Date informeert naar portefeuille

23-03-2020 20:15 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik heb enig advies nodig over het onderstaande.

Situatieschets:
Een maand geleden heb ik een ontzettend leuke man ontmoet. Sindsdien hebben wij vier leuke dates gehad, wijntjes gedronken en het bed met elkaar gedeeld. Vrijwel iedere dag appen we en zo nu en dan belt ie me. Beiden hebben aangegeven het rustig aan te willen doen en dat we elkaar graag zien. We gaan zien wat de toekomst ons brengt aldus hij.

Move forward... gisteren belde hij en hij vroeg hoe mijn financiën eruit zien cq wat ik te besteden heb in een maand. Met enige stomheid geslagen, vertelde ik de waarheid over mijn maandelijkse bestedingsruimte. Ik vind hem oprecht heel leuk, dus ik heb geen reden om daar niet eerlijk over te zijn. Daarnaast was hij geïnteresseerd in de hoogte van mijn toeslagen voor mijn zoontje en hij vroeg hoe ik mijn studie bekostig. Ik woon momenteel nog thuis met mijn zoon, zodat ik mijn (derde) diploma kan behalen en een huis kan kopen. Ook vroeg hij of ik bijsta in de huur. Side note: ik ben een economisch onafhankelijke vrouw die prima in staat is om voor mijn kind te zorgen en dat weet hij.

Ik verbaas me echter of dergelijke vragen, omdat ik ook niet informeer naar zijn kosten cq salaris of naar de hoogte van zijn hypotheek. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken? En hoe kijken jullie hier tegen aan?

Liefs!
Apatura schreef:
23-03-2020 21:18
dan nog, dan doe je dat toch niet zo gedetailleerd en niet telefonisch.
die details zou ik ook niet hoeven weten, globaal is genoeg.

en misschien zit er wel iets achter, alles kan, maar het onderwerp an sich vind ik heel normaal.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
23-03-2020 21:15
misschien ziet hij een serieuze relatie met to zitten, dus wil hij ook graag wat inzicht in haar financiele situatie.

best logisch.
En wellicht is daarover heen en weer afgetast en zo kwam het tot vragen stellen. Dat is een context die ik begrijpelijk vind. Bellen, gedag zeggen en vragen hoe kom jij aan je geld en hoeveel is het? Dat zou ik wel bijzonder vinden.
enn wijzigde dit bericht op 23-03-2020 21:21
8.22% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
valentinamaria schreef:
23-03-2020 21:17
kan ze hem toch gewoon vragen?

ik ben mss wat apart, maar ik vind praten over financieen met iemand die je vaak ziet totaal niet vreemd.
mannen zijn daar meestal ook open in, overdrijven natuurlijk altijd wel een beetje.
ze hebben elkaar 4 x gezien en zijn nog in de kennismakingsfase
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Enn schreef:
23-03-2020 21:20
En wellicht is daarover heen en weer afgetast en zo kwam het tot vragen stellen. Dat is een context die ik begrijpelijk vind. Bellen, gedag zeggen en vragen hoe kom jij aan je geld en hoeveel is het? Ik zou het wel bijzonder vinden als er naar gevraagd wordt zonder enige aanleiding dus uit het niets.
er is altijd een aanleiding, we weten alleen niet welke.
wij slapen nooit.
wel heel Hollands? mijn kut mag je likken, maar je neus houd je uit mijn portemonnee?

ik snap hem wel, hij ziet blijkbaar best een toekomst met je, maar wil ook zeker weten, dat jij voor hem kiest. Als mens. En niet hem als gespreid bedje
valentinamaria schreef:
23-03-2020 21:15
misschien ziet hij een serieuze relatie met to zitten, dus wil hij ook graag wat inzicht in haar financiele situatie.

best logisch.
Mee eens. Het is voor veel mensen ook not done om in het begin al over kinderen te beginnen. Maar ja als jij al zeker weet dat je die echt niet wilt, kun je dat maar beter van elkaar weten toch? In plaats van twee jaar wachten en er dan pas achter komen dat al die tijd relatie voor niks was.

Misschien wil hij graag een financieel onafhankelijke vrouw, had misschien slechte ervaring met een ex. Mijn broer had dat ook. Zijn ex had geen cent te makken. Jarenlang heeft hij alles voor haar betaald. Maar dan ook echt alles. Hij hield van haar en klaagde er toen niet over, maar nadat het uit was zei hij 'dit nooit meer'.
Je zegt dat je een economisch onafhankelijke vrouw bent, maar dat ben je niet. Je woont thuis zodat je studie kunt bekostigen. Kudo’s voor jou, daar niet van, maar je bent dus niet economisch onafhankelijk.

En ik kan me voorstellen, dat hij daar meer van wil weten. Dat zou ik namelijk ook hebben. Ik zou het alleen niet op de manier aankaarten zoals hij heeft gedaan :mrgreen:
lilalinda schreef:
23-03-2020 21:21
wel heel Hollands? mijn kut mag je likken, maar je neus houd je uit mijn portemonnee?

ik snap hem wel, hij ziet blijkbaar best een toekomst met je, maar wil ook zeker weten, dat jij voor hem kiest. Als mens. En niet hem als gespreid bedje
dat is het niet alleen, hij wil ook geen energie verspillen aan een financiele ramp.
wij slapen nooit.
Loekie12345 schreef:
23-03-2020 21:22
Mee eens. Het is voor veel mensen ook not done om in het begin al over kinderen te beginnen. Maar ja als jij al zeker weet dat je die echt niet wilt, kun je dat maar beter van elkaar weten toch? In plaats van twee jaar wachten en er dan pas achter komen dat al die tijd relatie voor niks was.

Misschien wil hij graag een financieel onafhankelijke vrouw, had misschien slechte ervaring met een ex. Mijn broer had dat ook. Zijn ex had geen cent te makken. Jarenlang heeft hij alles voor haar betaald. Maar dan ook echt alles. Hij hield van haar en klaagde er toen niet over, maar nadat het uit was zei hij 'dit nooit meer'.
Dat kom je dan na 3 à 6 maanden wel vanzelf te weten en dan kan je nog altijd stoppen met de relatie.

Dat hoef je niet na 4 dates al te vragen.
Enn schreef:
23-03-2020 21:13
Ik ben benieuwd naar de context waarin er gevraagd werd.
Ik dus ook
Out of the blue, of ging het gesprek al over financiën?
valentinamaria schreef:
er is altijd een aanleiding, we weten alleen niet welke.
Als de aanleiding alleen gekend wordt door deze man en hij plompverloren vragen stelt nadat zij heeft opgenomen dan begrijp ik dat TO denkt: nee, geen leuke man voor mij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Marnamai schreef:
23-03-2020 21:23
Dat kom je dan na 3 à 6 maanden wel vanzelf te weten en dan kan je nog altijd stoppen met de relatie.

zonde van de tijd
net zoals te lang wachten met seks, sommige zaken kun je maar beter snel weten
Marnamai schreef:

Euhm je spreekt met iemand die dit eerder dan dit aantal dates besprak. Gewoon omdat het gesprek zo verliep. Overigens : 30 jaar samen en nog steeds op dezelfde wijze open en direct naar elkaar.
Ik vind het gezien jouw omstandigheden niet gek dat hij dat vraagt. Als je geen zin hebt in iemand met te weinig inkomen dan moet je zoiets zo snel mogelijk afkappen. Dan ga je geen 2 jaar investeren.
Marnamai schreef:

Wel als het een probleem lijkt, waar de situatie van to wel aanleiding voor geeft.

Ik ben trouwens benieuwd of ze zelf gaat reageren.
rosanna08 schreef:
ze hebben elkaar 4 x gezien en zijn nog in de kennismakingsfase
ze hebben seks gehad, appen elke dag, ruimte zat om zulke dingen te bespreken lijkt me.
wij slapen nooit.
Misschien volgt hij Dave Ramseys advies op: geen relatie aangaan met iemand die schulden heeft of niet goed met geld omgaat
hoezo ben je onafhankelijk als je bij je ouders woont.
het is slim dat hij onderzoekt of jij voor jezelf kan zorgen zodat hij weet dat hij niet gebruikt wordt
S-Meds schreef:
23-03-2020 21:28
hoezo ben je onafhankelijk als je bij je ouders woont.
het is slim dat hij onderzoekt of jij voor jezelf kan zorgen zodat hij weet dat hij niet gebruikt wordt
ja, op sommige momenten moet je je hart verruilen voor een rekenmachine.
wij slapen nooit.
Dag allen,

Zojuist gevraagd en blijkt dat ie enkel nieuwsgierig is hoe ik het heb geregeld. Hij had vraagtekens hoe ik het allemaal voor elkaar krijg, dus ik heb hem daarin duidelijkheid verschaft. Ik ben blij dat ik eerlijk ben geweest, want ik vind hem leuk. Doch blijft het een te vroeg moment. Ach ja, we zien wel hoe het loopt... ik ben denk ook dat ik hem leuker vindt dan dat hij mij vindt.
Ik vind het helemaal niet raar dat hij dat vraagt. Ik zou het zelf ook aan hem gevraagd hebben. Verder is er niets geheims aan, toch. Niet dat je het op een briefje aan je deur moet hangen, maar ernaar vragen kan best.
valentinamaria schreef:
23-03-2020 21:31
ja, op sommige momenten moet je je hart verruilen voor een rekenmachine.
na 4 dates kan dat nog, na 1,5 jaar zit hij er te diep in
lilalinda schreef:
23-03-2020 21:32
na 4 dates kan dat nog, na 1,5 jaar zit hij er te diep in
dan kost het zoveel om hem te dumpen.
wij slapen nooit.
Ik begrijp dus dat je momenteel geen betaalde baan hebt?

dan vind ik de vraag op zich niet zo raar hoor.
Maar niet iets om via de foon over te hebben.
Daarnaast wil ik even inhaken op het feit dat hier gezegd wordt dat ik geen economische afhankelijke vrouw zou zijn. Dan is mijn antwoord als volgt: ik woon thuis om een gezondheidsreden om voor een naaste te zorgen en niet om financiële redenen. Just for information. Open enkel je mond als je iets zinnigs te zeggen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven