Daten als mama

19-09-2008 14:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal maanden de relatie met de vader van mijn dochter (1,5) verbroken. Het ging niet tussen ons en ben erg blij dat ik weg ben.

Nu heb ik een leuke man ontmoet waarmee ik date en het ontzettend leuk mee heb. Ik heb hem gevraagd wat hij ervan vindt dat ik een dochter heb en hij gaf aan het geen enkel probleem te vinden: het gaat hem om mij en mijn dochter hoort daar uiteraard bij.

Daar ben ik heel blij om, mijn dochter is mn alles en als hij haar niet zou accepteren houdt het snel op.

Maarrrr, mijn ex (dus haar vader ) had ook al 2 kinderen uit een eerdere relatie. In het begin vond ik het geen probleem, maar gaandeweg is het me enorm gaan opbreken en hebben we daar veel irritaties over gehad. Was natuurlijk ook de manier waarop hij ermee omging, maar ik weet zo goed hoe moeilijk het kan zijn. Nu ben ik beetje bang dat deze man zich hier ook op verkijkt en straks geef ik me helemaal over aan de verliefde gevoelens en loopt t op niks uit... Deze man heeft zelf geen kinderen en dat vind ik heel fijn. Heel dubbel omdat ik zelf zoooo gej ben op mijn dochter en van partner verwacht haar volledig te accepteren, terwijl ik weet dat ik dat andersom niet zou kunnen en daar voel ik me rot over. Hoewel dat in dit geval dus niet aan de orde is, want ij heeft dus geen kids.

Maar goed , ben dus bang dat hij mssn ook zulke gevoelens krijgt jegens mijn mooiste bezit als ik zou hebben in het geval van het kind van iemand anders.

Snappen jullie dit?
Maar hadden die irritaties mbt tot die kinderen eigenlijk niet te maken met de vader van die kinderen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik snap het wel, maar dit is leven. En in je leven word je vaak het gelukkigst als je luistert naar je gevoel. Als deze man voor jou geweldig is en je dochter zegt te accepteren omdat zij bij jou hoort, zul je de gok moeten nemen.

Wat is het alternatief? De relatie stopzetten en je altijd afvragen 'wat als'? Dat blijf je dan houden en dan kun je totdat je dochter de deur uit wil geen relatie aangaan.
Ja die irritaties hadden natuurlijk ook heel erg met die vader van ze te maken, maar toch, ik heb het altijd als moeilijk ervaren. Misschien ook omdat kids er weinig waren dus ik geen echte band kon opbouden en mijn ex heel erg raar tegen mij deed als kids er waren. Als ik een hele goede relatie met ex had gehad, had ik wellicht ook een heel ander gevoel bij zijn kinderen gehad.

Nee ik wil er niet mee stoppen, geniet ervan.

Maar ik heb t idee dat hij zich nog niet echt realiseert dat ik veel meer gebonden ben dan iemand zonder kinderen. Ik kan niet zomaar even weg als ik dat wil. Moet eerst oppas regelen. Nou heb ik het geluk dat ik hele lieve ouders en zussen heb die me daarbij altijd heel erg helpen. Maar ik vind het toch moeilijk om iemand die nog helemaal geen bagage heeft zo belasten met de zorg voor een dreumes, op den duur dan, nu heb ik ze nog geeneens aan elkaar voorgesteld. Mijn dochter is geweldig en ik vind t heeerlijk om voor haar te zorgen, maar dat is toch ook moederliefde. Ik vind t geen moment erg om iets voor haar te laten, doe ik met alle liefde van de wereld. Een nieuwe partner zal toch rekening moeten houden met een kind waarvoor hij zelf niet gekozen heeft.

Ik vraag me af hoe dat bij anderen is verlopen.
En misschien kunnen ze het wel heel goed vinden...! Jij weet nu door ervaring dat je er niet te makkelijk over moet denken, dan zul je er ook wel voorzichtig genoeg mee om gaan. Laat je niet tegenhouden door een ervaring uit het verleden: daar heb je van geleerd en dat is achter je. Lekker genieten! Komt wel goed!
In mijn vrijgezelle jaren, had ik met daten altijd de voorkeur voor mannen zonder kinderen... Toch weet ik zeker dat als de betreffende persoon leuk genoeg is dat je zelfs dat accepteerd

Mijn huidige vriend heeft ook een rugzakje uit het verleden waar ik toch sommige mannen echt op afgekeurd heb. Alleen hij is zo leuk helemaal zoals hij is. Hij is dat ook geworden met name door zijn rugzakje...

Jij zal ook iemand treffen die jou helemaal compleet leuk vind met alle haken en ogen eraan.

Zoniet moet je door, die risico's horen ook bij het daten
Zolang jij nou maar weet waar je mee bezig bent. Je hoeft niet voor hem te denken. Ik ga er zomaar vanuit, dat het een volwassen man is met een verstandelijke vaardigheid. Hij weet, dat je een kleine meid hebt. Punt.

Het verleden met je ex is het verleden met je ex. Je hebt er door geleerd en neemt dat weer mee. Nu staat er een nieuwe man voor je, die niets met jouw verleden met je ex te maken heeft. Hij zegt, dat hij jouw dochter accepteert, dus moet je dat van hem aannemen. Je kunt moeilijk impliceren, dat hij liegt.

Date met hem, leef je leven en het wijst zich vanzelf. Als blijkt, dat het alsnog te moeilijk voor hem is en jullie er ondanks communiceren niet uitkomen, houdt het op. Zoiets kun je niet voorspellen.
Ik heb ook relatie gehad met man met kinderen. Dat was achteraf wel moeilijker dan ik me had voorgesteld, maar je accepteert (als het goed is) nou eenmaal iemand met alles erop en eraan. Dus ook kinderen en het gedoe dat daar soms bij hoort. Als we dat nodig hadden voor ons tweeën, planden we even een weekendje zonder kinderen. En je moet het ook niet moeilijker maken dan het is. Als hij dat niet als een probleem ziet en jij er ook makkelijk mee om gaat, dan komt het wel goed.
Ik zit in dezelfde situatie als jou, alleen is mijn zoon 2. Sinds dik een jaar ben ik alleen met mijn zoon.

En tja, het is nu eenmaal zo. Je weet het pas als je het probeert. Zelf houd ik mijn liefdesleven tot nu toe strikt gescheiden van mijn zoon. Maar dat maakt het natuurlijk ook lastig, want je weet pas of zij er beide mee kunnen leven als ze elkaar leren kennen. Ingewikkelde kwestie, dat ben ik zeker met je eens!

In ieder geval zou ik je adviseren rustig de tijd te nemen. Jullie zijn nog niet zo heel lang uit elkaar, voor je kindje zou het misschien ingewikkeld zijn als er ineens een hele andere man in huis is. Maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.

Geniet er van!
En oja, zoals CL2 ook zegt, je hoeft niet voor hem te denken. Hij weet dat je een dochter hebt, dat is het belangrijkste. Wat hij daar mee wil/kan, is zijn keuze. Mocht blijken dat het toch niet werkt, dan heeft hij het idd misschien onderschat/verkeerd ingeschat. Daar kun je niets aan doen, dat is menselijk. Maar waarom nu zorgen maken over iets waarvan je niet weet of het ooit zal gebeuren??
Misschien moet ik me ook niet te druk maken.

Het leven met mijn ex was een hel, ik heb me vreselijk gevoeld de tijd met hem en alles op alles gezet op weg te komen zoals jullie mssn ook in eerdere postings hebben gelezen. Ik minacht hem inmiddels en misschien heb ik daarom ook wel rottige gevoelens bij zijn kinderen (hoewel die er niks aan kunnen doen en echt wel lief zijn) Ik heb een nare bijsmaak overgehouden aan de hele relatie met hem en alles wat daarbij hoorde.

Als je echt gek op iemand bent denk ik ook dat het veeel makkelijker is om mee om te gaan.

M date heeft idd aangegeven het leuk te vinden, ik moet er gewoon van genieten. Hij is zooooo leuk en lief!!
kan het ook niet zijn dat juist omdat ex kinderen weinig zag (alleen in het weekend? helft van de weekenden?) dat hij ze helemaal blauw verwende? Dat ze alles mochten? etc. Dat is natuurlijk wel anders bij jou....Ik weet dat ik door mijn vader heel erg verwend werd, en altijd leuke dingen deden, omdat hij mij alleen om het weekend zag....

Papsen die kinderen weinig zien, hebben een veel meer 'verwen' band met ze, dan als hij de kinderen bij wijze van 5 dagen per week zou hebben.....en je kind is nog jong, dat is voor vriend ook makkelijker dan een kind die al wat ouder is en een eigen mening heeft en zich misschien niet meer zo makkelijk aan de situatie aanpast...
multicultigirl, ik hoef niet zo nodig kinderen van mezelf, maar als ik een leuke man tegenkom die kinderen heeft, zou ik 'm beslist niet om die reden maar laten gaan!

Als ik het zo lees, heb je, zoals als Fame al opmerkte, veel moeite gehad met je ex en niet eens zozeer met zijn kinderen op zich.

Tuurlijk is het soms "gedoe" en "lastig" en soms waarschijnlijk ook wel helemaal niet leuk. Maar als je de man in kwestie leuk genoeg vindt en hij jou, probeer dan niet te veel aan de nare ervaringen met je ex te denken. Geniet ervan!
Mijn zoon was 5 toen ik mijn huidige man leerde kennen. Eigenlijk kenden zij elkaar al eerder dan man-en-ik want man werkt wel eens op de school van mijn zoon.

Het was gelijk goed en is goed gebleven! We hebben er inmiddels nog een kleintje bij (5 maanden nu) en het gaat helemaal super.

Mijn man had overigens geen kinderen uit een eerdere relatie.

Geniet ervan!

Groetjes,

Carrrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven