Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
woensdag 5 november 2025 om 21:15
Ik heb het nu puur over het type mens. Natuurlijk verwacht ik humor, loyaliteit, wederkerigheid, gedeelde interesses. Dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat ik dat niet noem.
woensdag 5 november 2025 om 21:17
En mannelijke vrienden? Oud-studiegenoten? Al snap ik dat je op een gegeven moment je vaste groep ook wel hebt, waar niet veel nieuwe aanwas bij komt? Ging het een paar jaar geleden beter, toen je studeerde? Of was het nog lastiger toen?
woensdag 5 november 2025 om 21:20
Als je mensen zoekt die op je lijken en ze vertonen mishandelend gedrag (ik denk dat je dat bedoelt met abusive), dan lijken ze dus niet op jou óf jij bent zelf ook mishandelend.
Ik heb het gevoel dat je constant "ja maar" wenst te roepen. Ik kan het niet oplossen. Ik heb zelf een man die aan bijna alle criteria die je noemde voldoet, maar ik was van plan hem te houden. Ze bestaan dus wel. Verder zoeken dan maar.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 5 november 2025 om 21:25
Ik studeer al 13 jaar niet meer maar ik had continu dates en relaties tot mijn laatste ex.
Ik heb maar 2 mannelijke vrienden en die ziin getrouwd. Ik zie die ook niet 1 op 1.
woensdag 5 november 2025 om 21:26
Wat? Ik zoek mensen met hetzelfde opleidingsniveau en interesses. Niet perse hetzelfde karakter.Rabarbara schreef: ↑05-11-2025 21:20Als je mensen zoekt die op je lijken en ze vertonen mishandelend gedrag (ik denk dat je dat bedoelt met abusive), dan lijken ze dus niet op jou óf jij bent zelf ook mishandelend.
Ik heb het gevoel dat je constant "ja maar" wenst te roepen. Ik kan het niet oplossen. Ik heb zelf een man die aan bijna alle criteria die je noemde voldoet, maar ik was van plan hem te houden. Ze bestaan dus wel. Verder zoeken dan maar.
woensdag 5 november 2025 om 21:34
woensdag 5 november 2025 om 22:15
Maar dan zoek je waarschijnlijk dus ook in een leeftijdscategorie dat die mannen meestal ook al stabiele levens hebben opgebouwd (waarvan vaak met partners, gezinnen). En jij wil ook geen lul de behanger die bij de eerste relatiedeukjes hun partner de groeten zeggen of die tijdens de tropenjaren er vandoor schieten. Dus blijven over: veel mannen die nooit echt relaties hebben gehad. En veel mannen die het allemaal niet al te serieus aanpakken. En af en toe eens leukerds die echt wel tot een stabiele relatie in staat zijn en niet vreemd gaan maar ook die laatste groep onderwerp je aan een keuring alsof je er nog 30.000 in de rij hebt staan want ze moeten én hoogopgeleid zijn én een bepaalde culturele bagage en daarnaast moeten ze daten op een manier waarop jij dat ook zou doen (eerst serieus een paar maanden met de één en als het dan niks wordt pas een lunch/roei/wandel/museumafspraakje met een ander.)
woensdag 5 november 2025 om 22:20
Heb je nou last van competitie-angst (als in: andere vrouwen zijn toch allemaal leuker en interessanter) of dat die mannen te simpel zijn? Want je leek het eerste te suggereren maar je berichten neigen meer naar het tweede.
Bij dat tweede zou je toch blij moeten zijn dat je er niet eens een date mee hóeft te plannen? Los van of het oppervlakkig is of niet. "Me" in plaats van "mijn" schrijven zou ik zelf ook niet waarderen.
woensdag 5 november 2025 om 23:53
Nee, ik heb angst dat mannen die multidaten niemand goed genoeg vinden, en ik Jutta Leerdam icm een phd moet zijn om een gemiddeld ielig type te " verdienen". Dus als ze anderen daten denk ik dat ze toch nooit voor mij kiezen. Ookal ben ik niet lelijk ofzo.Dala schreef: ↑05-11-2025 22:20Heb je nou last van competitie-angst (als in: andere vrouwen zijn toch allemaal leuker en interessanter) of dat die mannen te simpel zijn? Want je leek het eerste te suggereren maar je berichten neigen meer naar het tweede.
Bij dat tweede zou je toch blij moeten zijn dat je er niet eens een date mee hóeft te plannen? Los van of het oppervlakkig is of niet. "Me" in plaats van "mijn" schrijven zou ik zelf ook niet waarderen.
woensdag 5 november 2025 om 23:54
Ik heb ook geen contact met exen of kinderen. Genoeg vrouwen die ook vreemdgaan toch? Of misschien was de koek op.Dala schreef: ↑05-11-2025 22:15Maar dan zoek je waarschijnlijk dus ook in een leeftijdscategorie dat die mannen meestal ook al stabiele levens hebben opgebouwd (waarvan vaak met partners, gezinnen). En jij wil ook geen lul de behanger die bij de eerste relatiedeukjes hun partner de groeten zeggen of die tijdens de tropenjaren er vandoor schieten. Dus blijven over: veel mannen die nooit echt relaties hebben gehad. En veel mannen die het allemaal niet al te serieus aanpakken. En af en toe eens leukerds die echt wel tot een stabiele relatie in staat zijn en niet vreemd gaan maar ook die laatste groep onderwerp je aan een keuring alsof je er nog 30.000 in de rij hebt staan want ze moeten én hoogopgeleid zijn én een bepaalde culturele bagage en daarnaast moeten ze daten op een manier waarop jij dat ook zou doen (eerst serieus een paar maanden met de één en als het dan niks wordt pas een lunch/roei/wandel/museumafspraakje met een ander.)
woensdag 5 november 2025 om 23:56
woensdag 5 november 2025 om 23:58
Soms denk ik echt dat je satire op de mannelijke Intel-cultuur aan het schrijven bent. Ben je je er bewust van hoe incellig je klinkt?
donderdag 6 november 2025 om 00:03
Maar ik ben geen incel. Ik had een man die catfishte, emotioneel werd op een date, en mij probeerde te laten betalen voor zijn eten, en zelfs hij " was niet overtuigd". Zo iemand zou dankbaar moeten zijn voor een kans denk ik dan.
Overigens is seks krijgen niet het probleem.
donderdag 6 november 2025 om 00:04
Maar ik ben geen incel. Ik had een man die catfishte, emotioneel werd op een date, en mij probeerde te laten betalen voor zijn eten, en zelfs hij " was niet overtuigd". Zo iemand zou dankbaar moeten zijn voor een kans denk ik dan.
donderdag 6 november 2025 om 00:06
Ga dan naar je psycholoog terug i.p.v. het debiele geraaskal in dit topic. Erg hb kom je niet over.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 6 november 2025 om 00:30
Ik vroeg je niet of je een Incel bent, ik vroeg je of je bewust bent van de parallellen tussen het narratief dat je hebt geïnternaliseerd en het klassieke incel narratief.ItsMineru schreef: ↑06-11-2025 00:04Maar ik ben geen incel. Ik had een man die catfishte, emotioneel werd op een date, en mij probeerde te laten betalen voor zijn eten, en zelfs hij " was niet overtuigd". Zo iemand zou dankbaar moeten zijn voor een kans denk ik dan.
Lees anders je eigen berichten eens rustig terug en zoek de overlap. Ze zijn echt enorm. Misschien helpt dat je ook in afscheid nemen van je eigen contra-productieve elementen in je gedrag.
donderdag 6 november 2025 om 06:05
In deze post staat geen vraag.
Si abra la puerta hay lobos.
donderdag 6 november 2025 om 08:05
Of wat denk je van maatschappelijk zeer betrokken en moreel zeer goede organisaties. Daar zit altijd iemand met een heel hoge opleiding die de finance moet doen. Zonder kunnen ze niet eens.Claire45 schreef: ↑05-11-2025 20:27Maar Tate zou je tijdens een date al na twee seconden afwijzen (zoals iedereen met enig verstand) en een finance bro kan naast zijn baan allerlei andere interesses en talenten hebben. Ik ken zo’n bro, heel jong nog maar superleuke vent die in de nabije toekomst iets heel anders wil gaan doen omdat hij het wereldje waar hij nu in zit te beperkt vindt, ondanks het topsalaris. Die zou jij dan laten lopen, zonde toch?
donderdag 6 november 2025 om 08:11
Zeker zijn die er. Mannen die weer single zijn maar verder gewoon een prima relatie gehad. Geen vreemdgaan, mishandeling. Leuke intelligente mannen bij wie de koek gewoon op was.
Maar blijkbaar ontmoet jij de stinkende zwetende sullen die me in plaats van mijn schrijven.
Wellicht vinden die mannen jou ook een E...
Ik ken namelijk wel genoeg van dit soort leuke en intelligente mannen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in