cronische aandoenig en dating

10-01-2010 20:31 65 berichten
hallo, al twaalf jaar heb ik endometriose, ik ben nu 40 jaar. Ik heb dagelijks last van cronische buikpijn en vermoeidheid..Ik ben sinds vijf maanden weer single, Mijn ervaring met n relatie is,dat het toch lastig kan zijn , hij gezond en ik wat minder...[ mijn vermoeidheid en cronische pijn] Ik heb mij ingeschreven op een dating site. Ben nu bang dat een leuke man waar het mee klikt afknapt als hij hoort dat ik mijn beperkingen heb..... knuf van Faisa
Alle reacties Link kopieren
quote:faisa schreef op 10 januari 2010 @ 20:31:

Ben nu bang dat een leuke man waar het mee klikt afknapt als hij hoort dat ik mijn beperkingen heb..... :Als hij daar op afknapt is het niet zo'n leuke man.
Kun je je er niet aan laten opereren als de pijn ondanks pil slikken niet dragelijk wordt? Baarmoeder er uit laten slopen eventueel.

Iemand die contant moe is en pijn heeft is idd niet erg aantrekkelijk. Ben zelf ook meer dan 'n jaar lang buitensporig moe geweest (B12 probleem) maar ik zou niet eens iemand met mij op hebben willen zadelen (buiten dat ik daar ook niet de fut voor had)

Als je nu al jaren bij elkaar bent, dan mag je idd verwachten van 'n partner dat ie bij je blijft en je blijft steunen in je ziekte, maar je positie is zwak als je 'n nieuwe partner zoekt.
Vind het onzin om te stellen dat iemand niet aantrekkelijk is vanwege een aandoening. Misschien niet voor alle mannen nee, maar er zullen er altijd wel een aantal zijn die daar doorheen prikken. Zie het als de ene valt niet op stevig de ander weer wel. En waarom ook niet! Zou even lekker zijn als je alleen een relatie mag hebben als je kern gezond bent.
quote:Letgo schreef op 10 januari 2010 @ 20:40:

[...]

Als hij daar op afknapt is het niet zo'n leuke man.

Nou, dat weet ik niet

Iemand mag er toch voor kiezen niet met een 'ziek' iemand verder te gaan?

Verder eens met Elninjo
Frankly my dear, I don"t give a damn
En zolang je -vind ik- niet alleen uit je ziekte bestaat maar ook andere kwaliteiten hebt waardoor je aantrekkelijk bent voor een ander zal er altijd iemand zijn die op je valt ondanks je aandoening. Dus je bent Faisa en je bent zus, zo, hier, daar en oja; heb ook nog aan aandoening. Het is een onderdeel van wie je bent, niet van wat je bent. Als je je voorstelt met ik ben endometriose en ik heet Faisa ja, dan knappen mensen misschien wel eerder af ja.
quote:elninjoo schreef op 10 januari 2010 @ 20:43:

Kun je je er niet aan laten opereren als de pijn ondanks pil slikken niet dragelijk wordt? Baarmoeder er uit laten slopen eventueel.

Iemand die contant moe is en pijn heeft is idd niet erg aantrekkelijk. Ben zelf ook meer dan 'n jaar lang buitensporig moe geweest (B12 probleem) maar ik zou niet eens iemand met mij op hebben willen zadelen (buiten dat ik daar ook niet de fut voor had)

Als je nu al jaren bij elkaar bent, dan mag je idd verwachten van 'n partner dat ie bij je blijft en je blijft steunen in je ziekte, maar je positie is zwak als je 'n nieuwe partner zoekt.Als jij denkt dat de Gyn maar even je baarmoeder "'eruit sloopt",terwijl de baarmoeder niks mankeert,denk je toch heel verkeerd.
quote:Dushi74 schreef op 10 januari 2010 @ 20:46:

Vind het onzin om te stellen dat iemand niet aantrekkelijk is vanwege een aandoening. Misschien niet voor alle mannen nee, maar er zullen er altijd wel een aantal zijn die daar doorheen prikken. Zie het als de ene valt niet op stevig de ander weer wel. En waarom ook niet! Zou even lekker zijn als je alleen een relatie mag hebben als je kern gezond bent. Een aantrekkelijk uiterlijk maar geen fut/energie hebben om iets te ondernemen met 'n partner, lijkt me toch voor het overgrote deel van de mannen/vrouwen wel 'n dealbreaker. Of je moet 'n bankhanger treffen die verder geen wensen heeft.
quote:ronniemitchel schreef op 10 januari 2010 @ 20:50:

[...]

Als jij denkt dat de Gyn maar even je baarmoeder "'eruit sloopt",terwijl de baarmoeder niks mankeert,denk je toch heel verkeerd.Ze schrijft dat ze endometriose heeft, dus dan is er 'n kans dat als het in de baarmoeder alleen zit, dat ze daar mee geholpen is als het ding verwijderd wordt.
Neem even gemakshalve aan dat Faisa wel fut heeft maar niet permanent en dus meer planmatig bezig moet zijn ipv spontaan iets ondernemen. En dan nog, neem ook even aan dat geen een dag hetzelfde is. Waardoor "onverwachte" uitjes of activiteiten alsnog plaats kunnen vinden.
De pest is dat je afhankelijk bent van de gyn,bij mij werd het ook niet verwijderd na mijn verzoek,omdat ik vrijwel elke dag last van heftige bloedingen heb en geen kinderwens meer heb/had aangezien ik 2kinderen heb, maar het gebeurde toch echt niet.
Ik heb endotremiose gehad en ben er wel aan geopereerd. Ze hebben de "haarden" simpelweg verwijderd en ik heb er nooit meer last van gehad. Dit is inmiddels al ruim 20 jaar geleden.
Wat ontzettend vervelend Ronnie, je zou toch denken dat zo'n arts wel beter moet weten.

Jaschenca wat fijn dat jij er aan geholpen bent. Had jij ook last van de klachten die Faisa opnoemt?
quote:Jaschenca schreef op 10 januari 2010 @ 20:57:

Ik heb endotremiose gehad en ben er wel aan geopereerd. Ze hebben de "haarden" simpelweg verwijderd en ik heb er nooit meer last van gehad. Dit is inmiddels al ruim 20 jaar geleden.Dat is wat anders dan je baarmoeder verwijderen.
quote:ronniemitchel schreef op 10 januari 2010 @ 20:57:

De pest is dat je afhankelijk bent van de gyn,bij mij werd het ook niet verwijderd na mijn verzoek,omdat ik vrijwel elke dag last van heftige bloedingen heb en geen kinderwens meer heb/had aangezien ik 2kinderen heb, maar het gebeurde toch echt niet.Zou 'n andere gyn hebben gezocht in jouw geval. En als ik na 'n paar ziekenhuizen aflopen nog geen meewerkende gevonden zou hebben, mezelf ziek melden en zorgen dat de arbo zich er ook nog tegen aan gaat bemoeien omdat je geen knip voor je neus waard bent op je werk als je vreselijke pijn hebt.
hoi lieve meiden, bedankt voor jullie reacties...

het is een heel verhaal van wat voor soort behandelingen ik gehad heb [ ivm de endo, heel veel medicatie, vijf operaties ]. Ik heb mijn baarmoeder laten verwijderen, twee jaar geleden, ivm de heftig heid van de endometriose. Was ''n erg verdrietige periode...Naast mijn cronische vermoeidheid en cronische pijn, ben ik een spontane, eerlijke, lieve meid,met veel humor, gezelligheid.... .
quote:Dushi74 schreef op 10 januari 2010 @ 20:59:

Wat ontzettend vervelend Ronnie, je zou toch denken dat zo'n arts wel beter moet weten.

Jaschenca wat fijn dat jij er aan geholpen bent. Had jij ook last van de klachten die Faisa opnoemt?

Yep, dezelfde klachten en soms zelfs flauwvallen.

Maar goed, misschien in het bij Faisa niet zo gemakkelijk te verwijderen, en ik kan me voorstellen dat je hier wel eerlijk over wilt zijn als er kans op een nieuwe relatie is. Bij een eerste date of op een datingsite hoef je dit niet te vertellen vind ik.
quote:faisa schreef op 10 januari 2010 @ 21:01:

het is een heel verhaal van wat voor soort behandelingen ik gehad heb [ ivm de endo, heel veel medicatie, vijf operaties ]. Ik heb mijn baarmoeder laten verwijderen, twee jaar geleden, ivm de heftig heid van de endometriose. Was ''n erg verdrietige periode...Naast mijn cronische vermoeidheid en cronische pijn, ben ik een spontane, eerlijke, lieve meid,met veel humor, gezelligheid.... .

Wat vervelend dat je klachten niet zijn opgehouden nadat ze de boel verwijderd hebben. Zit er nog meer op onverwijderbare plaatsen?

En heb je enig idee waar je moeheid vandaan komt? Misschien ook wel B12? In dat geval kun je met maandelijkse injecties enorm opknappen.
Misschien reageert er wel een man op die relatie site die chronische rugpijn heeft oid......en dus daardoor misschien ook meer begrip heeft voor jouw situatie.....
Faisa, voordat ik er iets van kan zeggen heb ik een vraag, zit het alleen in de baarmoeder of ook in de buikholte en heb je alle mogelijke hormonnbehandelingen al gehad?

Ik zelf heb ook een chronische ziekte en om teleurstellingen achteraf te voorkomen heb ik op de eerste afspraak gezegd dat ik dat had en als hij daar niet mee kon leven ik er ook geen energie in ging stoppen. het was voor mij een beschermingsmechanisme nadat 2 vriendjes daarvoor zo gauw ze het wisten me lieten vallen ( met als gevolg veel verdriet en pijn) 2 hebben me meteen gezegd dat ik dan verder moest kijken en de 3e nam me zoals ik was, en hier ben ik ruim 13 jaar gelukkig mee geweest. Ik zit nu opnieuw in de fase dat ik alleen ben en zou het weer hetzelfde aanpakken, maar iedereen is anders en pakt het anders aan.

Mijn ziekte is dan wel heel anders als die van jou maar ik kan er gewoon 100 mee worden mits ik me maar aan een aantal regels houd.

Wat je ook doet, ik hoop dat je een leuke man vind die je accepteerd om wie je bent en niet om wat je hebt.
quote:faisa schreef op 10 januari 2010 @ 21:01:

het is een heel verhaal van wat voor soort behandelingen ik gehad heb [ ivm de endo, heel veel medicatie, vijf operaties ]. Ik heb mijn baarmoeder laten verwijderen, twee jaar geleden, ivm de heftig heid van de endometriose. Was ''n erg verdrietige periode...Naast mijn cronische vermoeidheid en cronische pijn, ben ik een spontane, eerlijke, lieve meid,met veel humor, gezelligheid.... . Dan zijn er vast genoeg mannen die dat ook zien. Er zijn altijd mannen die er op af kunnen knappen. Maar mannen kunnen overal op afknappen kort haar/lang haar, dik/dun, verlegen/spontaan etc. Het is een onderdeel van jou, net als al je positieve eigenschappen.
Wat betekenen die chronische pijn en vermoeidheid dan precies in een relatie? Hoe uit zich dat?
quote:Jaschenca schreef op 10 januari 2010 @ 21:04:

[...]

Yep, dezelfde klachten en soms zelfs flauwvallen.

Kanonnen zeg! Pittig hoor.
quote:quattro35 schreef op 10 januari 2010 @ 21:07:

Misschien reageert er wel een man op die relatie site die chronische rugpijn heeft oid......en dus daardoor misschien ook meer begrip heeft voor jouw situatie.....Kijk dit bedoel ik dus. Niet dat je nu per se iemand moet daten met een chronische aandoening voor begrip maar het kan wel helpen.
quote:Letgo schreef op 10 januari 2010 @ 21:08:

[...]

Dan zijn er vast genoeg mannen die dat ook zien. Er zijn altijd mannen die er op af kunnen knappen. Maar mannen kunnen overal op afknappen kort haar/lang haar, dik/dun, verlegen/spontaan etc. Het is een onderdeel van jou, net als al je positieve eigenschappen.Jij schrijft het zoveel korter dan ik al eerder geschreven heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven