Datingperikelen
zondag 18 juni 2017 om 12:04
Lang verhaal kort:
30+er, nog nooit een relatie gehad, geen kinderwens.
Enkele dates achter de rug, ik voel dat ik dit nog moet 'oefenen' want weinig ervaring.
Wil nieuwe vriendschappen opbouwen, eventueel een relatie als "de klik" er is.
Uiterlijk is voor mij niet hét belangrijkste, (veel) overgewicht is wel een afknapper.
Ik ben online aan het daten (niet Tinder). Man van enkele jaren ouder contacteert me, met kids (6&8), best wel overgewicht, hij zoekt vriendschap en mogelijk bij de klik een relatie. Hij wil na wat chatten met mij daten.
Ik knap af op zijn overgewicht en vooral het feit dat hij kinderen heeft, ik zie het helemaal niet zitten om kinderen op te voeden.
Een extra vriendschap kan uiteraard.
Ben ik eerlijk tegenover hem ivm de afknappers? Toch chatten en eventueel afspreken, of toch best eerlijk zijn? Moeilijk.
Andere vraag: is het 'fout' om met iets minder knappe mannen te daten voor mij als "oefening"? Anderzijds, een foto / chat zegt niet alles, mooi vanbinnen kan ook fijn zijn.
Bedankt!
30+er, nog nooit een relatie gehad, geen kinderwens.
Enkele dates achter de rug, ik voel dat ik dit nog moet 'oefenen' want weinig ervaring.
Wil nieuwe vriendschappen opbouwen, eventueel een relatie als "de klik" er is.
Uiterlijk is voor mij niet hét belangrijkste, (veel) overgewicht is wel een afknapper.
Ik ben online aan het daten (niet Tinder). Man van enkele jaren ouder contacteert me, met kids (6&8), best wel overgewicht, hij zoekt vriendschap en mogelijk bij de klik een relatie. Hij wil na wat chatten met mij daten.
Ik knap af op zijn overgewicht en vooral het feit dat hij kinderen heeft, ik zie het helemaal niet zitten om kinderen op te voeden.
Een extra vriendschap kan uiteraard.
Ben ik eerlijk tegenover hem ivm de afknappers? Toch chatten en eventueel afspreken, of toch best eerlijk zijn? Moeilijk.
Andere vraag: is het 'fout' om met iets minder knappe mannen te daten voor mij als "oefening"? Anderzijds, een foto / chat zegt niet alles, mooi vanbinnen kan ook fijn zijn.
Bedankt!
bashful wijzigde dit bericht op 19-06-2017 14:50
0.96% gewijzigd
zondag 18 juni 2017 om 12:21
Dat vind ik wel mooi aan Tinder, het moet wederzijds een match zijn voordat kerels tegen je aan kunnen ouwehoeren. In het verleden wel eens Paiq en RP geprobeerd, daar kon iedereen gewoon lukraak tegen je aan ouwehoeren, het werd snel afwijzen geblazen (werd al snel een kort bericht, iets van "sorry, geen interesse") (was er toen snel klaar mee, misschien is het wel veranderd in de tussentijd). Ik geloof dat het bij Happn ook wederzijds moet zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, vind Tinder voorlopig wel genoeg
zondag 18 juni 2017 om 12:50
Op het moment dat je iemand om wat voor reden dan ook absoluut niet ziet zitten om mee te daten dan mag je daar inderdaad gewoon eerlijk over zijn. Als je het lastig vindt om eerlijk te zijn over zijn overgewicht dan vertel je hem dat je geen klik voelt, dat de interesse niet wederzijds is of dat je valt over het feit dat hij kinderen heeft.
Daten met minder knappe mensen puur om te oefenen zou ik niet doen. Is niet eerlijk naar hen toe maar ook niet naar jezelf, gun jezelf het opdoen van ervaring met een leuk iemand.
Natuurlijk kun je gerust een keer afspreken als een foto je niet 100% aanstaat. Een foto is maar een foto, zo iemand kan in het echt heel anders zijn.
Daten met minder knappe mensen puur om te oefenen zou ik niet doen. Is niet eerlijk naar hen toe maar ook niet naar jezelf, gun jezelf het opdoen van ervaring met een leuk iemand.
Natuurlijk kun je gerust een keer afspreken als een foto je niet 100% aanstaat. Een foto is maar een foto, zo iemand kan in het echt heel anders zijn.
zondag 18 juni 2017 om 16:16
Gewetensvraagje
hoe zou je het vinden als de rollen omgekeerd waren, ik bedoel: stel dat de man waar je wel mee wil daten hier een topic opent en zich hardop afvraagt -terwijl hij niks in je ziet, je uiterlijk ronduit onaantrekkelijk vindt, je gebrek aan ervaring en waarom, geen kinderwens terwijl hij nog een kind wil- of hij jou wel als 'oefendate-materiaal' mag/kan gebruiken.
Handig als hij een vrouw ontmoet die hij wél de moeite waard vindt.
Ik zou me gebruikt voelen en denken: zeg dan meteen dat je niet genoeg raakvlakken ziet. Of zo.
Hoe zou jij je voelen als blijkt dat je oefenmateriaal bent ipv een date waarin je echt belangstelling hebt voor de persoon waar je mee afspreekt?
Dat diegene daar zelfs een topic over opent op een forum...
Lijkt me een klap in je gezicht. Nog een tip: als je niet op iemand met overgewicht valt gewoon meteen als je constateert dat iemand niet aan je eisen voldoet NEXT. Wel zo netjes... jij bent toch ook niet perfect
Handig als hij een vrouw ontmoet die hij wél de moeite waard vindt.
Ik zou me gebruikt voelen en denken: zeg dan meteen dat je niet genoeg raakvlakken ziet. Of zo.
Hoe zou jij je voelen als blijkt dat je oefenmateriaal bent ipv een date waarin je echt belangstelling hebt voor de persoon waar je mee afspreekt?
Dat diegene daar zelfs een topic over opent op een forum...
Lijkt me een klap in je gezicht. Nog een tip: als je niet op iemand met overgewicht valt gewoon meteen als je constateert dat iemand niet aan je eisen voldoet NEXT. Wel zo netjes... jij bent toch ook niet perfect
dinsdag 20 juni 2017 om 22:31
Ik ben het eens, iemand die je niet ziet zitten daar hoef je niet mee af te spreken.
Maar als ik mijn huidige vriend op een dating app had ontmoet, dan was ik er niet op ingegaan. Hij is qua uiterlijk niet waar ik op vielz
Ik heb m op een feestje ontmoet, zag m binnenkomen en dacht 'nee, nee en nee'
Maar het gesprek was zo leuk, en sindsdien nooit meer getwijfeld. Dus misschien moet je je niet zo door de foto's laten leiden..
Maar als ik mijn huidige vriend op een dating app had ontmoet, dan was ik er niet op ingegaan. Hij is qua uiterlijk niet waar ik op vielz
Ik heb m op een feestje ontmoet, zag m binnenkomen en dacht 'nee, nee en nee'
Maar het gesprek was zo leuk, en sindsdien nooit meer getwijfeld. Dus misschien moet je je niet zo door de foto's laten leiden..