Date informeert naar portefeuille
maandag 23 maart 2020 om 20:15
Dag allen,
Ik heb enig advies nodig over het onderstaande.
Situatieschets:
Een maand geleden heb ik een ontzettend leuke man ontmoet. Sindsdien hebben wij vier leuke dates gehad, wijntjes gedronken en het bed met elkaar gedeeld. Vrijwel iedere dag appen we en zo nu en dan belt ie me. Beiden hebben aangegeven het rustig aan te willen doen en dat we elkaar graag zien. We gaan zien wat de toekomst ons brengt aldus hij.
Move forward... gisteren belde hij en hij vroeg hoe mijn financiën eruit zien cq wat ik te besteden heb in een maand. Met enige stomheid geslagen, vertelde ik de waarheid over mijn maandelijkse bestedingsruimte. Ik vind hem oprecht heel leuk, dus ik heb geen reden om daar niet eerlijk over te zijn. Daarnaast was hij geïnteresseerd in de hoogte van mijn toeslagen voor mijn zoontje en hij vroeg hoe ik mijn studie bekostig. Ik woon momenteel nog thuis met mijn zoon, zodat ik mijn (derde) diploma kan behalen en een huis kan kopen. Ook vroeg hij of ik bijsta in de huur. Side note: ik ben een economisch onafhankelijke vrouw die prima in staat is om voor mijn kind te zorgen en dat weet hij.
Ik verbaas me echter of dergelijke vragen, omdat ik ook niet informeer naar zijn kosten cq salaris of naar de hoogte van zijn hypotheek. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken? En hoe kijken jullie hier tegen aan?
Liefs!
Ik heb enig advies nodig over het onderstaande.
Situatieschets:
Een maand geleden heb ik een ontzettend leuke man ontmoet. Sindsdien hebben wij vier leuke dates gehad, wijntjes gedronken en het bed met elkaar gedeeld. Vrijwel iedere dag appen we en zo nu en dan belt ie me. Beiden hebben aangegeven het rustig aan te willen doen en dat we elkaar graag zien. We gaan zien wat de toekomst ons brengt aldus hij.
Move forward... gisteren belde hij en hij vroeg hoe mijn financiën eruit zien cq wat ik te besteden heb in een maand. Met enige stomheid geslagen, vertelde ik de waarheid over mijn maandelijkse bestedingsruimte. Ik vind hem oprecht heel leuk, dus ik heb geen reden om daar niet eerlijk over te zijn. Daarnaast was hij geïnteresseerd in de hoogte van mijn toeslagen voor mijn zoontje en hij vroeg hoe ik mijn studie bekostig. Ik woon momenteel nog thuis met mijn zoon, zodat ik mijn (derde) diploma kan behalen en een huis kan kopen. Ook vroeg hij of ik bijsta in de huur. Side note: ik ben een economisch onafhankelijke vrouw die prima in staat is om voor mijn kind te zorgen en dat weet hij.
Ik verbaas me echter of dergelijke vragen, omdat ik ook niet informeer naar zijn kosten cq salaris of naar de hoogte van zijn hypotheek. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken? En hoe kijken jullie hier tegen aan?
Liefs!
maandag 23 maart 2020 om 21:00
Mijn financiën zijn privé dus ik zou op dergelijke vragen niet willen antwoorden en ik vind het bijzonder indiscreet om ernaar te vragen. Een uitzondering is bijvoorbeeld als hij een zus heeft die wil scheiden en hij heeft gezegd : "Ik zal eens aan Fluttershy vragen hoe zij dat eigenlijk geregeld heeft." Maar dan ken je elkaar doorgaans al langer.
maandag 23 maart 2020 om 21:03
Ongepast om zoiets te vragen. Heeft hij niks mee te maken. Op mij komt het over of hij even wil inventariseren of je ook op financieel gebied interessant bent. En daardoor hoor ik alarmbellen rinkelen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
maandag 23 maart 2020 om 21:04
Ik zou hem even vragen waarom hij dat allemaal wilde weten. Je kunt best zeggen dat het je niet lekker zit.
Maar trek niet gelijk conclusies, want je weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat kunnen honderden dingen zijn.
Misschien heeft iemand hem wel wijs gemaakt dat je een golddigger bent.
Misschien vindt hij je zo leuk dat hij stiekem fantaseert over samenwonen, maar eerst wil weten of dat financieel wel zou kunnen.
Toegegeven, in beide gevallen blijft het een raar telefoontje. Maar komen we allemaal niet af en toe onhandig uit de hoek?
Ik ben nu wel heel benieuwd wat de reden voor zijn vragen was. Misschien niks en is hij gewoon raar, dat kan ook. Maar altijd eerst dubbel checken. Zeker als je hem echt leuk vindt!
Maar trek niet gelijk conclusies, want je weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat kunnen honderden dingen zijn.
Misschien heeft iemand hem wel wijs gemaakt dat je een golddigger bent.
Misschien vindt hij je zo leuk dat hij stiekem fantaseert over samenwonen, maar eerst wil weten of dat financieel wel zou kunnen.
Toegegeven, in beide gevallen blijft het een raar telefoontje. Maar komen we allemaal niet af en toe onhandig uit de hoek?
Ik ben nu wel heel benieuwd wat de reden voor zijn vragen was. Misschien niks en is hij gewoon raar, dat kan ook. Maar altijd eerst dubbel checken. Zeker als je hem echt leuk vindt!
maandag 23 maart 2020 om 21:04
Ik zou gezegd hebben dat hij niet meer hoefde te bellen. Wat een eikel. Wat doet het er toe als je elkaar net kent? Echt zo impertinent om te vragen. Hoeveel TOESLAGEN je krijgt? Of je bijdraagt aan de huur? SERIEUS?
Daar heb ik het nou werkelijk pas met mijn man over gehad toen we gingen samenwonen en dus gezamenlijke financiën kregen.
Dat je er antwoord op hebt gegeven ook..
Daar heb ik het nou werkelijk pas met mijn man over gehad toen we gingen samenwonen en dus gezamenlijke financiën kregen.
Dat je er antwoord op hebt gegeven ook..
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 maart 2020 om 21:05
heel snel dumpen die gast!
Wat een creep! Absoluut zijn zaken niet, al waren jullie al een jaar aan het latte, jou leven met jou zoontje zijn jou zaken niet de zijne.
neem dit als leermoment en geef in het vervolg niet zo makkelijk meer prive info weg.
Wat een creep! Absoluut zijn zaken niet, al waren jullie al een jaar aan het latte, jou leven met jou zoontje zijn jou zaken niet de zijne.
neem dit als leermoment en geef in het vervolg niet zo makkelijk meer prive info weg.
apatura wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:06
20.67% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 23 maart 2020 om 21:06
Dat idd.SweetFirefly schreef: ↑23-03-2020 21:03Ongepast om zoiets te vragen. Heeft hij niks mee te maken. Op mij komt het over of hij even wil inventariseren of je ook op financieel gebied interessant bent. En daardoor hoor ik alarmbellen rinkelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 23 maart 2020 om 21:08
Ik vind vooral zijn timing verkeerd.
Dat jullie dit gesprek voeren als jullie na 2 jaar willen gaan samenwonen en kijken of jullie dat samen wel financieel aankunnen snap ik hem.
Dat hij dit na een maand vraagt ... véél te vroeg.
En nope, ik zou geen geheimen hebben en het hem gewoon vertellen.
Maar ik zou er wel half op afknappen.
Dat jullie dit gesprek voeren als jullie na 2 jaar willen gaan samenwonen en kijken of jullie dat samen wel financieel aankunnen snap ik hem.
Dat hij dit na een maand vraagt ... véél te vroeg.
En nope, ik zou geen geheimen hebben en het hem gewoon vertellen.
Maar ik zou er wel half op afknappen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:08
18.53% gewijzigd
maandag 23 maart 2020 om 21:08
En no offense, maar ik kan me best voorstellen dat jouw situatie vragen oproept als je met een kind bij je ouders woont en ook studeert. Begrijp me niet verkeerd, ik oordeel niet. Ik zou zelf gewoon geen idee hebben hoe ik alle ballen in de lucht zou houden. Het kan zijn dat hij daar vragen over heeft. Respect voor jou overigens dat het jou lukt!
Desalniettemin blijf ik bij m'n punt dat het raar is dat hij het vroeg.
Desalniettemin blijf ik bij m'n punt dat het raar is dat hij het vroeg.
maandag 23 maart 2020 om 21:15
Ik snap 'm een beetje.
Simpelweg omdat ik alleenstaande-vrouwen-met-kind heb zien verhuizen van gespreid bedje bij PapaMama naar gespreid bedje bij lovert.
Maar het is erg vroeg om er over te beginnen. En hij zou dan zelf ook openheid over zijn financiën mogen geven.
Misschien heeft hij zelf wel een studieschuld of creditcardschuld van € 11.000.
maandag 23 maart 2020 om 21:17
kan ze hem toch gewoon vragen?Odense* schreef: ↑23-03-2020 21:15Ik snap 'm een beetje.
Simpelweg omdat ik alleenstaande-vrouwen-met-kind heb zien verhuizen van gespreid bedje bij PapaMama naar gespreid bedje bij lovert.
Maar het is erg vroeg om er over te beginnen. En hij zou dan zelf ook openheid over zijn financiën mogen geven.
Misschien heeft hij zelf wel een studieschuld of creditcardschuld van € 11.000.
ik ben mss wat apart, maar ik vind praten over financieen met iemand die je vaak ziet totaal niet vreemd.
mannen zijn daar meestal ook open in, overdrijven natuurlijk altijd wel een beetje.
wij slapen nooit.
maandag 23 maart 2020 om 21:18
dan nog, dan doe je dat toch niet zo gedetailleerd en niet telefonisch.valentinamaria schreef: ↑23-03-2020 21:15misschien ziet hij een serieuze relatie met to zitten, dus wil hij ook graag wat inzicht in haar financiele situatie.
best logisch.
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 23 maart 2020 om 21:18
Na 3 à 6 maand of na 2 jaar ... geen probleem.valentinamaria schreef: ↑23-03-2020 21:17kan ze hem toch gewoon vragen?
ik ben mss wat apart, maar ik vind praten over financieen met iemand die je vaak ziet totaal niet vreemd.
mannen zijn daar meestal ook open in, overdrijven natuurlijk altijd wel een beetje.
Na 1 maand en een paar dates ... Hou je bek over financiën.
Voor 't zelfde geld ben je over 3 weken alweer uit elkaar.
En inderdaad ... bespreek dat dan bij een glas wijn.
Niet aan telefoon of over de app.