Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Dala schreef:
06-11-2025 11:21
En inderdaad dit. Een aantal mensen hebben al aangegeven om naar de opera te gaan en aldaar met mannen te spreken maar dat zijn dan "geen knappe mannen" die ze daar spreekt.

Nu vind ik echt niet dat je maar moet gaan daten met mensen met wie je nul chemie voelt maar misschien ontstaat er een vriendschap, wellicht leer je andere vrienden kennen bij wie je de klik en chemie wel voelt. Best wat relaties van mijn vriendinnen en vrienden zijn ontstaan op feestjes van wederzijde vrienden.
Ik maak vaak zat vrienden. Maar feestjes? Niemand geeft nog feestjes hier. Allemaal hebben ze kinderen en zijn druk. Spreken meestal met zijn twee of drie af.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:40
Nee, want ik date niet omhoog. Ik wil gelijkwaardigheid. Zelfs een ielige zweterige man denkt Jutta te verdienen. Ik vind een gemiddeld verzorgd uiterlijk al goed.

Jouw werkelijkheid is niet de mijne. En wat ik bedoel: blijkbaar zoeken die mannen een model. Dat mag. Maar jij hebt ook een welhaast onmogelijke eisenlijst.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:41
Ik maak vaak zat vrienden. Maar feestjes? Niemand geeft nog feestjes hier. Allemaal hebben ze kinderen en zijn druk. Spreken meestal met zijn twee of drie af.

Joh, er zijn hier al tig tips gegeven. NMLK bijvoorbeeld. Maar jij schiet alles al bij voorbaat af.
Quincy2 schreef:
06-11-2025 11:08
Dan moet jij dus gaan looksmaxxen.
Wat een trieste redpillterm.

Ik word vaak 10 jaar jonger geschat. Ik ga vaak naar kapper, nagels, beautysalon. Ik ben bezig met afvallen. Maar zonder chirurg word ik geen Jutta.

En waarom verdient een kale, magere, zweterige man met issues Jutta, maar verdien ik, die al veel doet aan haar uiterlijk, geen gemiddelde man met dadbod?
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:44

Ik word vaak 10 jaar jonger geschat. Ik ga vaak naar kapper, nagels, beautysalon. Ik ben bezig met afvallen. Maar zonder chirurg word ik geen Jutta.

En waarom verdient een kale, magere, zweterige man met issues Jutta, maar verdien ik, die al veel doet aan haar uiterlijk, geen gemiddelde man met dadbod?

Omdat je, op je posts afgaand, qua innerlijk echt helemaal geen catch bent.
Klinkt hard maar daar zul je echt mee aan het werk moeten. Of alleen blijven.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:40
Nee, want ik date niet omhoog. Ik wil gelijkwaardigheid. Zelfs een ielige zweterige man denkt Jutta te verdienen. Ik vind een gemiddeld verzorgd uiterlijk al goed.
Ach kom. Alsof er in de schouwburg, musea en Grand Hotels in willekeurige Europese hoofdsteden allemaal zweterige, hijgerige types rondlopen.

Doorgaans zijn de meeste mensen m/v gewoon goed verzorgd, welbespraakt, gezellig en intellectueel als je de gelegenheden opzoekt waar jij je zelf ook op je gemak voelt.

Net als Fantasy heb ik positieve ervaringen in de ontmoetingen die ik opdoe/in het verleden heb opgedaan.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:44

Ik word altijd tien jaar ouder geschat, ben grijs, ga wel naar de kapper en ben slank, maar ga niet naar de nagelstylist en beautysalon, ook niet naar de sportschool en al helemaal niet naar de plastisch chirurg en ik heb geen gebrek aan positieve aandacht.
Dala schreef:
06-11-2025 11:48
Ach kom. Alsof er in de schouwburg, musea en Grand Hotels in willekeurige Europese hoofdsteden allemaal zweterige, hijgerige types rondlopen.

Doorgaans zijn de meeste mensen m/v gewoon goed verzorgd, welbespraakt, gezellig en intellectueel als je de gelegenheden opzoekt waar jij je zelf ook op je gemak voelt.

Net als Fantasy heb ik positieve ervaringen in de ontmoetingen die ik opdoe/in het verleden heb opgedaan.
Ik kom vaak in musea, de Stopera, en concerten. Ik word er nooit aangesproken of zie uberhaupt niet mensen met vreemden praten.

Ik heb ook 1,5 week in mijn eentje vakantie gevierd en de enige aanspraak die ik had waren Amerikaanse vrouwen van pakweg 50.

Mijn laatste date had een podcast en kwam soms zelf in beeld. De man die ik op beeld zag week erg af van het echte leven. Ongewassen, zweterig, gele tanden. Blut ook, claimde geen geld op de rekening te hebben. Dit is een hoogopgeleide man die in principe wekbespraakt is.
Merys schreef:
06-11-2025 11:47
Omdat je, op je posts afgaand, qua innerlijk echt helemaal geen catch bent.
Klinkt hard maar daar zul je echt mee aan het werk moeten. Of alleen blijven.
Dat vind jij. Maar zelfs dat weten ze niet, want ze liken mij niet. Ze spreken me niet aan. Mijn profiel zegt alleen welk werk ik doe, gaat in op mijj hobby's, zegt dat ik van " echte" mensen houd met humor en sluit af met "let's meet".
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:54
Dat vind jij. Maar zelfs dat weten ze niet, want ze liken mij niet. Ze spreken me niet aan. Mijn profiel zegt alleen welk werk ik doe, gaat in op mijj hobby's, zegt dat ik van " echte" mensen houd met humor en sluit af met "let's meet".

Hoe kom jij dan aan je dates die je beschrijft.
Dala schreef:
06-11-2025 11:51
Ik word altijd tien jaar ouder geschat, ben grijs, ga wel naar de kapper en ben slank, maar ga niet naar de nagelstylist en beautysalon, ook niet naar de sportschool en al helemaal niet naar de plastisch chirurg en ik heb geen gebrek aan positieve aandacht.
Ja, dat is ook normaal. Maar ik hoor steeds dat het mijn leeftijd/uiterlijk is als ik vraag op Facebook. Ookal heb ik maat M en een mooie huid.
Fantasy schreef:
06-11-2025 11:56
Hoe kom jij dan aan je dates die je beschrijft.
Ik had mijn laatste date in december 2024. Ik word nog wel gevraagd, maar al gauw reageren ze traag, beginnen met spelletjes, of traumadumpen. Daardoor heb ik niemand meer gezien dit jaar. Ook weinig actieve matches meer.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 12:00
Ik had mijn laatste date in december 2024. Ik word nog wel gevraagd, maar al gauw reageren ze traag, beginnen met spelletjes, of traumadumpen. Daardoor heb ik niemand meer gezien dit jaar. Ook weinig actieve matches meer.

Tja, dat is inherent aan daten via apps. Take it or leave it. Ik heb het afgelopen jaar drie dates gehad via een app, en het was altijd leuk. Nooit last gehad van traumadumpen ofzo. Gewoon: je spreekt me wel aan, zullen we wat leuks gaan doen. En dan open erin gaan.

Ik kom nooit bij een beautysalon trouwens.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 11:54
Wat zijn echte mensen?
ItsMineru schreef:
06-11-2025 12:00
Maar je had laatst nog een date zeg je in je OP
Fantasy schreef:
06-11-2025 11:43
Joh, er zijn hier al tig tips gegeven. NMLK bijvoorbeeld. Maar jij schiet alles al bij voorbaat af.
Ik heb bijna geen vrije tijd meer over. Ik moet alles al proppen in 1,5 dag.
aurora79 schreef:
06-11-2025 12:03
Maar je had laatst nog een date zeg je in je OP
Dat is toch laatst?
Quincy2 schreef:
06-11-2025 12:03
Wat zijn echte mensen?
Geen influencertypes.
BuzzieBee schreef:
06-11-2025 10:41
Je hebt het al over vooraf aan daten. Hoe lang duur 'vooraf' bij jou? Ik vind dat, als dat vooraf, lang duurt best tijdsverspilling. Liever zie en spreek ik iemand meteen en dan kan weet ik echt wel of er een tweede date of niet inzit. Daar hoef ik niet weken voor te appen. Zonde van de tijd lijkt mij. Via de app kunnen prachtige gesprekken ontstaan als er aan de andere kant iemand zit die chatgpt aan heeft staan. IRL gaat dat echt niet lukken. En dan weet ik meteen wat voor een vlees ik in de kuip heb.
Ik app een week incl videobellen. Ik ga niet op stel en sprong reizen.
BuzzieBee schreef:
06-11-2025 10:11
hmm, oplossingsgericht vind ik dan weer niet samenhangen met intelligentie. Kijk, ik heb met moeite (uit desinteresse, want vond school nooit leuk) mijn HBO-tje gehaald met gemiddelde cijfers. Mijn lief was pas op zijn 28ste uitgestudeerd. Ik heb hem daarna pas leren kennen. Ik werkte destijds al jaren als zelfstandige, had een eigen huis en hij woonde nog op zijn studentenflatje als werkende volwassene.

Als wij thuis een probleem hebben (Ik neem even een recent voorbeeld want ik heb dozen vol met die voorbeelden) gaat dit in 90% van de gevallen als volgt:

De sifon van de kraan was stuk. Dikke scheur in. Nu heeft mijn lief, en ik ook twee linkerhanden. Dus kunnen we dat niet zelf. Ik heb dan al een prima loodgieter in huis die al bezig is met het aanbrengen van de nieuwe sifon terwijl mijn intelligente lief blijft hangen in het analyseren van het probleem en niet bezig is met de oplossing. Hij blijft steken in het 'hoe heeft het zo kunnen komen en hoe voorkomen we dat in het vervolg'. Best leuk hoor, maar ondertussen kan ik niets. Hij komt niet uit zichzelf tot 'actie' of 'praktijk' maar blijft in de theorie hangen. Zelfs nadat IK het probleem maar heb opgelost blijft hij uren online kijken of hij het toch niet zelf had kunnen doen of dat er toch niet een loodgieter was die beter was geweest. Hij heeft dus niets bijgedragen aan de oplossing en alleen maar met de analyse van het probleem. Iets wat bij mij dus niet in de weg staat. Er is een probleem in de praktijk en dat moet nu opgelost worden. begrijp je wat ik bedoel?

Het had zelfs in feite goedkoper geweest als ik een lager opgeleide partner had met twee rechterhanden die zelfstandig naar de gamma gaat, precies weet welke maat hij nodig heeft en welk gereedschap en spullen hij nodig heeft en het zelf even had gedaan natuurlijk. Dat had me EN geld gescheeld en een hoop frustratie nadien.
Mijn vader heeft een phd en twee rechterhanden.
Ben je al lid van Mensa? Daar leer je via de activiteiten die ze organiseren in ieder geval allemaal zeer intelligente mannen kennen.

Maar laat me raden, ook daar is iets mis mee.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 12:17
Geen influencertypes.
In het echte leven lopen ook geen influencertypes rond.

Ik wilde zeggen, je vist in de verkeerde vijver, maar je vist eerder in iets dat helemaal geen water is en bent dan verbolgen dat er geen vissen in zitten.
Oh, wat snap ik goed dat jouw dates op jou afknappen. En dan ook nog alles in anderhalve dag moeten proppen, het is me allemaal wat.

Wat een zelfmedelijden.
Moiren schreef:
06-11-2025 12:20
Ben je al lid van Mensa? Daar leer je via de activiteiten die ze organiseren in ieder geval allemaal zeer intelligente mannen kennen.

Maar laat me raden, ook daar is iets mis mee.
Nee want Mensa heeft een heel beperkt toelatingssysteem dat niet up to date is. Het is enorm biased richting STEM. Ik ben wil lid van hb-groepen. Tot nu toe geen match gevonden daar, wel aardige mensen.

Mbt Mensa gaan ze prat op WAIS en daar lopen veel alfa's op vast. Mijn hb-diagnose is gesteld dmv Delphi en mijn schoolcarriere. Van reeksen krijg ik zware error. Terwijl ik middelbateschoolwerk kreeg in groep 6 en op mijn 3e in twee talen kon lezen en schrijven. Maar dat terzijde.
itsmineru wijzigde dit bericht op 06-11-2025 12:28
23.77% gewijzigd
ItsMineru schreef:
06-11-2025 12:25
Nee want Mensa heeft een heel beperkt toelatingssysteem dat niet up to date is. Het is enorm biased richting STEM. Ik ben wil lid van hb-groepen. Tot nu toe geen match gevonden daar, wel aardige mensen.
Ook iets mis mee dus. Voorspelbaar.

Ik denk dat je beter je topic leeg kan halen en kan gaan accepteren dat je de rest van je leven alleen doorbrengt.
Misschien is er over een paar jaar een leuke AI man die aan je eisen voldoet.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven