Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
loisnvt schreef:
11-11-2020 23:03
Ik denk dat TO duidelijker antwoord nodig heeft als in ‘ik ben niet geïnteresseerd in jou als potentiële partner’. Althans, als ik het goed heb begrepen?
Ik denk dat hij moeite heeft met direct afwijzen. En misschien denkt dat het wel is aangekomen, gezien ze beiden zeiden dat ze dat jammer vonden.
Hebben jullie elkaar helemaal nog nooit gezien en gaat jullie communicatie alleen maar via berichten? Dus ook niet bellen of facetime?
zimi schreef:
11-11-2020 23:43
Ik denk dat hij moeite heeft met direct afwijzen. En misschien denkt dat het wel is aangekomen, gezien ze beiden zeiden dat ze dat jammer vonden.
Dat we het jammer vonden hoe het ging vooral. Maar dat had vooral met interpretaties en aannames (vooral van mij uit) te maken.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:15
Reden: .
99.26% gewijzigd
Nou, toch goed dat je om meer duidelijkheid hebt gevraagd dus! ;-)
loisnvt schreef:
12-11-2020 00:12
Nou, toch goed dat je om meer duidelijkheid hebt gevraagd dus! ;-)
Ja echt wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je het nu kan loslaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik hoop het ook ... zal niet makkelijk worden om hem de tijd en ruimte te geven die nodig is, maar wil er wel voor gaan.
Newstart20 schreef:
12-11-2020 07:58
Ik hoop het ook ... zal niet makkelijk worden om hem de tijd en ruimte te geven die nodig is, maar wil er wel voor gaan.
Maar dan ben je toch vooral bezig met zijn wensen? Want hij heeft de tijd en ruimte nodig, jij niet. Vergeet jezelf niet.
Goed nieuws TO! Ik had begrepen dat het al eerder was besproken maar dat was dus niet zo. Gelukkig maar dat je het ter sprake hebt gebracht.
vivautrecht85 schreef:
12-11-2020 09:03
Maar dan ben je toch vooral bezig met zijn wensen? Want hij heeft de tijd en ruimte nodig, jij niet. Vergeet jezelf niet.
Zo lief dit. Denk dat het voor mij ook goed is om het rustig aan te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
12-11-2020 11:28
Zo lief dit. Denk dat het voor mij ook goed is om het rustig aan te moeten doen.
en zet voor jezelf eens op een rijtje, wat jij nodig hebt om gelukkig te zijn.
Wat jij prettig vond in een relatie
Welke grenzen je hebt

En bekijk eens, zo zakelijk mogelijk, of hij in jouw plaatje past
En bespreek dat ook een keer met hem.

alleen maar afwachten, is zonde van je tijd hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
11-11-2020 19:02
Hoe ziet dat laag pitje er volgens jou uit?
Nou, elkaar rustig leren kennen, bellen, wat gaan drinken, eens koken voor elkaar, etc. Je vindt echt wel een weg als je echt potentieel ziet.

Bijgelezen. Hij heeft positief gereageerd, dat is fijn. Ik snap alleen niet helemaal hoe nu verder (misschien heb ik daar overheen gelezen?). Blijven jullie elkaar nu spreken en eventueel zien of wil hij eerst alles afhandelen que scheiding? Excuus als dit al wel door jou gezegd is.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:15
Reden: .
99.23% gewijzigd
Newstart20 schreef:
12-11-2020 12:12
Nee, is nog niet concreet besproken. Wat mij betreft houden we het contact aan en wijst het zich vanzelf wel uit of we elkaar gaan zien en welke frequentie dat zal krijgen. Nu ik weet dat de neusjes in dezelfde richting staan, komt de invulling ook wel goed.
Dus jullie gaan eigenlijk gewoon verder waar jullie gebleven waren.

Wat maakt dat jij denkt dat 'rustig aan doen'ook goed voor jou is?
lilalinda schreef:
12-11-2020 11:46
en zet voor jezelf eens op een rijtje, wat jij nodig hebt om gelukkig te zijn.
Wat jij prettig vond in een relatie
Welke grenzen je hebt

En bekijk eens, zo zakelijk mogelijk, of hij in jouw plaatje past
En bespreek dat ook een keer met hem.

alleen maar afwachten, is zonde van je tijd hoor :)
Lijdzaam afwachten is sowieso niet mijn stijl. Maar volle vaart vooruit hoeft nu ook niet. Voor beiden niet verstandig.

Ik weet inmiddels steeds beter wat ik wel en niet wil en dat lijkt aan te sluiten op hoe hij in het leven staat. Of het echt past heeft tijd nodig.

Bedankt voor je tips en spiegel :hug:
vivautrecht85 schreef:
12-11-2020 12:16
Dus jullie gaan eigenlijk gewoon verder waar jullie gebleven waren.

jip, maar nu wel met een andere intentie

Wat maakt dat jij denkt dat 'rustig aan doen'ook goed voor jou is?
Omstandigheden. En heb nogal de neiging (persoonlijkheid) om hard van stapel te lopen. In die zin is dit een mooie uitdaging. Al zou het uiteindelijk niets worden. Dan heb ik wel weer iets geleerd.
Oké, met het gevaar dat ik de Bitch van het Topic word:
Waarom ik de vraag stel: ben bang dat je zo graag wilt dat jij zijn wensen internaliseert en jezelf dan voorhoudt dat het jouw wensen zijn.
vivautrecht85 schreef:
12-11-2020 12:31
Oké, met het gevaar dat ik de Bitch van het Topic word:
Waarom ik de vraag stel: ben bang dat je zo graag wilt dat jij zijn wensen internaliseert en jezelf dan voorhoudt dat het jouw wensen zijn.
Nee joh, zoals gezegd zijn kritische vragen ook welkom. Zijn situatie maakt dat ik aan de slag kan met een personal goal :)
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
12-11-2020 18:22
Nee joh, zoals gezegd zijn kritische vragen ook welkom. Zijn situatie maakt dat ik aan de slag kan met een personal goal :)
En dat kan niet als je een relatie hebt?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Oh vast wel, maar tis helaas niet zo dat het leven zo maakbaar is dat ik spontaan die geweldige single man tegenkom die een relatie wil, omdat ik daarnaar op zoek ben hè.
Alle reacties Link kopieren
Indien je steeds contact blijf zoeken met een bezette man, dan niet nee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat je ook graag een succesverhaal wil horen, als bevestiging dat je een goede keuze maakt door voor deze man te gaan - en hem alle ruimte te geven die hij nodig heeft.

Ik ben zo'n 'succesverhaal', we gaan binnenkort (met al onze kinderen, want die hebben wij ook nog) samenwonen. Maar de weg naar het succes is een hobbelig traject van jaren geweest waarbij vooral ik mezelf (achteraf veel) teveel heb weggecijferd.

Wij hadden overduidelijk een enorme chemie samen toen we elkaar tegenkwamen. Maar zijn relatie van ruim achttien jaar was echt net geklapt en hij zat emotioneel nog helemaal niet goed in zijn vol. Ik heb me enorm begripvol en afwachtend opgesteld, een beetje wat jij ook lijkt te doen.

En hoewel we nu al een paar jaar heel gelukkig zijn, zou ik het traject van de jaren daarvoor echt niemand willen aanraden. Sterk afraden zelfs. Als je het echt voor elkaar bent, komt het wel goed als hij klaar is met verwerken en zichzelf weer goed op de poten heeft (maar dit verstandig getypt hebbende, gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik dat zelf indertijd (ook) niet geloofde).

Veel succes TO, ik hoop dat het wordt wat je hoopt. Maar pas goed op jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jullie hadden een paar jaar ellende en daarna een paarjaar geluk, en daarna dan?

Kwam hij toen liefde van het leven nummer 3 tegen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-11-2020 10:05
Jullie hadden een paar jaar ellende en daarna een paarjaar geluk, en daarna dan?

Kwam hij toen liefde van het leven nummer 3 tegen?
Vraag je dit aan mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven