Dat gebeurt alleen in Dallas... zoiets gebeurt niet echt.

06-04-2009 12:23 192 berichten
Ik hoorde best wel eens van dit soort verhalen maar heb ze eigenlijk altijd afgedaan als 'broodje aap'. Ik kon me niet voorstellen dat het in 't echt gebeurde. Niet bij normaal denkende mensen. En nu ben ik er zelf ook ingetrapt.

Mijn vriendinnetje heeft al 5 jaar een relatie met een (ogenschijnlijk) leuke vent. Wonen ook samen sinds een half jaa. Hij werkt op een booreiland. Twee weken op, week af. Ze kwamen vaak ook bij ons, en bij haar familie.

Andersom was hij enigkind en zijn moeder is dement en woont in een verzorgingstehuis.

En gisteren vriendinnetje dus helemaal overstuur aan de telefoon. De ogenschijnlijk leuke vent heeft gewoon een vrouw en kinderen. Aan wie hij de zelfde kul ophangt!!!!! Ik snap er nog allemaal niks van hoe hij hier mee is weggekomen en hoe hij dat deed met zijn tijd indelen maar de lul is gewoon al 10 jaar getrouwd. Mijn vriendinnetje en hij waren ook al een tijdje bezig met zwanger worden wat (nog) niet gelukt was.

Ze is er achter gekomen doordat ze een brief van de vrouw van een collega van hem had gekregen. (deze vrouw kent ze overigens). Ik weet niet of zijn vrouw ook een brief heeft gehad. Daarvoor is de info nog te summier. Meneer deed niet eens moeite om te ontkennen. Heeft zijn spullen gepakt en is naar moeder de vrouw gegaan.

Viendin zit nu stuk en ik ben flabbergasted. Dat niemand dit door heeft gehad! Buiten dat mijn vriendin nu even prio 1 heeft, is het gek dat ik me ook gewoon vreselijk genaaid voel? Heb net mijn lief gebeld en die was gewoon helemaal sprakeloos. Dat dit kan!!! mijn hemel zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Borgier schreef op 09 april 2009 @ 10:20:

Het is geen epidemie, maar dit soort bedrog komt zeer vaak voor. Wat mij verbaasd zijn al die "stoere tantes" hier op het forum, die roepen mij overkomt zoiets niet. Net als bij stage-hypnose acts, zijn het de hardste roepers van "bij mij lukt dat niet" die voor de bijl gaan. Heb 3 slimme, academisch geschoolde en bereisde "tantes" in mijn kenissenkring die financieel en emotioneel uitgekleed zijn door pathologische leugenaars. En nog zij, noch hun omgeving zagen het aankomen.

Dat is altijd zo. De gene die zeggen dat het nooit over komt zijn vroeg of laat zelf een keer aan de beurt.

Mijn moeder heeft daar altijd een mooi gezegde voor...hard lopers zijn dood lopers...
ja hoor tuurlijk. wat een bullshit. Ik zal niet beweren dat mijn man nooit vreemdgaat, dat dat me nooit zal overkomen, maar al die voorbeelden hier, nee, dat zal mij niet overkomen. Je denkt toch niet dat ik een relatie zou willen met een man en dan in 5 jaar tijd nooit langs ga bij zijn demente moeder, nooit langsga bij zijn eigen huis, genoegen neem met ik ben niet bereikbaar tijdens werk etc etc.
Eens met Arwen. Ik kan niet garanderen dat mijn man mij nooit bedonderd, al zou ik er best een hand voor in het vuur willen steken. Maar 5 jaar lang niet in het huis van je partner komen en zo weinig met elkaar delen: het is niet mijn manier van een relatie hebben. Ik verwacht meer openheid in relaties, meer betrokkenheid bij elkaars leven, meer gedeelde factoren.

Lukt dat niet, dan is de relatie snel over, misschien zou ik niet direct doorhebben dat er meer aan de hand is, maar ik zou wél snel doorhebben dat het niet de relatie is die ik zou willen en hem dus alsnog beeindigen.
En toch gek, dat dat soort dingen vaak geroepen worden 'hardlopers zijn doodlopers' en 'wacht maar, jij komt het ook nog wel tegen'.

Toch raar, gezien het feit dat ik al 10 jaar een leuke, gezonde, prettige en goedlopende relatie heb. Kennelijk doe ik toch iets goed.
Van sommige dingen kun je zeggen dat het je idd niet overkomt, maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen; met in herinnering het topic over je kind op de achterbank van de auto vergeten. Dat kan nl IEDEREEN overkomen. Sommige dingen overkomen sommige mensen niet. Punt.
En je financieel uit laten kleden? Not a chance.
Ik vind hier ook geen sprake van 'het overkomt je'. Je bent toch zélf aanwezig in die relatie? Je bepaalt toch voor 50% hoe die relatie eruit ziet en wat je van elkaar accepteert?

Ik zou het nóóit accepteren als ik na 5 jaar nog nooit bij mijn geliefde thuis was geweest, welk praatje daar ook achter zat, omdat er geen enkel praatje is om dat goed te praten.

En ik val ook niet op het type man dat wegkomt met dit soort dingen.
quote:fleurtje schreef op 10 april 2009 @ 13:35:

Van sommige dingen kun je zeggen dat het je idd niet overkomt, maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen; met in herinnering het topic over je kind op de achterbank van de auto vergeten. Dat kan nl IEDEREEN overkomen. Sommige dingen overkomen sommige mensen niet. Punt.

mee eens.

een auto-ongeluk kan iedereen overkomen, zo'n verhaal als hierboven, nee, dat overkomt mij pertinent niet.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het haar eigen schuld is.
quote:luna2006 schreef op 10 april 2009 @ 12:43:

[...]Dat is altijd zo. De gene die zeggen dat het nooit over komt zijn vroeg of laat zelf een keer aan de beurt.

Mijn moeder heeft daar altijd een mooi gezegde voor...hard lopers zijn dood lopers...Leuk voor op een tegeltje op de plee, maar hier slaat het natuurlijk als een lul op een drumstel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vind het ook altijd zo'n ontzettend kut opmerking, zit zoveel jaloezie en venijn in. Ik heb een leuke relatie met een man die ik vertrouw en die me nooit zal bedonderen (misschien wordt die wel verliefd op een ander, maar dat vind ik wat anders, dat zal ik nooit kunnen uitsluiten natuurlijk), maar nee, wacht maar, mijn tijd komt nog wel dat ik berooid en belogen en bedrogen afdruip. Nou nee dus, in zo'n relatie die gebaseerd is op leugens en bedrog, ben ik binnen een maand weg. En ja hoor, ik heb echt wel eens gedate met een vent die zogenaamd gescheiden was (vrouw bleek stewardess) maar dat ik had binnen een week door.
Ik sla gewoon een kerel zo jong aan de haak dat ik hem nog volledig kan vormen naar mijn eigen wensen en hij nog te jong is om er al een ander gezin op na te houden
Allemaal kift, gewoon kift.
Ik zal zelf als ik zo'n relatie had, waarin ik maar heel weinig van mijn partner weet een kritische kantlijn plaatsen.

Als ik nooit zijn familie/vrienden/huis etc zou mogen zien/ontmoeten, zou ik zelf mij zelf goed kennende al vragen gaan stellen.

Waarom mag ik niet zijn huis zien(ongeacht ofdat ie nou zegt bij iemand in te wonen of niet). Waarom mag ik zijn familie/vrienden niet ontmoeten?

Nee zo'n relatie is niets voor mij, zou ik zelf veel te agterdochtig voor zijn.

Mijn man heeft mij ook nog nooit bedonderd en we kende elkaars familie/vriendenkring al na een maand. Maar ik zou nooit zeggen dat het mij niet zou over komen.

Want ben zelf wel degelijk bedrogen in het verleden, dus ik zeg zo wie zo nooit nooit.
jij zegt dus nooit nooit, maar daarom moet iedereen dat ook maar zeggen? bovendien vind ik er nogal een verschil in zitten of vriend ooit een keer vreemd gaat in een dronken bui in de kroeg, of er een heel gezin op na houdt.
quote:arwen173 schreef op 10 april 2009 @ 14:47:

jij zegt dus nooit nooit, maar daarom moet iedereen dat ook maar zeggen? bovendien vind ik er nogal een verschil in zitten of vriend ooit een keer vreemd gaat in een dronken bui in de kroeg, of er een heel gezin op na houdt.

Natuurlijk mag je zeggen van het zal mij NOOIT gebeuren. Er zijn legio's mensen het nooit over komt. Ben ik het ook zeker eens mee. Ik durf mijn hand ook voor mijn kerel in het vuur te steken, wat zeg ik mijn hele lichaam zelfs.

Maar als je het voorbeeld van vriendin van TO neemt... ik zou als ik niks van zijn verleden weet, niets van zijn familie/vriendenkring echt super achterdogtich zijn.

Zo'n relatie is niets voor mij dat ik niks van mijn kerel zou weten.
quote:luna2006 schreef op 10 april 2009 @ 12:43:

[...]

Dat is altijd zo. De gene die zeggen dat het nooit over komt zijn vroeg of laat zelf een keer aan de beurt.

Mijn moeder heeft daar altijd een mooi gezegde voor...hard lopers zijn dood lopers...hier zeg je toch echt wat anders, maar blijkbaar heb je zelf nu ook een relatie waarin je je hand in het vuur steekt voor de ander.
quote:arwen173 schreef op 10 april 2009 @ 15:02:

[...]

hier zeg je toch echt wat anders, maar blijkbaar heb je zelf nu ook een relatie waarin je je hand in het vuur steekt voor de ander.Als het moet zou ik mijn hele lichaam voor mijn man in het vuur steken ja. Kijk een relatie is hard werken dat weet iedereen. Maar het is ook het intresse steken van de 1 in de ander, heb je dit niet dan werkt het voor mij al niet. Maar dat is voor mij

persoonlijk er zullen vast mensen zijn die een relatie hebben en zich niet intresseren voor elkaar.

Wat ik uit de berichten van TO opmaak, toonde haar vriendin wel intresse in haar partner maar hield hij de boot af. Voor mij persoonlijk is het dna al snel over voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven