Daten met een expat?

09-12-2018 21:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week besloten om me toch maar weer te begeven op de dating-apps.
Op zoek naar wat serieus.

Wat me opvalt aan mezelf is dat ik het nogal interessant vind om met expats te praten, waarbij ik mezelf wel de vraag stel: Kan hier überhaupt iets serieus uit komen?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ge-date hebben met een expat en hoe dit was ?:)
Oh wacht, verkeerd gelezen. Je wil iets serieus.

Wat nu interessant en exotisch is, is in werkelijkheid gecompliceerd en onzeker (qua wonen). Daar moet je tegenkunnen. “Mijn” expat is voor mij in NL gebleven, maar geeft daar veel voor op en dat is soms best verdrietig. Anderzijds betekent dat we in de toekomst wellicht buiten NL gaan wonen en dan zal ik van een aantal dingen afscheid moeten nemen.
De kans bestaat dat hij uiteindelijk terug wil naar zijn thuisland en familie. Komt ie uit de USA?
De kans bestaat dat hij uiteindelijk terug wil naar zijn thuisland en familie. Komt ie uit de USA?
't Lijkt hier wel 'Wie van de drie'....
What have we done....
Er is nogal een verschil of je een expat irl tegenkomt, of via een dating app. Dan is de kans iets groter dat iemand misschien een leuk tijdverdrijf zoekt voor de tijd dat hij in NL is.

Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit of je met een Australiër date, of met een Brit, want dat maakt de zaken voor de toekomst wel makkelijker.

Wat vind je trouwens zo interessant aan expats? Het gaat toch om de persoon?
Waarom vindt je expats in het bijzonder zo interessant?
Ik zou er niet vanuit gaan dat die expats ook echt expats zijn. Het is de perfecte smoes om niets serieus aan te gaan met iemand. Trap er niet in.
Daarnaast is het raar om specifiek op expats te vallen. Expats zijn gewoon mensen die hier werken en een andere taal spreken. Wat maakt ze anders dan anderen? Je valt dus op een levensstijl en imago en niet op de mensen zelf?
Ik snap t wel. Ze zijn exotisch en hebben vaak een goede baan. Ik heb er ook wel wat gedate. Het werd alleen nooit wat, veel willen toch weer terug en de cultuur verschillen moet je niet onderschatten.
Is best handig voor je talenkennis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
redbulletje schreef:
09-12-2018 22:09
volgens mij is er nog geen sprake van een date.
wij slapen nooit.
Expats zijn geen homogene groep. Er zijn toch verschillen tussen Amerikanen, Duitsers, Chinezen en Braziliërs.

Natuurlijk ken ik veel gemengde koppels, ben toch zelf ex-expat. Meestal koppels met autochtone mannen, maar ook omgekeerd. Natuurlijk als een vrouw naar hier komt, blijft zij. Maar ook hier ken ik uitzonderingen: mannen vertrokken naar de andere landen om daar met hun geliefde te wonen.

Geografie van Zuid-Amerika tot Zuidoost-Azië. Dat lukt, dus.
Ja met verschillende. Erg leuke manier om te leren over andere culturen, en je meer bewust te worden van onze rare Nederlandse gebruiken :) zonder dat je hiervoor zelf op reis hoeft.

Maar zorg wel voor goede anticonceptie, want t lijkt me echt niet fijn om een kind te hebben met iemand die uiteindelijk weer terug gaat naar een ander continent.
Wat is er zo bijzonder aan expats dat je zo zo specifiek benoemt als homogene groep?
Expats, dat zijn toch gewoon gastarbeiders die wat meer verdienen?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Apart hoe de titel mij heel anders laat denken.
Bij mij op het werk heb ik een aantal collega's die expats zijn, maar dan andersom. Nederlanders die in het buitenland werken en alleen het weekend thuis zijn of apart wonen van hun gezin. Dat moet je maar willen.
Lukt alleen als de partner heel zelfstandig is. Maar je bent veel alleen.

Dat je daar op valt, dan val je op het idee, niet op de mens zelf. Ik vind het nogal oppervlakkig.
Is er soms wat mis met oer Hollandse meiden zoals mij? Ik kan anders hele lekkere stamppot maken hoor.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven