Daten man met een kind.

25-01-2021 05:26 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, recent heb ik een man kennen. Hij heeft een lief karakter en hij heeft leuk gevoel voor humor. Het enige waar ik in meezit dat hij al een zoon van 12 heeft.
Hij vertelde door gesprekken heen dat zijn zoon altijd op 1 staat. Hoe dan ook blijft het zijn kind, dat is begrijpelijk.
Ik heb zelf nog geen kinderen. Ik had me zelf voorgenomen dat ik geen mannen date die al kinderen heeft. Deze blijkt een leukerd te zijn. Daten met een "vader" is nieuw voor me.
Het is niet niets als je met een man date die al vader is. Band met zijn ex zal altijd wel bestaan en ik zal wat in moeten leveren als ik hem wil blijven zien.

Ik weet nog niet hoe hij de regeling heeft met zijn ex omtrent zijn zoon. Dat komt nog wel ter sprake.

Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie dit een kans geven of kan ik dit beter voorbij laten gaan en liever daten met man die ook nog geen kinderen heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het zou voor mij een dealbreaker zijn. Zijn kind op 1 betekent dat hij met die jongen op vakantie zal gaan ipv met mij samen. Zijn vrije weekenden zal ie wellicht ook grotendeels doorbrengen op het sportveld als zoon wedstrijd heeft.

Mocht je zelf een kinderwens hebben vind ik het al helemaal een no go, want dan zou hij zijn zoon een tweede leg aan moeten doen. Het leeftijdsverschil is dan ook nog veel te groot. Kans dat de band tussen hem en z'n zoon daardoor verslechterd als hij opeens babydaddy moet gaan spelen en opeens minder tijd heeft voor zijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het een dealbreaker zijn.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het zelf willen. Maar de prioriteit van deze man zal altijd zijn kind blijven. En zijn ex zal altijd een rol spelen in jullie relatie. Het is maar waar je zin in hebt.
P80 schreef:
25-01-2021 09:42
Je moet het zelf willen. Maar de prioriteit van deze man zal altijd zijn kind blijven. En zijn ex zal altijd een rol spelen in jullie relatie. Het is maar waar je zin in hebt.
De vader is in dit geval dus altijd de gebeten hond? Zet hij het kind niet op prio 1 is het een lul en doet hij dat wel is het voor vrouwen ook weer niet goed want dan staan ze zelf op de 2e of 3e plek?
Alle reacties Link kopieren
De omgangsregeling die ze hebben zegt natuurlijk ook veel over de tijd die 'over' blijft samen. Als zoon daar 50% is heb je natuurlijk minder tijd met zijn tweeën als wanneer er een weekend regeling is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een kinderwens? Korte of lange termijn? Houd er rekening mee dat een betrokken vader, als hij zijn kind echt op nummer 1 zet, langer de tijd pakt voor serieuze stappen zoals samen wonen en het nemen van een tweede kind.

Ik zou dus vooral serieus bespreken of hij nog wel een kinderwens heeft. Heeft hij die niet of doet hij er vaag over en is jouw kinderwens wel sterk, dan kun je het beter afkappen voordat het verdrietig wordt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2021 08:36
Mocht je zelf een kinderwens hebben vind ik het al helemaal een no go, want dan zou hij zijn zoon een tweede leg aan moeten doen. Het leeftijdsverschil is dan ook nog veel te groot. Kans dat de band tussen hem en z'n zoon daardoor verslechterd als hij opeens babydaddy moet gaan spelen en opeens minder tijd heeft voor zijn zoon.
dit eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Als man kind op 1 zet zoals het hoort zoals iedereen hier zegt, suggereert men dus dat jij als nieuwe partner altijd op 2 zou staan. Wat een onzin vind ik dat. Dat is in een normale gezins situatie toch ook niet. Rare redenatie vind ik dat. De band met je kind is van een heel andere orde dan de band met je partner. Beide zouden op 1 moeten staan.

TO kijk of er sprake is van liefde en of je het samen goed kunt vinden. Goed kunnen praten samen. Leer elkaar eerst maar eens goed kennen. En beslis dan pas of je met hem door gaat. Het feit dat hij al een zoon heeft maakt het waarschijnlijk wat gecompliceerder maar dat is aan jou of je dat kan handelen.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
25-01-2021 10:05
Als man kind op 1 zet zoals het hoort zoals iedereen hier zegt, suggereert men dus dat jij als nieuwe partner altijd op 2 zou staan. Wat een onzin vind ik dat. Dat is in een normale gezins situatie toch ook niet. Rare redenatie vind ik dat. De band met je kind is van een heel andere orde dan de band met je partner. Beide zouden op 1 moeten staan.

TO kijk of er sprake is van liefde en of je het samen goed kunt vinden. Goed kunnen praten samen. Leer elkaar eerst maar eens goed kennen. En beslis dan pas of je met hem door gaat. Het feit dat hij al een zoon heeft maakt het waarschijnlijk wat gecompliceerder maar dat is aan jou of je dat kan handelen.

Succes!!
Maar dit is geen normale gezinssituatie.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Poezenman schreef:
25-01-2021 09:45
De vader is in dit geval dus altijd de gebeten hond? Zet hij het kind niet op prio 1 is het een lul en doet hij dat wel is het voor vrouwen ook weer niet goed want dan staan ze zelf op de 2e of 3e plek?
Er zijn ook vrouwen die wel een beetje EQ hebben en dat niet erg vinden. Dat kind op 1 staan. Dat zij een normale relatie willen ipv gezien worden als de queen en alles om hen alleen draait.

Ze zijn er hoor.
Due-scimmie schreef:
25-01-2021 09:50
De omgangsregeling die ze hebben zegt natuurlijk ook veel over de tijd die 'over' blijft samen. Als zoon daar 50% is heb je natuurlijk minder tijd met zijn tweeën als wanneer er een weekend regeling is.
En ik zou al twijfels hebben over karakter van een ouder met zo'n halfbakken weekend/ om 2 weekenden regeling.
Er zijn ook leuke mannen zonder kinderen. Ik zou geen zin hebben hierin. Garantie op spanningen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je neergezet wordt heb je deels zelf ook in de hand. Hier vanaf het begin af aan duidelijk geweest dat er maar 1 papa en 1 mama is en ik ben alleen maar x.
1 tip! ga niet te snel.
NacB schreef:
25-01-2021 08:15


Dit dus. Daarover zit ik ook te overwegen om met deze man verder te daten. Niets is zeker in het leven.
Nou, vandaar mijn eerste post.
Soms gaat het goed, soms niet.
Het ligt volledig aan jou, hem, kind, regeling, wensen.
Dus andere ervaringen kun je eigenlijk helemaal niets mee. ;)
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
25-01-2021 10:11
Maar dit is geen normale gezinssituatie.
Dat had ik begrepen hoor.
In een normale gezins situatie staan kinderen toch ook niet voor op de partner? Zou ik erg ongezond vinden.

In deze situatie van TO is het uiteraard erg belangrijk de gevoelens van het kind serieus te nemen. Maar om nu te zeggen, kind gaat altijd voor...zeker dit betreffende kind van 12...stel dat hij liever niet wil dat zijn vader een nieuwe partner krijgt....moet vader dan maar geen nieuwe relatie aangaan?
Als je zoveel beren op de weg ziet, zou ik er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
25-01-2021 07:22
Als jij de woorden "trok het kind voor" zo bedoelt zoals ik het denk, dan kan je beter geen relatie aangaan.
Een goede vader zet zijn kind altijd op nummer 1. Dus als hij moet kiezen, kiest hij altijd voor zijn kind. Als jij dat als voortrekker ziet, can ben je waarschijnlijk te jong en te onervaren voor een relatie met een man met kind. Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar alle moeders weten vast wel hoe ik het bedoel en hoe het voor deze man voelt.
Ik zat zelf te denken aan een situatie waarin er of sprake is van ook kinderen van de vrouw of dat er kinderen met de nieuwe vrouw zijn.
Dus dat dan het eigen kind voorgetrokken wordt.

To, ik zou er niet voor gaan. Als is het maar omdat je zelf een kinderwens hebt, en je nu dus voor hem aan een tweede leg gaat beginnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het daten/relatie met mannen met kinderen altijd een no-go geweest.
Ik heb geen behoefte aan kinderen van anderen in mijn leven, zorgen die daarbij komen, contact met ex, gedoe met kind etc, nee dank je.
Klinkt misschien wat onaardig, maar ik wil al dat extra gedoe er niet bij.
Daarnaast vraag ik me altijd af hoe goed het is voor kinderen, dat ze na een scheiding te maken krijgen met nieuwe partner(s), mogelijk nog kinderen van een van die partners, of nog erger; vader of moeder die nog een liefdesbaby moeten maken met de nieuwe partner.
Toen ik zelf nog geen kinderen had wilde ik al geen vriend met kinderen, en nu ik zelf 2 kinderen heb al helemaal niet (mocht ik gaan scheiden), en snap het ook helemaal als een man geen relatie met mij zou willen omdat ik al kinderen heb.
Maar als ik zelf geen kinderen zou hebben dan al helemaaaal niet.
Extra gedoe terwijl het niet eens je eigen kinderen zijn, nee bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-01-2021 10:22
En ik zou al twijfels hebben over karakter van een ouder met zo'n halfbakken weekend/ om 2 weekenden regeling.
Lekker vooroordeel weer. Echt niet alle mannen die zo een regeling hebben, hebben een rotkarakter. Ex partner speelt ook nog altijd een rol daarin.
Kan hier echt zo boos om worden dat als een ouder een om het weekend regeling heeft dat je een waardeloze ouder bent. Er zijn genoeg ouders die hun kind altijd bij zich hebben en een waardeloze ouder zijn.
En ja ik betrek het nu op mezelf. Mijn man heeft namelijk een om het weekend regeling, omdat zijn ex elke andere vorm van regeling weigert. Maar blijkbaar moet men maar gaan twijfelen aan het karakter van mijn man.

Voortaan eerst eens nadenken voordat je van alles en nog wat gaat suggereren.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
25-01-2021 07:05
Ik 'zocht' 16 jaar geleden een man die jonger was dan ik, niet rokend en zonder kinderen. 15 Jaar geleden kreeg ik een relatie met mijn vriend: 11 jaar ouder, rokend en een dochter van 17 jaar. En toch zijn we nu 15,5 jaar bij elkaar.

Ja, er zijn wel eens problemen geweest met zijn dochter. En dat zorgde tussen ons ook voor wat problemen. Maar we zijn er uitgekomen. Nu wonen we vlakbij zijn dochter en haar gezin en zijn ze kind aan huis hier. Ze voelt zich hier thuis, gaat haar eigen gang. We zien elkaar zeker 3 keer in de week (onze bubbel) en gaan regelmatig met z'n allen op stap. En het voelt heerlijk!!

Zelf ben ik kind van gescheiden ouders en heb ik veel problemen gehad met stiefouders. Maar mijn ouders hebben ook veel relaties gehad na de scheiding. Was ik net gewend aan de ene, dan stond de andere alweer voor me. Ik werd er erg opstandig van en heb heel ruzies gehad met de partners van mijn ouders.

Het kan zoveel kanten op. De vraag is dan toch of deze man het allemaal waard is. Zo ja..dan gewoon er voor gaan.

hahaha jij bent onze familiegrap! hahaha

nou ja, ongeveer. mijn stiefvader zocht een vrouw onder de 35, niet rokend, sportief en zonder kinderen...

hij kreeg ons mam: rookt, toen 38, niet sportief en 2 wondertjes!

we pesten hem er nog mee (relatie is uitstekend ;-) )

ze zijn al bijna 30 jaar getrouwd inmiddels
broadway wijzigde dit bericht op 25-01-2021 11:16
1.77% gewijzigd
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
25-01-2021 11:09
Voor mij is het daten/relatie met mannen met kinderen altijd een no-go geweest.
Ik heb geen behoefte aan kinderen van anderen in mijn leven, zorgen die daarbij komen, contact met ex, gedoe met kind etc, nee dank je.
Klinkt misschien wat onaardig, maar ik wil al dat extra gedoe er niet bij.
Daarnaast vraag ik me altijd af hoe goed het is voor kinderen, dat ze na een scheiding te maken krijgen met nieuwe partner(s), mogelijk nog kinderen van een van die partners, of nog erger; vader of moeder die nog een liefdesbaby moeten maken met de nieuwe partner.
Toen ik zelf nog geen kinderen had wilde ik al geen vriend met kinderen, en nu ik zelf 2 kinderen heb al helemaal niet (mocht ik gaan scheiden), en snap het ook helemaal als een man geen relatie met mij zou willen omdat ik al kinderen heb.
Maar als ik zelf geen kinderen zou hebben dan al helemaaaal niet.
Extra gedoe terwijl het niet eens je eigen kinderen zijn, nee bedankt.
Snap best dat je daarvoor kiest gezien er meestal aardig wat gezeur en gezeik bij komt kijken met ex partners etc.

Nu hebben mijn man en ik samen wel nog een kindje gekregen, maar kan zeggen dat alle kinderen helemaal dol op haar zijn. Ze vechten nog net niet met elkaar wie zusje op schoot mag houden etc.

Betekent inderdaad niet dat dat overal zo gaat. Wij hebben in dat opzicht gewoon geluk. Kinderen kunnen allemaal goed met elkaar opschieten en vinden hun gezamelijke zusje geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
25-01-2021 11:09
Lekker vooroordeel weer. Echt niet alle mannen die zo een regeling hebben, hebben een rotkarakter. Ex partner speelt ook nog altijd een rol daarin.
Kan hier echt zo boos om worden dat als een ouder een om het weekend regeling heeft dat je een waardeloze ouder bent. Er zijn genoeg ouders die hun kind altijd bij zich hebben en een waardeloze ouder zijn.
En ja ik betrek het nu op mezelf. Mijn man heeft namelijk een om het weekend regeling, omdat zijn ex elke andere vorm van regeling weigert. Maar blijkbaar moet men maar gaan twijfelen aan het karakter van mijn man.

Voortaan eerst eens nadenken voordat je van alles en nog wat gaat suggereren.
Nou idd....waarschijnlijk zelf geen ervaring.
Er zouden voor mij 3 dingen belangrijk zijn:
1. Is het een leuke man. Duh.
2. Hoe goed zorgt hij voor zijn kind.
3. Hoe is de relatie met zijn ex.
Over dat daten, een man met kind had mijn voorkeur niet, maar vriend was leuk en werd steeds leuker en hoe hij over zijn kinderen sprak maakte hem voor mij nog aantrekkelijker.
anoniem_394388 wijzigde dit bericht op 29-01-2021 16:01
Reden: Wegens herkenbaarheid
61.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-01-2021 10:22
En ik zou al twijfels hebben over karakter van een ouder met zo'n halfbakken weekend/ om 2 weekenden regeling.
Dit! Ooit een date gehad met een gescheiden man met 4 kinderen. Toen hij op geen enkele manier enthousiasme toonde toen hij vertelde over zijn kinderen was ik er wel klaar mee. En dan had ik op dat moment zelf helemaal geen kinderwens. Maar echt, het zijn je kinderen, dus je draagt gewoon je verantwoordelijkheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven