Dat gebeurt alleen in Dallas... zoiets gebeurt niet echt.

06-04-2009 12:23 192 berichten
Ik hoorde best wel eens van dit soort verhalen maar heb ze eigenlijk altijd afgedaan als 'broodje aap'. Ik kon me niet voorstellen dat het in 't echt gebeurde. Niet bij normaal denkende mensen. En nu ben ik er zelf ook ingetrapt.

Mijn vriendinnetje heeft al 5 jaar een relatie met een (ogenschijnlijk) leuke vent. Wonen ook samen sinds een half jaa. Hij werkt op een booreiland. Twee weken op, week af. Ze kwamen vaak ook bij ons, en bij haar familie.

Andersom was hij enigkind en zijn moeder is dement en woont in een verzorgingstehuis.

En gisteren vriendinnetje dus helemaal overstuur aan de telefoon. De ogenschijnlijk leuke vent heeft gewoon een vrouw en kinderen. Aan wie hij de zelfde kul ophangt!!!!! Ik snap er nog allemaal niks van hoe hij hier mee is weggekomen en hoe hij dat deed met zijn tijd indelen maar de lul is gewoon al 10 jaar getrouwd. Mijn vriendinnetje en hij waren ook al een tijdje bezig met zwanger worden wat (nog) niet gelukt was.

Ze is er achter gekomen doordat ze een brief van de vrouw van een collega van hem had gekregen. (deze vrouw kent ze overigens). Ik weet niet of zijn vrouw ook een brief heeft gehad. Daarvoor is de info nog te summier. Meneer deed niet eens moeite om te ontkennen. Heeft zijn spullen gepakt en is naar moeder de vrouw gegaan.

Viendin zit nu stuk en ik ben flabbergasted. Dat niemand dit door heeft gehad! Buiten dat mijn vriendin nu even prio 1 heeft, is het gek dat ik me ook gewoon vreselijk genaaid voel? Heb net mijn lief gebeld en die was gewoon helemaal sprakeloos. Dat dit kan!!! mijn hemel zeg.
Maar Minny, waarom zou je je partner in eerste instantie niet gewoon domweg geloven? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om de gangen van mijn Frikandel na te trekken bijvoorbeeld. Ik geloof hem gewoon Hij was laatst een paar dagen naar het buitenland en ik had adresgegevens e.d. van zijn hotel en het is geen moment in me opgekomen om te gaan googlen of dat hotel uberhaupt wel bestaat.

En mijn militaire vriendjes konden me ook alles op mijn mouw spelden wat oefeningen e.d. betreft.

Geloof me nou, echt iedereen kan bedonderd worden. Hoe slim en oplettend je ook bent, er zijn altijd mensen die nog beter kunnen liegen, dan dat jij kan sherlocken.

Helaas trouwens....
anoniem_27346 wijzigde dit bericht op 06-04-2009 15:08
Reden: werkwoord even vervoegen en zoooooo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:minny schreef op 06 april 2009 @ 14:57:

Nou, een beetje achterdocht is geen overbodige luxe, blijkt maar weer. Bovendien, of het verhaal van TO zelf niet klopt of het verhaal van die dude die ze hier nu aan ons vertelt niet helemaal waar is...dat maakt geen verschil. Feit blijft, het klopt niet. Doorgaans op een booreiland is het minstens zoveel dagen vrij als dat je gewerkt hebt. En van wat ik net zag, lang leve google, bestaan shifts van 1 week niet eens, dus dat kan ook al niet. 2 weken op en 2 weken af, of zelfs 16 dagen op en 24 dagen af. Dus of het verhaal klopt helemaal niet, of hij heeft zijn vrouw weer een heel ander verhaal verteld. Ik persoonlijk zou wel antwoorden willen op deze vragen, als ik de vriendin van TO was.

En wat er eerder ook geschreven is, vooral voor de kinderen vind ik het heel sneu....Shifts van 1 week bestaan weldegelijk!!!
anoniem_47470 wijzigde dit bericht op 06-04-2009 15:09
Reden: ging even iets mis
% gewijzigd
Als dit ging over de vriend van mijn beste vriendin, die ook regelamtig bij mij over de vloer kwam, waar ik leuke dingen mee had gedaan, dagjes weg en zo, en het bleek zo te zijn dat hij niet was als wie hij zich voordeed zou ik me zeker wel genaaid voelen hoor. Geen slachtoffer, maar wel genaaid.
Prut, waar heb ik geschreven dat ik mijn partner niet zou geloven? Ik heb het over dit verhaal, dat klopt gewoon niet.

Butterfly, dan kun jij beter googlen dan ik. Zou je een linkje willen plaatsen van de pagina waar je dat gevonden hebt? Ben nu wel nieuwsgierig
Precies, in mijn schoonfamilie staat er een huwelijk op springen omdat er eentje een ander heeft (bleek veel later). Wij hebben veel tijd aan ze besteed zeg maar, en ik voelde me ook genaaid door de vreemdganger. Dus ik herken het gevoel wel.
Tja, ik zou niet happy zijn. Maar om iemand dan meteen het gekrenkte slachtoffer te noemen....kom zeg...
quote:minny schreef op 06 april 2009 @ 15:09:

Prut, waar heb ik geschreven dat ik mijn partner niet zou geloven? Ik heb het over dit verhaal, dat klopt gewoon niet.

Haha, nee, dat is gebleken he Dat dit verhaal niet klopt!

Maar ik snap dus wel dat het de vriendin van Oriane overkomen is. En dat ze erin is getrapt. Ik denk namelijk dat het iedereen kan overkomen. Ik zou het ook geloven als hij af en toe een week weg is, en dan weer 2 of 3. Weet ik veel hoe het er aan toe gaat op zo'n booreiland....
quote:minny schreef op 06 april 2009 @ 15:11:

Tja, ik zou niet happy zijn. Maar om iemand dan meteen het gekrenkte slachtoffer te noemen....kom zeg...

Had ik effe niet meegreken, is wel een beetje raar ja.

Ik wil niet voor Butterfly spreken maar ik heb google niet nodig om te weten hoe lang, wanneer en waar mijn vent op een booreiland zat. Mijn man had geen standaard baan op een booreiland, valt ook niet onder een CAO ofzo, en had ook nooit twee weken af, na twee weken op, gewoon twee weken kantoor in plaats van thuis. Hij is ook wel eens voor een paar dagen geweest (als de nood maar hoog genoeg is vliegen ze echt wel iemand in), of doordat het weer te slecht was langer dan twee weken.
Vreemde mensen....hoe lang denken die dudes dat ze met die leugens wegkomen? Bizar
Bij mij was het dus langer dan een half jaar Min. En waarom hij zo heeft gelogen weet ik nu nog steeds niet. Terwijl hij zelf wel kon bedenken dat hij deze leugens niet eeuwig vol kon houden lijkt me. En toch hebben we samengewoond en zouden we samen oud worden..... Ik kan er nog steeds met mjn kop niet bij WAAROM hij heeft gelogen over dit soort dingen. Want het voegde niks toe. Achteraf bleek dat hij niet anders kon dan liegen. Sommige mensen zijn echt zo. Dudes!
quote:pruttel schreef op 06 april 2009 @ 15:14:

[...]

Haha, nee, dat is gebleken he Dat dit verhaal niet klopt
Volgens mij zijn de leugenaars van nature nogal arrogante mensen die denken de situatie wel naar hun hand te kunnen zetten en denken er ook wel mee om te kunnen gaan.

Mensen met zoveel zelfvertrouwen zijn denk ik vaak wel heel aantrekkelijk voor mensen met behoorlijk wat minder zelfvertrouwen.
Regelrechte Dudes zijn het ja.... Mogen zich fijn aansluiten bij de Uberdude....
Ik snap ook niet dat zulke mensen in het reine met zich zelf kunnen leven. Ooit komen je leugens uit, en dan al dat verdriet bij iedereen. Ik zou me eige niet meer recht in de spiegel aan durven kijken dan.
Weet ik niet hoor Vlinder, want mijn ex was juist onzeker. Hij verzon die leugens misschien wel om zich sterker te voelen? En ik, ik ben helegaar niet onzeker en iedereen die mij een beetje kent zal zeggen: Probeer maar niet bij haar, want die heeft alles door.

Er bestaan gewoon echt zulke gekken, verknipte mensen die de leugens die ze vertellen zelf geloven. Daarom kan het ook zo echt overkomen. En het kan iedereen gebeuren om door een gek te grazen genomen te worden. Maar er zijn zoveel meer goeie mensen, dat je in eerste instantie niet wantrouwend tegenover zo'n gek staat. Ik bedoel: Het verhaal van TO, dat geloof je toch gewoon niet!! Blijkt wel uit dit topic, dat sommigen denken dat het hen nooit zou overkomen. Nou, het bestaat dus wel. En het kan iedereen overkomen.

En dat zuigt dan weer heel erg
anoniem_27346 wijzigde dit bericht op 06-04-2009 15:42
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Die types liegen net zo hard tegen zichzelf, dus dat praten ze wel weer goed in hun hoofd...

Toen ik 17 was had ik een vriendje die verzon dat hij mishandeld was door zijn moeder (hij was toen 21) toen hij klein was. Later vertelde hij doodleuk dat hij "gewoon" een band met me wilde creëren, omdat hij wist dat mijn jeugd niet zo gezellig was. Juist ja... Ik hoef niet eens te weten wat er allemaal nog meer niet klopte eigenlijk. Maar ik weet wel dat ik er nu niet meer zo snel in zou trappen.
De motivatie achter het liegen kan per leugenaar verschillen. Vreemdgaan, interessanter willen lijken, schimmig verleden....
quote:minny schreef op 06 april 2009 @ 15:51:

De motivatie achter het liegen kan per leugenaar verschillen. Vreemdgaan, interessanter willen lijken, schimmig verleden....Ja, da's waar. Maar wat wel gelijk is dat ze allemaal d'r op vertrouwen dat zij zelf situaties naar hun hand kunnen zetten en er ook op vertrouwen dat er iemand is die dat slikt.
Ik nu ook niet meer hoor Min, ik was ook 18 destijds. En wat Arwen en zo zeggen, dat je het voelt of iets wel of niet klopt, dat is voor mij gedeeltelijk ook waar. Ik heb in mijn huidige relatie echt het gevoel dat het goed zit.

Maar goed, zeggen dat het mij nooit zou gebeuren vind ik dan weer iets teveel het lot uitdagen
Jeetje wat een verhaal zeg ik kan het bijna niet geloven..
quote:Vl43inder schreef op 06 april 2009 @ 15:56:

[...]

Ja, da's waar. Maar wat wel gelijk is dat ze allemaal d'r op vertrouwen dat zij zelf situaties naar hun hand kunnen zetten en er ook op vertrouwen dat er iemand is die dat slikt.Ook niet altijd. Mijn ex heeft mij nog verteld dat hij altijd bang was dat de leugens uit zouden komen, dus af en toe deed hij er nog een schepje bovenop, of vermeed hij bepaalde onderwerpen zodat ik niet zou gaan vragen. Heel gehaaid ging dat allemaal, maar dat was dus uit angst dat het uitkwam. Hij heeft er nooit op vertrouwd dat ik alles maar zou slikken. Het ging goed, zolang het goed ging zeg maar.
pruttel, ik ben dus iemand die beweert dat zo'n verhaal mij niet zal overkomen. En nee, ik ben totaal niet wantrouwend in relaties, ben niet controleerderig, ben niet achterdochtig, maar ik ben wel erg open, verwacht dit ook van mijn vriend en zou dus ook nooit pikken dat ik 4 1/2 jaar lang de kamer van die vriend waar hij zou logeren niet zou zien bijvoorbeeld. Zou het dus raar vinden als iemand niet bereikbaar is op een booreiland, zou het raar vinden als ik iemand niet weg zou mogen brengen naar het vliegveld of zou mogen halen, dat soort dingen. Ik zal niet zeggen dat mijn vriend nooit vreemd zal gaan (al denk ik dat wel) maar zo structureel liegen en een dubbel leven eropna houden, dat zou ik door hebben. Ik ben geinteresseerd in iemands vrienden, familie, ouwe fotoos, boekenkast, etc etc. En ik ben erg nieuwsgierig, soms iets te.. in het voorbeeld van dat rijbewijs zou ik het dus de volgende dag weer vragen of zelf naar die jas toelopen. Niet uit wantrouwen, maar uit nieuwsgierigheid naar die foto.

Ik snap overigens wel dat mensen zo kunnen liegen hoor en verstrikt raken in een web van leugens om allerlei redenen.
pruttel 18 vind ik toch echt weer een stuk jonger en begrijpelijker.
Ik denk ook niet dat het me nu nog eens zou gebeuren Arwen. Maar ik ga er niet vanuit....

Ik geloof dat er mensen zijn die slimmer en uitgekookter zijn dan dat ik kan geloven. Kijk naar het verhaal van TO, je gelooft het gewoon bijna niet, maar het is toch waar....

Ik ga gewoon hopen dat ik nooit in zo'n situatie terecht gan komen. Maar zeker zeggen van niet, daar waag ik me niet aan.

Ik vind het achteraf bijvoorbeeld ook totaal niet stom van mezelf dat ik in het rijbewijs en Bosnie verhaal ben getrapt. Het was gewoon een te goed verhaal, liep op rolletjes en ik had geen reden om aan hem te twijfelen. Ook achteraf vielen er totaal geen puzzelstukjes op hun plek. Hij kon echt ontzettend goed liegen. Met defensie als dekmantel kun je een heel eind komen. Zo ook met een booreiland denk ik
Vlin, wie weet hebben we het over dezelfde mensen! Zij bleken achteraf ook heel dicht bij elkaar te wonen. Ik weet trouwens niet of die andere vrouw wél op de hoogte was, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Een man die zegt: 'luister ik heb al een vrouw, we zijn bezig met kinderen, maar ik wil nog wel een vrouw met wie ik kinderen wil krijgen. Doe je mee?' Dat bestaat toch niet? Ik neem aan dat beide partijen belazerd worden in dit soort gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven