Dames, julie zijn de experts..
maandag 12 januari 2009 om 18:46
Stel dat je een leuke jongen tegenkomt, en daar een tijd heel intensief contact mee hebt en je dit helemaal te gek vindt.
En stel dat die jongen na veel afspreken ineens zegt dat ie gek op je is, en jij niet zo goed weet wat je er mee aan moet en zegt dat je hem heel leuk vindt, ook echt gevoelens voor hem hebt maar niet weet of je verliefd op hem bent. Waarop die jongen besluit het contact te verminderen omdat hij niet zo veel met dat antwoord kan maar jou wel heel erg leuk vindt.
Maar jij besluit als snel (als het stil blijft van zijn kant) dat je dat contact niet kan missen en gaat juist meer uit jezelf contact zoeken met hem, kan dat betekenen dat je toch meer gevoelens voor hem hebt dan gedacht?
En stel dat die jongen na veel afspreken ineens zegt dat ie gek op je is, en jij niet zo goed weet wat je er mee aan moet en zegt dat je hem heel leuk vindt, ook echt gevoelens voor hem hebt maar niet weet of je verliefd op hem bent. Waarop die jongen besluit het contact te verminderen omdat hij niet zo veel met dat antwoord kan maar jou wel heel erg leuk vindt.
Maar jij besluit als snel (als het stil blijft van zijn kant) dat je dat contact niet kan missen en gaat juist meer uit jezelf contact zoeken met hem, kan dat betekenen dat je toch meer gevoelens voor hem hebt dan gedacht?
maandag 12 januari 2009 om 23:18
Ik denk dat de afweging is: voor jezelf meteen heel veel dingen 'zeker' willen weten en haar gaan doorzagen over haar gevoelens voor jou, met daarbij de grote kans dat de eventuele seksuele spanning tussen jou en haar zo die er was, redelijk de nek om wordt gedraaid.... Of jezelf nog even een beetje vermannen, relaxed blijven, haar af en toe blijven zien en haar gewoon de kans geven om nog even wat langer na te denken wat ze precies voor je voelt. Als tip zou ik jou dan wel geven (ik weet het, het kan moeilijk zijn in dit soort situaties) om in de tussentijd je blik ook zoveel mogelijk ook een beetje naar andere dames te laten gaan of in ieder geval niet al te zeer op haar te focussen en jezelf te overtuigen van het feit: "Geen hand vol, maar een land vol"
maandag 12 januari 2009 om 23:31
Mraz, je verhaal lijkt heel erg op het mijne, maar ik zit aan die andere kant. (enige verschil is dat hij en ik geen exen zijn)
Ik ken jullie natuurlijk niet, en dat ik in dezelfde situatie zit hoeft niet te betekenen dat jouw meisje hetzelfde voelt als ik nu.
Ik voel van alles voor hem, maar toch weet ik niet of ik verliefd ben. Als ze zich net als ik voelt, weet ze het gewoon niet zo goed. Ze is waarschijnlijk niet smoorverliefd (want dan zou ze wel anders doen), maar iets in jou trekt haar toch aan. En ze wil graag uitvinden wat dat is.
Ik ken jullie natuurlijk niet, en dat ik in dezelfde situatie zit hoeft niet te betekenen dat jouw meisje hetzelfde voelt als ik nu.
Ik voel van alles voor hem, maar toch weet ik niet of ik verliefd ben. Als ze zich net als ik voelt, weet ze het gewoon niet zo goed. Ze is waarschijnlijk niet smoorverliefd (want dan zou ze wel anders doen), maar iets in jou trekt haar toch aan. En ze wil graag uitvinden wat dat is.