Dating perikelen

10-08-2008 12:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen.

Via een datingsite heb ik een date gehad met een man. Het was gezellig en het is er uiteindelijk op uitgedraaid dat we in bed zijn beland. Probleem is dat hij nu wel heel erg enthousiast is, terwijl ik dat eerlijk gezegd niet zo ben....

Hij ging weg en stuurde me een uur later al een sms om te zeggen dat hij het zo leuk vond. Belde me diezelfde avond nog op (ik was er niet maar zag de gemiste oproep) en de dag erop weer. Na wat heen en weer geklets nodigde hij me uit voor een tweede date en ik heb die uitnodiging aangenomen.

Ik krijg nu de indruk dat hij wel hele hoge verwachtingen heeft en misschien zelfs een beetje verliefd op me is. Ik heb een leuke avond gehad met hem maar voel geen kriebels ofzo en als het bij die ene avond zou zijn gebleven, zou ik daar absoluut geen moeite mee hebben.

Doe ik er nou wel goed aan om nog een keer met hem af te spreken ook al ben ik niet laaiend enthousiast?
"als je geen ja kunt zeggen, heb je eigenlijk al nee gezegd"

Ik zou de tweede date nog wel even afwachten, je hebt hem pas één keer gezien. Maar als er dan voor jou nog steeds geen kriebels zijn, afkappen. Is voor hem ook veel eerlijker...
Ik zou die tweede date afzeggen. Volgens mij heb je voor jezelf al het besluit genomen dat dit niet de ware is, dus wat heeft het voor zin om hier verder mee te gaan? Je geeft hem hoop en het wordt alleen maar moeilijker om de knoop door te hakken.
Als je geen zin hebt in een 2e date dan ga je toch gewoon niet?
Die hormoonslavernij!!
En niemand vindt dat ze die gozer gebruikt heeft ? Of geldt dat alleen als het andersom is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja, ik denk dat iedereen daar wel zijn/haar mening over heeft. Maar dat was de vraag niet van TO.
Idd een beetje vage "shit". Als je het zover laat komen dat je samen in bed beland, maar vervolgens niks meer met hem te maken wil hebben. Beetje duidelijkheid en transparantie van je gevoel naar de ander lijkt me wel op z'n plaats!
Heb jij dat nooit? Dat je op het moment zelf heel enthousiast bent maar dat je dat naderhand niet meer hebt?

Ik heb het ook wel eens....leuke avond, leuke setting en het voelt goed. Alleen de volgende dag ebt dat gevoel weer weg, andersom gebeurt het ook. "shit" happens. Geef het iig wel aan. Niet leuk voor de ander, maar wel zo eerlijk.
Die hormoonslavernij!!
quote:Driek schreef op 10 augustus 2008 @ 13:22:

Idd een beetje vage "shit". Als je het zover laat komen dat je samen in bed beland, maar vervolgens niks meer met hem te maken wil hebben. Beetje duidelijkheid en transparantie van je gevoel naar de ander lijkt me wel op z'n plaats!

Het is niet zo dat ik helemaal niks meer met hem te maken wil hebben. Ik ken hem amper en kan niet op basis van die ene avond zeggen of het wat zou kunnen worden. Ik vond m leuk genoeg om 't bed mee te delen maar mag dat dan alleen als je gelijk zeker weet dat je de rest van je leven met iemand wil doorbrengen? Het is nou eenmaal gebeurt en we hebben er allebei van genoten, ik wilde het, hij wilde het en het voelde goed op dat moment.

Het punt is juist dat ik hem niet wil kwetsen, het is gewoon een leuke vent en dat verdient hij niet. Ik zou hem op zich beter willen leren kennen en kijken of die kriebels er toch komen. Maar als hij nu al helemaal in de gloria is en ik dat gevoel niet heb en het komt misschien helemaal niet dan zou ik dat vervelend vinden. Het schrikt me gewoon heel erg af dat hij nu al hele hoge verwachtingen heeft.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat dat niet mag of niet hoort . Maar andersom zou je wel heel andere reacties hebben gehad , that's all .
Als je geen zin hebt in een tweede date gewoon afzeggen dus.

Maar wel even duidelijk zeggen waarom

Aan de andere kant, waarom zou je het geen tweede kans geven?

Blijkbaar was hij leuk genoeg om het bed mee te delen

Dus misschien zit er toch wel wat?

Wees wel duidelijk en eerlijk naar de meneer toe, misschien is hij wel verliefd...kan toch?

En jij niet...kan toch ook?

Maar hou het voor beide partijen helder!

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:nonick schreef op 10 augustus 2008 @ 13:54:

[...]

Het is niet zo dat ik helemaal niks meer met hem te maken wil hebben. Ik ken hem amper en kan niet op basis van die ene avond zeggen of het wat zou kunnen worden. Ik vond m leuk genoeg om 't bed mee te delen maar mag dat dan alleen als je gelijk zeker weet dat je de rest van je leven met iemand wil doorbrengen? Het is nou eenmaal gebeurt en we hebben er allebei van genoten, ik wilde het, hij wilde het en het voelde goed op dat moment.

Het punt is juist dat ik hem niet wil kwetsen, het is gewoon een leuke vent en dat verdient hij niet. Ik zou hem op zich beter willen leren kennen en kijken of die kriebels er toch komen. Maar als hij nu al helemaal in de gloria is en ik dat gevoel niet heb en het komt misschien helemaal niet dan zou ik dat vervelend vinden. Het schrikt me gewoon heel erg af dat hij nu al hele hoge verwachtingen heeft.Ik zal wel weer ouderwets overkomen, maar ik verbaas mij erover dat je er blijkbaar geen enkele moeite mee hebt om met iemand die je niet kent, lichamelijke sappen uit te wisselen, maar er wel moeite mee hebt om de verwachtingen die je hebt uit te spreken.
Maar als je wel wil kijken of er verder wat in zit dan lijkt me dat daar wel een date voor nodig is. En dan kun je toch aangeven dat je achteraf vindt dat jullie de vorige keer wel een beetje hard van stapel zijn gelopen, maar dat je hem wel graag beter wilt leren kennen, met een beetje gas terug dan...
Die hormoonslavernij!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2008 @ 13:14:

En niemand vindt dat ze die gozer gebruikt heeft ? Of geldt dat alleen als het andersom is ? en eensch!
quote:Summerdance schreef op 10 augustus 2008 @ 14:12:

Blijkbaar was hij leuk genoeg om het bed mee te delen

Dus misschien zit er toch wel wat?

Of alléén maar leuk genoeg om (een keer) het bed mee te delen! Niks mis mee imo.
Allemaal aannames van TO zonder communicatie. Je denkt dat hij hard van stapel loopt? Misschien is hij gewoon enthousiast en vindt jou leuk genoeg voor een tweede date.

Seksen ging toch goed? Nou ook gewoon je mond opendoen en praten.
Thee, is ook niets mis mee hoor maar wees daar dan wel duidelijk in.

*voelt zich ineens hele suffe muts omdat ze gister een hele leuke date had maar er zelfs nog niet gezoend is*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eigenlijk heb ik dat nooit , dat ik een avond enthousiast ben

en dan de volgende dag niet meer. Overigens wel herkenbaar, omdat ik dat zelf ook heb meegemaakt met andere vrouwen die dat gevoel ook hadden. Echter er was dan wel drank in het spel en sindsdien ben ik ook een beetje voorzichter geworden

met beschonken vrouwen !
quote:Bronny schreef op 10 augustus 2008 @ 14:21:

Seksen ging toch goed? Nou ook WEER gewoon je mond opendoen en OOK praten .
Ik snap het probleem niet helemaal. Je hebt een leuke date gehad, prima. Je zit nog te denken wat je nu moet doen, omdat hij toch wel al erg enthousiast lijkt te zijn. Vertel hem dat jij nog niet zo enthousiast bent, maar het wel een kans wilt geven onder motto 'rustig aan, zien wel hoe het loopt'. Zo wek je naar mijn idee geen verkeerde verwachtingen en ga je in eerste instantie gewoon een leuke tijd tegemoet. No big deal
BGB;

TO; je kunt het jezelf ook moeilijk maken om niets natuurlijk. Je hebt een leuke eerste date gehad, jullie hebben wederzijds lekker gesekst en nu wil hij een tweede date. Ten eerste kan ik me niet voorstellen, dat hij nu verwacht dat je achter de kinderwagen van zijn kinderen loopt en ten tweede waarom zou hij niet enthousiast mogen zijn?

Je kunt toch gewoon op tweede date gaan, aangezien je zelf ook aangeeft wie weet groeit er gevoel voor hem? Ik weet niet hoe het bij de rest van jullie is, maar ik ben nog nooit na één ontmoeting stapelverliefd geweest (weet wel dat het gebeurt, maar dat is toch niet bij iedereen zo?). Bij mij moet dat altíjd groeien.

Ga gewoon en kijk hoe het loopt. Als hij teveel van je verwacht, zeg je dat toch gewoon? Of vind je het makkelijker om je lijf bloot te stellen dan je gedachten en gevoelens?

Mannen doen het ook eigenlijk nooit goed.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga gewoon voor de tweede date en wie weet komt dat gevoel er inderdaad. Ik ben gewoon heel erg overdonderd door zijn enthousiasme, in de tussentijd heeft hij weer gebeld om de tweede date te verplaatsen naar een eerder moment omdat "het anders zo lang duurde".

Ik ben behoorlijk op mijn vrijheid gesteld, mijn eigen huis, mijn eigen ding doen enz. En ik heb er echt voor moeten knokken om te komen waar ik nu ben. Het feit dat hij me binnen 24 uur al 2 x heeft gebeld en 2 x heeft ge-smst komt bij mij gewoon opdringerig over. Ik ben een beetje bang dat hij gelijk een claim wil leggen op mij en op mijn vrije tijd...

Ik zal hem dus wel duidelijk maken dat ik niet verliefd ben maar het wel een kans wil geven en rustig aan wil bekijken hoe het loopt. Ik vind dat iets wat ik in een persoonlijk gesprek moet zeggen, op die tweede date dus.
Tja wees eigenlijk maar blij dat je er nu al achter komt dat ie zo'n kant heeft.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven