Dat gebeurt alleen in Dallas... zoiets gebeurt niet echt.

06-04-2009 12:23 192 berichten
Ik hoorde best wel eens van dit soort verhalen maar heb ze eigenlijk altijd afgedaan als 'broodje aap'. Ik kon me niet voorstellen dat het in 't echt gebeurde. Niet bij normaal denkende mensen. En nu ben ik er zelf ook ingetrapt.

Mijn vriendinnetje heeft al 5 jaar een relatie met een (ogenschijnlijk) leuke vent. Wonen ook samen sinds een half jaa. Hij werkt op een booreiland. Twee weken op, week af. Ze kwamen vaak ook bij ons, en bij haar familie.

Andersom was hij enigkind en zijn moeder is dement en woont in een verzorgingstehuis.

En gisteren vriendinnetje dus helemaal overstuur aan de telefoon. De ogenschijnlijk leuke vent heeft gewoon een vrouw en kinderen. Aan wie hij de zelfde kul ophangt!!!!! Ik snap er nog allemaal niks van hoe hij hier mee is weggekomen en hoe hij dat deed met zijn tijd indelen maar de lul is gewoon al 10 jaar getrouwd. Mijn vriendinnetje en hij waren ook al een tijdje bezig met zwanger worden wat (nog) niet gelukt was.

Ze is er achter gekomen doordat ze een brief van de vrouw van een collega van hem had gekregen. (deze vrouw kent ze overigens). Ik weet niet of zijn vrouw ook een brief heeft gehad. Daarvoor is de info nog te summier. Meneer deed niet eens moeite om te ontkennen. Heeft zijn spullen gepakt en is naar moeder de vrouw gegaan.

Viendin zit nu stuk en ik ben flabbergasted. Dat niemand dit door heeft gehad! Buiten dat mijn vriendin nu even prio 1 heeft, is het gek dat ik me ook gewoon vreselijk genaaid voel? Heb net mijn lief gebeld en die was gewoon helemaal sprakeloos. Dat dit kan!!! mijn hemel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hij was 2 weken bij jouw vriendin, en 2 weken bij zijn vrouw.... Wanneer precies werkte hij dan?
Ik ken iemand van wie de vader 2 gezinnen bleek te hebben... in dezelfde wijk notabene!
Het maakt verder niks uit hoe die man dat allemaal oploste lijkt me. Het is vooral triest dat de vriendin van Oriane haar relatie van vijf jaar in rook op zag gaan. Hij zal heus overal een aannemelijke verklaring voor hebben gehad en als zij eens door ging vragen dan kreeg ze vast te horen dat ze niet zo achterdochtig moest zijn.

Mijn ex, die mij jarenlang belazerde kon dat ook als geen ander. Mij het gevoel geven dat ik zat te zeuren en te zagen. Je wil niet de hele tijd twijfelen aan de man waar je van houdt, hoe naïef dat ook mag zijn.
quote:arwen173 schreef op 06 april 2009 @ 14:02:

Er is toch bijv ook iets simpels als een kerstpakket? dat kan je toch ook maar naar 1 gezin meenemen? al dit soort kleine dingetjes..Ja, vooral bij gas-en oliebedrijven zijn ze doorgaans nogal scheutig met allerlei etentjes/feestjes/cadeautjes/kaartjes/bloemetjes.
Hoe heet 'ie, die enge makelaar, Harry nog wat, had toch ook twee families waarvan er één niet op de hoogte was van het bestaan van het andere gezin?
Oriane, wat verschrikkelijk voor je vriendin.

Ik zeg van mezelf ook altijd dat ik er nooit in zou trappen, maar ik ging net even mijn voorgaande relatie bekijken en in die relatie ben ik ook in een paar hele vreemde leugens gestonken.

Meneer was militair. Het militaire wereldje is heel anders dan de burgermaatschappij en er hangt altijd iets mysterieus omheen. Dat lijkt mij met de booreilandwereld net zo. Je bent helemaal afhankelijk van wat de meneer in kwestie je verteld, omdat je zelf echt geen idee kunt hebben van hoe het is.

Ik ben voorgelogen over dat meneer in Bosnie zou zijn geweest en dat hij daar in schietpartijen terecht is gekomen en dat hij daar "last" van had. Hij had ook zogenaamd zijn rijbewijs, voor de auto en een motor. Hij had alleen geen auto, en geen motor, en ik ook niet, dus het heeft heel erg lang geduurd voor ik erachter kwam dat dat niet waar was. Wel een half jaar geloof ik.

Je gaat je partner toch niet te controle zijn rijbewijs laten zien als hij zegt dat hij er een heeft? Dat neem je gewoon voor waar aan. Ook valt het domweg niet te controleren of iemand op uitzending is geweest ( of op een booreiland aan het werk is ) als diegene fantasie genoeg heeft om je de meest spannende verhalen te vertellen. Achteraf, kwam ik erachter dat zijn verste bestemming ooit als militair de Veluwse heide was.

Ik vind het heel erg voor je vriendin. Ik hoop dat ze zichzelf niks gaat verwijten. Als die man in staat was om alles en iedereen voor te liegen was hij gewoon een verdomd goede leugenaar. En dan heb je het echt niet door. Echt niet.....

voor je vriendin.

Voor diegene die mij van hier "kennen", dit was de relatie voor mijn afgelopen relatie die toevallig ook met een militair was. Jaja, Pruttel stoot haar hoofd rustig 2 keer aan dezelfde soort steen
klopt eleonora, maar dat andere gezin wel en dat maakt het al een heel stuk makkelijker en handiger. Dat snap ik een heel stuk beter, als 1 gezin meewerkt aan het bedrog.

En wat jij schrijft, je wil niet de hele tijd twijfelen aan de man waar je van houdt, zodra ik twijfel is bij mij de relatie over. Als ik vragen moet gaan stellen, als ik dingen niet vertrouw of als ik het gevoel krijg dat iets niet klopt, jammer dan, maar dan ben ik weg, hoe gek ik ook op die persoon zou zijn.
quote:arwen173 schreef op 06 april 2009 @ 14:09:

En wat jij schrijft, je wil niet de hele tijd twijfelen aan de man waar je van houdt, zodra ik twijfel is bij mij de relatie over. Als ik vragen moet gaan stellen, als ik dingen niet vertrouw of als ik het gevoel krijg dat iets niet klopt, jammer dan, maar dan ben ik weg, hoe gek ik ook op die persoon zou zijn.Maar goed, dat geldt dan voor jou, niet voor de vriendin van Oriane bijvoorbeeld. Jou zal het niet gebeuren en dat hoop ik dan ook van harte voor je.
pruttel, ik weet ook helemaal niks van booreilanden, maar toen vriend daarheen ging had hij toch bij terugkomst een vliegtuiglabel aan zijn tas zitten bijvoorbeeld. Hij had zo'n kaartje van de stoel uit het vliegtuig nog in zijn zak zitten. Dat soort rotzooi gooi je op tafel als je thuis komt. En wat betreft rijbewijs, ik heb echt zeker in het begin wel eens gevraagd of ik naar de foto op het rijbewijs mocht kijken, niet omdat ik hem niet vertrouwde, maar omdat ik dit gewoon leuk vind om te zien.
Als ik het niet vertrouw en vragen moet gaan stellen dan is de liefde bij mij nu ook snel over. Maar dat is voor mij dus al wel na een Jerry-Springer-achtig-voorval in het verleden.

Kortom, kennelijk had ik ook schade en schande nodig om wijs te worden, nou ja minder niet-wijs dan toen.
eleonora, dat is ook wat ik schrijf, dit soort situaties zullen mij dus ook niet gebeuren en eerlijk gezegd snap ik dus ook niet hoe je dit wel kan laten gebeuren. Ik snap gewoon echt oprecht niet hoe dit kan, snap wel dat je hier heel verdrietig over kan zijn en dat dit heel pijnlijk is hoor.
Nou....mij maakt het wel uit. Want als hij 2 weken bij zijn vrouw was en 2 weken bij zijn vriendin, dan kon hij dus helegaar nooit werken en kan dit verhaal niet kloppen. Lijkt mij. Dus.
vlinder, hoe oud was je toen? ik ben ook echt wel eens belazerd, maar toen was ik 16 ofzo, we hebben het hier over iemand die een gezin wil gaan beginnen met iemand, dat is toch een ander scenario.
quote:arwen173 schreef op 06 april 2009 @ 13:45:

MV, zulke verhalen kunnen natuurlijk ook echt waar zijn (ouders in het buitenland, etc etc) maar dan zijn er toch vrienden?

Ja zeker, die kende ik ook. Maar nogmaals, ik kwam er heel snel achter. Nou ja, wat is snel. Maar vergeet niet, in het begin wil je alleen maar bij elkaar zijn als je net elkaar kent. Nou en dan een keer bij zijn vriend, jouw vrienden enz. Ik had toevallig aan mijn kant toen veel verjaardagen dus dan houdt het al op dat je iets vermoedt.

Het lijkt allemaal dat het niet kan, maar als je gewoon naar zijn huis kan bellen, heen gaan, vriend ziet enz. Dan denk je niet meteen, oh zijn ouders wonen in het buitenland, dat klopt niet. Ik werd wel argwanend, dus toen zijn scheidingspapieren willen inzien, die klopte. Ja daar stond niet op dat hij met die exvrouw een kind had. Maar bij mij is het goed afgelopen, ik kwam er meteen achter, maar ik wilde alleen zeggen dat het mij niet vreemd is dat sommige leugenaars er zo goed in zijn dat ze velen om de tuin kunnen leiden.

Ik denk ook altijd dat het mij niet zal overkomen dat mijn partner vreemdgaat, dat ik het meteen merk en dat de dan relatie over is. Maar wie denkt dat niet (over het algemeen dan)? Ze zijn zo geslepen de meeste leugenaars. Ik denk dat ik durf te beweren dat hij mij niet is overkomen, maar toch zal ik mijn hand er niet voor in het vuur steken, ik weet het immers niet. Voor zover ik het kan/kon ontdekken niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn man is regelmatig weg voor zijn werk, niet meer naar booreilanden, maar hij laat altijd een soort van spoor achter met zooi waaraan ik kan zien wat ie heeft gedaan en waar ie is geweest.

Dus je kunt zeggen wat je wil over pathalogische leugenaars, maar ze ruimen wel hun rotzooi achter hun kont op.

Net als militairen, hebben booreilanders ook vaak een sterke collegiale band met elkaar en daar krijg je toch ook iets van mee lijkt me.
Voorbeeld van een BN'er: Harry Mens..... had toch ook 2 gezinnen met kids wat niemand wist, ook zijn eigen vrouw niet, en dat was notabene een bekende Nederlander...........

Oriane, vind het echt heel zielig voor je vriendin.... maar er komt hopelijk een tijd dat jullie er allebei hard om kunnen lachen, in welk geval ik je een doos lekkere witte wijn kan aanbevelen in combinatie met de (oude) DVD: Mickey & Maude (met Dudley Moore), in die film heeft hij ook 2 levens maar dit is wel een komedie, dus grappig......

Tot die tijd: sterkte!
Is ook zo Arwen, maar jouw man had niks te verbergen, dus dan gaat dat allemaal spontaan. Ik zou als antwoord hebben gekregen: "Oh, die zit in mijn andere jasje" als ik om zijn rijbewijs had gevraagd. Dat had ik dan voor waar aangenomen. En dat is ook niet iets waar ik dan de volgende dag op terug kom, omdat het niet belangrijk lijkt.

Je voelt heus niet bij elke leugen aan je water dat het niet klopt. Want.... Waarom zou iemand daar over liegen? En je partner, waar je heel gek op bent doet dat al helemaal niet toch? En geloof me, ik ben niet naief, ben eerder te achterdochtig, maar ik stonk er zo in.

En, wat uiterlijke schijn betreft, ja, die van mij was militair, liep ook in die pakjes, waarom zou hij dan niet in Bosnie zijn geweest? Hij kon er heel boeiend over vertellen.... Had ook foto's van daar. Op de veluwe zijn namelijk ook stoffige zandvlaktes.... Kon zo Bosnie zijn.
quote:arwen173 schreef op 06 april 2009 @ 14:15:

vlinder, hoe oud was je toen? ik ben ook echt wel eens belazerd, maar toen was ik 16 ofzo, we hebben het hier over iemand die een gezin wil gaan beginnen met iemand, dat is toch een ander scenario.Ik was 19 en was helemaal niet bezig met het stichten van gezinnen, hij daarentegen wel, met de vlam van zijn oudere broer dus. Tuurlijk is het een ander scenario, maar haalde het aan om te laten zien dat de vriendin van TO gerust niet de enige is die gigantisch belazerd wordt.
..
Ik ga morgen naar haar toe en zit zelf ook met vreselijk veel vragen. Kun je nagaan met hoeveel vragen ze zelf zit. Ik vraag me af hoe die mannen dat volhouden. Gewoon een dubbelleven leiden. Dat je je nooit vergist in namen of iets dergelijks. zucht.
misschien heb ik het wel verkeerd gelezen maar Oriane heeft toch al geschreven dat meneer wel echt op het booreiland werkt. Dus nagaan of er kaartjes aan zijn koffer zitten en verhalen over zijn werk die hij bij elkaar moet liegen is hier niet aan de orde.
jawel eefdeneef, want die kaartjes moeten wel voor beide gezinnen kloppen, tenzij het andere gezin wist van het bedrog. Hij kan best sjoemelen met dagen dat hij werkte, maar hij moet wel bij beide gezinnen dan zgn thuiskomen met een koffer met werkkleding etc.
quote:eefdeneef schreef op 06 april 2009 @ 14:19:

misschien heb ik het wel verkeerd gelezen maar Oriane heeft toch al geschreven dat meneer wel echt op het booreiland werkt. Dus nagaan of er kaartjes aan zijn koffer zitten en verhalen over zijn werk die hij bij elkaar moet liegen is hier niet aan de orde.Nee snap ik, maar kennelijk vertelde hij tegen zijn vrouw dat hij op een booreiland zat als ie bij de vriendin van TO was, en andersom. Hij werkte er misschien wel, maar loog denk ik toch over wanneer hij daar dan werkte.
quote:eefdeneef schreef op 06 april 2009 @ 14:19:

misschien heb ik het wel verkeerd gelezen maar Oriane heeft toch al geschreven dat meneer wel echt op het booreiland werkt. Dus nagaan of er kaartjes aan zijn koffer zitten en verhalen over zijn werk die hij bij elkaar moet liegen is hier niet aan de orde.

er bestaat een bureau voor vreemdgangers en die sturen je uitnodigingen voor congressen, geven je nummers van het 'hotel' waar ze de 'receptie' aan de lijn krijgen mocht het thuisfront bellen, ze geven je een programma-overzicht van een congres, ze hebben spulletjes tot servetten, briefpapier en pennen aan toe van fictieve 'beurzen' en 'congressen', allemaal troep die je achteloos thuis uit de zakken van je jasje haalt en op het tafeltje in de hal kwakt.

Desgewenst bellen ze zelfs naar je huis op een tijdstip dat jij zeker weet dat je partner opneemt en geven ze data en tijden door voor het 'congres'.
Ik moet zeggen ik ben ook wel zo'n 'te goeder trouw' type. Die van mij zit de hele week in Parijs voor een of andere cursus. Ik check eigenlijk nooit iets. Ik bel hem ook nooit. Hij belt mij. Wil hem niet storen tijdens die cursus of etentjes met collega's enzo. Nu zou die van mij 't niet in zijn harses halen om buiten de deur te piesen want ik maak 'm af... maar toch ;)

Vroeger vroeg ik nog wel in welk hotel hij sliep. Pre mobiele tijdperk. Voor in geval van nood dat ik het hotel kon bellen, maar dat is ook allemaal niet meer nodig ivm de mobieltjes. Hij is in geval van nood altijd te bereiken. Ik weet eigenlijk altijd alleen hoe laat hij vliegt en hoe laat hij weer land....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven