
En daar voel ik me weer aangesproken voor geld voor bijv sigaretten..dus ik heb ook alles al afgelopen maar ik weet het echt niet meer...
Maar wat bedoel je precies met: Want hij zal het blijven zien als zijn geld en als hij een trip nodig heeft weet hij prima bij wie hij dan moet zijn.
En daar voel ik me weer aangesproken voor geld voor bijv sigaretten..dus ik heb ook alles al afgelopen maar ik weet het echt niet meer...
Maar wat bedoel je precies met: Want hij zal het blijven zien als zijn geld en als hij een trip nodig heeft weet hij prima bij wie hij dan moet zijn.
maandag 15 februari 2010 om 16:42
quote:Zamirah schreef op 15 februari 2010 @ 16:39:
Een leven met een verslaafde betekent, dat jij altijd op de 2de ( of 3de) plaats staat. Realiseer je dat.Maar wanneer spreek je nou echt van een verslaving...ik zag als ik aan verslaving dacht..altijd iemand met een heroine verslaving voor me die van zijn eigen moeder steelde...etc
Een leven met een verslaafde betekent, dat jij altijd op de 2de ( of 3de) plaats staat. Realiseer je dat.Maar wanneer spreek je nou echt van een verslaving...ik zag als ik aan verslaving dacht..altijd iemand met een heroine verslaving voor me die van zijn eigen moeder steelde...etc
maandag 15 februari 2010 om 16:42
Die andere gevolgen zijn dus heftiger voor je. Het is dan de vraag of je je eigen leven leidt of het zijne. Je kunt je time-out al beginnen door vanaf nu niets meer zelf te beredderen, maar hem door te verwijzen naar hulpverlening als hij een probleem heeft. Een echte time-out heeft niet zoveel zin als je je dan alsnog betrokken voelt bij zijn ellende, dan blijf je beredderen.
Jij kunt hem niet tegenhouden kapot te gaan.
Toen ik (eindelijk) weg was vroeg ik me zelfs af of ik niet veel meer kapot had gemaakt met al dat geredder dan als ik hem veel eerder uit mijn leven had gebannen. Ook niet heel eerlijk, want kapot was hij al lang voordat hij mij leerde kennen.
Jij kunt hem niet tegenhouden kapot te gaan.
Toen ik (eindelijk) weg was vroeg ik me zelfs af of ik niet veel meer kapot had gemaakt met al dat geredder dan als ik hem veel eerder uit mijn leven had gebannen. Ook niet heel eerlijk, want kapot was hij al lang voordat hij mij leerde kennen.
maandag 15 februari 2010 om 16:46
mamzelle ik krijg kippenvel nu bij de woorden : Jij kunt hem niet tegenhouden kapot te gaan
Dat doet zoveel pijn dat niet tekunnen...klinkt als een kneus misschien als een zwak iemand ...maar dat ben ik van nature helemaal niet maar dit is zo moeilijk en doet zo'n een pijn..
Ik weet dat hij het zo weken niet kan doen..maar ik weet dat het altijd ergens blijft hangen en ik weet dat als er problemen of ruzies zijn of weet ik veel wat...plus shit uit ze jeugd naar boven komt met onze shit er boven op en er is geld dat hij weer voorschut gaat...
maar wat bedoel je met het laaste wat je zegt:Toen ik (eindelijk) weg was vroeg ik me zelfs af of ik niet veel meer kapot had gemaakt met al dat geredder dan als ik hem veel eerder uit mijn leven had gebannen. Ook niet heel eerlijk, want kapot was hij al lang voordat hij mij leerde kennen.
Dat doet zoveel pijn dat niet tekunnen...klinkt als een kneus misschien als een zwak iemand ...maar dat ben ik van nature helemaal niet maar dit is zo moeilijk en doet zo'n een pijn..
Ik weet dat hij het zo weken niet kan doen..maar ik weet dat het altijd ergens blijft hangen en ik weet dat als er problemen of ruzies zijn of weet ik veel wat...plus shit uit ze jeugd naar boven komt met onze shit er boven op en er is geld dat hij weer voorschut gaat...
maar wat bedoel je met het laaste wat je zegt:Toen ik (eindelijk) weg was vroeg ik me zelfs af of ik niet veel meer kapot had gemaakt met al dat geredder dan als ik hem veel eerder uit mijn leven had gebannen. Ook niet heel eerlijk, want kapot was hij al lang voordat hij mij leerde kennen.
maandag 15 februari 2010 om 16:47
quote:mamzelle schreef op 15 februari 2010 @ 16:43:
Ik bedoel: als hij geld nodig heeft komt hij zijn geld bij jou opeisen. Want hij vindt (dan) eten of drinken niet belangrijk, maar dope wel.
Ja of hij zegt dan maak het volgende week..ofzo wel goed..
Het is een sluimerend iets...het is niet dagelijks...daar heeft hij het geld niet voor...maar als hij het wel had...pffffffff zie ik hem afglijden denk ik
Ik bedoel: als hij geld nodig heeft komt hij zijn geld bij jou opeisen. Want hij vindt (dan) eten of drinken niet belangrijk, maar dope wel.
Ja of hij zegt dan maak het volgende week..ofzo wel goed..
Het is een sluimerend iets...het is niet dagelijks...daar heeft hij het geld niet voor...maar als hij het wel had...pffffffff zie ik hem afglijden denk ik
maandag 15 februari 2010 om 22:27
Ik heb heel lang geprobeerd een veilige basis voor hem te zijn, zijn gezin bij elkaar te houden. Hij zal zich daar op de een of andere manier aan hebben opgetrokken. En sinds ik weg ben is hij ook niet in staat gebleken om een huis te houden, hoewel hij wel heel graag 'normaal' wilde leven (of zo zei hij in elk geval).
Veiligheid die niet blijvend is is nepveiligheid. Dat bedoel ik met meer kapot gemaakt hebben. Ik suggereer overigens niet dat je bij hem moet blijven als je het niet meer trekt, dan zou je je eigen leven kapotmaken en daarvan heb je er maar eentje.
Ik wist trouwens niet van de coke. Had ik dat wel geweten, dan hoop ik dat ik eerder de stekker eruit had getrokken. Indien niet zou ik nog ernstiger dan nu aan mijn verstand hebben kunnen twijfelen.
Veiligheid die niet blijvend is is nepveiligheid. Dat bedoel ik met meer kapot gemaakt hebben. Ik suggereer overigens niet dat je bij hem moet blijven als je het niet meer trekt, dan zou je je eigen leven kapotmaken en daarvan heb je er maar eentje.
Ik wist trouwens niet van de coke. Had ik dat wel geweten, dan hoop ik dat ik eerder de stekker eruit had getrokken. Indien niet zou ik nog ernstiger dan nu aan mijn verstand hebben kunnen twijfelen.
maandag 15 februari 2010 om 23:47
woensdag 17 februari 2010 om 11:48
Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om recreatief coke gebruiker te kunnen 'blijven' (en daarmee bedoel ik dus: zo heel af en toe eens gebruiken en niet afglijden naar zeer regelmatig gebruiken en niet meer zonder kunnen).
Ik gebruik ook zo heel af en toe eens coke, maar er zijn momenten dat ik een hele lange pauze inlas, omdat ik voel dat ik steeds meer behoefte krijg.
Ik gebruik ook zo heel af en toe eens coke, maar er zijn momenten dat ik een hele lange pauze inlas, omdat ik voel dat ik steeds meer behoefte krijg.
woensdag 17 februari 2010 om 16:22
Drugs moet je altijd goed je hoofd bij houden maar ik vind het niet zo'n probleem...sommige mensen hebben die behoefte af en toe en als het een 'probleem' wordt wordt het vaak alleen maar interessanter...Ik gebruik ook een paar keer per jaar drugs (coke of iets anders) en kan daar prima mee omgaan, heb een goede baan, heerlijk leven, huis etc en is nooit ook maar in de buurt gekomen van een probleemsituatie...maar het verschilt per persoon waarschijnlijk.
Het feit dat hij het eerlijk met je deelt (dat ie t doet dan he ghehe ) lijkt mij genoeg zeggen dat het niet problematisch is...
Maar ik zeg altijd maar, niemand kan voor een ander bepalen wat erg of onacceptabel is, als jij er niet mee kan leven dan is dat zo.
Het feit dat hij het eerlijk met je deelt (dat ie t doet dan he ghehe ) lijkt mij genoeg zeggen dat het niet problematisch is...
Maar ik zeg altijd maar, niemand kan voor een ander bepalen wat erg of onacceptabel is, als jij er niet mee kan leven dan is dat zo.