Contact met ouders opzeggen
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:27

dinsdag 26 augustus 2008 om 17:29
Nou, zo drastisch is nou ook niet nodig. Als je nou eens begint met op jezelf wonen. Dan hoef je niet meteen het contact op te zeggen.
Ik heb zelf geen contact met mijn vader, maar daar is toch echt wat anders aan voorafgegaan dan irritaties omdat ik nog thuis woonde.
Ik heb zelf geen contact met mijn vader, maar daar is toch echt wat anders aan voorafgegaan dan irritaties omdat ik nog thuis woonde.
anoniem_23909 wijzigde dit bericht op 26-08-2008 17:29
Reden: foutje
Reden: foutje
% gewijzigd
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:30
Je bent weer thuis gaan wonen nadat je ex en jij uit elkaar zijn gegaan begrijp ik?
Ik heb een paar dingen van je gevolgd brum, en volgens mij ben jij wel aardig op de goede weg nu, dus idd niet teruggaan naar die ex van je.
Kan je ergens anders tijdelijk terecht? Heb je uitzicht op iets voor jezelf? Zo nee, probeer dit te regelen.
Daarnaast, kun je niet aan je moeder vragen wat haar dwars zit? Als ze weer zon bui heeft, gewoon zeggen van 'goh wat is er met jou dat je zo op mij reageert?' Eens zien wat ze dan zegt, miss valt het allemaal mee en moet het uitgesproken worden...
Ik heb een paar dingen van je gevolgd brum, en volgens mij ben jij wel aardig op de goede weg nu, dus idd niet teruggaan naar die ex van je.
Kan je ergens anders tijdelijk terecht? Heb je uitzicht op iets voor jezelf? Zo nee, probeer dit te regelen.
Daarnaast, kun je niet aan je moeder vragen wat haar dwars zit? Als ze weer zon bui heeft, gewoon zeggen van 'goh wat is er met jou dat je zo op mij reageert?' Eens zien wat ze dan zegt, miss valt het allemaal mee en moet het uitgesproken worden...
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:30
Ben je lid van je ouders dan? Bedenk je eens dat het voor hun ook weer wennen is dat hun dochter thuiskomt wonen (met kat).
ik blijf dit niet pikken...misschien denkt je moeder exact hetzelfde over jou! Praat eens (op een volwassen) manier met elkaar, wie weet komen jullie er gewoon uit (tis maar een idee)
ik blijf dit niet pikken...misschien denkt je moeder exact hetzelfde over jou! Praat eens (op een volwassen) manier met elkaar, wie weet komen jullie er gewoon uit (tis maar een idee)

dinsdag 26 augustus 2008 om 17:31
Brummetje, ik kan me voorstellen de bom straks ploft, maar zelf vind ik zeiken op jou en de kat geen reden om het contact te verbreken.
Onze reden om contact te breken: mishandeling, zowel geestelijk als lichamelijk, altijd dronken zijn, geen verantwoordelijkheid voor eigen daden (met de pet naar het werk gooien b.v.) nemen.
Probeer in gesprek te blijven, als iets je ergert, spreek het dan uit en vraag waarom je ouders zo "zeiken".
Sterkte!
Onze reden om contact te breken: mishandeling, zowel geestelijk als lichamelijk, altijd dronken zijn, geen verantwoordelijkheid voor eigen daden (met de pet naar het werk gooien b.v.) nemen.
Probeer in gesprek te blijven, als iets je ergert, spreek het dan uit en vraag waarom je ouders zo "zeiken".
Sterkte!
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:40
Bedenk ook eens hoe het voor je ouders is als een volwassen kind weer (tijdelijk) bij hen komt wonen. Dat is niet gemakkelijk. Het is voor jou, denk ik, zaak om weer zo snel mogelijk op eigen benen te gaan staan.
Je zult je in het huis van je ouders moeten aanpassen aan hen. Het is al heel mooi dat je een dak boven je hoofd hebt.
"Gezeik"over jou en je kat lijkt me niet echt een goede reden om het contact te verbreken. Zolang je geen andere woonruimte hebt, zit je er even aan vast. Dus misschien verstandig om zo snel mogelijk andere woonruimte te zoeken? Bedenk dat als je een kamer ergens huurt dat er in zo'n huis ook regels kunnen gelden die jou niet altijd even goed aanstaan.
Je zult je in het huis van je ouders moeten aanpassen aan hen. Het is al heel mooi dat je een dak boven je hoofd hebt.
"Gezeik"over jou en je kat lijkt me niet echt een goede reden om het contact te verbreken. Zolang je geen andere woonruimte hebt, zit je er even aan vast. Dus misschien verstandig om zo snel mogelijk andere woonruimte te zoeken? Bedenk dat als je een kamer ergens huurt dat er in zo'n huis ook regels kunnen gelden die jou niet altijd even goed aanstaan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

dinsdag 26 augustus 2008 om 17:47
dinsdag 26 augustus 2008 om 17:48
dinsdag 26 augustus 2008 om 18:02
Brum, het is goed dat je weg bent bij je ex,ga daar ook inderdaad maar niet naar terug.
Maar het is voor je moeder ook weer even wennen hoor
Ik was 25 toen ik vers gescheiden weer bij mijn ouders kwam wonen tijdelijk
Ik ben op mijn 17de het huis uit gegaan
Het was dus best een schok voor mijn ouders dat er ineens een volwassen vrouw bij hun inwoonde
met een eigen leef partroon
Door veel met elkaar te praten, en ook af en toe een goeie ruzie op zijn tijd hebben we er toch het beste van gemaakt
En ben mijn ouders tot op de dag van vandaag dankbaar dat ze toen een zielig hoopje mens hebben willen opvangen.
Maar het is voor je moeder ook weer even wennen hoor
Ik was 25 toen ik vers gescheiden weer bij mijn ouders kwam wonen tijdelijk
Ik ben op mijn 17de het huis uit gegaan
Het was dus best een schok voor mijn ouders dat er ineens een volwassen vrouw bij hun inwoonde
met een eigen leef partroon
Door veel met elkaar te praten, en ook af en toe een goeie ruzie op zijn tijd hebben we er toch het beste van gemaakt
En ben mijn ouders tot op de dag van vandaag dankbaar dat ze toen een zielig hoopje mens hebben willen opvangen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

dinsdag 26 augustus 2008 om 18:07
Brum, wat doe je eigenlijk zo overdag? Doe je wat in het huishouden, de boodschappen, doe je je eigen was, ga je actief op zoek naar een eigen woonruimte, toon je ook belangstelling naar je ouders, toon je wel eens dankbaarheid naar je ouders, neem je wel eens een bloemetje mee en zeg je dat je het fijn vindt dat je weer tijdelijk bij hun terecht kan? Of is het allemaal heel vanzelfsprekend en lig je de hele dag op bed tot ze je voor het avondeten roepen en knijp je 'm eer daarna weer snel tussenuit?
Ik ben benieuwd hoe het gaat, maar vooral hoe jij je gedraagt.
Ik ben benieuwd hoe het gaat, maar vooral hoe jij je gedraagt.
dinsdag 26 augustus 2008 om 18:31
quote:Brummetje schreef op 26 augustus 2008 @ 17:23:
Wat was jullie reden om het contact met je ouders op te zeggen?
Ik word momenteel echt strontziek van mijn moeder. Sinds ik terug ben, kan ze niks anders dan zeiken op mij en op de kat. Nog even en mijn bom ontploft en ik ga echt tekeer tegen haar. Dan is het echt het spreekwoordelijke druppel, want ik blijf dit niet pikken.
Ik voel me echt heel welkom zo.
Maar ik ben niet zo dom om terug te gaan naar mijn ex. Dat echt niet hoor. Dan is het echt het spreekwoordelijke druppel, want ik blijf dit niet pikken.= denk ik de kern van je probleem. Duidelijk zeggen wat je stoort en evt de consequenties daarvan aangeven. Wanneer ze daar niet naar luisteren wordt het tijd om weg te gaan.
Wat was jullie reden om het contact met je ouders op te zeggen?
Ik word momenteel echt strontziek van mijn moeder. Sinds ik terug ben, kan ze niks anders dan zeiken op mij en op de kat. Nog even en mijn bom ontploft en ik ga echt tekeer tegen haar. Dan is het echt het spreekwoordelijke druppel, want ik blijf dit niet pikken.
Ik voel me echt heel welkom zo.
Maar ik ben niet zo dom om terug te gaan naar mijn ex. Dat echt niet hoor. Dan is het echt het spreekwoordelijke druppel, want ik blijf dit niet pikken.= denk ik de kern van je probleem. Duidelijk zeggen wat je stoort en evt de consequenties daarvan aangeven. Wanneer ze daar niet naar luisteren wordt het tijd om weg te gaan.

dinsdag 26 augustus 2008 om 18:37
Misschien kom ik een beetje hard over maar als ik jou verhaal hier lees vind ik dat vol zelfmedelijden zit om he-le-maal niks.. Sorry hoor maar van dit soort dingen word ik helemaal kriebelig, dat je hierom je ouders wil ''opzeggen''??!! Denk jij er wel eens bij na hoeveel kinderen er echt mishandeld, misbruikt en verwaarloosd worden? bah.
dinsdag 26 augustus 2008 om 18:41
dinsdag 26 augustus 2008 om 19:13
Heb je hier weleens met haar over gepraat, Brum? Het zal voor haar ook niet makkelijk zijn opeens haar volwassen dochter + kat in huis te hebben. Vraag eens wat haar dwars zit, en wat jij kan betekenen om dit op te lossen.
Ik zou er goed over nadenken of je dit echt een reden vindt om met je ouders te breken. Het is niet iets dat je makkelijk doet...
Ik zou er goed over nadenken of je dit echt een reden vindt om met je ouders te breken. Het is niet iets dat je makkelijk doet...
dinsdag 26 augustus 2008 om 19:17
De reden dat ik geen contact met mijn moeder meer heb? Na 15 jaar lang de grond in geboord te worden heb ik (samen met mijn zusje) de keuze gemaakt haar niet meer te willen zien. Nu 12 jaar later ben ik daar nog iedere dag blij om!!
Mij lijkt het erg voorbarig om na een paar weken wat strubbelingen al meteen het contact te verbreken. Je mag blij zijn dat ze je weer thuis laat wonen. Is ze nl niet verplicht.
Mij lijkt het erg voorbarig om na een paar weken wat strubbelingen al meteen het contact te verbreken. Je mag blij zijn dat ze je weer thuis laat wonen. Is ze nl niet verplicht.