Daten met collega - hoe verder?

24-03-2022 23:52 34 berichten
Hoi allemaal!

Ik wil jullie graag even een situatie voorleggen omdat ik niet precies weet wat ik moet.

Ik date nu een aantal weken met een collega, we hebben een paar keer thuis bij mij afgesproken. We hebben een hele goede klik en we hebben allebei uitgesproken dat het voor ons goed en speciaal voelt.

De afgelopen dagen merkte ik dat ons contact wat anders verliep dan normaal. Ze leek zich een beetje af te sluiten. Ik heb haar gevraagd of er iets aan de hand was.

Ze zegt dus de laatste dagen wat twijfels heeft, omdat ze net uit een relatie komt. Ze vraagt zich af of het niet beter voor haar is om even alleen te zijn, omdat ze eerder ook al "van de ene relatie in de andere is gestapt". Ze zegt ook dat ze ons niet wil opgeven omdat ze het echt heel leuk vindt met mij.

Ik heb voorgesteld om niet te veel druk op de hele situatie te leggen. Gezegd dat we elkaar kunnen blijven zien en dat we wel zien waar het schip strandt. Dat het allemaal geen naam hoeft te hebben en dat we allebei niet te veel verwachtingen zouden moeten hebben. Zij geeft aan dit ook graag te willen.

De vraag is eigenlijk een beetje wat jullie idee is. Ik merk aan mezelf dat ik ergens wel verwachtingen heb, maar ik snap haar punt heel goed. Is het beter om hiermee te stoppen? Is casual blijven daten een goede middenweg? Word ik voor het karretje gespannen? Zo veel vragen, haha.

Bedankt voor het meedenken alvast!
viva-amber schreef:
25-03-2022 09:31
Voor welk karretje?

Of je geeft het tijd of niet. Zij maakt in ieder geval duidelijk dat zij nog niet toe is aan een relatie. Of is dat later wel wil is een ? .

Zij maakt geen misbruik van jou. Jij kan kiezen wat je ermee wil. Date je liever met iemand die wel een relatie wil, dan kijk je verder
Dit is idd hoe ik er ook naar kijk. Even afwachten of ik daar zelfde oke mee ben, maar dat merk ik snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit vermoeiend klinken eerlijkgezegd en ik denk dat het zo niet werkt. Jij moet je nu in allerlei 'rationele' bochten wringen om er 'niet teveel druk op te leggen'. Ik zou denken graag of graag, met name omdat jij het uit haar moest trekken. Misschien ben ik daar wat ouderwets in maar ik zou in een prille date-situatie echt nog geen zin hebben om mee te moeten denken over dit soort dilemma's. Laat ze het lekker met haar beste vriendin bespreken en jou hier niet mee lasting vallen. Jij kunt we toch niets aan veranderen. Wel jammer.
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. De meerderheid lijkt te denken dat hier niks anders in zit dan even een leuke tijd. Verhelderend. Ik ga het afsluiten, heb geen zin om te investeren terwijl het voor haar nu al niet helemaal is wat ze zoekt.
Ik zit/zat een beetje in dezelfde situatie, maar dan aan de kant van jouw collega. Bij mij was het voor het grootste gedeelte te maken met bindingsangst. Gelukkig kunnen hij en ik er goed over praten en hebben we daar doorheen kunnen werken. Wat ook hielp was wat jij ook al hebt gedaan; aangeven dat er geen druk op staat (ook al zou jij wel wat meer willen al). Dus in principe doe je het al heel goed vind ik. Alleen nu is de vraag of dit ook echt ergens naar toe gaat leiden en of jij de tijd en energie hebt/wilt nemen om daar achter te komen.

Aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat ze je even als rebound heeft en verder niks serieus wilt, maar ik wilde toch ook even deze mogelijkheid opperen :)
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Ttroeteltje schreef:
25-03-2022 07:07
Ik loop juist niet van relatie in relatie. Kan het ook niemand aanraden, dat relatiehoppen. Ik denk dat een tijd alleen, om op adem te komen en weer stil te staan bij wat ikzelf belangrijk vind en wil heel gezond is.
Good for you!
(Maar waarom denk jij dat het nodig is dit hier op deze manier te ventileren?)
Chocolade, altijd goed!
Azalea747 schreef:
25-03-2022 07:09
Oprechte vraag: hoe doe je dit? Hoe vind je meteen weer iemand nadat een relatie uit is? Of stap je pas uit een relatie als er iemand anders in zicht is? Totaal geen sneer hoor, maar ik ben echt het tegenovergestelde, vaak ongewenst lang tussen relaties gehad waarin er gewoon niemand anders was om iets nieuws mee te beginnen (pre-Tinder maar wel in een tijd waarin ik veel nieuwe mensen ontmoette). Dus ben erg benieuwd hoe dit dan werkt!
Mijn eerste vaste relatie ging uit: naar de kroeg met vriendinnen: pats boem!
Die relatie ging 7 jaar later uit: weer naar de kroeg (pre Tinder ;-) en wéér pats boem!
15 jaar later liep dat mis: Tinder voor de neuk: pats boem!

Ik doe het er niet om, het loopt gewoon steeds zo.
Chocolade, altijd goed!
Het is sowieso slimmer om niet te schijten in je etensbak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TheeMetChocolade schreef:
25-03-2022 17:10
Good for you!
(Maar waarom denk jij dat het nodig is dit hier op deze manier te ventileren?)
Omdat ik TO wil waarschuwen voor verkeerde keuzes. Lijkt me duidelijk. Net zo goed als jij een reden hebt om over jouw liefdesleven te ventileren in dit topic.
TheeMetChocolade schreef:
25-03-2022 17:13
Mijn eerste vaste relatie ging uit: naar de kroeg met vriendinnen: pats boem!
Die relatie ging 7 jaar later uit: weer naar de kroeg (pre Tinder ;-) en wéér pats boem!
15 jaar later liep dat mis: Tinder voor de neuk: pats boem!

Ik doe het er niet om, het loopt gewoon steeds zo.
Nou, klinkt heerlijk. Fijn voor je! Had je er zelf wel wat tijd tussen gewild of was dit helemaal goed zo? Ik had dus veeeel te veeeel tijd om mezelf te leren kennen etc etc dus een middenweg is misschien wel ideaal, maar blijkbaar gaat het gewoon bij de één zus en bij de ander zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven