Contact verbroken met bff

19-08-2019 16:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
meisjevandebuurt wijzigde dit bericht op 22-07-2020 07:44
0.00% gewijzigd
veensteker schreef:
19-08-2019 19:07
Geen gek idee om het met oude vriendinnen goed te maken. Ik zou ze eerst een mailtje sturen dat je ze mist en dat je je nu realiseert dat je niet echt goed en aardig hebt gereageerd.

Bij die laatste vriendin zal ik bij de afspraak wel duideijk hebben over het feit dat jij steeds alles betaalde en dat zij het niet uit zichzelf terugbetaalde. Vraag gewoon eens waarom ze dat niet deed. Ga dus niet uitgebreid beschuldigen en invullen voor een ander maar laat haar eerst eens praten.
Dankjewel voor je reactie.
Dacht dat het best wel triest en zielig overkomt door zo na een lange tijd ineens weer contact op te zoeken. Maar is denk ik bepaalde trots of schaamte wat nergens op slaat. Denk dat ze het zelfs wel heel erg zouden waarderen, maar er is wel al bij sommige een jaar of twee verstreken haha. Maar ik ga het toch doen denk. Het gaat namelijk om jeugdvriendinnen waarmee ii ben opgegroeid vanaf de basisschool. Is gewoon zonde. Mijn keven duurt nog wel misschien 40 jaar en daarbij wil ik al hebben we een druk bestaan en is het niet meer zoals vroeger dat je elkaar iedere dag ziet, wel leuk om elkaar zo nu en dan te kunnen spreken en oude herinneringen naar boven te halen.
veensteker schreef:
19-08-2019 19:11
Geen kado kopen gewoon uitpraten of in ieder geval erover praten. Als uitpraten niet lukt is dat ook niet erg, jij zit er dan in ieder geval niet meer mee in je maag.

Dat verjaardagskado heb je haar al 10 keer gegeven.

Als het wel goed komt kan je zeggen dat al die keer dat je voor haar hebt betaald nu beschouwd wordt als een verjaardagskado maar dat je vanaf nu niets meer voorschiet.

Zet Tikkie op je telefoon en stuur direkt een Tikkie naar vrienden die jou geld schuldig zijn. Ook die 3.5 is niet erg. Bij sommige mensen moet je alles terug vragen en bij anderen kan je wel om de beurt trakteren.
Je hebt gelijk. :heart:
veensteker schreef:
19-08-2019 19:07
Geen gek idee om het met oude vriendinnen goed te maken. Ik zou ze eerst een mailtje sturen dat je ze mist en dat je je nu realiseert dat je niet echt goed en aardig hebt gereageerd.

Bij die laatste vriendin zal ik bij de afspraak wel duideijk hebben over het feit dat jij steeds alles betaalde en dat zij het niet uit zichzelf terugbetaalde. Vraag gewoon eens waarom ze dat niet deed. Ga dus niet uitgebreid beschuldigen en invullen voor een ander maar laat haar eerst eens praten.
Erg goed en treffend ook geschreven.
Die laatste zin is ook erg belangrijk om rekening mee te houden!
Meisjevandebuurt en ook Spiraaltje, ik denk dat jullie een beetje hetzelfde probleem hebben. Jullie kunnen moeilijk 'neen' zeggen. Maar dat moet niet!

Van nature is iedereen zo, dat ie graag zoveel mogelijk gelijk heeft. Dat is normaal. Als twee mensen allebei 'zo veel mogelijk gelijk' willen hebben, dan komt men toch tot een goed gemiddelde. Je moet het zien als een laken waar langs beide kanten door iemand wordt aan getrokken. Door het feit dat er aan twee kanten aan wordt getrokken, blijft het laken min of meer in het midden, = zeer goede situatie.

Maar als jullie één van de mensen van het laken zijn, dan zeggen jullie: oh, maar trek jij maar, jij krijgt het laken wel helemaal. En zo zit het ook met gelijk krijgen.

Denk je dat mensen dat tof vinden? Ik in ieder geval niet! Ik vind het saai als mensen mij altijd gelijk geven, want dan zit er geen 'strijd' in de gesprekken. Strijd bedoel ik wel figuurlijk he, ik moet mijn gelijk 'verdienen'. En de ene keer krijg ik gelijk en de volgende keer de andere. En zo blijf ik bevriend met de mensen die ik ken.

Maar Meisjevandebuurt, jij geeft altijd toe en op een bepaald ogenblik heb je zo lang gezwegen en trek je zo hard aan het laken, dat het scheurt. Dan ben je zo boos op de andere persoon , dat je die gewoonweg niet meer wil zien.

Probeer maar eens voorzichtig mensen te overtuigen dat ze (soms) fout zijn, dat jij ook wel eens gelijk hebt. Durf maar eens zachtjes tegen die andere ingaan. Dat is niet verkeerd! En je zult zien, ze gaan jou waardevoller vinden, ze gaan met je bevriend willen blijven en ze gaan jou niet laten vallen omdat je naast 'ja' ook 'neen' durft zeggen.

Succes!
MeisjeVanDeBuurt schreef:
19-08-2019 17:38
Zou jij het niet erg vinden als jouw vriendin zulke groot nieuws eerst social media laat weten en jou niks verteld.
Vind dat zelf bizar, voornamelijk om t feit dat ik ook niet eens heb geweten dat ze überhaupt contact met iemand had. Maar goed, voelde mij gewoon daarin gepasseerd en begon na te denken wat onze vriendschap waard is als ik niet eens op de hoogte word gesteld.
Nou ja, Facebook speelt in mijn leven al jaren geen rol meer, maar ik weet wel dat mensen die gaan trouwen al zo ontzettend veel mensen persoonlijk moeten informeren, dat mij dat niet zo heel erg zou storen nee. Soms gaan die dingen gewoon een beetje chaotisch.

En zo’n voorbeeld van een verhuizing denk ik ook anders over. Ik meld dingen ook pas wanneer ze concreet zijn. Niemand zit in mijn ogen te wachten op allerlei tussenfases in mijn leven van dingen die nog niet zo ver zijn.

Ik vertel ook niets over sollicitaties totdat ik een nieuwe baan heb bijvoorbeeld. Ik vertel pas dat ik een nieuwe vriend heb, als ik er een beetje zeker van ben dat het serieuzer wordt, niet alle eerste dates enzo.

Maar misschien is dat omdat ik niet zo houd van praten over dingen die nog alle kanten op kunnen. Tenzij ik iemand advies wil vragen bijvoorbeeld. Het kan zijn dat jij dat anders ervaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven