Date thuis, wat wel/niet te doen?

17-06-2008 18:23 27 berichten
Hoi allemaal

Sinds kort heb ik iemand leren kennen en we vinden elkaar erg leuk, aardig aantrekkelijk enzo

Nu heb ik hem 1 keer gezien en aanstaande zaterdag komt hij bij mij thuis.

Nu ben ik niet bepaald een ervaren iemand met daten dus ik ga me nu van alles afvragen.

Ik wil hem het gevoel geven dat hij zich welkom voelt en dat ik het heel leuk vind maar wil wel een relaxte sfeer.

En dan ga ik dus twijfelen. Wel of niet iets lekkers bij de koffie? Wat exclusiefere hapjes of "gewoon"chips en nootjes.

Kaarsjes aan of is dat weer overdreven.......

Nou jullie begrijpen vast wel wat de dilemma's zijn.

En er zijn hier vast een heleboel forummers, zowel mannen als vrouwen, die hier ervaring mee hebben.

Dus kom maar op met de tips en ideeen
Alle reacties Link kopieren
is heel persoonlijk natuurlijk, en je moet vooral dat doen waar jij je op je gemak bij voelt, maar ik heb ook wel in jouw situatie gezeten en zorgde in elk geval altijd voor muziek aan, lekkere dingen in huis maar niet in de trant van taart ofzo, maar gewoon lekker koekjes waar je van door kan eten. Hoe laat komt hij eigenlijk? ga je samen koken? dat vond ik altijd wel leuk en ontspannen om te doen samen. Iets lekkers, maar niet al te moeilijk. Lekker toetje, biertje en wijn in huis. Geen kaarsjes aan (het is juni, in de winter zou ik dit weer wel doen bijvoorbeeld).

Succes! en geniet ervan!
Ik ben erg van de wijn en kaasjes/toastjes. Vind ik zo gezellig... Zou ook geen gebak bij de koffie doen.

En geen kaarsen inderdaad, het is juni :-)
Dank je arwen voor je snelle reaktie

nou samen koken..............wil hem nu nog niet laten zien dat ik onder spanning best klungelig kan zijn, haha.

Muziekje is wel een idee idd, zelf nog niet aan gedacht.

Voor bij de koffie is het een beetje lastig. Ik mag echt geen gluten binnen krijgen dus kan niet gezellig mee knabbelen zeg maar.

En glutenvrije koekjes dat doe je niemand aan die het niet hoeft te eten,haha.

En kaarsjes dat kan altijd nog als het wel laat word.

wat kan een mens zich druk maken he.....

Maar heb er vooral erg veel zin in hoor. kan niet wachten.
Ik heb nog nooit zo snel iemand bij mij thuis uitgenodigd. Dat zou dus al 1 ding zijn wat ik niet doe.. Maar goed, bij jou wel, en daar gaat het nu om..

Ik zou zorgen voor wat lekkere dingetjes. Niet te overdreven en niet te moeilijk, anders kan het alleen maar mislukken of te veel werk zijn. Hier en daar een kaarsje, maar maak er geen altaar van! Ik zou gewoon de tv aanzetten, niet als hij pas binnen is, maar al aan hebben staan als hij komt. Is een mooie afleiding voor ongemakkelijke momenten (vind ik tenminste). Mij zo'n dweilerig muziekje krijg ik het idee dat ik uber romantisch moet gaan zitten doen, terwijl ik gewoon hou van een zo normaal mogelijk ontspannen sfeertje. Kan de tv altijd nog uit doen en een leuk muziekje aanzetten als het onwennige er vanaf is toch?

Ik denk dat iedereen hier anders mee omgaat.. Succes en veel plezier trouwens! Hihi..
en niks met knoflook, uien, prei of bruine bonen
ik zou denk ik gewoon doen wat ik normaal ook doe.. ik heb vaak kaarsjes aan, dus dat zou ik ook doen als hij komt.. muziek idem..

samen koken zou ik dan weer niet doen.. zou eerder iets klaarmaken van tevoren wat je lekker in de oven kunt zetten, zodat je ook niet nog uren bezig bent als hij er is
quote:Lalein schreef op 17 juni 2008 @ 18:44:

en niks met knoflook, uien, prei of bruine bonen Hahhahaha, inderdaad, die is misschien nog wel het belangrijkst!!
of pinda's daar ga je ook enorm van uit je mond stinken...alsof je in een pindakaaspot woont
quote:Wiebenik81 schreef op 17 juni 2008 @ 18:38:

Ik zou gewoon de tv aanzetten, niet als hij pas binnen is, maar al aan hebben staan als hij komt. Is een mooie afleiding voor ongemakkelijke momenten (vind ik tenminste).

Dat is echt het allerlaatste dat ik zou doen: televisie aan. Dat is voor mij het toppunt van NIET welkom laten voelen.

Muziekje hoeft niet gelijk een klef muziekje te zijn, kan ook best neutraal zijn. Ik zou wel wat opzetten.

En wat al eerder gezegd is: wat lekkers maken maar niet al te ingewikkeld, lekker toetje. Geen gebak maar koekjes of chocola bij de koffie kan best.

En als je iets voor bij een drankje wilt zou ik voor iets van toastjes gaan. Exclusieve hapjes is een beetje 'te' en chips zou ik ook weer niet doen.
tv aan? echt een grote nono, dat kan echt niet vind ik. En qua gluten, dan doe je gewoon verschillende dingen, die jij wel mag en die lekker zijn voor iemand anders. Ik kan ook niet goed koken hoor, maar samen koken dan ben je tenminste bezig en dat vond ik makkelijker dan tegenover elkaar zitten kletsen zeg maar.
Zaterdag? Zaterdag?? Ai, dan is er voetbal....GEEN t.v. aan als je een romantische avond wil hebben....Of misschien worden jullie juist opgewonden om samen nederland aan te moedigen, shirtjes te wisselen enz....
ik zou dan weer niet op een date gaan als er voetbal was en het mocht niet op haha

maar ik zie dingen sowieso blijkbaar nogal makkelijk, chips op tafel vind ik ook best kunnen, en tv eigenlijk ook.. als het niet bevalt kan hij altijd weer uit toch?

en wat is nou romantisch? beetje in het half donker naar elkaar zitten te kijken? ik heb liever gewoon een gezellige avond, die romantiek komt dan vanzelf wel, als het goed is
Yep, als je samen lol kan hebben komt de rest van zelf.
Doe alsjeblieft géén tv aan! Niets is zo storend en leidt zo af als een tv die aanstaat. Onwillekeurig wordt je blik er toch naar toe getrokken. Het lijkt me dat je elkaar beter wilt leren kennen, dan moet je aandacht voor elkaar hebben in plaats van voor wat er op tv gebeurt. Gewoon een muziekje aan, voorkomt ook pijnlijke stiltes maar leidt niet zo vreselijk af als zo'n beeldbuis die de aandacht opslokt.
Niet vergeten de vibo van het nachtkastje te halen en in de la te doen
haha Ernie, die ligt daar al niet, heb een kind van 3 en die gaat dan allemaal moeilijke vragens stelllen, haha

shirtjes wisselen na de voetbal westrijd vind ik een leuk idee(zie ene lachende smiley)

Hij houd dus niet van voetbal , dus tv gaat niet aan.

Krijg al een duidelijker beeld van hoe ik het hebben wil.

Bedankt tot dus ver!!

Mocht er nog iemand een briljant idee hebben of een absolute dont...........lett me now
Absolute don't is de TV. Of het nu romantisch is of niet, dat doe je gewoon niet als je bezoek hebt!

Als suggestie voor achtergrondmuziek die geen muzak (liftmuziek) is: begin met iets als de Lyrische stukken van Grieg (dat is pianomuziek), laat hem de volgende selectie doen uit jouw collectie (heb je evt. meteen iets om over te praten).

Een enkel waxine lichtje kan best - ik heb er zoveel van rondom in mijn interieur staan, dat het heel duidelijk is dat ik dat regelmatig doe, en daarom is het niet zo overdone.

Eten: ovenschaal inderdaad, of als je voor iets lichtverteerbaars wilt gaan: een extra lekkere maaltijdsalade met een biefstukje of valess burgertje. Van te voren grotendeels klaar te maken, hoef je alleen nog maar de puntjes op de i te zetten.

Bedenk van te voren hoeveel alcohol je in hem gaat stoppen, afhankelijk van of je wilt dat hij weer naar huis rijdt of juist blijft.

Zorg dat het netjes is, maar maak er geen toonzaal van. Laat bijvoorbeeld het boek dat je aan het lezen bent gerust op het tafeltje naast de bank liggen (nog een mogelijk gespreksonderwerp).
Het ligt er toch totaal aan wat je verwachtingen zijn bij deze avond?? Wordt het gezellig wat eten en drinken, of toch wat meer de romantische kant op (het is tenslotte een date)

Kaarsjes aan kan altijd, met wat hapjes en drankjes erbij, muziek op.

Eventueel kun je een lekker hoekje maken met kussens en deken ?? (heb je een open haard toevallig ? hehe) Geen tv aan, zeer storend...
O en benmamma...buiten al je voorbereidingen (tuurlijk, doen!) wees vooral

j e z e l f !

Je wilt tenslotte dat hij JOU leert kennen toch???

Succes hè en een héle fijne, romantische avond gewenst!!
Moet erg lachen om jouw tip Cameleon, wees jezelf
Eski: gelukkig ik mag mezelf zijn, ik zat al te denken wie zal ik zijn zaterdag avond?haha

Heb er echt zin in.

We spreken elkaar deze week alleen via MSN en sms en is zo leuk, gezellig, grappig en goed!!!

Is lang geleden dat ik zo verliefd ben geweest, laat staan dat het wederzijds is.

Komt goed allemaal, heb mijn plan getrokken en besloten dat ik me niet te druk maak en vooral ga genieten!

En dan missen we helemaal geen lekkere hapjes enzo
Steek er niet al te veel tijd en moeite in! Dat deed ik vroeger altijd, was dan de hele dag bezig met poetsen en opruimen en boodschappen en optutten en was dan totaal niet meer relaxed.

Een flinke stapel boeken of tijdschriften ergens is helemaal niet erg, of dat je je hobbyspullen niet helemaal hebt opgeruimd. Daarmee laat je ook een beetje zien wie je bent.

Geen romantische muziekjes, kaarsjes of wierook. Veel te benauwend bij binnenkomst. Je kunt het later altijd nog doen, maar dan is het veel natuurlijker.

Juist wél samen koken en hapjes maken, het is veel belangrijker dat je samen plezier hebt (desnoods door alles aan te laten branden) dan dat hij ziet wat een geweldige keukenprinses jij bent.

Dan heb je gelijk wat te doen en dat breekt de spanning een beetje.

Hapjes: zorg dat je gewoon wat lekkere dingen in huis hebt, maar niet zo gepland een schaal vol hapjes neerzetten. Het is veel relaxter als je wat olijven en kaas en dat soort spul in huis hebt, en ter plekke bekijkt of je daar zin in hebt. En zo niet, dan heb je ook nog wel een zak borrelnoten achter de hand.

Als hij je leuk vindt, dan vindt hij je ook wel leuk als je niet de juiste hapjes in huis hebt.

Mijn man had bij onze eerste date bij hem thuis niks in huis dan wijn, zelfs geen thee of koffie. Dus we hebben heel romantisch heel veel water gedronken en bijna niks gegeten. KWam toch goed
Zorg gewoon dat het is opgeruimd en schoon is, geen slingerd ondergoed of was in het zicht. Ga je niet enorm uitsloven en trek wat aan waarin jij je relaxed voelt; spijkerbroek is altijd goed. Regel voor de zekerheid een filmpje, altijd handig om achter de hand te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven