Contact verbroken met bff
maandag 19 augustus 2019 om 17:02
maandag 19 augustus 2019 om 17:03
Allereerst heel veel sterkte met deze nare situatie.
Kan me ergens wel voorstellen als je het gevoel hebt om steeds maar weer misbruikt te worden, dat je het op den duur wel beu bent.
Je moet echter wel uitkijken dat je niet te rigoureus bent in je handelen (qua contact verbreken); daar kan ik uit eigen ervaring ook over meepraten.
In het verleden zijn bij mij ook vriendschappen spaak gelopen en ik heb daar erg lang veel last van gehad en hier erg mee geworsteld.
Ik had ondermeer veel last van schuldgevoelens, piekeren, angsten, onzekerheid etc.
Niet fijn en als je dit blijft achtervolgen, kan het een zware wissel op je trekken.
Dit is natuurlijk mijn eigen persoonlijke ervaring en beleving.
Wil je nogmaals sterkte wensen en je een hart onder de riem steken!!
Kan me ergens wel voorstellen als je het gevoel hebt om steeds maar weer misbruikt te worden, dat je het op den duur wel beu bent.
Je moet echter wel uitkijken dat je niet te rigoureus bent in je handelen (qua contact verbreken); daar kan ik uit eigen ervaring ook over meepraten.
In het verleden zijn bij mij ook vriendschappen spaak gelopen en ik heb daar erg lang veel last van gehad en hier erg mee geworsteld.
Ik had ondermeer veel last van schuldgevoelens, piekeren, angsten, onzekerheid etc.
Niet fijn en als je dit blijft achtervolgen, kan het een zware wissel op je trekken.
maandag 19 augustus 2019 om 17:08
Upward_spiral schreef: ↑19-08-2019 17:03Allereerst heel veel sterkte met deze nare situatie.
Dat is het. Nu meerdere vriendschappen zijn stuk gelopen, zit het me toch erg dwars doordat zij allemaal het langste kennen en nu spreek ik ze allemaal niet meer.
Het doet zoveel pijn nu, omdat het besef ineens doordrongen is.
Mijn plezier in het leven is ook gewoon eruit gezogen. Terwijl het niet zo is dat ik niemand heb, voel ik me zo alleen.
Ik hoop dat ik hier of bovenop op kom zonder ze of toch hoe dan ook ooit terug keren in mijn leven.
maandag 19 augustus 2019 om 17:18
Raap jezelf bij mekaar, wees nederig als jij diegene bent die het contact verder heeft afgehouden en neem contact op.
Als dat gebeurd is, vraag je of jullie als volwassenen onder mekaar kunnen praten. Zegt 'de tegenpartij' neen, dan is er niks aan te doen, dan heb je tenminste geprobeerd.
Zegt de tegenpartij 'ja', dan maken jullie een afspraak en vertellen jullie mekaar wat op jullie lever ligt. Desnoods scheld je 'je vriendin' al haar schulden kwijt en gaan jullie verder. Wel met de afspraak van jouw kant uit, dat er niet meer opnieuw geld wordt gegeven als de vorige schuld nog niet is vereffend. Wil jouw vriendin daar niet mee akkoord gaan, dan weet je dat je enkel een 'melkkoe' was en dat het voor haar geen echte vriendschap was.
Zet je koppigheid opzij en kies voor geluk ipv voor gelijk. Je probleem is opgelost als je dat zelf wil.
Succes en laat weten of je wel of niet met haar contact gaat nemen en wat er dan is gebeurd als jullie mekaar gesproken hebben. Misschien ziet zij wel zoveel af als jij dat jullie geen vriendinnen meer zijn.
Als dat gebeurd is, vraag je of jullie als volwassenen onder mekaar kunnen praten. Zegt 'de tegenpartij' neen, dan is er niks aan te doen, dan heb je tenminste geprobeerd.
Zegt de tegenpartij 'ja', dan maken jullie een afspraak en vertellen jullie mekaar wat op jullie lever ligt. Desnoods scheld je 'je vriendin' al haar schulden kwijt en gaan jullie verder. Wel met de afspraak van jouw kant uit, dat er niet meer opnieuw geld wordt gegeven als de vorige schuld nog niet is vereffend. Wil jouw vriendin daar niet mee akkoord gaan, dan weet je dat je enkel een 'melkkoe' was en dat het voor haar geen echte vriendschap was.
Zet je koppigheid opzij en kies voor geluk ipv voor gelijk. Je probleem is opgelost als je dat zelf wil.
Succes en laat weten of je wel of niet met haar contact gaat nemen en wat er dan is gebeurd als jullie mekaar gesproken hebben. Misschien ziet zij wel zoveel af als jij dat jullie geen vriendinnen meer zijn.
maandag 19 augustus 2019 om 17:32
Spreek dingen uit, iemand kan niet in jouw hoofd kijken en met sommige mensen moet je gewoon duidelijk zijn. Als je geld terug wil, moet je terug vragen. Als iets je dwars zit moet je dat zeggen. En als de ander je dan alsnog niet serieus neemt kun je er altijd nog een punt achter zetten.
En dat iemand uit enthousiasme op FB zet dat ze gaat trouwen moet je toch overheen kunnen stappen. Dat is zoiets kleins in mijn ogen. Wees gewoon blij voor een ander.
En dat iemand uit enthousiasme op FB zet dat ze gaat trouwen moet je toch overheen kunnen stappen. Dat is zoiets kleins in mijn ogen. Wees gewoon blij voor een ander.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 17:33
11.06% gewijzigd
maandag 19 augustus 2019 om 17:33
Dat is ook erg herkenbaar wel
Idem ditoNitflex schreef: ↑19-08-2019 17:32Spreek dingen uit, iemand kan niet in jouw hoofd kijken en met sommige mensen moet je gewoon duidelijk zijn. Als je geld terug wil, moet je terug vragen. Als iets je dwars zit moet je dat zeggen. En als de ander je dan alsnog niet serieus neemt kun je er altijd nog een punt achter zetten.
maandag 19 augustus 2019 om 17:38
Zou jij het niet erg vinden als jouw vriendin zulke groot nieuws eerst social media laat weten en jou niks verteld.Nitflex schreef: ↑19-08-2019 17:32Spreek dingen uit, iemand kan niet in jouw hoofd kijken en met sommige mensen moet je gewoon duidelijk zijn. Als je geld terug wil, moet je terug vragen. Als iets je dwars zit moet je dat zeggen. En als de ander je dan alsnog niet serieus neemt kun je er altijd nog een punt achter zetten.
Vind dat zelf bizar, voornamelijk om t feit dat ik ook niet eens heb geweten dat ze überhaupt contact met iemand had. Maar goed, voelde mij gewoon daarin gepasseerd en begon na te denken wat onze vriendschap waard is als ik niet eens op de hoogte word gesteld.
maandag 19 augustus 2019 om 17:40
waarom denk je dat je het eerste recht hebt op een nieuwtje?MeisjeVanDeBuurt schreef: ↑19-08-2019 17:38Zou jij het niet erg vinden als jouw vriendin zulke groot nieuws eerst social media laat weten en jou niks verteld.
Vind dat zelf bizar, voornamelijk om t feit dat ik ook niet eens heb geweten dat ze überhaupt contact met iemand had. Maar goed, voelde mij gewoon daarin gepasseerd en begon na te denken wat onze vriendschap waard is als ik niet eens op de hoogte word gesteld.
maandag 19 augustus 2019 om 17:46
Ja idk maar ik vind dat niet meer als normaal dat je het eerst je vriendinnen laat weten en niet dat ik het op je profiel status moet lezen.
Dit viel bij mij in de verkeerde keelgat doordat ze vaker geheimzinnig doet over van alles. Nu achteraf denk ik ook dat het een te extreem actie van min is geweest, want ik weet dat ze ook gewoon zo is en met niemand graag nieuwtjes deelt pas als iets zeker is.
Zoals toen ze ging verhuizen, vertelde ze me pas toen ze die week al spullen aan t inpakken waren. Lijkt mij dat je zoiets ook al maanden van te voren weet. Ze hoeft me zeker niet alles te vertellen, maar zulke grote veranderingen niet willen delen pas als het rond is vind ik maar raar.
maandag 19 augustus 2019 om 17:48
dat vind jij, jij zou iedereen ver van te voren inlichten en dan ook nog in een bepaalde volgorde: eerst die en dan die. Kan je je voorstellen dat er mensen zijn die dat anders doen, gewoon omdat ze dat willen of omdat ze het niet belangrijk vinden of omdat ze er helemaal niet bij stilstaan?MeisjeVanDeBuurt schreef: ↑19-08-2019 17:46Ja idk maar ik vind dat niet meer als normaal dat je het eerst je vriendinnen laat weten en niet dat ik het op je profiel status moet lezen.
Dit viel bij mij in de verkeerde keelgat doordat ze vaker geheimzinnig doet over van alles. Nu achteraf denk ik ook dat het een te extreem actie van min is geweest, want ik weet dat ze ook gewoon zo is en met niemand graag nieuwtjes deelt pas als iets zeker is.
Zoals toen ze ging verhuizen, vertelde ze me pas toen ze die week al spullen aan t inpakken waren. Lijkt mij dat je zoiets ook al maanden van te voren weet. Ze hoeft me zeker niet alles te vertellen, maar zulke grote veranderingen niet willen delen pas als het rond is vind ik maar raar.
maandag 19 augustus 2019 om 18:19
Dat je boos bent omdat je vriendin het op Facebook gezet had zonder jou eerst te informeren over haar huwelijk vind ik ook overdreven.
Wat S meds zegt, dit gaat niet over geld maar jij durft nooit voor jezelf op te komen als dat nodig is. Je laat het steeds oplopen en neemt dan een rigoreuze beslissing. Niet handig.
Ook niet netjes dat je vriendin jouw steeds liet betalen en toen zij jouw 10 euro geleend had steeds om terugbetaling bleef vragen. Je had veel eerder je geld terug moeten vragen. Je had haar die keer ook kunnen zeggen, verreken maar met wat ik allemaal voor jou betaald heb.
Beter is om een afspraak te maken om het uit te praten. Misschien lukt het niet en is ze je vriendin niet meer maar dan weet je waar je aan toe bent. Een vriendin die alleen maar van je profiteert is ook geen goede vriendin, maar je moet dan wel zelf ook moeite hebben gedaan om het geld terug te vragen.
Wat S meds zegt, dit gaat niet over geld maar jij durft nooit voor jezelf op te komen als dat nodig is. Je laat het steeds oplopen en neemt dan een rigoreuze beslissing. Niet handig.
Ook niet netjes dat je vriendin jouw steeds liet betalen en toen zij jouw 10 euro geleend had steeds om terugbetaling bleef vragen. Je had veel eerder je geld terug moeten vragen. Je had haar die keer ook kunnen zeggen, verreken maar met wat ik allemaal voor jou betaald heb.
Beter is om een afspraak te maken om het uit te praten. Misschien lukt het niet en is ze je vriendin niet meer maar dan weet je waar je aan toe bent. Een vriendin die alleen maar van je profiteert is ook geen goede vriendin, maar je moet dan wel zelf ook moeite hebben gedaan om het geld terug te vragen.
maandag 19 augustus 2019 om 18:34
Het profiteren vind ik echt heel laag van haar, zeker als ze daarna bij jou om een tientje komt zeiken. Maar zég het dan eerlijk! Dat kan nu nog steeds. Maak een afspraak met haar om het uit te praten en wees dan eerlijk. Kom voor jezelf op. Geeft ze je gelijk en belooft ze verbetering, dan kun je haar nog een kans geven. Wordt ze boos, dan weet je genoeg en kan ze de pot op. Maar leer eens te zeggen waar het op staat, je gedraagt je als een zacht ei.
maandag 19 augustus 2019 om 18:40
Wel heel treffend geschreven.veensteker schreef: ↑19-08-2019 18:19Dat je boos bent omdat je vriendin het op Facebook gezet had zonder jou eerst te informeren over haar huwelijk vind ik ook overdreven.
Zelf herken ik mij trouwens ook erg sterk in de 2e alinea.
Sociale omgang kan ook zo complex zijn en het is lang niet altijd vanzelfsprekend dat communicatie van een leien dakje kan gaan.
Je kunt ook verwachtingspatronen hebben die niet helemaal reëel blijken te zijn en dat zorgt ook weer voor teleurstellingen, miscommunicatie etc.
Dat kan zeer pijnlijke en frustrerende situaties opleveren.
maandag 19 augustus 2019 om 18:44
Wil uiteraard dit topic niet 'kapen', maar wil toch nog graag hier op reageren.pamelacourson schreef: ↑19-08-2019 18:34Het profiteren vind ik echt heel laag van haar, zeker als ze daarna bij jou om een tientje komt zeiken. Maar zég het dan eerlijk! Dat kan nu nog steeds. Maak een afspraak met haar om het uit te praten en wees dan eerlijk. Kom voor jezelf op. Geeft ze je gelijk en belooft ze verbetering, dan kun je haar nog een kans geven. Wordt ze boos, dan weet je genoeg en kan ze de pot op. Maar leer eens te zeggen waar het op staat, je gedraagt je als een zacht ei.
Kan me ook wel vinden in wat hier geschreven wordt.
Wat betreft het 'gedragen als een zacht ei'; dat heb ik ook wel teveel over me.
Vooral dat onzekere, softe en pleasende gedrag.
Maar goed; wil het hier eerst even bij laten.
Krijg anders beetje het gevoel dat ik met dit topic aan de haal ga.
En het gaat uiteraard om TO.
maandag 19 augustus 2019 om 18:49
Ja is misschien wel overdreven geweest, vooral omdat ik weet dat ze gewoon een gesloten type is die niet graag informatie deelt.veensteker schreef: ↑19-08-2019 18:19Dat je boos bent omdat je vriendin het op Facebook gezet had zonder jou eerst te informeren over haar huwelijk vind ik ook overdreven.
Was ook destijds mijn beste vriendin, nu denk ik wat een rot mens ben ik ook. Had toen ook gewoon kunnen zeggen oh wat jammer dat je me niets eerder heb verteld maar verder niet drastisch contact te hoeven verbreken.
Ik had inderdaad tegen haar kunnen zeggen, weet je wat verreken het maar met wat ik nog van jou tegoed heb. Maar daar ging het mij niet om. Het ging mij om het principe. Dat het voor mij altijd niets uitmaakte en nog zelfs die week voor haar ruim dubbele had betaald en daar niet naar om word gekeken. Het kwam denk ik gewoon als een klap aan doordat ze even tientje voorschoot en daar zo achteraan ging waardoor ik soort van wakker werd.
Ik zit er soort van aan te denken om het eigenlijk goed te maken met al mijn oude vrienden. Maar t zal dan wel anders zijn. Gezien we langs elkaar heen hebben geleefd en nu tenslotte ook andere soort leven leiden, verschillende interesses inmiddels hebben gecreëerd. Denk dat de klik er niet meer zal zijn ofso.
Had dat ook met een vriendin, die ik lange tijd niet meer had gesproken. Bij haar was contact gebroken vanwege een andere reden. Ze was op t thuisfront betrapt met drugs en gaf mij de schuld bij haar moeder terwijl ik haar nog duidelijke waarschuwde het niet mee te nemen thuis. Uiteindelijk toch wel gedaan en betrapt, vervolgens mij de schuld gegeven terwijl ik daardoor ook in de problemen kan geraken, gezien haar moeder en mijn moeder ook gewoon elkaar spreken.
Ze gaf het wel eerlijk toe en zei dat ze het in mijn tas had gevonden, maar wel had rechtgezet doordat ze daarbij ook vertelde dat het niet van mij was. Nogal ingewikkeld, maar was toen ook zo boos. Toen probeerde we na lange tijd geen contact weer eens af te spreken en toen verschilden we gwn zo veel van elkaar. Maar ja denk dat je niet perse dezelfde leefstijl moet hebben als je vrienden toch of wel? Zij was namelijk al inmiddels getrouwd en ik was destijds voornamelijk bezig met chillen en uitgaan enz. Maar toch hadden we vroeger wel altijd een bijzondere klik ook al waren we toen verschillend, maakte t juist leuk. Zij is best gelovig en preuts, terwijl ik daarentegen heel wild kan zijn. Daardoor bracht ik toch wel denk ik haar soort van in de verleiding slechte dingen te doen.
maandag 19 augustus 2019 om 19:00
Upward_spiral schreef: ↑19-08-2019 18:44Wil uiteraard dit topic niet 'kapen', maar wil toch nog graag hier op reageren.
Kan me ook wel vinden in wat hier geschreven wordt.
Wat betreft het 'gedragen als een zacht ei'; dat heb ik ook wel teveel over me.
Vooral dat onzekere, softe en pleasende gedrag.
Maar goed; wil het hier eerst even bij laten.
Krijg anders beetje het gevoel dat ik met dit topic aan de haal ga.
En het gaat uiteraard om TO.
Ik vind het juist fijn andere ervaringen ook te horen. Het is inderdaad stom om je zo zachtaardig op te stellen en niet durven zulke kwesties te bespreken.
Ga nu namelijk met mensen om die zelfs vragen om 3,50 over te maken. Leer daar wel van, want als zij zelfs durven een euro terug te vragen. Wat bezielde mij dan om iemand volledig te sponseren wat overgaat tot honderden euro’s.
Ben er nu ook van overtuigd dat je gewoon niks voor anderen beter moet betalen, want dan heb je ook niet zelfde verwachtingen. Gewoon lekker the dutch way gaan en alles splitten. En als je dan keer trakteert is het omdat je het zelf wilt en anders gewoon niet laten gebeuren.
Ik schaamde me altijd zelfs bij de kassa om te zeggen doe door de helft of maak je het over. Doordat ik dacht oh maak niet uit dan betaald ze wel de volgende rekening toch. Maar dat kwam dus nooit. En lijkt mij dat je ook zelf eraan kan denken.
Ik voel me er zelf namelijk helemaal niet prettig bij als iemand voor mij betaald en vooral als het vaker gebeurt zorg ik ervoor dat de volgende zij een dag nergens naar hoeft om te kijken. Maar haar boeide het echt niet en ze bleef doorgaan en ik bleef slikken.
Ze had het op een gegeven moment wel trouwens door dat ik haar even niet meer wilde zien. Toen vroeg ze me ook van wat is er en was ze langs gekomen. Maar t meest cynische is dat ze op dat moment gewoon weer hetzelfde gedrag vertoonde door bijv op mij sigaretten mee te roken en mij vragen ga na tankstation om vervolgens mij te laten betalen. Ja ik maak het zo over. En ik ben gewoon zon muis die ook niet dan durft te zeggen, je hebt nog steeds niks overgemaakt?!
Dus die principe van die tientje was de druppel en nu wil ik het goedmaken door een cadeau te geven, doordat ze onlangs ook jarig is geweest. Ben uitgenodigd maar dus niet komen opdagen doordat t een surpriseparty was die haar zus had georganiseerd. Als ik dit doe beloon ik haar soort van met slecht gedrag. Maar weet niet hoe anders te beginnen. Gewoon een belletje plegen en vragen om af te spreken om het uit te praten lijkt me zon grote drempel ook. En het is ook zon rot onderwerp: geld.
maandag 19 augustus 2019 om 19:02
Jij en je vriendinnen zullen moeten leren communiceren. En bovenal elkaar accepteren en willen begrijpen.MeisjeVanDeBuurt schreef: ↑19-08-2019 18:49Ja is misschien wel overdreven geweest, vooral omdat ik weet dat ze gewoon een gesloten type is die niet graag informatie deelt.
Was ook destijds mijn beste vriendin, nu denk ik wat een rot mens ben ik ook. Had toen ook gewoon kunnen zeggen oh wat jammer dat je me niets eerder heb verteld maar verder niet drastisch contact te hoeven verbreken.
Ik had inderdaad tegen haar kunnen zeggen, weet je wat verreken het maar met wat ik nog van jou tegoed heb. Maar daar ging het mij niet om. Het ging mij om het principe. Dat het voor mij altijd niets uitmaakte en nog zelfs die week voor haar ruim dubbele had betaald en daar niet naar om word gekeken. Het kwam denk ik gewoon als een klap aan doordat ze even tientje voorschoot en daar zo achteraan ging waardoor ik soort van wakker werd.
Ik zit er soort van aan te denken om het eigenlijk goed te maken met al mijn oude vrienden. Maar t zal dan wel anders zijn. Gezien we langs elkaar heen hebben geleefd en nu tenslotte ook andere soort leven leiden, verschillende interesses inmiddels hebben gecreëerd. Denk dat de klik er niet meer zal zijn ofso.
Had dat ook met een vriendin, die ik lange tijd niet meer had gesproken. Bij haar was contact gebroken vanwege een andere reden. Ze was op t thuisfront betrapt met drugs en gaf mij de schuld bij haar moeder terwijl ik haar nog duidelijke waarschuwde het niet mee te nemen thuis. Uiteindelijk toch wel gedaan en betrapt, vervolgens mij de schuld gegeven terwijl ik daardoor ook in de problemen kan geraken, gezien haar moeder en mijn moeder ook gewoon elkaar spreken.
Ze gaf het wel eerlijk toe en zei dat ze het in mijn tas had gevonden, maar wel had rechtgezet doordat ze daarbij ook vertelde dat het niet van mij was. Nogal ingewikkeld, maar was toen ook zo boos. Toen probeerde we na lange tijd geen contact weer eens af te spreken en toen verschilden we gwn zo veel van elkaar. Maar ja denk dat je niet perse dezelfde leefstijl moet hebben als je vrienden toch of wel? Zij was namelijk al inmiddels getrouwd en ik was destijds voornamelijk bezig met chillen en uitgaan enz. Maar toch hadden we vroeger wel altijd een bijzondere klik ook al waren we toen verschillend, maakte t juist leuk. Zij is best gelovig en preuts, terwijl ik daarentegen heel wild kan zijn. Daardoor bracht ik toch wel denk ik haar soort van in de verleiding slechte dingen te doen.
Zoveel gedoe en drama is voor niemand leuk
maandag 19 augustus 2019 om 19:07
Geen gek idee om het met oude vriendinnen goed te maken. Ik zou ze eerst een mailtje sturen dat je ze mist en dat je je nu realiseert dat je niet echt goed en aardig hebt gereageerd.
Bij die laatste vriendin zal ik bij de afspraak wel duideijk hebben over het feit dat jij steeds alles betaalde en dat zij het niet uit zichzelf terugbetaalde. Vraag gewoon eens waarom ze dat niet deed. Ga dus niet uitgebreid beschuldigen en invullen voor een ander maar laat haar eerst eens praten.
Bij die laatste vriendin zal ik bij de afspraak wel duideijk hebben over het feit dat jij steeds alles betaalde en dat zij het niet uit zichzelf terugbetaalde. Vraag gewoon eens waarom ze dat niet deed. Ga dus niet uitgebreid beschuldigen en invullen voor een ander maar laat haar eerst eens praten.
maandag 19 augustus 2019 om 19:09
Bedankt voor je reactie.MeisjeVanDeBuurt schreef: ↑19-08-2019 19:00Ik vind het juist fijn andere ervaringen ook te horen. Het is inderdaad stom om je zo zachtaardig op te stellen en niet durven zulke kwesties te bespreken.
Ergens is het misschien wat stom, maar er is natuurlijk geen sprake van kwade opzet.
Kan ergens wel begrijpen dat je dit moeilijk vind.
maandag 19 augustus 2019 om 19:11
Geen kado kopen gewoon uitpraten of in ieder geval erover praten. Als uitpraten niet lukt is dat ook niet erg, jij zit er dan in ieder geval niet meer mee in je maag.
Dat verjaardagskado heb je haar al 10 keer gegeven.
Als het wel goed komt kan je zeggen dat al die keer dat je voor haar hebt betaald nu beschouwd wordt als een verjaardagskado maar dat je vanaf nu niets meer voorschiet.
Zet Tikkie op je telefoon en stuur direkt een Tikkie naar vrienden die jou geld schuldig zijn. Ook die 3.5 is niet erg. Bij sommige mensen moet je alles terug vragen en bij anderen kan je wel om de beurt trakteren.
Dat verjaardagskado heb je haar al 10 keer gegeven.
Als het wel goed komt kan je zeggen dat al die keer dat je voor haar hebt betaald nu beschouwd wordt als een verjaardagskado maar dat je vanaf nu niets meer voorschiet.
Zet Tikkie op je telefoon en stuur direkt een Tikkie naar vrienden die jou geld schuldig zijn. Ook die 3.5 is niet erg. Bij sommige mensen moet je alles terug vragen en bij anderen kan je wel om de beurt trakteren.
veensteker wijzigde dit bericht op 19-08-2019 19:12
0.17% gewijzigd