Dat is een leeftijdsverschil?!?!

17-04-2008 03:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag, een simpele vraag waar ik graag een eerlijk antwoord op wil.

Leeftijdsverschil... Een man van 30 met een vriendin van 20, meeste mensen kijken er niet echt van op. Maar een vrouw van 30 met een man van 20. Dan krijg je van: 'ja maar dat is anders'..... Nu is iedere situatie natuurlijk uniek, maar gewoon, je mening over het algemeen graag.

Wat vind of denk jij van een vrouw van (begin) 30 die een relatie met een man van (begin) 20 begint?

En wat vind of denk jij van een man van (begin) 20 die een relatie met een vrouw van (begin) 30 begint?

Oh ja, en zou je het jezelf zien gebeuren?
anoniem_65630 wijzigde dit bericht op 17-04-2008 03:52
Reden: Stukje tekst toevoegen
% gewijzigd
Volgens mij bestaat dit topic al. Op de Relatiepijler, waar hij volgens mij ook beter past.
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten maar ik val zelf absoluut niet op jongere jongens, alhoewel in mijn geval niemand vreemd zou opkijken omdat mensen mij meestal 20 schatten (ben bijna 28).
Nee ik zie het bij mij niet gebeuren en andersom wel...

De reden is dat ik vind dat mannen geestelijk minder snel volwassen zijn dan vrouwen. (uitzonderingen daargelaten uiteraard)

Dus bij een man van 30 voel ik me goed als ik 20 zou zijn maar andersom lijkt hij mijn kleine broertje
Maar hoort idd op relatiepijler thuis.
Er ging 'n vrouw van 32 met m'n broertje van -toendertijd- 17

Dat is inmiddels geen relatie/fling meer.

Dat vindt ik voor zo'n jonge jongen/gozer toch net 'n stap te ver. 20+ tot 50 moet kunnen
Als relatiemateriaal vindt ik 10 jaar jonger echt teveel (zeker in die leeftijds catagorie) maar als sv-tje is het juist heerlijk.Die van mij is 12 jaar jonger
20 jaar geleden viel de hele wereld over het fei dat mijn vriendje 2,5 jaar jonger was. Ik was 18 en hij 15, maar we zijn nog bij elkaar. Ik bleek wel een geestelijk vroeg volwassen exemplaar getroffen te hebben. Maar het blijven altijd kleuters op zijn tijd!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En nu wil ik het weten ook , wat is een sv-tje???
quote:granny71 schreef op 17 april 2008 @ 08:01:

Als relatiemateriaal vindt ik 10 jaar jonger echt teveel (zeker in die leeftijds catagorie) maar als sv-tje is het juist heerlijk.Die van mij is 12 jaar jonger

O nou dan ben ik al 15 jaar getrouwd met een SV tje en dat is idd heel erg heerlijk, maar als relatiemateriaal ook.

Erg leuk om de persoonlijke groei te zien, ik begon met hem toen ie muzikant was, hij is nu projectmanager bij een grote bank.

Ik bedoel maar, wat een onzin dat dat leeftijdsverschil geen relatie materiaal is, ik ben van mijn hele vrienden kring nog de enige die getrouwd is, de rest is werkelijk allemaal gescheiden of diep ongelukkig.

Ik was 30 toen ik hem ontmoette en hij idd pas 20.

tssss.
quote:Marieke1981 schreef op 17 april 2008 @ 09:07:

En nu wil ik het weten ook , wat is een sv-tje???seks vriendje
Dit topic is verplaatst van seks naar relaties.
Een v mijn beste vriendinnetjes heeft ook een relatie met een man die een stuk jonger is. Destijds ook iets van 22 en 31 (zij). Zijn nu dolgelukkig in een fijne koopwoning met een prachtige zoon.

Ik ben zelf gelukkig, daar niet van, maar als ik bij hen ben, straalt het pure blijdschap er na iets van 6 jaar nog steeds vanaf, prachtig.

Aan de andere kant ligt het natuurlijk wel aan het individu.. Summerman is een pietsje ouder (wij waren 6 jaar geleden 29 en 35), naar het schijnt had ik hem niet eerder moeten ontmoeten, aangezien hij toen écht geen 'relatiemateriaal' was, naar eigen zeggen en v. vrienden (zelfs ouders!)... dus ach.

Voel jij je fijn bij iemand. Daar gaat het uiteindelijk om.
summer73 wijzigde dit bericht op 17-04-2008 11:01
Reden: schrijfvaut
% gewijzigd
Computer says nooooo
Als je allebei volwassen bent (letterlijk) en je ook nog zo kunt gedragen, dan is er niks mis met leeftijdsverschil.

En leeftijdsverschillen vallen weg met de jaren. Ik bedoel, als de een 12 is en de ander 22, is dat toch een ander verhaal dan met 22 en 32.

Maar ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik liever een wat oudere man heb. Toen ik mijn halve trouwboek leerde kennen was ik 20, en hij 28. De jongens van mijn eigen leeftijd vond ik toen maar kleuters. Niks voor mij, ik wil een man waar ik tegen aan kan leunen, in alle opzichten. Ik had, en heb, geen behoefte aan een vent die ik moet aansporen om zijn huiswerk te maken. En ik ben zelf prima in staat om de administratie te doen, tegels te leggen, te behangen en te schilderen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook allemaal alleen wil doen.

Maar enfin, uitzonderingen bestaan, en als je een jongere man treft die zich volwassen kan gedragen, dan zou ik zeggen, geniet ervan
Volgens mij hebben Patricia Paay en Adam Curry ook nog steeds een goed huwelijk.

Ach, het ligt er maar net aan hoe je in het leven staat. Tien jaar leeftijdsverschil kan, mits je samen op een lijn zit. En je niets aantrekt van wat de buitenwereld ervan vindt. 'Vroegah' zagen vrouwen van een jaar of 40, 50 er oud uit terwijl mannen van die leeftijd er stukken beter uitzagen, maar tegenwoordig is dat meestal niet meer zo (vind ik). Ik ben 39 maar word vaak voor rond de 30 versleten, als ik single was zou ik me best voor kunnen stellen dat ik een relatie begon met een man van 30.
Voor mij zou 20 jaar te jong zijn. Ik ben 32. Het is niet zozeer het leeftijdsverschil alleen (als ik 40 was, zou een man van 30 wel een mogelijkheid zijn), maar meer de verschillende leeftijdsfases. Ik heb een goede baan, koophuis, weet wie ik ben en wat ik wil. Een man van 20 studeert waarschijnlijk nog, woont misschien zelfs nog thuis, vindt andere dingen belangrijk.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
quote:summer73 schreef op 17 april 2008 @ 11:01:

Zijn nu dolgelukkig in een fijne koopwoning met een prachtige zoon.

.

Wat doe het er eigenlijk toe of dat een koop- of een huurwoning is?

Never nooit niet, een jongere man. Ik val op mannen die minstens 10 jaar ouder zijn. Jonger vind ik gewoon niet interessant.
Ik ben er helemaal voor, als iedereen gelukkig is, wat geef ik dan om leeftijdsverschil?

Voor mezelf zie ik het niet zo snel gebeuren, ben nog steeds samen met Mister M. die maar een jaar ouder is dan ik.

Mocht ik weer single worden dan ga ik ook voor een SV van minimaal, liefst 20 jaar jonger

(Mijn heldin is wat dat betreft een kennis die een relatie heeft met een man die 30 jaar jonger is, ze geven niets om wat de mensen ervan zeggen en hebben het gewoon leuk met elkaar).
Een jongere man kan ik me persoonlijk weinig bij voorstellen. Ik houd wel van oudere mannen en ben sinds een paar weken tot ver over mijn oren stapelverliefd op een 22 jaar oudere man.

Hier in het dorp (ik woon in Tirol) zijn leeftijdverschillen orde van de dag en kijkt niemand op van een relatie tussen jongere vrouwen/mannen en oudere mannen/vrouwen.

De meeste relaties zijn wel tussen jongere vrouwen en oudere mannen, andersom komt minder voor.

Zo heeft de zoon van een skileraar al een aantal jaren een relatie met een vrouw van 38. Hij is 23. Zij heeft twee kinderen van iemand anders, een van 18 en een van 6. Ze zijn dolgelukkig en wonen samen.

En een jaar geleden kwam een supergenant moment toen ik een jongere man vroeg of de vrouw met wie hij was, zijn moeder was - ik weet de aanleiding niet meer -, maar genant was het wel toen hij heel hard moest lachen en zei dat het zijn vriendin was..
Een vriendin van mij is al al 10 jaar gelukkig met haar 10.5 jaar jongere man. Ze waren 30 en 20 toen ze elkaar leerden kennen en hebben nu 2 mooie zonen.
Ik heb zelf een relatie met een bijna 9 jaar oudere man, anders om zou voor mij ook niet werken, Ik heb 2 tantes die allebei een relatie hebben met een 9 a 10 jaar jongere man. Werkt ook al jaren prima.

Groetjes,

Risotje
quote:Wat vind of denk jij van een vrouw van (begin) 30 die een relatie met een man van (begin) 20 begint?

En wat vind of denk jij van een man van (begin) 20 die een relatie met een vrouw van (begin) 30 begint?

Oh ja, en zou je het jezelf zien gebeuren?Hetzelfde
quote:LaLotta schreef op 17 april 2008 @ 15:10:

[...]

Hetzelfde

Haha geweldige reactie.

Bedankt allemaal voor de verschillende meningen, vind het leuk te lezen dat er meerdere mensen zijn die dit meemaken en dat degenen die het zelf niets lijkt het niet veroordelen.
de ene 20 jarige man is ook niet de andere 20 jarige man, de 1 woont nog bij zijn moeder en rijdt op een scootertje de ander heeft al meer van de wereld gezien dat menigeen in zijn hele levne gaat zien, dat laaste was bij die van mij van toepassing en dan heb je echt geen jochie aan de hand , maar gewoon een levenswijze man.
Ik durf mezelf wel onder het 2e typ te scharen Sarah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven