Complimenten

17-12-2018 08:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Beetje gekke vraag! Maar ik kom uit een gezin waar complimenten er niet waren.

Sinds kort nieuwe relatie.

Stuurde haar net dat ze meest sexy is.

Is voor mij echt een stap. Wat vinden jullie vrouwen leuk? En hoor je graag dat je sexy bent. Kan je te veel complimenten krijgen?
Vrouwen zijn niet allemaal hetzelfde natuurlijk. Het is ook leuk om iets aardigs te zeggen over haar karakter. Sexy vind ik een nietszeggend compliment. Is het wel een compliment?
Nou, ik hoef niet te horen dat ik sexy ben, eerlijk gezegd.

Ik vind een compliment verder wel leuk, maar een knuffel ook. En niet aan de lopende band, dus ja, je kunt teveel complimenten geven. Dan voelt het 'gemaakt' ofzo.
Later is nu
Ik zeg eigenlijk vooral dingen ovdr haar karakter. Maar sexy vind ik lastiger. Komt zelden uit mijn mond. Kom uit een gezin waar je dat niet snel zegt. Sex is zowiezo lastig onderwerp

Vorige week nog dat ik trots ben op hoe ze haar moederschap vervult. En hoe sterk ze is. Ze is alleenstaande moeder
anoniem_375626 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 08:58
48.15% gewijzigd
Wat zie je er leuk uit.
Wat ruik je lekker
Wat heb je heerlijk gekookt

Allemaal alleen wanneer je het ook echt meent.
Later is nu
Giet46 schreef:
17-12-2018 08:55
Ik zeg eigenlijk vooral dingen ovdr haar karakter. Maar sexy vind ik lastiger. Komt zelden uit mijn mond.

Vorige week nog dat ik trots ben op hoe ze haar moederschap vervult. En hoe sterk ze is. Ze is alleenstaande moeder
Waarom ben je trots op haar moederschap?
Ik bewonder je om hoe je omgaat met je kind en je staande houdt.

trots is de vader op zijn dochter
Omdat ze in een vrij heftige situatie zit. En ziek of niet ziek er altijd staat. Ik vind het heel mooi hoe ze voor haar dochter zorgt. (Vader is uit de picture)
Giet46 schreef:
17-12-2018 08:55
Ik zeg eigenlijk vooral dingen ovdr haar karakter. Maar sexy vind ik lastiger. Komt zelden uit mijn mond. Kom uit een gezin waar je dat niet snel zegt. Sex is zowiezo lastig onderwerp

In een gezin tegen elkaar zeggen dat de ander sexy is is ook niet echt gangbaar hoor.
De tekst was ook wat uitgebreider. .......... maar gaat het er bij een compliment niet vooral om dat het gemeent is
S-Meds schreef:
17-12-2018 08:59
Ik bewonder je om hoe je omgaat met je kind en je staande houdt.

trots is de vader op zijn dochter
Giet46 schreef:
17-12-2018 08:59
Omdat ze in een vrij heftige situatie zit. En ziek of niet ziek er altijd staat. Ik vind het heel mooi hoe ze voor haar dochter zorgt. (Vader is uit de picture)
Maar trots is een gevoel dat over jou gaat. Jij zegt: kijk naar mij want mijn zoon kan dit of dit

Trots ben je op je eigen prestaties.

Niet op het moederschap van een ander.
Dat bedoel ik niet, maar sex was een taboe. Sexuele voorlichting kreeg ik niet daar....
Cafetière schreef:
17-12-2018 09:00
In een gezin tegen elkaar zeggen dat de ander sexy is is ook niet echt gangbaar hoor.
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:01
De tekst was ook wat uitgebreider. .......... maar gaat het er bij een compliment niet vooral om dat het gemeent is
Ja daarom.
Sexy genoemd worden, nah, man laat wel op andere manieren merken dat hij dat vindt.

Ik vind zelf een compliment het leukst als het iets is waar ik zelf ook trots op ben.

Als ik vb. iets heb gedaan wat ik niet goed durf of zo, mezelf overwonnen,... dan is het wel fijn als man iets zegt als 'ik weet dat het moeilijk voor je was, vind het knap dat je het toch gedaan hebt'.

Of persoonlijke groei die herkend wordt, is ook zo'n fijne, omdat dat vaak iets is waar ik best wel hard op gewerkt heb, dan is het wel fijn als dat ook gezien wordt door mijn liefste.

Kan me trouwens ook wel vinden in Meds' reacties over de trots van TO op het moederschap van vriendin.
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:04
8.50% gewijzigd
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:02
Dat bedoel ik niet, maar sex was een taboe. Sexuele voorlichting kreeg ik niet daar....
Ok maar dat is toch weer een compleet ander issue dan je OP vraag.
Guys,

Nou ik stop hier al weer. Het is echt bij elk ding wat je hier zegt.... en positief wil doen gelijk commentaar en gezeik.

Trots is verkeer, zeggen dat iemand sexy is is verkeerd!

Laat ook maar, blegh...: week verpest hier
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:03
Guys,

Nou ik stop hier al weer. Het is echt bij elk ding wat je hier zegt.... en positief wil doen gelijk commentaar en gezeik.

Ga eens in therapie. Opgroeien zonder complimenten is niet niks.
Giet46 schreef:
Guys,

:O
Giet46 schreef:
Guys,

Misschien ook een verkeerd beeld van de doelgroep
Wat een kut forum. Mijn vorige post was dat ook al zo..... iedereen valt overal over hier. Niks is goed....

Vorige keer zou mijn relatie onmogelijk zijn, zou ik te zorgzaam zijn. De keer erna was ik het tegen over gestelde....

Wat een azijn!
Tegen intelligente vrouwen zeg je dat ze knap zijn en tegen knappe vrouwen dat ze intelligent zijn. ;)
Complimenten kun je zeker te veel geven, verschrikkelijk is dat. Zo wanhopig. Maar af en toe een welgemeend compliment krijgen vinden denk ik de meeste mensen wel leuk. Wat voor compliment moet zijn persoon- en contextafhankelijk.
:O

Wat ben je snel op je tenen getrapt. Je vraagt wat wij een compliment vinden, je krijgt suggesties en gelijk is er niets goed?

Er was over trots even een uitleg van hoe je het gebruikt. Verder was het een lief compliment, maar goed.. jij je zin. :byee:

Wow
Later is nu
Zorg er in ieder geval voor dat je het meent, en dat het een compliment is wat past bij jou en je vriendin.

Heel af en toe een gemeend complimentje maakt meer indruk (bij mij) dan dagelijks een nietszeggend complimentje.

Gewoon; wat ben ik blij me jou, wat ben je toch een onwijs mooi mens, wat zie je er leuk/mooi/sexy uit vandaag, wat heb je heerlijk gekookt, wat zorg je goed voor me, wat kan ik met jou fijn praten, wat een super gevoel voor humor heb je, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Giet46 schreef:
17-12-2018 09:05
Wat een kut forum. Mijn vorige post was dat ook al zo..... iedereen valt overal over hier. Niks is goed....

Vorige keer zou mijn relatie onmogelijk zijn, zou ik te zorgzaam zijn. De keer erna was ik het tegen over gestelde....

Wat een azijn!
Ik denk dat je te weinig flexibel bent
Hoe zo therapie. What the fuck.... opgroeien zonder complimenten? Waar haal je het vandaan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven