Compleet in de war.
maandag 16 september 2019 om 13:05
Ik en mijn partner zijn inmiddels 11 jaar bij elkaar waarvan 5 jaar getrouwd.
Toen ik mijn partner leerde kennen was ik een onzekere jongen ik was 22 mijn partner 34. Hij gaf mij het gevoel dat ik er mocht zijn mijn leven kreeg weer zin door hem. Hij heeft mij altijd gesteund in alles hij heeft er voor gezorgd dat ik weer naar school ben gegaan en nu inmiddels mijn droombaan heb. Maar wel was er altijd iets wat ik miste mijn partner is niet zo van het knuffelen en seksueel gebeurt er weinig. Heb de afgelopen jaren vaak aangegeven dat ik het mis, maar het werd altijd weggewimpeld. Heb regelmatig gedacht van is dit wel wat ik wil? Vorig jaar heb ik duidelijk aan gegeven dat er wat moet gebeuren dat ik niet meer happy ben. Ook dit werd voor mijn gevoel niet serieus genomen. Een paar maand later ben ik iemand tegen gekomen waar ik hopeloos verliefd op ben geworden en dit was wederzijds. Toen heb ik mijn partner verteld dat ik echt wou stoppen ben 3 maanden weg geweest maar stappen nemen kon ik niet. Heb de relatie met de andere persoon verbroken in de hoop dat ik mijn huwelijk kon reddden. Nu zijn we weer een paar maand verder maar Ik krijg die persoon niet uit mijn hoofd en twijfel nog steeds heel erg over mijn huwelijk. Mijn partner wil alles doen om ons huwelijk te redden hij weet dat ik vreemd ben gegaan maar dat vergeeft hij mij. Nog is er soms app contact met de andere persoon ook dat weet mijn partner ook dat vergeeft hij mij weer. Hij weet dat ik ontzettend twijfel over mijn gevoelens maar hij blijft zeggen het wordt echt beter. De ene dag denk ik van ik wil scheiden de andere dag denk ik van misschien wordt het idd wel goed hij ziet nu immers ook in dat er wat moet gebeuren. Ook twijfel ik soms over wat hij voor mij voelt hij vergeeft mij alles en wil koste wat kost verder. Heb soms het idee dat hij het doet om financiële redenen. Al met al een rot situatie en weet niet meer wat ik moet
Toen ik mijn partner leerde kennen was ik een onzekere jongen ik was 22 mijn partner 34. Hij gaf mij het gevoel dat ik er mocht zijn mijn leven kreeg weer zin door hem. Hij heeft mij altijd gesteund in alles hij heeft er voor gezorgd dat ik weer naar school ben gegaan en nu inmiddels mijn droombaan heb. Maar wel was er altijd iets wat ik miste mijn partner is niet zo van het knuffelen en seksueel gebeurt er weinig. Heb de afgelopen jaren vaak aangegeven dat ik het mis, maar het werd altijd weggewimpeld. Heb regelmatig gedacht van is dit wel wat ik wil? Vorig jaar heb ik duidelijk aan gegeven dat er wat moet gebeuren dat ik niet meer happy ben. Ook dit werd voor mijn gevoel niet serieus genomen. Een paar maand later ben ik iemand tegen gekomen waar ik hopeloos verliefd op ben geworden en dit was wederzijds. Toen heb ik mijn partner verteld dat ik echt wou stoppen ben 3 maanden weg geweest maar stappen nemen kon ik niet. Heb de relatie met de andere persoon verbroken in de hoop dat ik mijn huwelijk kon reddden. Nu zijn we weer een paar maand verder maar Ik krijg die persoon niet uit mijn hoofd en twijfel nog steeds heel erg over mijn huwelijk. Mijn partner wil alles doen om ons huwelijk te redden hij weet dat ik vreemd ben gegaan maar dat vergeeft hij mij. Nog is er soms app contact met de andere persoon ook dat weet mijn partner ook dat vergeeft hij mij weer. Hij weet dat ik ontzettend twijfel over mijn gevoelens maar hij blijft zeggen het wordt echt beter. De ene dag denk ik van ik wil scheiden de andere dag denk ik van misschien wordt het idd wel goed hij ziet nu immers ook in dat er wat moet gebeuren. Ook twijfel ik soms over wat hij voor mij voelt hij vergeeft mij alles en wil koste wat kost verder. Heb soms het idee dat hij het doet om financiële redenen. Al met al een rot situatie en weet niet meer wat ik moet
maandag 16 september 2019 om 13:47
Lastig, ik krijg een beetje het gevoel dat je eigenlijk wel weg wilt en met de ander verder wilt maar bang bent voor het onbekende. Want ook al is de relatie met je man nu niet goed, je hebt wel een bepaalde zekerheid en stabiliteit. Scheiden betekent onzekerheid en nieuwe stappen in het onbekende zetten. Desalniettemin krijg ik het gevoel dat het voor jou de enige stap in de goede richting is, zodat je meer jezelf kunt zijn. Of dat nou met de andere jongen is of niet.
Duik met open ogen het diepe in, en kijk naar de mogelijkheden van een nieuw leven ipv de beperkingen in het huidige.
Duik met open ogen het diepe in, en kijk naar de mogelijkheden van een nieuw leven ipv de beperkingen in het huidige.
'Happiness is only real when shared'.
maandag 16 september 2019 om 14:12
Dit, en dat je het gevoel hebt dat je het niet kunt maken omdat je door hem bent gekomen waar je nu bent, en omdat je nou eenmaal voor dit huwelijk hebt gekozen. Maar het klinkt alsof je evengoed liever weg wil.totallyfree schreef: ↑16-09-2019 13:47Lastig, ik krijg een beetje het gevoel dat je eigenlijk wel weg wilt en met de ander verder wilt maar bang bent voor het onbekende.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 16 september 2019 om 14:21
maandag 16 september 2019 om 17:02
probeer op elkaar te focussen via leuke dingen (massages, leuke citytrip, verrassingen,..) en moedig hem daar ook in aan (als hij niet weet hoe hij moet veranderen geef hem hints). denk erover of relatietherapie iets voor jullie is.
Als dan niet beter wordt en jullie zouden scheiden heb je achteraf toch het gevoel dat je het een eerlijke kans hebt gegeven en is het mss toch tijd voor iets nieuws..
Als dan niet beter wordt en jullie zouden scheiden heb je achteraf toch het gevoel dat je het een eerlijke kans hebt gegeven en is het mss toch tijd voor iets nieuws..
maandag 16 september 2019 om 23:31
Nu hebben wij het financieel erg goed we hoeven niet echt op te letten als we iets willen kopen. Als we uit elkaar zouden gaan wordt dat anders. We hebben een koophuis en hij wil hier graag blijven wonen maar de kans is klein dat dat ook daadwerkelijk kan. Soms krijg ik het idee dat hij dat belangrijker vind dan mij. Ik heb hem inmiddels al zoveel pijn gedaan dat ik niet goed begrijp dat hij nog steeds met mij verder wil.
dinsdag 17 september 2019 om 11:42
Nja financiële redenen lijkt me de slechtste reden om samen te blijven. Maar ik geloof dat je dat zelf ook wel inziet. Misschien nog eens goed met je partner om de tafel gaan zitten en echt een eerlijk en oprecht gesprek hebben. Niet meer om de hete brij heen draaien, maar eerlijkheid. Wat dat ook tot gevolg heeft. Zonder verwijten, zonder ruzie.
'Happiness is only real when shared'.