Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
vrijdag 7 november 2025 om 17:23
vrijdag 7 november 2025 om 17:25
Toen je studeerde was je 18, emotioneel onvolwassen, en stond er minder op het spel. Ik heb geen tijd of energie voor tig dates.Claire45 schreef: ↑07-11-2025 16:23Nou… na één geslaagde date blijft er altijd nog een grijs gebied over, dingen die niet ter sprake zijn gekomen, of gewoon een lichte twijfel omdat iemand bijvoorbeeld op papier niet aan je eisen voldoet maar in werkelijkheid toch wel erg leuk is. Maar ja, dan moet je even over je eigen voorkeuren heen kijken. Of juist niet, omdat je op termijn toch niet wilt leven met iemand die niet helemaal perfect is. Dat zijn toch dingen die je niet in twee seconden beslist na een date?
Sowieso is een ‘klik’ een momentopname; met twee glazen wijn achter mijn kiezen heb ik snel een klik, bij wijze van spreken ook met de ober, maar de keer erna kan een date opeens stroef verlopen, en andersom kan ook: eerste date wel aardig, tweede date fantastisch.
In de werkelijkheid (buiten de datingsites) gaat het uiteindelijk ook zo: toen ik nog studeerde ging ik met verschillende jongens uit, gewoon lol maken en elkaar leren kennen, en uiteindelijk bleek er dan één de allerleukste. Daar gingen maanden overheen. Die anderen waren ook leuk, maar om redenen die mysterieus bleven, werd ik toch alleen verliefd op die ene.
Bovendien is 1 persoon leren kennen niet definitief. Je kan het toch meteen afkappen als hij iets doet wat jou niet zint? Waarom moeten daar 4 anderen voor gezoend worden?
vrijdag 7 november 2025 om 17:35
Nu heb je al gezegd geen relatie te willen enzo.
Maar is een ouderwets relatiebemiddelingsbureau niet meer wat voor je dan datingapps? Krijg je een heuse intake met een consulent en kun je ook je hele wasbord aan voorwaarden doornemen.
Maar is een ouderwets relatiebemiddelingsbureau niet meer wat voor je dan datingapps? Krijg je een heuse intake met een consulent en kun je ook je hele wasbord aan voorwaarden doornemen.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
vrijdag 7 november 2025 om 17:44
als er echt geen klik is, is het onzinnig om nog een keer op date te gaan, maar misschien is er een kleine klik en wil de ander kijken of dat kan uitgroeien. Het daten is geen alles of niksverhaal in mijn ogen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 7 november 2025 om 17:46
daten is nog geen relatie, daten is de ander leren kennen om te kijken of er een relatie uit kan ontstaan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 7 november 2025 om 17:47
Of nog ouderwetser: het nonnenklooster
vrijdag 7 november 2025 om 17:48
vrijdag 7 november 2025 om 18:19
Na 800+ berichten lijkt het erop dat TO niets geleerd heeft en een grote plank voor haar hoofd heeft. Ze snapt kennelijk nog steeds niet hoe het daten werkt in de praktijk.
Ze blijft halsstarrig vasthouden aan niet multidaten en blijft ook heel krampachtig. Ook over sex.
Misschien kan ze een tijdje een minnaar / FWB nemen ? Ik zeg maar wat.
Ze blijft halsstarrig vasthouden aan niet multidaten en blijft ook heel krampachtig. Ook over sex.
Misschien kan ze een tijdje een minnaar / FWB nemen ? Ik zeg maar wat.
vrijdag 7 november 2025 om 18:23
Nog even hoor, gezien je bovenstaande opsomming. Hoe ver voor corona ging het daten wel goed zonder multidaters?? Ik zie er geen een tussen staan.ItsMineru schreef: ↑06-11-2025 13:1215 begon ik met daten
18-19 eerste grote liefde, ging uit door afstand
20-23 samengewoond, groeiden uit elkaar, gevoelens weg
Begin 24 eerste keer dat een partner vreemdging
24-28 een man die mij mishandelde en verkracht heeft. Was 10 jaar ouder.
29-korte relatie, bleek coke te gebruiken
30 korte relatie, emigreerde naar eigen zeggen maar dat bleek een leugen ( nooit begrepen wat er gebeurde daar)
30 korte scharrels die me dumpten na 1 a 2 dates.
31-33 lange relatie met abusive ex
34 date met podcastman, andere dates met multidaters.
35, 36> single.
.
vrijdag 7 november 2025 om 21:50
GeweldigWeer schreef: ↑07-11-2025 20:58Volgens mij had jij een aantal maanden geleden ook een date-topic
Busje?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
vrijdag 7 november 2025 om 22:50
Een aantal jaar geleden ook volgens mij. Daten en onderwijs.GeweldigWeer schreef: ↑07-11-2025 20:58Volgens mij had jij een aantal maanden geleden ook een date-topic
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in