Daten als vollere vrouw
woensdag 9 februari 2022 om 19:48
Hi all,
Ik ben heel erg benieuwd hoe de vollere vrouw date in deze huidige markt waar het vooral online veel draait om het perfecte plaatje .
Ik ben nooit heel slank geweest maar nu toch wel voller dan ooit en ik begeef me weer in de markt na twee lange relaties.
Ik merk dat ik nu onzeker ben terwijl ik dat eigenlijk nooit ben geweest.
Wellicht heb ik ook wat succesverhalen nodig en hoor heel graag hoe jullie dit beleven ?
Ik ben heel erg benieuwd hoe de vollere vrouw date in deze huidige markt waar het vooral online veel draait om het perfecte plaatje .
Ik ben nooit heel slank geweest maar nu toch wel voller dan ooit en ik begeef me weer in de markt na twee lange relaties.
Ik merk dat ik nu onzeker ben terwijl ik dat eigenlijk nooit ben geweest.
Wellicht heb ik ook wat succesverhalen nodig en hoor heel graag hoe jullie dit beleven ?
donderdag 10 februari 2022 om 10:18
Slank is geen vereiste voor een relatie he. En niet alle mannen houden van slank.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je goed voelt over jezelf. Je bent vooral onzeker met daten omdat je denkt dat jouw mening over jouzelf ook de mening is van de mannen met wie je date. Als jij jezelf niet leuk vindt... Waarom zou zo een man jou dan wel leuk vinden?
Dus als je niet tevreden bent over je gewicht, zorg dan dat je wel tevreden bent. Dat kan je doen daar af te vallen maar ook door een positiever zelfbeeld te krijgen. Wat is er leuk aan jou? En wat is er mooi aan jou?
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je goed voelt over jezelf. Je bent vooral onzeker met daten omdat je denkt dat jouw mening over jouzelf ook de mening is van de mannen met wie je date. Als jij jezelf niet leuk vindt... Waarom zou zo een man jou dan wel leuk vinden?
Dus als je niet tevreden bent over je gewicht, zorg dan dat je wel tevreden bent. Dat kan je doen daar af te vallen maar ook door een positiever zelfbeeld te krijgen. Wat is er leuk aan jou? En wat is er mooi aan jou?
donderdag 10 februari 2022 om 10:34
Er zijn legio vrouwen die niet aan het perfecte plaatje voldoen, te dun, te dik, te lang, te kort, dopneusje of juist een bult. geen modellen haar, sprietjes, kuiltjes, hobbels, bobbels, het merendeel van de vrouwen is geen topmodel en ook is niet iedereen jong en fris.
Wat maakt dat jij denkt dat jouw voller zijn je in de weg zit?
Wat maakt dat jij denkt dat jouw voller zijn je in de weg zit?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
donderdag 10 februari 2022 om 11:00
Niet onzeker zijn. De ene man valt op slank en de ander op wat voller. En je hebt ook al 2 lange relaties gehad. Dat zegt toch ook genoeg. Voel jij je er toch echt niet fijn bij dan zou ik eerst snel wat proberen af te vallen. Belangrijkste is dat jij je gewoon fijn voelt dan komt die leuke man vanzelf.
donderdag 10 februari 2022 om 11:36
Wordt het pas een probleem als je gaat daten dan?
zelf ben je blij met je gewicht?
Ik zou me veel minder druk maken over wat een ander van je gewicht vindt maar vooral over hoe je je er zelf bij voelt. Kunnen die mannen er werkelijk van alles van vinden, dan knappen er maar mannen op af, nou en ? hoe erg is dat nou eigenlijk?
Sws is daten een mijnenveld haha, zoeken naar een speld in een hooiberg , als je voller bent zie je dat op de foto, dus de groep die dat niet wil selecteert zichzelf meteen uit, alleen maar heel erg handig, dat scheelt weer een paar kikkers kussen.
zelf ben je blij met je gewicht?
Ik zou me veel minder druk maken over wat een ander van je gewicht vindt maar vooral over hoe je je er zelf bij voelt. Kunnen die mannen er werkelijk van alles van vinden, dan knappen er maar mannen op af, nou en ? hoe erg is dat nou eigenlijk?
Sws is daten een mijnenveld haha, zoeken naar een speld in een hooiberg , als je voller bent zie je dat op de foto, dus de groep die dat niet wil selecteert zichzelf meteen uit, alleen maar heel erg handig, dat scheelt weer een paar kikkers kussen.
donderdag 10 februari 2022 om 12:14
donderdag 10 februari 2022 om 12:32
Sterker nog. Ik val normaal op slanke vrouwen. Maar ik had een keer een date met een (flink) te dikke vrouw maar zij had andere eigenschappen waardoor ze voor mij toch aantrekkelijk was (ja ook lichamelijk). We zijn een jaar bij elkaar geweest en het is uitgegaan om andere reden, had niks met haar postuur te maken.
Dus TO, er zijn zelfs mannen die op slank vallen waar je een kans kunt maken. Als je maar zelfverzekerd bent.
Dus TO, er zijn zelfs mannen die op slank vallen waar je een kans kunt maken. Als je maar zelfverzekerd bent.
donderdag 10 februari 2022 om 13:23
Zelfvertrouwen is het meest sexy aan een mens.
Mensen vinden elkaar aantrekkelijk op basis van een persoonlijke “selectie aan de poort” Voor elk type mens is een eigen doelgroep van liefhebbers.
Verstop jezelf niet, ook niet op de foto’s. Op deze manier trek je mensen aan die van jou (lichaam) houden.
Ik ben ook wat voller en aan mannelijke aandacht geen gebrek, integendeel…
Mensen vinden elkaar aantrekkelijk op basis van een persoonlijke “selectie aan de poort” Voor elk type mens is een eigen doelgroep van liefhebbers.
Verstop jezelf niet, ook niet op de foto’s. Op deze manier trek je mensen aan die van jou (lichaam) houden.
Ik ben ook wat voller en aan mannelijke aandacht geen gebrek, integendeel…
donderdag 10 februari 2022 om 13:25
Hoe vol is vol? Ben je wat stevig, overgewicht of morbide obees?
Vormt je gewicht een belemmering in het uitvoeren van activiteiten, werk, hobby's?
Voor iedereen is er wel iemand en je hebt eerder toch ook relaties gehad? Of was je figuur toen totaal anders. Wellicht zal het ook uitmaken waarom je te dik bent. Iemand die continu ongezond aan het eten is en met een zak op de bank hangt is meer redenen onaantrekkelijk voor een ander dan alleen het gewicht.
Vormt je gewicht een belemmering in het uitvoeren van activiteiten, werk, hobby's?
Voor iedereen is er wel iemand en je hebt eerder toch ook relaties gehad? Of was je figuur toen totaal anders. Wellicht zal het ook uitmaken waarom je te dik bent. Iemand die continu ongezond aan het eten is en met een zak op de bank hangt is meer redenen onaantrekkelijk voor een ander dan alleen het gewicht.
donderdag 10 februari 2022 om 13:47
donderdag 10 februari 2022 om 14:25
Daten draait helemaal niet om het perfecte plaatje, ik vind dat zo'n gekke uitspraak. En daarmee zet je jezelf dus ook meteen weg als imperfect terwijl al die slanke dennetjes wel perfect zouden zijn? Misschien is het al behulpzaam als je die ideeën laat varen.
Verder is online daten ontzettend lastig, dat zie je wel als je de topic vluchtig doorspit over dit onderwerp. Mensen worden beoordeeld op een fotootje en een stuk tekst en heel veel mensen hebben weinig puf om er echt werk van te maken, zowel profieltechnisch als contacttechnisch.
Het zou dus kunnen dat je in een vrij kleine vijver moet vissen en dan is het ook nog mogelijk dat jouw volheid geen pre is. Al is de ene vol wel anders dan de andere vol.
Ik heb zelf jarenlang via "andere" datingsites gedate (lees, Second love, Secret flirt) en mijn volle lijf was nooit een probleem, ik omschreef dat ook in mijn profiel, iets in de trant van "scherp van lijf en rond van geest" ofzo. Nu was ik niet obees, dat vind ik wel schelen.
En via dat kanaal is er zomaar een man blijven hangen en ondertussen ben ik mijn "scherpe lijf" ook kwijt.
Ik denk dus eerder dat je een lange adem en een hoop relativeringsvermogen nodig hebt dan een perfect lijf.
Verder is online daten ontzettend lastig, dat zie je wel als je de topic vluchtig doorspit over dit onderwerp. Mensen worden beoordeeld op een fotootje en een stuk tekst en heel veel mensen hebben weinig puf om er echt werk van te maken, zowel profieltechnisch als contacttechnisch.
Het zou dus kunnen dat je in een vrij kleine vijver moet vissen en dan is het ook nog mogelijk dat jouw volheid geen pre is. Al is de ene vol wel anders dan de andere vol.
Ik heb zelf jarenlang via "andere" datingsites gedate (lees, Second love, Secret flirt) en mijn volle lijf was nooit een probleem, ik omschreef dat ook in mijn profiel, iets in de trant van "scherp van lijf en rond van geest" ofzo. Nu was ik niet obees, dat vind ik wel schelen.
En via dat kanaal is er zomaar een man blijven hangen en ondertussen ben ik mijn "scherpe lijf" ook kwijt.
Ik denk dus eerder dat je een lange adem en een hoop relativeringsvermogen nodig hebt dan een perfect lijf.
donderdag 10 februari 2022 om 15:21
Ik heb ook een iets vollere vriendin ( Lees, steviger, geen slanke den).
Zijn zat mannen die dat mooi vinden, voor ieder wat wils.
Enige tip als man zijnde die ik wel mee wil geven:
Wees eerlijk. Ga niet met allerlei houdingen / poses de schijn ophouden, want dan krijg je over het algemeen geen leuke dates. Er zijn namelijk zat poses waarbij het lijkt alsof je slank bent, en dit in realiteit niet bent. Dat is absoluut niet erg, maar uit ervaring weet ik dat het erg vervelend is als iemand zijn uiterlijk niet matched met hetgeen wat je daarvoor te zien hebt gekregen op foto's.
Wees eerlijk. Ga niet met allerlei houdingen / poses de schijn ophouden, want dan krijg je over het algemeen geen leuke dates. Er zijn namelijk zat poses waarbij het lijkt alsof je slank bent, en dit in realiteit niet bent. Dat is absoluut niet erg, maar uit ervaring weet ik dat het erg vervelend is als iemand zijn uiterlijk niet matched met hetgeen wat je daarvoor te zien hebt gekregen op foto's.
donderdag 10 februari 2022 om 15:33
Echt niet alle mannen vallen op slanke vrouwen hoor. Net als dat niet alle vrouwen op slanke mannen vallen. Gelukkig maar, want zo is er voor iedereen wat wils.
Verzorgd, goed gekleed en een leuke uitstraling is op zo’n datingapp iets waar je eerder naar kijkt dan naar het exacte postuur. Ik swipe bijvoorbeeld eerder op iemand die qua postuur niet 100% mijn smaak is, maar wel verzorgd is en een leuke lach heeft.
Wel zou ik echt aanraden om eerlijke foto’s te plaatsen. Dus zowel foto’s van je gezicht als foto’s waar je helemaal op staat. Gebruik geen filters die je huid gladder laten lijken, je ogen groter en je lippen voller en plaats ook geen foto’s waarop je 20kg slanker lijkt dan je eigenlijk bent. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) iemand ontmoeten die valt op jou zoals jij er in het echt uitziet en niet iemand die jou heeft geswipet vanwege een ‘betere’/ neppe versie van jezelf. Ik vind het zelf een enorme afknapper als iemand er in het echt heel anders uitziet dan op de foto’s. Ook al is iemand in het echt ook aantrekkelijk, het feit dat diegene me als het ware heeft proberen te misleiden maakt dat ik niet meer geïnteresseerd ben.
Verzorgd, goed gekleed en een leuke uitstraling is op zo’n datingapp iets waar je eerder naar kijkt dan naar het exacte postuur. Ik swipe bijvoorbeeld eerder op iemand die qua postuur niet 100% mijn smaak is, maar wel verzorgd is en een leuke lach heeft.
Wel zou ik echt aanraden om eerlijke foto’s te plaatsen. Dus zowel foto’s van je gezicht als foto’s waar je helemaal op staat. Gebruik geen filters die je huid gladder laten lijken, je ogen groter en je lippen voller en plaats ook geen foto’s waarop je 20kg slanker lijkt dan je eigenlijk bent. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) iemand ontmoeten die valt op jou zoals jij er in het echt uitziet en niet iemand die jou heeft geswipet vanwege een ‘betere’/ neppe versie van jezelf. Ik vind het zelf een enorme afknapper als iemand er in het echt heel anders uitziet dan op de foto’s. Ook al is iemand in het echt ook aantrekkelijk, het feit dat diegene me als het ware heeft proberen te misleiden maakt dat ik niet meer geïnteresseerd ben.
donderdag 10 februari 2022 om 16:39
Ik heb een vriendin die maat 52 heeft en ze heeft geen enkel probleem om aandacht te krijgen van mannen. Ze is verzorgd, heeft een vrolijke en tevreden uitstraling en een heel leuk karakter. Ze is tevreden met zichzelf en dat straalt ze uit. Haar vriend heeft meer concurrentie dan menig man met slanke vrouw.
donderdag 10 februari 2022 om 17:18
Wat is vol? Ik ben 77 kg, mt. 44 bij 175 lang. Dat is 'voller'. Maar er zijn ook vrouwen met maat 52 die zich vol noemen. Terwijl ik dat dik noem.
In beide gevallen allebei datewaardig. Maar noem het beestje wel bij de naam. Ik vind het zelf onprettig als ik mezelf als voller omschrijf en mensen denken dan dat ik 100+ kg weeg.
In beide gevallen allebei datewaardig. Maar noem het beestje wel bij de naam. Ik vind het zelf onprettig als ik mezelf als voller omschrijf en mensen denken dan dat ik 100+ kg weeg.
donderdag 10 februari 2022 om 17:23
Als ik je tekst lees haal ik eruit dat je de term dik negatief opvat. Misschien doen meer mensen dat en is dat juist de reden dat vrouwen van 100+ kilo zichzelf vol noemen? Negatief zijn over jezelf is nooit aantrekkelijk.Singlejingle schreef: ↑10-02-2022 17:18Wat is vol? Ik ben 77 kg, mt. 44 bij 175 lang. Dat is 'voller'. Maar er zijn ook vrouwen met maat 52 die zich vol noemen. Terwijl ik dat dik noem.
Noem jezelf voortaan volslank en laat vol/voller voor de 100+kg
donderdag 10 februari 2022 om 17:27
Jouw BMI is 25,1 dus prima op gewicht en niet "voller".Singlejingle schreef: ↑10-02-2022 17:18Wat is vol? Ik ben 77 kg, mt. 44 bij 175 lang. Dat is 'voller'.
donderdag 10 februari 2022 om 17:31
Goede tip, geen foto’s van 10 jaar geleden nemen ook. Je hoeft ook weer geen foto’s te nemen waar je er onvoordelig op staat natuurlijk.Adam_020 schreef: ↑10-02-2022 15:21Ik heb ook een iets vollere vriendin ( Lees, steviger, geen slanke den).
Verder, als volle vrouw heb ik nooit issues gehad met dates. Ik was gewoon van tevoren eerlijk over mijn postuur. Mannen die daar problemen mee hadden daar ging ik dus niet mee op date. En er bleven genoeg hele leuke mannen over gelukkig. Mijn huidige partner trouwens niet online leren kennen, ook hij knapte niet af op mijn gewicht.